Gå til innhold

Mia Hundvin i strupen på Tone Damli Aaberge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest mille

Med det samme jeg så denne saken så tenkte jeg som alltid at det er patetisk å se seg ut en spesiell person som fokuserer på utseende, det er nok av andre kjendiser som er opptatt av hvilken side de tar bildet fra.

Når jeg lot saken synge inn så kan jeg si meg enig i at det ER en dårlig måte å fremstille seg selv - Men jeg synes alikevel det er ganske patetisk å velge ut en person (Damli aaberge) å ta det ut over. Hundvin kan vel fint gå frem med sine meninger på en annen måte. Er hun ikke voksen da-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med det samme jeg så denne saken så tenkte jeg som alltid at det er patetisk å se seg ut en spesiell person som fokuserer på utseende, det er nok av andre kjendiser som er opptatt av hvilken side de tar bildet fra.

Når jeg lot saken synge inn så kan jeg si meg enig i at det ER en dårlig måte å fremstille seg selv - Men jeg synes alikevel det er ganske patetisk å velge ut en person (Damli aaberge) å ta det ut over. Hundvin kan vel fint gå frem med sine meninger på en annen måte. Er hun ikke voksen da-

Dersom hun ikke hadde sagt navn og nevnt eksempler så hadde antagelig responsen vært; "Hun kan ikke nevne ett eneste konkret eksempel". Tone er en offentlig person, og et glimrende eksempel på det Mia snakker om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mille

Dersom hun ikke hadde sagt navn og nevnt eksempler så hadde antagelig responsen vært; "Hun kan ikke nevne ett eneste konkret eksempel". Tone er en offentlig person, og et glimrende eksempel på det Mia snakker om.

I stedet for å velge å henge ut en person, så kunne hun vært litt mer kreativ og ikke fremstått så barnslig som hun gjør nå. De aller fleste modne mennesker forstår mobbing/uthenging sier mer om en selv enn dem man henger ut.

Hundvin kunne ha laget en bra sak siden hun brenner sånn for dette, ved å prøve å fokusere på rollefiguren for unge som hun snakker om. ( Jeg antar at denne rollefiguren ikke henger ut andre, eller ? )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å velge å henge ut en person, så kunne hun vært litt mer kreativ og ikke fremstått så barnslig som hun gjør nå. De aller fleste modne mennesker forstår mobbing/uthenging sier mer om en selv enn dem man henger ut.

Men sier du seriøst at dette er mobbing og uthenging?

Skal en person som selv har valgt å være offentlig, fullstendig skjermes for kritikk som går på mediafremstilling?

Det er jo ikke Tones utseende eller privatperson som kritiseres. Det er hennes rolle som forbilde for barn og unge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å velge å henge ut en person, så kunne hun vært litt mer kreativ og ikke fremstått så barnslig som hun gjør nå. De aller fleste modne mennesker forstår mobbing/uthenging sier mer om en selv enn dem man henger ut.

Hundvin kunne ha laget en bra sak siden hun brenner sånn for dette, ved å prøve å fokusere på rollefiguren for unge som hun snakker om. ( Jeg antar at denne rollefiguren ikke henger ut andre, eller ? )

Som nevnt ovenfor, dette er verken mobbing eller uthenging. Hun sier hva hun mener er feil med mange av de rollemodellene barn og unge har, og eksemplifiserer det gjennom å trekke frem Aaberge. Synes det er helt greit. Aaberge står for det 'arbeidet' hun gjør og den varen hun forhandler, nemlig venstresiden av ansiktet sitt med et smil og poseringer i glosserte blader, og Hundvin kritiserer nettopp dette. Hvordan skal man kunne diskutere noe som helst dersom man må ha så tykke silkehansker at man ikke engang kan nevne ved navn de man kritiserer?

