Gå til innhold

Hjelp! Valpen vår beit en fremmed!


Aspera

Anbefalte innlegg

Gjest Applestore

Altså, hunden er 4 mnd gammel! Ute blant folk har man dem i bånd, uansett om det er båndtvang eller ikke.

Det er en valp, og de vil alltid gjøre som de selv vil, uansett hvor god kustus du har på valpen.

Ikke kan jeg skjønne at dere tørr å la en liten valp gå rundt uten bånd..

Blir nesten litt matt jeg, det går ann å tenke på de rundt seg også. Alle er ikke like glad i hunder som deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør dere den dagen dere møter en hund som ikke liker andre hunder og skremmer din så den løper sin vei?

Eller hva med den dagen den får øye på noe på andre siden av gaten og bestemmer seg for å ikke høre på innkalling, det kan helt fint skje når den blir tenåring. Min var "døv" i godt og vel et halvt år til spøkelsesperioden hans gikk over og han ble lydig igjen.

Fullstendig uansvarlig å ikke ha hunden i bånd.

Hun hilser bare på de hun får lov til å hilse på, om hun hilser på en hund som ikke er så glad i henne underkaster hun seg. Men hun er aldri redd. Jeg synes ikke det er uansvarlig å ikke ha hunden i bånd om du har kontroll over den. Noe vil har, men vi kan ikke kontrollere at den reagerer på nært hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite at folk rundt deg ikke er utrygge?

De kan gjerne føle seg utrygge, men de er ikke noe mindre trygge om hun går løs eller i bånd fordi hun reagerte når noen kom bort. Det skjer også med bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun er aldri redd" - du har jo nettopp sagt at hunden ble redd i dag. Tror du har problemer med å forstå at hunder MÅ være i bånd, ærlig talt. Respekter at ikke alle tror at din hund er så utrolig snill som du sier, noe den tydeligvis ikke er heller. Hva er poenget med å ha hunden løs? Får du mer ut av lufteturen om hunden din ikke er i bånd? Ærlig talt altså. Blir så provosert nå. Kan ikke skjønne hvordan du tenker? Bryr du deg ikke om andre mennesker, og at ikke alle er like glad over å se en hund uten bånd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi avvendte hunden med biting med en gang. Hun biter ikke i lek engang. Det eneste hun får lov til å bite på en lekene hennes, og det vet hun.

Det vet hun tydeligvis ikke...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg er oppvokst med hunder.

2. Nei, det er en overgangsperiode for å lære henne at det er best å høre på oss. Vi har nesten sluttet fordi vi trenger ikke rette på henne så ofte. Men hun vet vi har hvis hun er veldig flink.

3. Hun hører med en gang. Nei, hun gjør ikke noe hun ikke skal for å få godteri.

4. Folk rundt oss er ikke utrygge fordi hun ikke går i bånd, hun er verdens snilleste hund. Men hun ble skremt av en som kom mot henne, det kunne fortsatt skjedd i bånd. Hun gjør veldig sjeldent noe hun ikke skal, og gjør hun det handler det om at hun går meg i beina eller noe. Vi hadde ikke gjort det om vi trodde hun var en fare for seg selv eller andre på noen måte. Det er derfor dette kommer som lyn fra klar himmel. Ingenting indikerer at hun noen gang kunne gjort noe slikt.

1. Å være oppvokst med hunder vil ikke si det samme som at du kan hundehold.

Så jeg gjentar - har du hatt hund før? (altså du og din samboer)

2. Hvor lenge har dere hatt hvalpen?

Regner med at hvalpen har vært hos sin mor de første ukene.

Hvor lang tid har dere hatt på diverse inntrening, og hvor mye tror du egentlig hvalpen har lært på så kort tid?

Det er en HVALP vi snakker om. På 4 måneder!

Kom ikke og si at dette dyret nå er 100% trygt for omgivelsene, og ikke vil finne på spontane ting. Da er ikke hvalpen normal.

3. Hun gjør det ikke nå nei. Men ungdomstiden kommer etterhvert. Hun blir nok mer utspekulert skal du se.

4. Uansett hvor snill hvalpen din er, så hjelper det ikke gamle Olga som er livredd hunder.

Du kan ikke vite hva andre folk føler

Syns du er litt egoistisk jeg, som tenker mer på hvalpens ve og vel, og at dere skal bestemme selv når hvalpen skal gå i bånd, enn å tenke på medmenneskene rundt dere.

Og det uavhengig av biteepisoden!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hilser bare på de hun får lov til å hilse på, om hun hilser på en hund som ikke er så glad i henne underkaster hun seg. Men hun er aldri redd. Jeg synes ikke det er uansvarlig å ikke ha hunden i bånd om du har kontroll over den. Noe vil har, men vi kan ikke kontrollere at den reagerer på nært hold.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan si at hun aldri er redd. Var hun ikke redd når hun beit gutten da?

