Gå til innhold

Mia Hundvin i strupen på Tone Damli Aaberge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er selvsagt noe i det Mia sier, men likevel synes jeg perspektivet kan bli litt feil. Det er jo media som dyrker disse vakre, unge jentene (bloggere spesielt) og Tone kan tross alt ikke klandres. Jeg tror hun jobber beinhardt med det hun driver med.

Uttalser om at Mia heller vil gi penger til Amnesty fremfor Plan Norge på grunn av sistnevntes bruk av Tone som forbilde er ganske hinsides. Man må da kunne klare å skille sak og person når det kommer til noe slikt! Mia kritiserer Tone for å bry seg mer om hvilken side hun fotograferes fra enn det fattige barnet hun holder på armen. På den andre siden gjør Mia akkurat det samme med slike uttalelser: hun blåser i det fattige barnet Plan støtter på grunn av en popartist. Det blir for dumt.

Media elsker jo slike angrep også, da de sikkert kan bruke dem til å arrangere en catfight mellom Mia og Tone. Og så går vi rundt igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun jobber beinhardt med det hun driver med.

Jaha? Mulig det, men å kun ha drevet det til å stå modell for diverse manneblad etc, er ikke mye å være stolt av. At tilsynelatende oppvakte jenter anno 2011 fremdeles velger sånne lettvinte kjøp og salg av kropp-løsninger, er meg en stor gåte. Det tyder på at det ikke er noen hjemme der, for å si det mildt.

Hvis hun nå er så vakker og ven, og har et hode som funker og et hjerte som banker; tenk hvilke skikkelige ting hun kunne ha bidratt til, ja sågar gått i bresjen for på heltid, og fått folk med seg. Å låne ut ansiktet sitt og få en unge plassert i armene mens en poserer en liten stund, er vel ikke en ordentlig jobb skulle jeg tro.

Det kan godt hende at hun er et tenkende menneske i privaten, men jeg tror ikke på henne, slik som hun oppfører seg utad.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivarda

Hun har jo rett. Tone er jo ikke akkurat kjent for å synge, men for høye heler, røde lepper og premierefester, som kommer på forsiden av det nest se og hør. Det virker iallefall ganske glatt, har heller aldri sett noe substans der heller. Er egentlig jævla lei av den Tone jenta, popper opp overalt for oppmerksomhet. Og bare vent, snart vil Tone forsvare seg selv på "kjendisbloggen" sin, og Mia vil nok komme med en unskyldning, eller "det var ikke slik jeg sa det" siden det ble så mye oppstyr når hun fortalte sannheten om Tonedøv Skamli Nødverge..!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, hvis man jobber hardt og er dyktig, må man egentlig ta på seg trusa og være på forsiden av mannfolkblad? Dette viser for meg at man har et oppmerksomhetsbehov og oppmerksomhetsbehov er ofte omvendt proporsjonalt med talent

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dette viser for meg at man har et oppmerksomhetsbehov og oppmerksomhetsbehov er ofte omvendt proporsjonalt med talent

Absolutt. Godt det er flere som er lei av fokuset på Tone. Hun virker som om oppmerksomhet og pressedyrking er mye viktigere for henne enn ja, veldighet og musikk.

Kjenner henne ikke, så kan selvfølgelig ikke uttale meg om at hun er slik, men det inntrykket har hun gitt helt siden Idoltiden.

Kjendisskapet hennes er vel for det meste basert på at mange (ikke alle!) liker utseendet hennes, og at hun vet å bruke media ved å stadig gå på f.eks premierer, vise frem kjærestene sine, og figure så ofte som mulig i sladrebladene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Blir litt som at en kjendismann skal bli irritert på jan thomas fordi han er kjendis bare fordi han er homo og liker smågutter)

Otto Jespersen , is that YOU....lulz ?

Ja ja , morro kommentar lell !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julia, 37

Mia Hundvin kritiserer Tone Damli Aaberge som et eksempel på et dårlig forbilde. Hun går til angrep på det hun kaller overfladiskhet og kun fokus på utseende, og kaller frøken Damli for "glatt" og "uten substans".

Hun går også i strupen på hvordan unge jenter tyr til blogging, lettkledde bilder og kjente kjærester, og samtidig kalles "gode forbilder".. Snarere enn å jobbe seg opp ved å tilegne seg utdannelse eller kompetanse.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10099017

http://www.dagbladet.no/2011/03/10/kultur/mia_hundvin/terje_hakonsen/bygdoy/tone_damli_aaberge/15745998/

Hva mener dere? Er Hundvin helt på jordet her, eller har hun et poeng?

Jeg mener Hundvin fremstår som en sur, radikal bitter kjerring.

Tone D. Aaberge handler på rett sted og til rett tid: hun er ung, og tar sjansen når den kommer! Hun tjener egne penger så det holder, og utformer sin rolle på en glimrende måte. Hun er søt, høflig og profesjonell i offentlige sammenhenger. Hun er ikke ansatt som leder i kvinnegruppen Ottar, eller i andre radikale institusjoner.

Tone D. Aaberge er så ung, at hun kan studere når hun vil! Hun har ytret i tidligere intervjuer at det er hennes plan (økonomi, jus, etc.)

Det er klart hun utbytter sjansen mens hun har den - det er hennes karrieremulighet og hun utfører en meget godt jobb i sin bransje. Det er hennes jobb og levebrød. Det er hardt arbeid å ha rollen hun har. Hun takler det meget fint.

Jeg kan ikke se at Mia Hundvin er et sunt forbilde. Hva slags utdannelse har hun? For meg fremstår hun som sint, lesbisk, bi, forvirret og lost in space.

Til Tone Aaberge er det bare å si: Gratulerer med suksessen, og lykke til videre! Du har gjort det veldig bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Hundvin fremstår som en sur, radikal bitter kjerring.

Tone D. Aaberge handler på rett sted og til rett tid: hun er ung, og tar sjansen når den kommer! Hun tjener egne penger så det holder, og utformer sin rolle på en glimrende måte. Hun er søt, høflig og profesjonell i offentlige sammenhenger. Hun er ikke ansatt som leder i kvinnegruppen Ottar, eller i andre radikale institusjoner.

Tone D. Aaberge er så ung, at hun kan studere når hun vil! Hun har ytret i tidligere intervjuer at det er hennes plan (økonomi, jus, etc.)

Det er klart hun utbytter sjansen mens hun har den - det er hennes karrieremulighet og hun utfører en meget godt jobb i sin bransje. Det er hennes jobb og levebrød. Det er hardt arbeid å ha rollen hun har. Hun takler det meget fint.

Jeg kan ikke se at Mia Hundvin er et sunt forbilde. Hva slags utdannelse har hun? For meg fremstår hun som sint, lesbisk, bi, forvirret og lost in space.

Til Tone Aaberge er det bare å si: Gratulerer med suksessen, og lykke til videre! Du har gjort det veldig bra!

Nei nå må du slutte! Tone er kjent for å komme på premierefester, god kveld norge og å komme i se og hør annenhver uke. Stille opp halvnaken på manneblader. Ho er så jævla oppmerksomhets kåt! Hvis hun hadde hatt et brukbart talent hadde hun ikke trengt dette for å få suksess Synes ikke at hun er noe forbilde, den gangen jeg får barn vil jeg ikke de skal tro at så lenge de har et pent utseende og smiler pent kan de kommer de langt i livet. Mange skylder på janteloven når noen kommer med slike utsagn, men det har lite med denne saken å gjøre, iallefall det jeg mener om saken. Jeg unner nemlig de som har fått suksess spå grunn av talent eller hardt arbeid. Og denne siden kommer ikke akkurat frem. Dybde på den jenta har jeg heller ikke sett, som Mia sa, alt virker veldig glatt, helt rett.Da er heller Mia et bedre forbilde, som har jobbet hardt for å kommer dit hun er i dag, som en fantastisk handballspiller! All ære til Mia som tørr å si hva som er riktig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må du slutte! Tone er kjent for å komme på premierefester, god kveld norge og å komme i se og hør annenhver uke. Stille opp halvnaken på manneblader. Ho er så jævla oppmerksomhets kåt! Hvis hun hadde hatt et brukbart talent hadde hun ikke trengt dette for å få suksess Synes ikke at hun er noe forbilde, den gangen jeg får barn vil jeg ikke de skal tro at så lenge de har et pent utseende og smiler pent kan de kommer de langt i livet. Mange skylder på janteloven når noen kommer med slike utsagn, men det har lite med denne saken å gjøre, iallefall det jeg mener om saken. Jeg unner nemlig de som har fått suksess spå grunn av talent eller hardt arbeid. Og denne siden kommer ikke akkurat frem. Dybde på den jenta har jeg heller ikke sett, som Mia sa, alt virker veldig glatt, helt rett.Da er heller Mia et bedre forbilde, som har jobbet hardt for å kommer dit hun er i dag, som en fantastisk handballspiller! All ære til Mia som tørr å si hva som er riktig!

Men dette her er da norske kjendiskvinner i sitt ess. Hva hadde egentlig FHM og Alfa vært uten norske kjendiskvinner som velger å strippe ned i underbuksa for en forside? Jeg personlig ser ikke poenget med at Mia Hundvin henger ut en bestemt person for å få frem poenget sitt. Mulig det er et godt poeng, men vi har da ærlig talt flust med puppedamer som blafrer med vippene på røde løpere som har gjort særdeles mindre å vise til enn Tone D. Aaberge. Skal man først kristisere noen for å være dårlige forbilder og kjent for å være kjent så har jeg noen helt klart bedre kandidater enn Aaberge.

Teit av Hundvin var det uansett, men publisitet fikk hun jo og det visste hun vel at hun fikk da hun ga de uttalelsene hun gjorde. Så det er godt mulig Aaberges vippeblafring til media er en kritikkverdig måte å skaffe seg oppmerksomhet på, men dette var da intet bedre Mia?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Tone har noen spesiel fin sangstemme. Synes den er kjedelig og for normal. Skiller seg ikke så veldig ut. Ja hun er pen men jeg syne ikke noe særlig om sangstemmen hennes. Hvorfor Tone har blitt så populær det vet jeg ikke. Har kanskje noe med at hun er pen og flott. Jeg må innrømme jeg er dritt lei henne. Hun er jo overalt! Hun virker så pr kåt og jeg har bare ikke sansen for henne. Det har jeg egentlig aldri hatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke hun er pen. Hun er så full av seg selv og så klar over sine fysiske attributter at hun mister alt som heter sjarm... fysj!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg synes hun er pen og har en enorm utstråling. Men hun fremstår mest som en modell og kjendisfrue, og veldig lite sanger, som egentlig er hennes yrke. Det jeg vil kritisere, er hennes useriøsitet i forhold til yrket sitt, at hun ikke heller satser på å lage så god musikk som mulig, og kun figurerer i media i sammenheng med plateutslipp for eksempel. Det virker som hun heller har gjort utseendet og statusen til sin levevei. I utgangspunktet syntes jeg Tone virket sympatisk, for hun har en naturlig sjarm og sterk utstråling, men etter å ha sett hvordan hun figurerer i media de siste årene, må jeg si meg enig i at hun virker useriøs og overflatisk. Hun har ikke noe å melde. De flinke og seriøse artistene er de som eksponerer seg minst på diverse fester og lettkledde bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når populærmusikkens historie er full av narkotikamisbruk og knuste hotellrom, får ikke slikkedukken Mia injurierende kraft når hun kritiserer Tone (som jeg knapt aner hvem er), som bak silikonpattene viser et varmt filantropisk hjerte som banker for små sultne negerbarn, og leselystige gamle griser. Hva har Mia gjort for kåte mannfolk?

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når populærmusikkens historie er full av narkotikamisbruk og knuste hotellrom, får ikke slikkedukken Mia injurierende kraft når hun kritiserer Tone (som jeg knapt aner hvem er), som bak silikonpattene viser et varmt filantropisk hjerte som banker for små sultne negerbarn, og leselystige gamle griser. Hva har Mia gjort for kåte mannfolk?

- "Patter"? Dåmli Aaberge har ikke silikon i brystene.

- Det er ufint å omtale andre som "neger".

- Hvor var Mia Hundvin da Kari Traa poserte naken i et mannfolkblad?

- Mia Hundvin er ikke et godt forbilde...hun er lesbisk/bi, og er fullstendig rotløs. Har ikke sett at hun har "sunne holdninger"...

Mia vil ha oppmerksomhet, og skaffer seg den ved å tråkke på andre. Ufint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- "Patter"? Dåmli Aaberge har ikke silikon i brystene.
Ikke? Hva er det da som er problemet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hun vet å bruke media ved å stadig gå på f.eks premierer, vise frem kjærestene sine, og figure så ofte som mulig i sladrebladene.

hva er galt med de

Det hører med til hennes yrke. Hun må vise seg frem med jevne mellomrom, det har med markedsverdi og profitt å gjøre.

Det vet enhver som kan business. Hun er jo salgsproduktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har aldri hatt spesiell sans for Tone Damli Aaberge, hun virker veldig overfladisk; men når det gjelder Mia Hundvin, så har hun vært veldig aktiv med blafring av øyevipper, hun også.. Selv om det har vært forholdsvis stille om henne de senere år, husker jeg godt at hun var nokså PR-kåt selv, så at det er en porsjon sjalusi med i bildet, er vel ikke akkurat usannsynlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

En del gode poenger ja. Tone er uinteressant og lite unik stemmemessig, egentlig. Lite med henne som artist bortsett fra utseendet.

Men det å angripe henne på den måten var litt... eh... uprofesjonelt.

Jeg savner også et forbilde som faktisk er et forbilde. Blogger bertene o.l - hva er det de har gjort som er så beundringsverdig? *Grøss*. Det er litt for mange som ser opp til folk de egentlig ikke har noen grunn til å se opp til.

Tone, Voe og hele gjengen - vakre, unge piker, men gud så lite berømte de hadde vært uten utseende de har. Det er litt trist at utseende har SÅ mye å si for om man blir sett opp til eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...