Om Hundvin selv er en bedre rollemodell kan man jo diskutere, ihvertfall kan hun jo statuere som et eksempel på at talent ispedd knallhard trening kan gi en plass på et av de beste kvinnelandslagene i handball. Aaberge derimot er kjent for å være kjendis. (Idol for en mannsalder siden, men that's it).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hvilken planet lever du på?! Selvsagt har utseendet mye å si her i verden, på alle arenaer: jobb og privat! Hva trodde du?!

Tone virker overhode ikke arrogant eller "ovenfra-og ned"....de som sier slikt er selv usikre og lite selvhevdende.

:filer:

Lurer på hvilken planet du lever på som ikke klarer å lese ordentlig. Har jo sagt at utseende har MYE å si, så hva er det du kverulerer etter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mille

Som nevnt ovenfor, dette er verken mobbing eller uthenging. Hun sier hva hun mener er feil med mange av de rollemodellene barn og unge har, og eksemplifiserer det gjennom å trekke frem Aaberge. Synes det er helt greit. Aaberge står for det 'arbeidet' hun gjør og den varen hun forhandler, nemlig venstresiden av ansiktet sitt med et smil og poseringer i glosserte blader, og Hundvin kritiserer nettopp dette. Hvordan skal man kunne diskutere noe som helst dersom man må ha så tykke silkehansker at man ikke engang kan nevne ved navn de man kritiserer?

Om Hundvin selv er en bedre rollemodell kan man jo diskutere, ihvertfall kan hun jo statuere som et eksempel på at talent ispedd knallhard trening kan gi en plass på et av de beste kvinnelandslagene i handball. Aaberge derimot er kjent for å være kjendis. (Idol for en mannsalder siden, men that's it).

Poenget mitt er at Hundvin kritiserer Aaberge for å ikke gjøre noe som hun selv heller ikke gjør, å inspirere ungdom til å ha god moral. Hundvin illustrerer at man kan styggepeke på andre for å få frem sin mening - ER denne holdningen bedre enn å fokusere på "grunne verdier" som utseende? Jeg synes de er like ille begge to, men når en person hakker på en annen så blir jeg kvalm.

Eller kansje Hundvin heller burde få frem sitt poeng på en annen måte, UTEN å peke stygt på andre.

Siden Hundvin er så opptatt av ungdom og deres moralske verdier, så kunne hun dratt rundt på skoler og snakket med ungdom - Dette er kreativ tenking - å løpe til avisene for å få oppmerksomhet er patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at Hundvin kritiserer Aaberge for å ikke gjøre noe som hun selv heller ikke gjør, å inspirere ungdom til å ha god moral. Hundvin illustrerer at man kan styggepeke på andre for å få frem sin mening - ER denne holdningen bedre enn å fokusere på "grunne verdier" som utseende? Jeg synes de er like ille begge to, men når en person hakker på en annen så blir jeg kvalm.

Eller kansje Hundvin heller burde få frem sitt poeng på en annen måte, UTEN å peke stygt på andre.

Siden Hundvin er så opptatt av ungdom og deres moralske verdier, så kunne hun dratt rundt på skoler og snakket med ungdom - Dette er kreativ tenking - å løpe til avisene for å få oppmerksomhet er patetisk.

Joda. Men nå har vel Mia Hundvin trukket seg tilbake, opptatt med egen familie og jobb (ordentlig jobb?). Da ser jeg ikke problemet med å spille ballen videre til de som er dagens forbilder; forbilder fordi de er kjente, og kjente for å være kjendiser. Det er tross alt lite substans i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mille

Joda. Men nå har vel Mia Hundvin trukket seg tilbake, opptatt med egen familie og jobb (ordentlig jobb?). Da ser jeg ikke problemet med å spille ballen videre til de som er dagens forbilder; forbilder fordi de er kjente, og kjente for å være kjendiser. Det er tross alt lite substans i dette.