Dere har ingen garanti for at hun ikke plutselig skal bli redd. Dere har ingen garanti for at hun ikke skal bite. Hun er fire måneder! Det betyr at dere har hatt henne i omtrent åtte uker? Hvor godt kan man egentlig kjenne en valp, som endrer personlighet hele tiden fordi den vokser og utvikler seg, når man har hatt den en så kort stund?

Uansett hva du sier vil du alltid ha bedre kontroll på hvem en hund hilser på og hvordan det foregår om du har den i bånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer. Dette vet du ingenting om. Som sagt er jeg kjemperedd hunder selv, men eierene av hundene som går forbi vet da ikke dette?

Vi kan da ikke ta hensyn til alt her i verden. Det er mange som er livredd for hunder i bånd også, skal vi bare slutte å gå ut da? Det er mange som er livredde for katter, mennesker, vann, høyder osv. Vi kan ikke tilrettelegge verden for alle, da blir det ikke noe igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan da ikke ta hensyn til alt her i verden. Det er mange som er livredd for hunder i bånd også, skal vi bare slutte å gå ut da? Det er mange som er livredde for katter, mennesker, vann, høyder osv. Vi kan ikke tilrettelegge verden for alle, da blir det ikke noe igjen.

Er du helt blåst eller? Unnskyld uttrykket.. Det handler ikke om å ta hensyn til "alt" - du skal passe på hunden din! Mer trenger ikke du å bry deg om. Det er tydeligvis mer enn nok uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør hvertfall at hunden din ikke kan bite meg.

Nei, for at hun skal bite deg må du komme hen. Da har det ikke noe å si om hun er i bånd eller ikke. Hun går ikke bort til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan da ikke ta hensyn til alt her i verden. Det er mange som er livredd for hunder i bånd også, skal vi bare slutte å gå ut da? Det er mange som er livredde for katter, mennesker, vann, høyder osv. Vi kan ikke tilrettelegge verden for alle, da blir det ikke noe igjen.

Nå håper jeg du skriver for å provosere her.

Dette er jo idioti!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Hun hilser på de hun får lov til å hilse på, men den regelen har kanskje ikke hunden dere møter. Og jeg nekter å tro på at hun velger å underkaste seg om hun blir flydd på av en annen hund, hun kommer til å løpe eller angripe. Har du henne i bånd kan du lettere få henne ut av situasjonen.

Du hadde flaks denne gangen med at hun bet en alright person, neste person kan kreve hunden din avlivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for henne er å lære seg til å gå i bånd.

Hun kan gå i bånd. Vi har valgt å la henne være fri, det er ikke fordi hun ikke har lyst til å gå i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for at hun skal bite deg må du komme hen. Da har det ikke noe å si om hun er i bånd eller ikke. Hun går ikke bort til deg.

Siden du er vokst opp med hunder, så bør du vite at hunder kan være impulsive og stikke uten lov.

Da har du bedre kontroll i bånd.

Det kan du da ikke nekte for...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, hunden er 4 mnd gammel! Ute blant folk har man dem i bånd, uansett om det er båndtvang eller ikke.

Det er en valp, og de vil alltid gjøre som de selv vil, uansett hvor god kustus du har på valpen.

Ikke kan jeg skjønne at dere tørr å la en liten valp gå rundt uten bånd..

Blir nesten litt matt jeg, det går ann å tenke på de rundt seg også. Alle er ikke like glad i hunder som deg.

Nei, da kan de jo la vær å hilse. Hun flyr ikke rundt til folk, hun går fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan da ikke ta hensyn til alt her i verden. Det er mange som er livredd for hunder i bånd også, skal vi bare slutte å gå ut da? Det er mange som er livredde for katter, mennesker, vann, høyder osv. Vi kan ikke tilrettelegge verden for alle, da blir det ikke noe igjen.

Jeg håper virkelig at du ikke er så dum som du framstår nå.

Nei, du skal ikke tilrette legge og ta hensyn for hele verden, men ta hensyn til valpen din og menneskene rundt deg da. Noen er redd hunder, og da er det en trygghet for dem å se at hunden din er i bånd. For ikke å snakke om dens egen trygghet. Den er fire måneder, tror du virkelig den har forstått alt den får lov til og ikke får lov til? Neppe! Ja, den er sikkert verdens snilleste og mas mas mas. Alle hunder er verdens snilleste i eierens øyne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går ikke bort til deg.

He,he...er du helt potte tett? Den ulydige fillebikkja di gikk jo bort til gutten og beit han i fingeren!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applestore

Nei, da kan de jo la vær å hilse. Hun flyr ikke rundt til folk, hun går fot.

Du som menneske kan også si til andre mennesker at du ikke ønsker at folk skal hilse på hunden din!

Jeg kan fortsatt ikke skjønner hvor tett det går ann å bli.. Ta på bikkja bånd!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...