Gå til innhold

Livet som tobarnsmor


liv

Anbefalte innlegg

Elendig form, kvalm og urolig vondt i ryggen. mistenker at det er smertene i ryggen som gjør meg kvalm. Ikke sovet noe i natt, vært oppe og gått hver time for å strekke på ryggen. Har bestilt meg en kirotime i ettermiddag. Men nå klarer jeg ikke sitte, ligge eller stå uten å ha lyst til å begynne å grine og spy.

Ja og guttungen er syk og hjemme... sånn for å toppe det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos kiro på tirsdag, men da var det bekkenet som var vondt og det fikset han men nå er det ryggen, og det er helt j*vlig for å si det mildt. Guttungen virker til å være i god form da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra kiropraktoren, han sa alt av muskler langt ryggraden er betente og at det ikke vil bli bedre før ungen er ute. Det er for stor vektbelastning på musklene. Det lover jo bra, kan risikere å gå sånn i 6 uker til. (Termin om en mnd og en dag)

Hva gjør jeg nå da? Ikke klarer jeg å ligge, ikke sitte, ikke stå. Har så vondt at jeg spyr av smerter. Smertestillende er ikke aktuelt da de fleste er blodfortynnende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det på tirsdag ;) av kiropraktoren, har hatt god virkning i korsryggen men ikke så godt litt oppover. Han gav punktmasasje i tillegg i dag, det kunne hjelpe litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondt men litt bedre i ryggen i dag :)

Har vært hos jordmor i dag og lille ligger med hodet opp, dvs seteleie. Jeg er i uke 36+2 i dag (36+3 etter den nye tellemetoden men riksen følger den gamle så da gjør jeg det og), det er i allefall 4 uker i dag til termin ;) Håper han snur seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning så får jeg ikke spinal eller epidural bedøvelse, samt at de ikke snur barnet så lenge morkaken ligger på forsiden. Så om han ikke snur seg selv så blir det keisersnitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten!

Kjipt å lese at formen er dårlig og ikke minst om den vesle jenta du mistet.

Lykke til i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Han har jo enda tid til å snu seg, og om ikke så får han jo bare komme på keiserlig vis.

Det ordner deg på den ene eller andre måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunn til at en kaller det keisersnitt var at det var en keiser som bestemte at gravide døde mødre og barn skulle få hver sin grav så de måtte ta ut barnet av magen før de kunne gravlegge de ;)

Bare en sånn liten historisk bakgrunnsinfo ;)

Ordner seg jo og ut kommer han men håper likevel jeg slipper keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Grunn til at en kaller det keisersnitt var at det var en keiser som bestemte at gravide døde mødre og barn skulle få hver sin grav så de måtte ta ut barnet av magen før de kunne gravlegge de ;)

Bare en sånn liten historisk bakgrunnsinfo ;)

Ordner seg jo og ut kommer han men håper likevel jeg slipper keisersnitt.

Greit med litt historie ;)

Forstår at du ikke ønsker KS.

Når og hvor blir det kontroll for å sjekke hvordan han ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny time til vurdering av leie tirsdag 5/7, kl 14... Om rompa er ned blir jeg satt opp på planlagt keisersnitt i full narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig å lese om smertene dine :( Håper det blir bedre, så de resterende ukene ikke blir ulevelig for deg! :klemmer:

Håper også at ungen snur seg, så du slipper keisersnitt!

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det tid for leiesjekk på riksen :) Tror ikke han har snudd seg men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til på riksen i morgen. Håper for din skyld at han har snudd seg, men hvis ikke så kommer det helt sikkert til å gå veldig bra uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det tid for leiesjekk på riksen :) Tror ikke han har snudd seg men er ikke helt sikker.

Hei Liv!

Først vil jeg bare si gratulerer med graviditeten, det var litt av en historie om lille jenta di. det var veldig rørende.

Da jeg gikk gravid snudde ikke babyen seg før jeg var i uke 38+6 tror jeg det var.Husker ikke helt nøyaktig men det var bare en ukes tid dil termin.Jeg gikk 2 uker over.:(

Ønsker deg masse lykke til. :klemmer: :klemmer:

Endret av ellen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille har snudd seg ;) Så det blir vanlig fødsel, om alt går etter planen. :)

Fredag har jeg time for modningsakupunktur og jeg har murringer i korsryggen i dag så jeg håper ikke jeg trenger å gå tre uker over tiden. For å si det sånn ;)

Skal tilbake på riksen på tirsdag, legen jeg var hos i dag sa jeg skulle be om modningsjekk og kanskje litt stripping da. Det er en stor baby i magen så om den kommer til uka gjorde ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget plutselig at du hadde fallt ut av mine innlegg, så nå får jeg få deg inn der igjen. ;)

Både JM og lege hadde forberedt meg på at minsten lå feil vei bare dager før leiesjekk på sykehuset. Men jammen lå han ikke riktig alikevel. (Hyggelig å høre for en mor som har vært gjennom en setefødsel.) Så det er nok ikke alltid like lett å kjenne utenpå.

Håper det skjer noe snart da, så du slipper å gå lenge med plager og vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...