Gå til innhold

Mia Hundvin i strupen på Tone Damli Aaberge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...om hun hadde hatt Kreftforeningen som skikkelig jobb, men hadde ei plate på gang som hobby, da hadde jeg trodd mere på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Jeg skjønner ikke denne dissingen av folk. Skal man kritisere synes jeg man kan kritisere hva de GJØR, ikke hvordan de ser ut.

EDIT: *Piiip!* Ikke mobb naboen min!

Endret av Violently Happy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en viss sannhet i at talent har en tendens til å være omvendt proporsjonalt med voldsom selveksponering.

Jeg føler det er en ligaforskjell mellom dem som klarer seg på markedet i kraft av talent, originalitet og prestasjoner, og dem som må ty til alle mulige triks og selge privatlivet sitt for å ikke gli hen i forglemmelsens nådeløse dyp.

[/quote

jeg er så enig, så enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man stiller opp i trusa på et mannfolkblad, på hvilken annen måte kan dette forklares bortsett fra at man er oppmerksomhetssyk? Der finnes ei andre forklaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener Hundvin fremstår som en sur, radikal bitter kjerring.

Tone D. Aaberge handler på rett sted og til rett tid: hun er ung, og tar sjansen når den kommer! Hun tjener egne penger så det holder, og utformer sin rolle på en glimrende måte. Hun er søt, høflig og profesjonell i offentlige sammenhenger. Hun er ikke ansatt som leder i kvinnegruppen Ottar, eller i andre radikale institusjoner.

Tone D. Aaberge er så ung, at hun kan studere når hun vil! Hun har ytret i tidligere intervjuer at det er hennes plan (økonomi, jus, etc.)

Det er klart hun utbytter sjansen mens hun har den - det er hennes karrieremulighet og hun utfører en meget godt jobb i sin bransje. Det er hennes jobb og levebrød. Det er hardt arbeid å ha rollen hun har. Hun takler det meget fint.

Jeg kan ikke se at Mia Hundvin er et sunt forbilde. Hva slags utdannelse har hun? For meg fremstår hun som sint, lesbisk, bi, forvirret og lost in space.

Til Tone Aaberge er det bare å si: Gratulerer med suksessen, og lykke til videre! Du har gjort det veldig bra!

HVIS TONE SKAL STUDERE JUSS ELLER ØKONOMI HAR HUN EN LANG VEI. HUN ER, IFØLGE SEG SELV I DIV. ITNERVJUER, KUN FERDIG MED NOEN FAG FRA 2.ÅR PÅ VGS. DVS. 1 ÅR PÅ VGS + 5 ÅR HØYERE UTDANNING. TVIIILER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, er dette en debatt som tar utgangspunkt i ulike retninger:

- Er Tone Damli Aaberge PR-kåt?

- Lager Tone kvalitetsmusikk?

- Er musikkartist og/eller håndballspiller et sunt forbilde?

- Hva signaliserer en når man stiller opp halvnaken for et manneblad?

Jeg vil påstå at det blir feil å avgjøre om Tone D. Aaberge lager kvalitetsmusikk. Personlig synes jeg ikke det, men smaken er som kjent som baken; den er delt! En tenåringsjente kan digge musikken hennes, jeg hadde nok vært ganske fan selv om jeg var 13-14.

Hvorvidt Tone er PR-kåt, vet jeg litt om, siden jeg er journalist, og har hatt en del med henne å gjøre. Velger for øvrig å ikke kommentere denne påstanden. Det jeg imiidlertid synes er spesielt, er at Tone og kjæresten oppfører seg som utstillingsdukker, også når de drar på ting privat. Jeg bor/vanker i samme område, og har sett dem på kino/utesteder der de sitter sammen og kysser store deler av kvelden.

Jeg synes at både popartister og håndballspillere kan være gode forbilder, i form av at de har oppnådd noe, og at de har ambisjoner. Jeg synes kanskje popstjerner som spiller på utseende fronter litt feil verdier, men jeg synes det blir feil å ikke kalle Tone et forbilde av den grunn. Det er nok mange små/tenåringsjenter som ser opp til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg imiidlertid synes er spesielt, er at Tone og kjæresten oppfører seg som utstillingsdukker, også når de drar på ting privat. Jeg bor/vanker i samme område, og har sett dem på kino/utesteder der de sitter sammen og kysser store deler av kvelden.

Du mener at de ikke har rett til å være som andre folk? At fordi de er kjendiser så skal de måtte tenke på at folk kan se dem? Uuuuææææ, så fryktelig at de oppfører seg likt som "oss"!

Jeg bor i samme området og jeg ser ofte mange kjente ansikter, men jeg bryr meg ikke mye da de jo er vanlige slik som du og jeg. Hva de gjør er da vitterlig ikke opp til oss å bedømme.

