Gå til innhold

Mia Hundvin i strupen på Tone Damli Aaberge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men dette her er da norske kjendiskvinner i sitt ess. Hva hadde egentlig FHM og Alfa vært uten norske kjendiskvinner som velger å strippe ned i underbuksa for en forside? Jeg personlig ser ikke poenget med at Mia Hundvin henger ut en bestemt person for å få frem poenget sitt. Mulig det er et godt poeng, men vi har da ærlig talt flust med puppedamer som blafrer med vippene på røde løpere som har gjort særdeles mindre å vise til enn Tone D. Aaberge. Skal man først kristisere noen for å være dårlige forbilder og kjent for å være kjent så har jeg noen helt klart bedre kandidater enn Aaberge.

Teit av Hundvin var det uansett, men publisitet fikk hun jo og det visste hun vel at hun fikk da hun ga de uttalelsene hun gjorde. Så det er godt mulig Aaberges vippeblafring til media er en kritikkverdig måte å skaffe seg oppmerksomhet på, men dette var da intet bedre Mia?

100% enig i dette. jeg forstår poenget til Hundvin og er tildels enig med henne, men Tone var en dårlig hakkekylling. Paradise-folka hadde vært "bedre" å hakke på i denne sammenhengen. jeg kjenner ikke så godt til hva Tone gjør, men såvidt meg bekjent selger hun godt med plater og jobber antageligvis veldig hardt med musikken sin. Paradise-folka er virkelige dårlige forbilder i forhold, som ikke har gjort annet enn å drikke seg full og pule for å få kjendisstatus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mann må jeg jo si at TAÅ er pen. Hun er så pen at det blir uinteressant. Porselensdukkepen. Mia Hundvin ikke så pen men 1000 ganger mere interessan.

Mia Hundvin var en habil håndballspiller på landslagsnivå.TAÅ er hun egentlig en habil musikker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hva er galt med de

Det hører med til hennes yrke. Hun må vise seg frem med jevne mellomrom, det har med markedsverdi og profitt å gjøre.

Det vet enhver som kan business. Hun er jo salgsproduktet!

Sa jeg at det var noen forbrytelse? Sa jeg en gang at det var dumt av henne? Jeg er da fullstendig klar over at hun bruker det bevisst.

På en måte er det en lur taktikk, siden hun sikkert tjener mer på både musikk og annonsering da. Men er all PR god PR? Kan det ikke bli for mye av "det gode"? Merket du at jeg mente at det i alle fall fremstår som det er utseende og kjærester hun lever av? Det gir henne sikkert det hun vil ha, oppmerksomhet og en bra inntekt. Men blir man noe dårligere som musiker eller kjendis av å holde seg litt mer i bakgrunnen, være jordnær, ydmyk, og ikke stille opp på reportasjer som "Min kjærlighetsferie" hvert år?

Blir man mer talentfull eller penere av å figurere så mye i sladrepressen? Er det noe å bygge et forbilde på?

Vise seg frem en gang i mellom? Tenker heller vi sier hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg er enig i poengene til Mia Hundvin, men om hun ville unngått en catfight i media så burde hun kanskje unngått å nevne navn. Men noe sier meg at hun gir blanke F i om Jan Thomas og andre kjendisvenner og fans av Tone Damli blir indignerte.

Eneste jeg synes litt synd på er Tone selv, det må være ille å bli beskyldt for å være et tomt skall. Men det er jo slik hun fremstår i media og hun er vel forsåvidt det fremste eksempelet på det Mia Hundvin forsøker å angripe med den overfladiske kjendisverdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som mann må jeg jo si at TAÅ er pen. Hun er så pen at det blir uinteressant. Porselensdukkepen. Mia Hundvin ikke så pen men 1000 ganger mere interessan.

Mia Hundvin var en habil håndballspiller på landslagsnivå.TAÅ er hun egentlig en habil musikker?

Din smak om det. Det er ingen grunn til å angripe folks "penhet". Noen liker porselensdukker, vet du.

Mia Hundvin fremstår for meg som en uinteressant, sint bitch med kort hår. Har aldri hørt noe substans fra hennes side heller.

Mia Hundvin spilte håndball. Nå er hennes karriere over.

Tone Åberge selger musikk, og markedet er ikke mettet: kundene ønsker Tones produkt. Det må Tone jobbe hardt for.

Mia er misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

At tilsynelatende oppvakte jenter anno 2011 fremdeles velger sånne lettvinte kjøp og salg av kropp-løsninger, er meg en stor gåte. Det tyder på at det ikke er noen hjemme der, for å si det mildt.

Hvis hun nå er så vakker og ven, og har et hode som funker og et hjerte som banker; tenk hvilke skikkelige ting hun kunne ha bidratt til, ja sågar gått i bresjen for på heltid, og fått folk med seg. Å låne ut ansiktet sitt og få en unge plassert i armene mens en poserer en liten stund, er vel ikke en ordentlig jobb skulle jeg tro.

Det kan godt hende at hun er et tenkende menneske i privaten, men jeg tror ikke på henne, slik som hun oppfører seg utad.

Så er hun i samme situasjon som Mette-Marit? MM spilte jo inn sexvideo (som havnet på avveie) med sin fotografkjæreste fra Lillestrøm, dro på rockefestivaler, brukte narkotika så det holder og oppførte seg rølpete, med dårlige familieaner (bl.a hennes far).

MM si er jo heller ikke noe av substans i media, hun bare sier "det var veldig fint" og sender et forsøk på et smil, fotografert med en eller anne u-landsunge i favnen.

Er det bedre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det må være ille å bli beskyldt for å være et tomt skall. Men det er jo slik hun fremstår i media.

Det er vel like ille som det er for Mette-Marit, hun sier jo maldri noe substansielt - det har hun ikke gjort siden offentligheten så første snurt av henne etter at Håkon hadde blitt kjent med servitøren og alenemoren fra Sørlandet.

Håkon var kanskje ute etter noe annet enn verbal substans da han valgte partner. Noe han deler med de fleste menn.

Og sånn går nu dagan, så lenge det finnes menn, er ikke kravene om substans i kvinner tilstede. For dem er det nok med en porselensdukke og en kropp som kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes overhode ikke noe om Tone! Hun er så full av seg selv og virker veldig overfladisk. Bare når hun dukker opp på skjermen og snakker, så må jeg bytte kanal altså eller skru av lyden. Orker ikke å høre henne snakke. Nå kjenner jeg ikke Tone og har heller aldri snakket med henne, men har hørt flere historier (både fra venner og andre) som har møtt henne og sier hun er sikkelig arrogant og fæl. En jeg kjenner har gått på skole med henne og hun var vist ikke så godt likt for å si det sånn. Men utseenede har MYE å si. Jeg er 99% sikker på at hvis ikke Tone hadde hatt utseenede med seg, så hadde hun heller ikke vært en kjendis og vært så mye i media. Samme kan man jo si om Megan Fox. Tror ikke hun hadde vært så kjent osv hvis hun ikke hade hatt utseenede med seg. For hun er ingen god skuespiller. Akkurat som at Tone ikke er en god sanger. Så det er jo takket være utseende hennes at hun er populær og mye i media.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at Mia Hundvin er et sunt forbilde. Hva slags utdannelse har hun? For meg fremstår hun som sint, lesbisk, bi, forvirret og lost in space.

Sur, radikal bitter kjerring? Det høres jo ut som deg det!

- "Patter"? Dåmli Aaberge har ikke silikon i brystene.

- Det er ufint å omtale andre som "neger".

- Hvor var Mia Hundvin da Kari Traa poserte naken i et mannfolkblad?

- Mia Hundvin er ikke et godt forbilde...hun er lesbisk/bi, og er fullstendig rotløs. Har ikke sett at hun har "sunne holdninger"...

Mia vil ha oppmerksomhet, og skaffer seg den ved å tråkke på andre. Ufint!

Mia Hundvin har i hvert fall personlighet og meningers mot.

Hun debuterte på landslaget mot Litauen 15. januar 1998. Hun har spilt 72 landskamper og har scoret 174 mål på landslaget. Hundvin var med på Norges lag som tok bronse under Sommer-OL 2000 i Sydney.

Endret av Iah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Mia er misunnelig.

Den der gamle regla igjen?

Flaks for Mia Hundvin at hun er vakker selv, hvis ikke hadde beskyldningene om jantelov og misunnelse på de pene og vellykkede haglet, det kan jeg garantere med 100% sikkerhet.

