Gå til innhold

Livet som tobarnsmor


liv

Anbefalte innlegg

Så koselig da. :jepp: Ser jo nå at du sier at du fyller år. Jeg trodde det var datoen jeg, altså 30. juni. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp hele 30 år :P Det neste store er vel 40 da... Har egentlig ingen forhold til alder, en er der en føler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi til søstern, tantebarnet fylte to på torsdag og det blir vist fullt "hus".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Melder meg inn i "lørdagsklubben", jeg er tre-fire uker bak deg (21+2) og venter også en liten gutt :) Og har en gutt fra før.

Rørende å lese historien din, godt at alt er i orden denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og koselig at du stakk innom.

På vei hjem fra bursdagen fikk vi steinsprut så kraftig at ruta sprakk der steinen traff. *jej*. Ruta må jo byttes den da... Men den gikk igjennom eu-kontrollen i dag da, med knust tåkelys og hullete støtfanger :P Men det er jo ikke påbudt så. Får fikse det når skattepengene kommer. Batterilampa lyser, så derfor har den vært på verksted i dag. Det kostet oss 3000kr og batterilampa lyser fortsatt...

Vi har avtalt ny verkstedstime for å bytte begge hjullagrene forran som har røket begge sider. Og byttet noe andre greier for en uke siden. Det er billig å ha bil.........

Onsdag skal vi på riksen for fødesamtale. Det blir spennende å se hva de finner ut :P Tror vi tar bilen med hele hjullager så vi ikke risikerer å miste to hjul på e6 :P

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for fødesamtale, trodde vi... Men nei da. En time og tre kvarter på etterskudd ble vi ropt inn.

Vi var blitt forespeilet at det skulle lages en fødeplan og at det skulle bestemmes hvor jeg skulle føde (Østfold eller Riksen) men da vi kom inn var det en uforberedt lege som ikke viste hva jeg gjorde der...

Han kunne ikke noe om Von Willebrandt eller blødere, og han viste ingen ting om hva de kunne på SØF... Men i henvisningen fra SØF anbefalte de fødsel på riksen så da gjorde han det også. Så da blir det riksen. Så hvorfor dro vi inn?

Vi fikk beskjed om at vi skal få time hos en hematolog for å lage fødeplan (det var det vi hadde fått beskjed om at skulle skje i dag) og ha ny oppfølgingstime på fødepol om 9 uker. (uke 34) Etter det så blir det ny kontroll i uke 38, og mulig i 39.

Det er opp til hematologen og fødepol om jeg må legges inn før fødel men han trodde ikke jeg trengte det. I allefall ikke før termin trodde han. Han mente vi kunne kjøre så fort vi merker noe, men at jeg da ikke må vente selv om det er uregelmessig. Men om neste lege mener det samme vet vi jo ikke

Fikk en liten sniktitt (uten bilder) og alt så bra ut.

Så da er det bare å vente til midt i juni, eventuelt litt før om timen hos hematologen var tidligere, for da skulle jeg ringe og bytte time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annaires

Denne hadde ikke jeg fått med meg ;)

Tror kanskje søster'n har noe av det som var kjønnsnøytralt?

Det ligger hos mamma, men det vet du jo nå ;)

Et par flasker

Kan du få av meg. Jeg har ca 10 ubrukte (ligger fortsatt i eksene sine), som jeg fikk tilsendt etter å ha returnert de da det var det BPA(?)-oppstyret. Men innen jeg fikk de nye i retur hadde jo snuppa sluttet med flaske.

Det er opp til hematologen og fødepol om jeg må legges inn før fødel men han trodde ikke jeg trengte det. I allefall ikke før termin trodde han. Han mente vi kunne kjøre så fort vi merker noe, men at jeg da ikke må vente selv om det er uregelmessig. Men om neste lege mener det samme vet vi jo ikke

Husk at vi ikke bor langt unna da, og det kan jo være at det er bedre å sitte her og vente, enn på hotellet ( om det blir til at du blir lagt inn før).

Hils M så mye fra tante :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her var det noen dager siden jeg har skrevet sist. Siden sist har vi vært på jordmorkontroll. Hun fant eggehvite i urinprøven og ble litt stressa siden jeg hadde svangerskapsforgiftning sist. Men jeg har lovet å følge med på alle tegn og blodtrykket var fint så vi satser på at det er borte til jeg skal på kontroll neste gang, 10 mai. Hun vil ha litt gjevnlig kontoller, ca hver 14 dag.

Tar gjerne mot flasker Annaires :)

Har startet så vidt å kaste det tøyet jeg har kjøpt på vask og skal i løpet av uka på loftet og hente ned dyner etc. Er babygymen hos deg Annaires?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tusle opp på loftet da kanskje? Frister ikke når det er så kaldt som det er i dag, for da er det enda kaldere der. Men tenkte jeg skulle få ned sengetøy, dyne og sånt og vaske det, få oversikt og se om vi trenger noe mer.

Og så er det rommet nede som må gjøres litt mer på men der er det en stor treplate som må flyttes. Det er vanskelig å få gjort noe før den er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidstatus uke 28+2

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig?: Ikke enda men merker at ting er tyngre

Hodet ned: nei, tverrleie/snurrer rundt

Aktivitet i magen: Ja, mest når jeg prøver å sove ;)

Navn: Ja :)

Vektøkning: + 7 kg ca.

Vann i kroppen: kommer og går litt, men bare litt enda.

Kynnere: Ja, jeg får flere og flere, nen er vondere enn andre men de fleste merker jeg nesten ikke.

Humør: Sliten, trøtt og litt allergipåvirket

Barnerom: Han skal sove inne hos oss i starten men vi har et rom vi snart skal få ordnet.

Utstyr: Snart oversikt over det vi har i allefall. Mangler stellebord for badekar enda.

Strekkmerker: litt men de er lyse, er vel egentlig de fra sist som har kommet til syne.

Melk i brystene: JA

Fødsel: huff, ja det blir jo det

Plager: Astmaen gjør at pusten blir tung, litt vann og halsbrann. Sykemeldt grunnet bekkenplager.

Oppegående: Det blir tyngre og tyngre :jepp: Ligger på sofaen så fort jeg kan.

Sulten: ja så og si hele tiden men magen tar jo ikke mot mer enn musebiter før det er fullt.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Det var noe jeg bare måtte ordne i dag... Men hva var det da?

Hørt om å skrive ned eller? ;)

Er du hjemme på dagtid på tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom på det da :P Jeg skulle ringe hotellet og booke parkering - og så skulle jeg kjøpe frukt og brød.

Har kiro og jordmor på tirsdag - men ingen av delene tar lang tid. Hvordan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Jeg kom på det da :P Jeg skulle ringe hotellet og booke parkering - og så skulle jeg kjøpe frukt og brød.

Har kiro og jordmor på tirsdag - men ingen av delene tar lang tid. Hvordan det?

Hvor skal dere?

F skal muligens jobbe i Fredrikstad på tirsdag, også har jeg fri så da tenkte jeg at jeg og lillemor kanskje skulle passe på å ta turen nedover sammen med han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjon i trondheim, opp i morgen, ned på søndag. ;)

Jeg vil gjerne ha besøk på tirsdag, men guttungen må i barnehagen :P Spes.ped på tirsdager.

Har jordmor halv ett, og kiro halv ti, begge deler tar litt under en halv time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei, da var det min tur til å komme inn hit :)

Har lest førstesiden din samt de siste sidene, og må si jeg blir helt rørt, jeg.

Ha en super helg :)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Koselig med besøk

Det har vist gått en stund siden jeg har skrevet. Er ikke like flink til å følge opp denne som tidligere. I dag har vi vært ibarnehagen på 16 mai feiring. Så har vi vtatt det rolig hjemme etter på. Mannen har dratt på kamp, det er hjemmekamp mot vif i dag så det blir nok spennende. Markus er i seng og jeg er benket for å se kampen på tv.

Ellers er det mye liv i magen. Har en jordmortime i slutten av måneden og tur til riksen midt i juni. Så jeg blir tett fulgt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai gikk fint, men merker det fortsatt i bekkenet...

Planen i dag er å legge sammen tøy. blæ - kjeldig. jaja jeg får gå ned å starte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jaggu ikke lenge igjen! :) Håper alt går bra med deg og den lille :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...