Fryktelig mange bedømmende innlegg mot Tone i denne tråden gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannmann

Slik jeg ser det, er dette en debatt som tar utgangspunkt i ulike retninger:

- Er Tone Damli Aaberge PR-kåt?

- Lager Tone kvalitetsmusikk?

- Er musikkartist og/eller håndballspiller et sunt forbilde?

- Hva signaliserer en når man stiller opp halvnaken for et manneblad?

Jeg vil påstå at det blir feil å avgjøre om Tone D. Aaberge lager kvalitetsmusikk. Personlig synes jeg ikke det, men smaken er som kjent som baken; den er delt! En tenåringsjente kan digge musikken hennes, jeg hadde nok vært ganske fan selv om jeg var 13-14.

Hvorvidt Tone er PR-kåt, vet jeg litt om, siden jeg er journalist, og har hatt en del med henne å gjøre. Velger for øvrig å ikke kommentere denne påstanden. Det jeg imiidlertid synes er spesielt, er at Tone og kjæresten oppfører seg som utstillingsdukker, også når de drar på ting privat. Jeg bor/vanker i samme område, og har sett dem på kino/utesteder der de sitter sammen og kysser store deler av kvelden.

Jeg synes at både popartister og håndballspillere kan være gode forbilder, i form av at de har oppnådd noe, og at de har ambisjoner. Jeg synes kanskje popstjerner som spiller på utseende fronter litt feil verdier, men jeg synes det blir feil å ikke kalle Tone et forbilde av den grunn. Det er nok mange små/tenåringsjenter som ser opp til henne.

http://www.avatarspain.com/wp-content/gallery/noticias/facepalm.jpg

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at de ikke har rett til å være som andre folk? At fordi de er kjendiser så skal de måtte tenke på at folk kan se dem? Uuuuææææ, så fryktelig at de oppfører seg likt som "oss"!

Jeg bor i samme området og jeg ser ofte mange kjente ansikter, men jeg bryr meg ikke mye da de jo er vanlige slik som du og jeg. Hva de gjør er da vitterlig ikke opp til oss å bedømme.

Fryktelig mange bedømmende innlegg mot Tone i denne tråden gitt.

Det er helt greit at de oppfører seg som vanlige folk, men da kan man ikke syte over at mediefolk tar bilder av dem når de kysser og trenger inn i deres private sfære ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går også i strupen på hvordan unge jenter tyr til blogging, lettkledde bilder og kjente kjærester, og samtidig kalles "gode forbilder".. Snarere enn å jobbe seg opp ved å tilegne seg utdannelse eller kompetanse.

Dette er jeg helt enig i. Det jeg legger merke til er at de mest populære bloggerne er unge jenter som tydeligvis gjerne legger ut svært lettkledde bilder av seg selv i bloggen sin.

Hva slags lesere har de, mon tro? Jeg vil tro en stor del av populariteten kommer fra menn som setter pris på lettkledde ungjenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Reflektert

Heia Mia!

Godt noen er tøffe nok til å si sannheten! All respekt! :)

Ja, veldig tøft å heve seg selv fram ved å angripe og rakke ned på en enkeltperson ved fullt navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig tøft å heve seg selv fram ved å angripe og rakke ned på en enkeltperson ved fullt navn!

Hun burde tåle såpass.

Sorry, men det er nok av mennesker med silkehansker her til lands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

E heilt enig med Mia! Flott at nokon tør å åpne munnen og sei sannheten! :rope: Frøken Damli har sikkert gode sider, og kanskje er ho djupare enn ho virkar utad - men et sunt forbilde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia Hundvin kritiserer Tone Damli Aaberge som et eksempel på et dårlig forbilde. Hun går til angrep på det hun kaller overfladiskhet og kun fokus på utseende, og kaller frøken Damli for "glatt" og "uten substans".

Hun går også i strupen på hvordan unge jenter tyr til blogging, lettkledde bilder og kjente kjærester, og samtidig kalles "gode forbilder".. Snarere enn å jobbe seg opp ved å tilegne seg utdannelse eller kompetanse.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10099017

http://www.dagbladet.no/2011/03/10/kultur/mia_hundvin/terje_hakonsen/bygdoy/tone_damli_aaberge/15745998/

Hva mener dere? Er Hundvin helt på jordet her, eller har hun et poeng?

Jeg er helt, helt enig. Nå er kanskje ikke TDA det verste eksempelet, men det er en fæl trend med alle disse PR-kåte bimboene (og pappa-gutter à-la Paradise Hotel) som ikke har talent i noen retning bortsett fra å stikke seg frem. Synes sånn sett at Jenny Skavlan er ti hakk verre. TDA kan i hvert fall synge litt.

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...