Gå til innhold

Å være i et åpent forhold


Tabris

Anbefalte innlegg

:opplyser: Hun kan både være uselvisk, vise deg hensyn, omtanke og respekt selv om hun har en mannlig venn som hun har hatt siden ungdomsskolen.

:nei: Nei nei nei - dette har vi diskutert før (i en tråd lang som et vondt år) - og det går ikke an.

Han vil bare ha ønske om å pule henne - og kvinner ligger (i følge Steinarlogikk) selvfølgelig med ham (selv om hun har kjent ham hele livet og aldri tenkt tanken selv når hun var singel) - bare fordi hun nå er i et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:nei: Nei nei nei - dette har vi diskutert før (i en tråd lang som et vondt år) - og det går ikke an.

Han vil bare ha ønske om å pule henne - og kvinner ligger (i følge Steinarlogikk) selvfølgelig med ham (selv om hun har kjent ham hele livet og aldri tenkt tanken selv når hun var singel) - bare fordi hun nå er i et forhold.

:fnise: Jeg vet...

Steinar må være en spesiell mann, som får en dame til å ønske å ha sex med en annen mann hun har kjent i over 20 år, men aldri har vurdert å ligge med tidligere. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så hun skal ha venninner, og du skal ha kamerater. Dere skal ikke ha en felles omgangskrets, da? Andre par som dere omgås med? Da blir det jo rene lapskausen av menn og kvinner sammen. Hva med det?

Og selv om man ikke har mannlige "bestevenner", så rykker jeg stadig tilbake til mannlige kollegaer, eller fritidsaktiviteter hvor det også er menn.

Kanskje du har kvinnelige kollegaer, og en hobby som også kvinner er involvert i?

Man gjør jo mye mer sammen med kollegaer enn det rent profesjonelle også, turer med hotellovernatting, lønningspilsen, avdelingsturer, møter, kurs... da kan jo dama plutselig være rundt en hel masse menn, og det er faktisk ikke slik at man kun diskuterer jobb, heller. Jeg diskuterer hvert fall alt mulig rart med mine (mannlige) kollegaer.

Det kommer an på hvordan man omgås. I full offentlighet så blir det litt annerledes.

Men at kvinner og menn er nære venner syns jeg er helt unaturlig.

Av den enkle grunn at det er helt unaturlig biologisk sett.

Dette fenomenet kommer av barnehagekulturen som jeg kaller det.

I kombinasjon med den såkalte likestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det kommer an på hvordan man omgås. I full offentlighet så blir det litt annerledes.

Men at kvinner og menn er nære venner syns jeg er helt unaturlig.

Av den enkle grunn at det er helt unaturlig biologisk sett.

Dette fenomenet kommer av barnehagekulturen som jeg kaller det.

I kombinasjon med den såkalte likestillingen.

Hva mener du med full offentlighet? De fleste omgås vel i private hjem stort sett fremfor å gå på byen.

Det siste du skriver, er så tåpelig, så det gidder jeg ikke kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg vet...

Steinar må være en spesiell mann, som får en dame til å ønske å ha sex med en annen mann hun har kjent i over 20 år, men aldri har vurdert å ligge med tidligere. :klo:

Venner av det annet kjønn er komplikasjoner og risker som intet parforhold trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan man omgås. I full offentlighet så blir det litt annerledes.

Men at kvinner og menn er nære venner syns jeg er helt unaturlig.

Av den enkle grunn at det er helt unaturlig biologisk sett.

Dette fenomenet kommer av barnehagekulturen som jeg kaller det.

I kombinasjon med den såkalte likestillingen.

Hva er 'barnehagekulturen'?

Og er likestillingen bare 'såkalt'?

Og hvorfor er det unaturlig biologisk sett? Fordi en mann og en kvinne kan ha sex? At noen kan gjør noe, betyr ikke at de må gjøre det. Hva om bestevenninnen hennes er lesbisk...!

Og hva regner du som "full offentlighet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anuket

Det kommer an på hvordan man omgås. I full offentlighet så blir det litt annerledes.