Det går faktisk an at folk har en mening om noe uten at den er grunnet i misunnelse, det konseptet der vitner bare om en utrolig snever virkelighetsforståelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg skjønner egentlig ikke saken. Tone livnærer seg som artist, og om hun lykkes fordi hun er pen eller fordi hun har fin stemme, gidder jeg ikke ta stilling til. Hun selger plater, blader, tv-show, med mer. Om hun klarer å selge dette kun fordi hun er pen, sier vel det i såfall mer om de som kjøper?? Når det gjelder Mia Hundvin, så tenker jeg at hun har vært en knallgod håndballspiller, men mediaoppmerksomheten hun fikk var da ofte på grunn av at hun var veldig pen, rocka og frittalende, at hun drakk øl og ikke var like PK som de andre håndballspillerne, at hun i en periode var lesbisk, at hun ble sammen med Terje Håkensen.

Ergo skjønner jeg ikke at ikke Mia syns det er et paradoks at hun selv får spalteplass og at hun selv skal uttale seg offentlig. For hva er det som gjør henne til en offentlig person som vi gidder lese om? At hun for lenge siden var en håndballstjerne? Kjendisstatusen hun fortsatt har bygger neimen ikke bare på håndball-talentet hennes, men vel så mye på disse "substansløse greiene" som hun nettopp kritiserer Tone for. Og Tone jobber og tjener sine egne penger (selv om man kan mene at jobben hennes er teit), mens Mia er hjemmeværende rikmannsfrue.

(og hvis det skulle være noe tvil: jeg har mye mer sans for Mia enn for Tone. Likevel syns jeg dette blir altfor dumt):

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror noe av det Hundvin prøver å vise til, er tendensen blant mange unge mennesker idag. Alt er meg, meg, meg - ikke "hva har jeg å formidle til verden?".

Det handler mer om å bli kjent, mer om meg, enn om hva jeg er flink til, hva jeg klarer å tilegne meg gjennom hardt arbeid, hvilke evner jeg har. Alt skal eksponeres; selv om man offisielt gir seg ut for å være musiker, stiller man allikevel opp i alle slags dameblader for å "avsløre hva man har i sminkepungen", for ikke å snakke om at man møter opp på åpninger og premierer av gud-vet-hva, selvsagt profesjonelt stylet til det ekstreme. Man kler også av seg i manneblader, for å "vise en annen side av seg selv" (hvorfor føler du behov for det? Er det ikke helt fint å "bare" være en sanger bak et piano?).

Man skal bli kjendis, og det skal helst skje så raskt som mulig. Om man velger å satse på en noenlunde brukbar stemme og kalle seg "artist", eller et middelmådig skuespillertalent og satse innen film/tv, er ikke så viktig. Det viktigste er at man er striglet nok, eller i det minste "kul" nok, til å få karret til seg en plass i Norges grelle rampelys.

Jeg tror Hundvin valgte Tone Aaberge som et eksempel på en slik kjendis. De færreste husker melodien på én eneste av sangene hennes (og hun har da vært plateartist i flere år nå?), men de fleste har fått med seg alt mulig annet om henne. Og her nytter det ikke å kun skylde på Se og hør som ligger og lurer i buskene, for har man allerede tatt imot gratisferier til syden mot at Se og hør får ta bilder av deg og kjæresten i badetøy (som nevnte Aaberge tidligere har gjort), for ikke å snakke om å omtrent stille opp på alt hvor det finnes en rød løper, så har man invitert et visst fokus inn til seg. Da blir man en metakjendis, i likhet med stadig flere i dette landet - jeg kan nevne denne niesen til Fredrik Skavlan som et annet eksempel..

Jeg synes det er en viss sannhet i at talent har en tendens til å være omvendt proporsjonalt med voldsom selveksponering.

At man som kvinnelig artist/skuespiller er "nødt" til å stille naken i Mann eller å invitere Se og Hør med på sydenferie for å være suksessfull, stemmer ikke.

Du ser ikke Susanne Sundfør stille opp på kreti og pleti for å promotere seg selv. Hun selger plater og konsertbilletter som bare det allikevel, og har en trofast fanskare - nettopp fordi hun lager musikk som folk vil høre på, selv om de ikke får vite hva hun hadde til middag i går og hvem hun dater.

Det samme med Maria Bonnevie, som er en av Nordens mest suksessfulle film- og teaterskuespillere (og en utdannet, som sådan) - og også en av de minst selvpromoterende (selv om hun er slående vakker - tenke seg til at det går an å ikke prøve å surfe på det!).

Jeg føler det er en ligaforskjell mellom dem som klarer seg på markedet i kraft av talent, originalitet og prestasjoner, og dem som må ty til alle mulige triks og selge privatlivet sitt for å ikke gli hen i forglemmelsens nådeløse dyp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte, Oslo

Jeg synes overhode ikke noe om Tone! Hun er så full av seg selv og virker veldig overfladisk.