Kansje WOMAN er et blad med substans?

http://kjendis.nu/kjendis/mia-hundvin-til-angrep-mot-tone-damli-aaberge/

Som sagt..Jeg synes de er like ille begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje WOMAN er et blad med substans?

http://kjendis.nu/kjendis/mia-hundvin-til-angrep-mot-tone-damli-aaberge/

Som sagt..Jeg synes de er like ille begge to ;)

Som sagt.. Hundvin er kjent for å ha spilt håndball på toppnivå. Aaberge er kjent for å være kjendis, dukke opp på kjendis- og premierefester og skrive rosablogg. Det rokker ikke ved budskapet at Hundvin selv figurerte på et dameblad, på samme måte som at det ikke rokker ved budskapet dersom Aaberge om 10 år går ut i media og klager over at vordende fjortisjenter sitter og drømmer om å basere karrieren sin på utseendebevisste jenter og kåte tenåringsgutter. Samfunnet er ikke tjent med dette.

Ikke skyt budbringeren, (selv om jeg i dette tilfellet likevel synes at budbringeren har en god del mer substans enn vedkommende den kritiserer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmenn, ser man det!!! Mia i underbuksa med blafrevipper og ei kløft som går under puppene til og med. Ja dette var det substans i.

Det endrer ikke på budskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mille

Som sagt.. Hundvin er kjent for å ha spilt håndball på toppnivå. Aaberge er kjent for å være kjendis, dukke opp på kjendis- og premierefester og skrive rosablogg. Det rokker ikke ved budskapet at Hundvin selv figurerte på et dameblad, på samme måte som at det ikke rokker ved budskapet dersom Aaberge om 10 år går ut i media og klager over at vordende fjortisjenter sitter og drømmer om å basere karrieren sin på utseendebevisste jenter og kåte tenåringsgutter. Samfunnet er ikke tjent med dette.

Ikke skyt budbringeren, (selv om jeg i dette tilfellet likevel synes at budbringeren har en god del mer substans enn vedkommende den kritiserer).

Aaberge har støttet plan fadder, og er kjent for det - Hva sier du til det da Larsen? :)

Mia kaster ballen i mål og stiller opp i trusa på WOMAN, men har fortsatt mer substans..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mille

http://minmote.no/index.php/2009/12/tones-kjole-kan-bli-din/

"I tillegg vil Trendbazaar.no også ha auksjoner hvor norske kjendiser kan auksjonere bort plagg til veldedige formål. Først ut er Tone Damli Aaberge, som skal auksjonere bort den rosa kjolen som skapte oppstyr under Melodi Grand Prix. Kjolen er designet av Norah Farah, og inntektene vil gå til Rosa Sløyfe-aksjonen for bekjempelse av brystkreft.

Her finner du auksjonen til Tones kjole!

Også stylist Jan Thomas auksjonerer bort en jakke fra D’Squared, hvor inntektene vil gå uavkortet til Kreftforeningen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mille

http://www.side2.no/aktuelt/article1471733.ece

"Tone Damli Aaberge gleder seg til å synge for en god sak, men har sommerfugler i magen allerede.

AdTech Ad

(SIDE2): Lørdag kveld møtes nye og gamle idoler for å støtte en god sak under parolen «Idol gir tilbake».

Gigantisk show

Det gigantiske underholdningsshowet på TV 2 holdes i samarbeid med Plan Norge og 47 idoler, 13 dommere og sju programledere stiller alle opp for å bidra til at den enorme oppmerksomheten rundt Idol kan brukes til å hjelpe mennesker. Lørdag er verdens AIDS-dag, og fokuset er overgrep på unge jenter. "

Jeg synes Tone har gjort mye for andre.

Jeg kan sikkert fortsette, men nå kaller senga. Natta Larsen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det endrer ikke på budskapet.

Jeg vil si at man i aller høyeste grad bæsjer seg selv på leggen når man går ut i media og kritiserer hvordan andre kjendiser skaffer seg oppmerksomhet via utseende når man selv drar av seg buksa og stiller særdeles lettkledd på forsiden selv. At hun ikke ser den selv er jo ganske utrolig i og med at hun forsøker å fronte seg selv som mer intelligent enn Tone som er glatt og uten substans. Glatt er Mia også, spesielt rundt trusekanten som du sikkert ser selv.

Et av argumentene dine er at Tone ikke har en "ordentlig jobb" som du sier, mens Mia selv ble kjent gjennom å kaste ei lita lærkule i et nett. Syngedamer er kanskje ikke det som driver verden fremover, men det er jaggu ikke håndballspillere heller ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaberge har støttet plan fadder, og er kjent for det - Hva sier du til det da Larsen? :)

Mia kaster ballen i mål og stiller opp i trusa på WOMAN, men har fortsatt mer substans..?

Jeg sier det er flott at hun støtter Plan Fadder og andre organisasjoner, enten hun gjør det av egen filantropisk interesse eller fordi pr-konsulenten foreslår det. Det spiller ingen rolle, det er ikke dette som er essensen i Hundvins innlegg.

Uansett så er det meningsløst å sette to personer opp mot andre; javel, håndballspilling er kanskje ikke direkte verdiskapning, og en tidligere håndballspiller på fremsida er kanskje ikke 'bedre' enn en annen kjendis, men det rokker fortsatt ikke ved budskapet til Hundvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hører med til hennes yrke. Hun må vise seg frem med jevne mellomrom, det har med markedsverdi og profitt å gjøre. Det vet enhver som kan business. Hun er jo salgsproduktet!

Det får meg til å tenke på en prostituert, men det var kanskje ikke meningen? :klo:

TAÅ er hun egentlig en habil musikker?

Nei, hun er ikke en musiker, hun holder stundom i en mikrofon. :opplyser:

Så er hun i samme situasjon som Mette-Marit? MM spilte jo inn sexvideo (som havnet på avveie) med sin fotografkjæreste fra Lillestrøm, dro på rockefestivaler, brukte narkotika så det holder og oppførte seg rølpete, med dårlige familieaner (bl.a hennes far).MM si er jo heller ikke noe av substans i media, hun bare sier "det var veldig fint" og sender et forsøk på et smil, fotografert med en eller anne u-landsunge i favnen. Er det bedre da?

Sammenligner du virkelig dette? For meg er det to vidt forskjellige ting.

Dette du refererer til var MetteMarits fortid, og det skjedde lenge før hun ble kjent med Haakon. Da hun ble kjent med ham, så hun antagelig lyset på mange vis, og tok avstand fra det hun før hadde levd ut og gjorde det aldri mere. Der er forskjellen, sånn ca.

Når det gjelder hennes noe ensartede svar i media; det kan jo tenkes at hun bare rett og slett falt for mannen i sitt liv og måtte ta en himla jobb med på kjøpet. (som vi andre slipper når vi inngår et forhold, og som hun nok ikke ville ha i utgangspunktet, men som hun ikke kom unna om hun skulle leve med Haakon)

Jeg tror ikke at kronprinsen er en tanketom person, og det er nok ikke MM heller...og jeg hadde nok kortet meg i fatthet jeg også, om jeg skulle uttale meg om de samme tråkige tingene til et umettelig halsende pressekorps hele tiden.

Fortsett å tjene mye penger, Tone!

Dette kunne du vel ha sagt under fullt navn, Aksel? ;)

http://www.p4.no/story.aspx?id=223650Tone Damli Aaberge er en av Norges mest populære artister. Men likevel tar hun seg tid til å reise rundt sammen med P4 og Kreftforeningen på Vinterlydturnè - midt i travleste tiden før slippet av sin nye plate.

...om hun hadde hatt Kreftforeningen som skikkelig jobb, men hadde ei plate på gang som hobby, da hadde jeg trodd mere på henne. Endret av Margareth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...