Gå til innhold

Å være i et åpent forhold

Tabris

Anbefalte innlegg

Hva med dem som faktisk tenner på å se ektefellen ha sex med noen andre, eller å vite at noen andre har hatt sex med ektefellen? Evner ikke disse heller å føle kjærlighet?

Tja, vil du definere seksuelle perversjoner som kjærlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anuket

Tja, vil du definere seksuelle perversjoner som kjærlighet?

Enkelte vil faktisk gi uttrykk for sin kjærlighet gjennom handlinger, enten det er sex, fikse ting, gi gaver osv. SÅ det kommer vel litt ann på hvordan du definerer kjærlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte vil faktisk gi uttrykk for sin kjærlighet gjennom handlinger, enten det er sex, fikse ting, gi gaver osv. SÅ det kommer vel litt ann på hvordan du definerer kjærlighet?

Greit nok at man viser sin kjærlighet igjennom sine handlinger.

Selvfølgelig absolutt ingenting feil med det i seg.

Men jeg tenker vi må skille imellom seksuell lyst og kjærligheten.

Lyst er mer instinkter, mens kjærligheten er mer bevisste følelser. En viktig del av kjærligheten er f.eks omtanke for den andre. Altså på andre områder enn bare de seksuelle.

Kjærlighet er ikke det samme som sex.

Sex inngår ofte som en viktig del i kjærligheten, men behøver absolutt ikke gjøre det.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deeer ja, du skjønner litt hvertfall.

Ja, du tolker da det jeg skriver etter egen interesse forstår jeg ;)

Kjærlighet er ikke det samme som bare sex. Og med det mener jeg at kjærligheten er mye mer enn bare sex.

Kjærligheten er altså eventuelt sex pluss andre saker og ting som omtanke, hjelp og støtte, nærhet (uten sex), samhørighet og samarbeide etc.

I min verden inngår sex som en del av kjærligheten. Ikke utenfor.

Og la oss ikke glemme pasjon og sjalusi.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du?

At man først innleder et åpent forhold, for så å gå inn i et lukket forhold når man er klar? Vet ikke helt hvordan det fungerer så bare spør :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

At man først innleder et åpent forhold, for så å gå inn i et lukket forhold når man er klar? Vet ikke helt hvordan det fungerer så bare spør :flau:

Åh, nei. =)

Jeg er i åpent forhold, vi er forlovet og skal gifte oss. Og når vi er gift så forblir forholdet "åpent".

Med andre ord, det betyr vi kan ha sex med andre. Evt ha en tredjepart i forholdet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei. =)

Jeg er i åpent forhold, vi er forlovet og skal gifte oss. Og når vi er gift så forblir forholdet "åpent".

Med andre ord, det betyr vi kan ha sex med andre. Evt ha en tredjepart i forholdet vårt.

Takk, nå ble jeg klokere :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei. =)

Det som kunne vært opplysende, ville være å få vite hvordan du har klart å surre deg oppi et slikt forhold.

Er du oppdratt til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kunne vært opplysende, ville være å få vite hvordan du har klart å surre deg oppi et slikt forhold.

Er du oppdratt til det?

:scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Er du oppdratt til det?

Du forbauser meg, du fortsetter å insistere på at mennesker i åpne forhold er det noe i veien med. Jeg begynner faktisk å tro at det er noe i veien med deg siden du fortsetter å insistere på at det er noe galt med dem som lever i et åpent forhold. Skrev du ikke på et tidspunkt at de fikk leve som de ville, det brydde deg ikke? Vel du bryr deg tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fikira

Er du oppdratt til det?

Jeg vokste opp i et helt vanlig hjem, med mor og far i monogamt forhold og en bror.

Dro på ferie hver sommer og var med hele slekta hver jul.

Helt standard altså.

Aldri blitt misbrukt eller noe som skulle traumatisert meg. Om det er det du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbauser meg, du fortsetter å insistere på at mennesker i åpne forhold er det noe i veien med. Jeg begynner faktisk å tro at det er noe i veien med deg siden du fortsetter å insistere på at det er noe galt med dem som lever i et åpent forhold. Skrev du ikke på et tidspunkt at de fikk leve som de ville, det brydde deg ikke? Vel du bryr deg tydeligvis..

Jeg liker å forstå saker og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i et helt vanlig hjem, med mor og far i monogamt forhold og en bror.

Dro på ferie hver sommer og var med hele slekta hver jul.

Helt standard altså.

Aldri blitt misbrukt eller noe som skulle traumatisert meg. Om det er det du leter etter.

Da er det jo interessant å vite hva som egentlig motiverer deg.

Det kan sikkert være mange ulike årsaker til at noen foretrekker et åpent forhold, tenker jeg.

Så spørsmålet er om du alltid har ment at et åpent forhold er den rette løsningen for deg, eller om dette har kommet senere i livet?

En person som opplever utroskap skulle muligens kunne reagere med å rasjonalisere seg frem til at det vil være "bedre" (mindre skuffende) å ikke kreve troskap av sin partner.

En annen mulighet er sikkert at seksualdriften er så sterk at bare en partner ikke er nok.

En tredje mulighet er at man blir overtalt og overbevist av sin nye partner at et åpent forhold vil være den beste løsningen for dere.

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker å forstå saker og ting.

Men det er jo nettopp det du IKKE gjør. Tvert om og du virker ikke litt villig til å forsøke å forstå en gang fordi det går i mot dine egne teorier som igjen strider mot all fornuft. Det skremmer meg at det faktisk finnes menn som deg der ute. Ikke rart du bedriver tiden på et kvinneforum på nett fremfor å forholde deg til den virkelige verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Kommentar:

Når det gjelder andre menneskers kjærlighets-og sexliv så er du på gyngende grunn. Du sier så fint at like barn leker best, og det faller deg altså ikke inn at når det gjelder åpne forhold og andre seksuelle preferanser så gjelder også like barn leker best. Det vil si at man gjerne finner en kjæreste som er lik seg selv på dette området, en som er for åpne forhold finner gjerne kjærester som liker det samme. Så sannsynligvis har Fikira funnet ut at åpne forhold passer best for henne og har funnet en kjæreste som tenker likt der. To voksne individer som har funnet ut hva de liker best, ingen tvang, kun frivillighet. Et forhold hvor kun den ene vil ha åpent forhold vil ikke fungere i lengden. Jeg våger å påstå at de som velger å leve i et åpent forhold, eller de som lever i forhold hvor preferansene er SM o.l. har tatt et mer bevisst valg enn det vi andre har, vi som lever i vanlige monogame forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo nettopp det du IKKE gjør. Tvert om og du virker ikke litt villig til å forsøke å forstå en gang fordi det går i mot dine egne teorier som igjen strider mot all fornuft. Det skremmer meg at det faktisk finnes menn som deg der ute. Ikke rart du bedriver tiden på et kvinneforum på nett fremfor å forholde deg til den virkelige verden.

Jeg antar du mener at du er glad for at jeg ikke er en karismatisk tyrann som styrer den norske skuta ;) hehe

Men du forstår ikke helt hva jeg mener med å forstå her.

Når jeg skriver forstå, så betyr det å finne ut hvorfor saker og ting er som de er. Altså hva er de underliggende årsakene og forklaringene. Med andre ord logikken bak oppførselen.

Men selv om jeg skulle se en logikk så betyr ikke det at jeg nødvendigvis respekterer (forstår) oppførselen av den grunn. Men jeg liker som sagt å forstå - logikken bak.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar:

Når det gjelder andre menneskers kjærlighets-og sexliv så er du på gyngende grunn. Du sier så fint at like barn leker best, og det faller deg altså ikke inn at når det gjelder åpne forhold og andre seksuelle preferanser så gjelder også like barn leker best. Det vil si at man gjerne finner en kjæreste som er lik seg selv på dette området, en som er for åpne forhold finner gjerne kjærester som liker det samme. Så sannsynligvis har Fikira funnet ut at åpne forhold passer best for henne og har funnet en kjæreste som tenker likt der. To voksne individer som har funnet ut hva de liker best, ingen tvang, kun frivillighet. Et forhold hvor kun den ene vil ha åpent forhold vil ikke fungere i lengden. Jeg våger å påstå at de som velger å leve i et åpent forhold, eller de som lever i forhold hvor preferansene er SM o.l. har tatt et mer bevisst valg enn det vi andre har, vi som lever i vanlige monogame forhold.

Ja, det er mye mulig at du har rett, og forhåpentligvis har du helt rett i dette.

Men det finnes altså alltid andre mulige forklaringer og underliggende årsaker som ikke innebærer bruk av egen fri vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...