Men at kvinner og menn er nære venner syns jeg er helt unaturlig.

Av den enkle grunn at det er helt unaturlig biologisk sett.

Dette fenomenet kommer av barnehagekulturen som jeg kaller det.

I kombinasjon med den såkalte likestillingen.

Har du problemer med likestillinge og nå? Det virker som om du nesten burde ha ditt eget lille land steinar, helst hvor kvinner og menn aldri omgikk hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør jo mye mer sammen med kollegaer enn det rent profesjonelle også, turer med hotellovernatting

Ja, etter hva jeg har forstått så er dette en av klassikerne når det gjelder utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner av det annet kjønn er komplikasjoner og risker som intet parforhold trenger.

Hva slags komplikasjoner og risker er det?

Jeg har en venn jeg har kjent siden barneskolen. Når jeg ikke har hatt lyst til å ligge med han hittil, hvorfor skulle jeg plutselig få det når jeg er i et forhold? Er det slik i din verden at et forhold plutselig betyr at man får lyst til å hoppe på alt som rører seg av det motsatte kjønn?

Jeg synes du er svært spesiell. Det er ikke måte på hvor solid du er, i følge deg selv. Hvor mye man kan stole på deg. Men du levner ikke andre mennesker det fnugg av tillit, moral eller selvbeherskelse. Hvordan er det mulig å mene at absolutt alle andre er din rake motsetning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan man omgås. I full offentlighet så blir det litt annerledes.

Men at kvinner og menn er nære venner syns jeg er helt unaturlig.

Av den enkle grunn at det er helt unaturlig biologisk sett.

Dette fenomenet kommer av barnehagekulturen som jeg kaller det.

I kombinasjon med den såkalte likestillingen.

Jeg stilte deg dette spørsmålet før, for lenge siden. Hvordan kan det ha seg at min

søramerikanske bestemor, som hadde amme som passet henne hjemme til hun var 5 år, aldri var del av noen barnehagekultur og gikk på jenteskole, har mannlige venner hun har hatt i nærmest en livsalder? Mesteparten av tiden mens hun var gift med min bestefar (som hun fremdeles er)? Hvordan har noe så unaturlig funnet sted, når hun ikke har blitt lurt inn i det av "den såkalte likestillingen"?

Endret av chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter hva jeg har forstått så er dette en av klassikerne når det gjelder utroskap.

Ja det er det nok. Men det får både du, jeg og min mann gjort fint lite med. Det er her tillit kommer inn i bildet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er 'barnehagekulturen'?

Og er likestillingen bare 'såkalt'?

Og hvorfor er det unaturlig biologisk sett? Fordi en mann og en kvinne kan ha sex? At noen kan gjør noe, betyr ikke at de må gjøre det. Hva om bestevenninnen hennes er lesbisk...!

Og hva regner du som "full offentlighet"?

Barnehagekulturen er den som er nå. Når nesten alle går i barnehage fra de er helt små. Dermed blir alle oppdratt tilnærmet likt i barnehagen.

Og likestillingen blir aldri noe mer enn såkalt fordi kvinner og menn ikke er like og dermed har ulike forutsetninger og interesser.

Full offentlighet er når man alltid er i sammen med andre folk. Altså ikke to personer alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Barnehagekulturen er den som er nå. Når nesten alle går i barnehage fra de er helt små. Dermed blir alle oppdratt tilnærmet likt i barnehagen.

Og likestillingen blir aldri noe mer enn såkalt fordi kvinner og menn ikke er like og dermed har ulike forutsetninger og interesser.

Full offentlighet er når man alltid er i sammen med andre folk. Altså ikke to personer alene.

Jeg tror du har misforstått hele likestillingen, likestillingen går ut på at man er like mye verdt i samfunnet, i arbeidslivet, at man ikke skal bli diskriminert på grunn av kjønn. Menn og kvinner vil alltid være ulike, men det er ikke det likestillingen går på.

Hva vil du da? Ha egne barnehager for gutter og jenter fordi du ikke vil ha likestilling?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestemor kommer fra et samfunn med klart definerte manns- og kvinneroller, hvor menn og kvinner i stor grad har separate arenaer de opptrer på. Likevel ender det ikke med utroskap med en gang en mann og en kvinne er alene sammen. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags komplikasjoner og risker er det?

Jeg har en venn jeg har kjent siden barneskolen. Når jeg ikke har hatt lyst til å ligge med han hittil, hvorfor skulle jeg plutselig få det når jeg er i et forhold? Er det slik i din verden at et forhold plutselig betyr at man får lyst til å hoppe på alt som rører seg av det motsatte kjønn?

Merkeligere ting har skjedd. Spesielt når det blir problemer i den enes parforhold, og den andre er singel eller har problemer selv. Derfor er slike forbindelser risker og komplikasjoner man ikke trenger.

Jeg synes du er svært spesiell. Det er ikke måte på hvor solid du er, i følge deg selv. Hvor mye man kan stole på deg. Men du levner ikke andre mennesker det fnugg av tillit, moral eller selvbeherskelse. Hvordan er det mulig å mene at absolutt alle andre er din rake motsetning?

Ja, jeg vet at jeg er solid.

Men jeg kan ikke vite det samme om andre individer. Og jeg har nok muligens fått det inntrykket oppi gjennom tiden at ikke alle er like solide som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagekulturen er den som er nå. Når nesten alle går i barnehage fra de er helt små. Dermed blir alle oppdratt tilnærmet likt i barnehagen.

Og likestillingen blir aldri noe mer enn såkalt fordi kvinner og menn ikke er like og dermed har ulike forutsetninger og interesser.

Full offentlighet er når man alltid er i sammen med andre folk. Altså ikke to personer alene.

:roll: At jeg kunne glemme hvor gammeldags du faktisk er...!

Absolutt ALT handler om kjønn for deg. Jeg har merket meg at du har kalt Kate for sexfiksert, men personlig har jeg aldri noensinne møtt noen som er mer sexfiksert enn deg. Absolutt alt handler om kjønn. Du evner ikke å se individer i det hele tatt, uansett hva det handler om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg stilte deg dette spørsmålet før, for lenge siden. Hvordan kan det ha seg at min

søramerikanske bestemor, som hadde amme som passet henne hjemme til hun var 5 år, aldri var del av noen barnehagekultur og gikk på jenteskole, har mannlige venner hun har hatt i nærmest en livsalder? Mesteparten av tiden mens hun var gift med min bestefar (som hun fremdeles er)? Hvordan har noe så unaturlig funnet sted, når hun ikke har blitt lurt inn i det av "den såkalte likestillingen"?

Det må du nesten spørre henne om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestemor kommer fra et samfunn med klart definerte manns- og kvinneroller, hvor menn og kvinner i stor grad har separate arenaer de opptrer på. Likevel ender det ikke med utroskap med en gang en mann og en kvinne er alene sammen. :sjokkert:

:sjokk: Det kan absolutt ikke stemme! :sjokk:

Dette ryster jo selve grunnvollene ved Steinars livssyn og virkelighetsoppfatning.

Say it aint so, Chikako. Say it aint so!! :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du nesten spørre henne om ;)

Jeg har en anelse om at hun ville gitt det samme svarer som motdebatantene dine her. :sjenert: Alt dreier seg ikke om utover- og innovertiss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Merkeligere ting har skjedd. Spesielt når det blir problemer i den enes parforhold, og den andre er singel eller har problemer selv. Derfor er slike forbindelser risker og komplikasjoner man ikke trenger.

Ja, jeg vet at jeg er solid.

Men jeg kan ikke vite det samme om andre individer. Og jeg har nok muligens fått det inntrykket oppi gjennom tiden at ikke alle er like solide som meg.

Hvordan skal andre mennesker vite noe om deg, hva du står for? Skal de tro deg på ditt ord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...