Hun er sikkelig arrogant og fæl.

Men utseenede har MYE å si.

Hallo, hvilken planet lever du på?! Selvsagt har utseendet mye å si her i verden, på alle arenaer: jobb og privat! Hva trodde du?!

Tone virker overhode ikke arrogant eller "ovenfra-og ned"....de som sier slikt er selv usikre og lite selvhevdende.

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian, Oslo

Mia Hundvin har i hvert fall personlighet og meningers mot.

Hun debuterte på landslaget mot Litauen 15. januar 1998. Hun har spilt 72 landskamper og har scoret 174 mål på landslaget. Hundvin var med på Norges lag som tok bronse under Sommer-OL 2000 i Sydney.

Eh, so?! Imponerer ikke meg. Mia går det hundre av p ådusinet, sint, sur og kjedelig... :filer:

Jeg imnponeres langt mer av Tones innsats i konkurransen Idol, der hun har bygget seg selv opp fra en vanlig skolejente til en artist som tjener millioner. Det står det for meg respektk av.

Ønsker Tone masse lykk etil videre i sin karriere!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Flaks for Mia Hundvin at hun er vakker selv.

?? :kaffekopp:

Mia er uten sjarme, stil og varme. Snarere en sur lesbo.

Takke meg til Tone, som er varm, sjarmerende, høflig og hyggelig - i tillegg til at hun er smart og gjør det veldig bra i business! Fortsett å tjene mye penger, Tone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, so?! Imponerer ikke meg. Mia går det hundre av p ådusinet, sint, sur og kjedelig... :filer:

Jeg imnponeres langt mer av Tones innsats i konkurransen Idol, der hun har bygget seg selv opp fra en vanlig skolejente til en artist som tjener millioner. Det står det for meg respektk av.

Ønsker Tone masse lykk etil videre i sin karriere!

:)

Og hva har du oppnådd her i verden som gjør at du ikke lar deg imponere over slikt?

Tone har horet seg frem med en middelmådig stemme. Platesalget hennes går ikke så strålende.

?? :kaffekopp:

Mia er uten sjarme, stil og varme. Snarere en sur lesbo.

Takke meg til Tone, som er varm, sjarmerende, høflig og hyggelig - i tillegg til at hun er smart og gjør det veldig bra i business! Fortsett å tjene mye penger, Tone!

Oooh, klarer du å rime?

"Smart" var vel å dra det litt langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva har du oppnådd her i verden som gjør at du ikke lar deg imponere over slikt?

Tone har horet seg frem med en middelmådig stemme. Platesalget hennes går ikke så strålende.

Oooh, klarer du å rime?

"Smart" var vel å dra det litt langt.

Unnskyld? Du har visst store problemer med at en del mennesker foretrekker Tone overfor Mia? Huff, er ikke alle enige med deg?

Hva er ditt motiv for å disse Tone? Hun tjener gode penger, og selv er jeg ikke preget av Jante, slik du åpenbart er. La Tone få utvikle sin karriere i fred.

Offentligheten har ingen skriverier om at "Tone horer", hun fremstår som en høflig og ordentlig jente.

Mia derimot, har media tidligere skrevet nok om, at hun flyr fra å være lesbe i det ene øyeblikket, til å omfavnne ("hore", som du kaller det) en mann i neste øyeblikk. Mer vinglete går det vel ikke an å bli.

Du har åpenbart store sjalusiprpoblemer, og det vil ikke tjene deg noe godt å hate Tone, som er så søt, på den måten du gjør det her.

Lykke til med din sinnemestring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, so?! Imponerer ikke meg. Mia går det hundre av p ådusinet, sint, sur og kjedelig... :filer:

Jeg imnponeres langt mer av Tones innsats i konkurransen Idol, der hun har bygget seg selv opp fra en vanlig skolejente til en artist som tjener millioner. Det står det for meg respektk av.

Ønsker Tone masse lykk etil videre i sin karriere!

:)

Man imponeres av forskjellige ting. Sangtalentet synes jeg ikke er imponerende, og ikke imponeres jeg av et pent ansikt og sjarmerende smil. At hun tjener millioner på dette er selvsagt bra for henne (uten at størrelsen på beløpet har noe med saken å gjøre), og føyer henne til lista over artister som er selvforsørgende og betaler skatt. Det er flott, men det er samtidig trist dersom dette er det som skal til for å bli et forbilde for ungdom i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...