ellen :) Skrevet 6. juli 2011 #121 Skrevet 6. juli 2011 Lille har snudd seg Så det blir vanlig fødsel, om alt går etter planen. Fredag har jeg time for modningsakupunktur og jeg har murringer i korsryggen i dag så jeg håper ikke jeg trenger å gå tre uker over tiden. For å si det sånn Skal tilbake på riksen på tirsdag, legen jeg var hos i dag sa jeg skulle be om modningsjekk og kanskje litt stripping da. Det er en stor baby i magen så om den kommer til uka gjorde ikke noe. så bra att lille hadde snudd seg, da er det nok ikke lenge før du sitter med lille i armene
liv Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #122 Skrevet 6. juli 2011 Ja håper ikke det er alt for lenge til men det kan fort gå nesten fem uker er jeg redd... Kjenner jeg begynner å få vann i beina, og ikke får jeg sove på kvelden heller.
Teita Skrevet 7. juli 2011 #123 Skrevet 7. juli 2011 SÅ bra at han har snudd seg og at det blir en vanlig fødsel! Nå ble jeg glad på dine vegne Masse lykke til den siste tiden frem mot fødselen
liv Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #124 Skrevet 7. juli 2011 I dag er første dagen jeg har vann i kroppen når jeg våkner, får merker etter fingrene om jeg presser på leggen. Har forresten litt murring i korsryggen i dag, mistenker at den turen ned til byen i går ikke var det smarteste. Er festival i byen fra onsdag til søndag.
liv Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #125 Skrevet 7. juli 2011 æsj i dag er ryggen vond... i morgen skal jeg på akupunktur Kanskje jeg kan få en eller to i ryggen og, om ikke de andre er på magen da Da er det værre å få på ryggen liksom. Ellers så presser jeg litt på et punkt på leggen som er et såkalt akupress punkt, det skal få hodet til å feste seg og stimulere livmoren til sammentrekninger (dvs kan sette i gang om en er moden til det), merker at jeg får en kynner av det men ikke noe mer, men morro da. Å se at å trykke 10 min på leggen gir meg stram mage liksom
iingvild Skrevet 7. juli 2011 #126 Skrevet 7. juli 2011 Jeg hadde akkupunktur og stripping 2 timer før riene startet, så helt utrolig hvor raskt det virket! Uansett er det ikke lenge igjen for deg nå! Ønsker deg en god sommer fortsatt. Får håpe sommeren kommer når din lille er født!
Gjest Annaires Skrevet 9. juli 2011 #127 Skrevet 9. juli 2011 Hurra!! I natt kom den lille prinsen med expressfart! 3400gr og 50cm <3 Han er nyyydelig! Gratulerer til verdens beste søster liv, mannen og M som har blitt storebror!
ellen :) Skrevet 9. juli 2011 #128 Skrevet 9. juli 2011 Gratulerer kjempe mye med babyen , håper alt står bra til med dere alle sammen.
Marikke Skrevet 10. juli 2011 #132 Skrevet 10. juli 2011 Oi, det var jammen god timing å titte innom dagboken din! Har sittet og lest den fra side 1, og merket at jeg holdt pusten mens jeg scrollet nedover da du skulle sjekke om babyen hadde snudd seg. Gratulerer med den lille!! Ønsker dere alt godt!
liv Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #133 Skrevet 10. juli 2011 Da er vi hjemme. Var hjemme litt over tre men har hatt besøk frem til for litt siden og så har nettet vært nede etter det. Som nevnt over var dette en ekspressfødsel. Hadde mye kynnere tidlig på kvelden men ingen vonde og ingen regelmessighet. Begynte på å lure på om noe skjedde i 23 tiden, dusjet for å se om det gav seg. Noe det ikke gjorde så jeg vekket mannen kvart på tolv og sa jeg tok taxi til lokalsykehuset for å sjekke om ting var ekte. Han startet å ordne litt for å få storebror til mormor mens jeg dro ned. Var på lokalsykehuset ved midnatt og fikk konstatert 5 cm åpning og beskjed om å reise til Riksen. Ringte mannen og sa vi skulle dra på riksen men så kommer jordmoren og sier at de ikke tar sjansen på at vi kjører selv og at de har bestilt ambulanse til meg siden riene kommer med under to min mellomrom og varer ca et min. Vonde ble de først rundt midnatt, deretter veldig vonde i ambulansen. Det er ikke å anbefalle å ha være spent fast i belter på en hard ambulansebåre med rier Mannen kjørte guttungen til mormor og dro rett inn på riksen, ved Tusenfryd drar ambulansen forbi han. Vi lå i 160 så han gav seg fort på å henge etter. Greit å ikke miste lappen I det vi triller over terskelen på inngangen på riksen går vannet! Det var en rar følelse, som om en ballong ble blåst opp mellom beina mine og sprakk. Det står i journalen at vi ankom sykehuset 01:34, og fødeavdelingen 01:40, at jeg var i fødesengen 01:44. Samboeren ankommer 01:46 og fødselstidspunktet er 01:49... Jordmoren i ambulansen fortalte at hun trodde ikke vi skulle rekke fram. Bra hun ikke sa det før han var ute. Fra jeg ringte mannen på søf til barnet var ute tok det akkurat 1t og 30 min, på minuttet.
Marikke Skrevet 11. juli 2011 #134 Skrevet 11. juli 2011 Oi, det var full fart! Men det virker jo som om ting har gått veldig bra, siden du var hjemme igjen så fort. Så bra at mannen rakk fødselen! (Jeg kommer til å ha "E6" med DDE på hjernen i dag ... Tror jammen jeg skal sette den på og gråte en skvett av ren empati-babylykke)
Lucky? Skrevet 11. juli 2011 #135 Skrevet 11. juli 2011 Det må jeg si gikk unna ja! Godt dere kom dere på riksen før den lille kom ut da Vakker er han
iingvild Skrevet 13. juli 2011 #136 Skrevet 13. juli 2011 gratulerer! Koselig å høre at alt er bra! Kos dere masse! Gratulerer til storebroren også! Klem!
andemor Skrevet 13. juli 2011 #137 Skrevet 13. juli 2011 Gratulerer så mye, Liv! Fint å lese at det gikk så bra med dere, selvom det er tydelig at det var riiiiimelig hektisk der en stund. Kos dere masse med den nyankomne!
Teita Skrevet 13. juli 2011 #138 Skrevet 13. juli 2011 Gratulerer så mye! :) Så bra at alt gikk bra og at prinsen har det godt. Masse lykke til i tiden fremover
^^Belle^^ Skrevet 25. juli 2011 #139 Skrevet 25. juli 2011 Gratulerer så mye! Er det ikke noe som heter ''bedre sent enn aldri''? Det høres ut som om du hadde en fin fødsel, tross litt action. Så utrolig fint at mannen rakk det ihvertfall!
liv Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #140 Skrevet 25. juli 2011 Takker for hilsner Her går dagen til amming og leking med den veldig stolte storebroren. Lille er rolig, sover, spiser og driter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå