Gå til innhold

Livet som tobarnsmor


liv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig at dere vil følge meg :)

Jeg har prøvd å finne meg kjole i dag. Skal i barndåp neste søndag, og konfirmasjon, 17 mai, og 30årsfeiring (ISS, hold av 28 mai) i mai så jeg hadde håpet å finne en jeg kunne brukt på alle.. Var på tre kjøpesenter og titta fra 11 til 14:30 (au au au bekkenet mitt). Det finnes jo ikke en enste gravidklærbutikk her så jeg må jo lete etter vanlige kjoler med høyt liv/lang tunika. Jeg er nok kanskje litt kresen for jeg vil ha den ensfarget og ikke med noe rosa/gultoner, og ikke svart... Enten er de for korte eller så er de fulle av perler, rare broderier, stener, små blomster eller bare rare i formen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjoler er ikke helt enkelt.. Så og si ingen steder med mammatøy her i byen heller, men heldigvis finner man endel gravidvennlig tøy i butikkene. Lykke til med kjoleshopping uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at de blir litt korte over magen, de gravidvennlige tunikakjolene - dvs når magen vokser så går jo kjolen ut fra kroppen og blir for kort forran. De fleste går jo over knærne sånn samme hva.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på kjolejakt, og funnet en flott en! Det ble ikke graviditetskjole, ei heller tunika. Lurer på om merket er Vila jeg...?

Du får ha lykke til videre i jakten, har du prøvd nettbutikker som hm og nameit? Mamalicious hos Nameit ser ut til å ha flere søte kjoler nå. Hm.com har akkurat fått inn ny forsyning av mammaklær ( har handlet enda mer klær, nå har jeg virkelig mer enn nok! ), kjolene der er bare maxikjoler. Altså helt forside, og veldig sommerlige.

Edit: skrivefeil....

Endret av Samba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en uke siden jeg var innom HM så jeg kan jo se der igjen. Har sett på Vila-butikken i byen her, fant en kanskje tunica-kjole.... Men den var ikke min farge sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de ikke gravidklær på hm i byen her da? Håper du finner noe, hvis ikke kan du jo sy deg en :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sy er ikke aktuelt ;) Det tar for mye tid og jeg blir ikke fornøyd. Det er mammaklær fra basic kolleksjon på ØH men det er ikke noe særlig pentøy da. Det er et par type dressbukser men thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TB har ikke dessverre. Det er heller ingen av de andre kjedebutikkene som har. :( Lurer på å prøve Sverige i morgen men litt kjedlig å kjøre alene og ingen andre som kan.

Koselig med besøk Emo Fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ferdig på habiliteringstjenesten med guttungenog det uten diagnose.Må si jeg er litt overrasket over det egentlig.

Konklusjon var han har autismelignende problemer, han har klare konsentrasjonsproblemer, spesifik språkforstyrrelse, gir lite øyekontakt, sliter med sosialt i forhold til gjevnaldrende men er for god sosialt til at de vil gi han noe diagnose. Han har for god fantasi og for flink til å leke selv om han har noe repeterende lek. Han hermer og har humor, han har helt grei ansiktsmimikk og trøster aldersadekvat om noen er lei seg. Det var også positivt at han skjermet seg selv når det ble for bråkete eller for mye stress i barnehagehverdagen.

Evnetester viser at han ligger litt over snittet for fireåringer på det han forstod.

De anbefalte at en arbeider som han var autist og retesting om to år om det ikke har blitt bedre, men ville ikke gi en tentativ diagnose. De mener også at om vi er veldig fokusert på det med øynene så vil han lære å søke øyekontakt. De anbefaller at PPT tester språket og språkforståelsen. De anbefalte også at vi fikk inn fysioterapaut for å se om det kan bedre hans noe keitete bevegelser.

Dama fra PPT (som jeg ikke liker, og som ikke liker meg noe særlig heller tror jeg...) gliste og så sånn litt rart på meg som jeg var hysterisk mor når de sa de ikke ville sette diagnose. Litt sånn, haha hva sa jeg, og du som ville ha mer timer, det kan du bare glemme blikk.

Vi skulle få en rapport i løpet av en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers så har jeg vist startet redebygging :P ja da her planlegges det og handles.

Har bestilt vogn, en Brio Go, brun bag og grå sportsdel. Seng står fint hos mormor og hun trodde hun hadde en ubrukt madrass som passet også. Så da er det bare å få tak i en god overmadrass. Alt av sengetøy, dyner, vognposer etc har jeg etter eldste.

Har stellebord på soverommet men ønsker å ha et til å stille oppå badekaret på badet da jeg ser fordelen av å ha rennende vann i nærheten. Vi kommer til å gå for papirbleier og mesoft. Bruk og kast, ja jeg vet men akk så enkelt.

Av klær så har jeg kjøpt noe brukt men det er bare småtteri da. Har lånt bort det meste fra Markus var liten så jeg må på en liten runde etterhvert for å få oversikt over hva jeg har før jeg handler inn resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede å følge deg :) Nå er det ikke lenge til du skal få nummer to. Fire måneder kommer til å gå kjempe fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Hei, kan jeg stille ett litt personlig spørmål? Når ble du helt sykemeldt med bekkenet? Jeg kjenner at mitt er langt verre enn forrige gang, og sliter med dårlig samvittighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fysj for en drittdame! :kjefte: At noen i det hele tatt kan oppføre seg sånn i en situasjon som er så sårbar for dere er utenfor min fatteevne. :riste:

Men så gøy at dere har bestilt vogn da! :tommelsmil: Er overmadrass noe man er nødt til å ha? :sjenert: Er det evt. i stedet for tisselaken kanskje? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPT-dama er veldig spesiell, tror det er kravet til å få jobb der :P

Jeg ble sykemeldt tidlig, type 8 uker eller noe sånt... Jeg sliter med vondt under ene tåballen i tilleg og fysio i dag sa det var fordi jeg har trykk i ryggen ned mot bekkenet og at jeg må ligge mer. AKK - sengeleie er kjedlig og så og si umulig med en mann som jobber overtid og en gutt på fire.

Overmadrass er ikke noe en må ha men det beskytter jo madrassen noe samt at jeg synes det blir klamt å ligge rett på tisselaken så vi skal ha en tynn overmadrass over, koster veldig lite og kan vaskes i vaskemaskin ;)

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fant kjole :strix:

For en drittdame på ppt, send meg gjerne navnet hennes :Nikke: Er nok ikke lett å stille en ren diagnose, håper de jobber bra med han i bhg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...