liv Skrevet 16. mars 2011 #1 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Hei og velkommen. Jeg er en gammel traver innen systemet her på Kvinneguiden, kommer og går litt. Har en lang dagbok liggende men tenker at det kan være greit å starte en ny om svangerskapet og alt som skjer rundt. Jeg har en sønn fra før, han er fire og et halvt år (det halve er selvsagt veldig viktig). Han er så og si alltid bild og er min solstråle. Pappaen har vi ikke møtt siden nov 08, men min samboer takler rollen som pappa veldig fint. I sommer startet guttungen på eget initiativ å kalle han pappa så da lar vi han gjøre det. Han vet han har to pappaer som er glad i han men har enda ikke stilt spørsmål om hvorfor det bare er en som er her... Guttungen har sine problemer, han får spesialpedagogisk hjelp i barnehagen og har egen assisten. Han sliter med å forholde seg til andre barn, han leker ikke aldersadekvat og de trener mye på det. Han hadde frenm til august omtrent 10 ord, dette har eksplodert og språklig er han nå oppe på nivået til en treåring, sånn ca. Han er dårlig på å holde øyekontakt og har dårlig munnmotorikk. Han er under utredning for autisme da han har mange tegn på dette, men også like mange tegn på at det ikke er det. Vi får svar mandag 21. og jeg gruer meg litt. Gutten er jo seg selv hele veien men en diagnose vil åpne en del rettigheter, noe er det jo med han. Evnetester viser at han er minst like smart som gjevnaldrende, om ikke mer. (Ikke helt lett å teste en med dårlig språk) Og så til prøverhistorikken. I august 09 sluttet jeg på p-pille og vi ble raskt gravide, ei lita jente var ventet i august 10, lykken var stor helt til den ordinære ultralyden. 18 uker på vei fikk vi beskjed om at jenta var syk. Hun hadde forstørrede ventrikler i hjernen, også kjent som vannholde. Vi fikk time på riksen dagen etter og det var værre enn de antok på SøF. Han som tok ultralyden var en av Norges beste og han sa det var under 10% sjanse for at hun kunne leve tilnærmet normalt med litt eksta hjelp. Så etter litt frem og tilbake valgte vi å avslutte svangerskapet og jeg fødte ei vakker jente (i den grad en kan si de er vakre når de er så små og nesten gjennomsiktige) fem dager etter. Det var tøft men jeg vet at valget var rett for meg og min familie. Vi valgte å prøve videre fra apil og for 19 uker siden hadde jeg eggløsning og vi traff blink igjen. Så nå er jeg 21 uker på vei. Denne gangen er det en gutt i magen, en sterk og sansynligvis frisk gutt. Vi har vært på rikshospitalet og hatt den ordinære ultralyden i uke 16, det var en nerveprirrende tur inn men vi fikk en times ultralyd og alt så vidt han kunne se var i sin fineste orden! VI SKAL BLI FORELDRE I JULI, termin er satt til 25.juli og i dag er jeg 21+4. Vi skal inn på riksen igjen 13 april for å drøfte fødested siden jeg har Von Willebrand så vil helt SøF at jeg føder der. Jeg har mest lyst til å føde på SøF men anbefaller riksen også at jeg føder der så kommer vi til å følge deres anbefallinger. Da blir jeg sansynligvsi lagt inn på hotellet en uke før termin og skjer noe før det så blir det ambulanse inn... Endret 21. juli 2011 av liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. mars 2011 #2 Del Skrevet 16. mars 2011 Så rørende historie Håper alt går bra i svangerskapet og at du føder en frisk gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. mars 2011 #3 Del Skrevet 16. mars 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 16. mars 2011 #4 Del Skrevet 16. mars 2011 Så koselig at du har startet ny dagbok Gleder meg til å følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. mars 2011 #5 Del Skrevet 16. mars 2011 Heihei! Trist historie med lillejenta, og håper sønnen din får en god utredning slik at veien videre blir lettere! Her vil jeg gjerne følge med! Jeg er ganske tidlig på vei for øyeblikket, men har i løpet av uken blitt mer rolig i forhold til at jeg tror det kommer til å gå helt fint med den lille. Det er i alle fall det magefølelsen min sier meg! Ha en fin kveld videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 16. mars 2011 #6 Del Skrevet 16. mars 2011 Her vil jeg også følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 16. mars 2011 Koselig at dere vil følge meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 16. mars 2011 #8 Del Skrevet 16. mars 2011 Her må jeg følge med, jeg husker deg fra da jeg vanket på Kvinneguiden oftere enn nå... Har også en sønn, men han er bare neeeeesten 4,5. Er gravid igjen, og venter nok en gang en gutt, i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. mars 2011 #9 Del Skrevet 16. mars 2011 Innom og titter her hos deg. For en tøff og rørende historie. Kan tenke meg det var deilig å se på ordinær UL at alt står bra til med gutten i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 17. mars 2011 Våknet i morges med en skikkelig kynner, var ikke vondt bare ubehagelig. Magen var hard som en liten ball. Her er livmoren litt over navelen. Neste jordmortime er 29.3, før det er det legetime for ny sykemelding. Har problemer med bekkenet og går til manuellterapaut en gang i uka, trener i salen der, så i sånne røde tau på benk før han masserer og myker opp. Har også en skikkelig låsning i ryggen, mellom korsryggen og bhstroppen. Den er det ikke noe å gjøre med for han knekker ikke på det området så lenge babyen er i magen. Men så fort den er ute skal det området få skikkelig en knekking! Samboeren var med på første time hos jordmmor og vil gjerne være med på resten av timene også. Koselig det da. Er deres halvdeler med på kontroller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2011 #11 Del Skrevet 17. mars 2011 Så koselig, da. At mannen er med på jordmortimer mener jeg, ikke at du har problemer med rygg og bekken. Mannen var ikke med på første time fordi han var på jobb i utlandet, men han skal være med på resten av dem. Synes det er kjempekos at han også får hilse på jordmor og får den informasjonen jeg får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 17. mars 2011 #12 Del Skrevet 17. mars 2011 Vil gjerne følge med her hos deg Godt å høre at alt stod bra til med lille i magen, kan jo bare forestille meg hva du har gått gjennom. Min samboer var med på første kontrollen hos legen, men ikke vært med på flere pga jobb. Men var jo med på UL, og vi skal ha privat UL i uke 28. Har også vært med på sykehuset en gang når vi mistenkte at noe var galt. Har også bekkenproblemer. Går til fysio hver uke for dette, og trener i basseng i tillegg. Skulle gjerne ønske jeg fikk et problemfritt svangerskap, men har vel insett at det bare er å gjøre beste ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 17. mars 2011 Nå har jeg fått sydd deler av gaven til en hemmelig venn i augustklubben på snartmamma.com Vurderer om jeg skal fortsette å sy den helt ferdig eller om jeg skal dra å tråle et kjøpesenter etter en kjole til barnedåp neste søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. mars 2011 #14 Del Skrevet 17. mars 2011 Så hyggelig å høre at du er gravid igjen! Og at alt ser bra ut denne gangen! Husker godt at du fikk den dårlige nyheten forrige graviditet, siden jeg også var gravid med nr 2 da. Har veldig lyst til å følge med litt videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 17. mars 2011 Å ta opp overlocksøm er noe dritt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. mars 2011 #16 Del Skrevet 17. mars 2011 Å ta opp overlocksøm er noe dritt... Det kan jeg tenke meg ja Morsomt med hemmelig venn da Så kjedelig at du sliter med bekkenet da Er du fullt sykemeldt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. mars 2011 #17 Del Skrevet 17. mars 2011 Så flott kjæresten din er med! Ting blir mye mer koselig når man kan dele det med den andre. Samboeren min var med meg på tidlig UL i dag for å finne ut hvor langt jeg er på vei. Dessverre viste det seg at jeg bare er mellom fire og fem uker, i stedet for sju, som først var antatt. Men det går seg til! Man kunne i det minste se at jeg er gravid. Så flink du er som syr. Jeg kan ikke noe sånt som det der i det hele tatt. Nå har svigermor sagt hun skal lære meg det så jeg kan strikke tøy til den lille, så det blir jo interessant! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #18 Del Skrevet 17. mars 2011 Er fullt sykemeldt ja. Klarer ikke selv en kontorjobb.. Liten nedtur men det går bare ikke så da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. mars 2011 #19 Del Skrevet 17. mars 2011 Skjønner det Nyt dagene og kos deg før lillegutt kommer du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 18. mars 2011 Liker ikke utviklingen av tippeligakampen i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå