Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2011 #181 Skrevet 14. mars 2011 Skjønner godt at du kaster inn håndkleet, lille katt – men tross alt tror jeg denne tråden kan ha en viktig funksjon i det at den får "vanlige" foreldre som ikke har bestemt seg for å bruke time out, men bare lurer, til å tenke seg om en ekstra gang. God innsats! 3
Sushi Skrevet 14. mars 2011 #182 Skrevet 14. mars 2011 Som kommende forelder har jeg lært kjempemye av å lese denne tråden. Tusen takk til lille katt og flere andre her som har kommet med fornuftige råd og gode forklaringer! Det er utrolig interessant å lese om barneoppdragelse, og jeg tror absolutt ikke noe på timeout etter å ha lest om det og hørt erfaringene her. 2
lille katt Skrevet 14. mars 2011 #183 Skrevet 14. mars 2011 Skjønner godt at du kaster inn håndkleet, lille katt – men tross alt tror jeg denne tråden kan ha en viktig funksjon i det at den får "vanlige" foreldre som ikke har bestemt seg for å bruke time out, men bare lurer, til å tenke seg om en ekstra gang. God innsats! Jeg skulle akkurat til å si at du gjest har hatt mange gode innspill her (antar at det har vært samme gjest hele tiden) som jeg har hatt stor nytte og glede av å lese .
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2011 #184 Skrevet 14. mars 2011 Jeg skulle akkurat til å si at du gjest har hatt mange gode innspill her (antar at det har vært samme gjest hele tiden) som jeg har hatt stor nytte og glede av å lese . Ah, veldig hyggelig å høre at enkelte innspill kan være til glede/nytte – men jeg skal ikke ta på meg æren for alle gjesteinnleggene her, altså. Jeg gjetter at det har vært tre–fire gjester i tillegg til meg (men jeg har kanskje vært mest aktiv). Uansett er det viktig at en som faktisk er bruker, tar jobben med å skrive et sammenhengende argument, for innlegg fra oss som bare er gjester, er mindre verdt. Ikke noe "ansikt" å henge det på, og det er (som vi ser) umulig å holde oss fra hverandre.
lille katt Skrevet 14. mars 2011 #185 Skrevet 14. mars 2011 Ja, så at det var en gjest i begynnelsen av tråden som var for time-out, antar at det ikke var deg . Men det har vært tydelig at en av gjestene har hatt en gjennomgående tråd i sine innlegg - så det hender at man kan skille gjester også fra hverandre. Bruk et gjestenick neste gang - eller registrer deg, så kan vi diskutere videre i andre tråder .
Kosemose Skrevet 15. mars 2011 #186 Skrevet 15. mars 2011 Jeg gir opp denne tråden, jeg. Det blir - uten sammenligning forøvrig (understrekes) - som tråden om "fikk barn virkelig ris i gamle dager", der det argumenteres side opp og side ned hvorfor det er fornuftig å slå/knipse/daske/riste etc. barn. Jeg forstår virkelig ikke behovet for å forsvare time-out så iherdig. Gi deg selv en klapp på skulderen og tenk på at du med ditt engasjement helt sikkert har klart å forhindre at time-out blir brukt i noen hjem rundt om! Man kan ikke redde alle, men man kan redde noen
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #187 Skrevet 27. februar 2012 Jeg ble minnet om denne tråden fra i fjor og syntes den kunne trenge en tur opp til toppen av forumet igjen. Les den fra begynnelsen, det står masse fornuftig om time out her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå