Gå til innhold

Pjusks lille familie

Pjusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kooselig med små spark på maskinen. Nysgjerrig på hva som opptar mammas mage kanskje? :fnise:

Ja, det er veldig koselig og ganske morsomt :fnise

-

Har hatt en litt slitsom natt i natt, og var en stund veldig bekymret for at det var rier jeg hadde. Det startet i 04:30 tiden med skikkelig mageknipe, akkurat som om jeg hadde mye luft i magen uten at jeg hadde det. Jeg gikk på do uten at det hjalp, og knipen bare fortsatte. Det var så vondt at jeg bare lå å vrei meg, og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Mageknipen kom og gikk med korte pauser i mellom, og jeg ble redd det var rier jeg hadde. Samboeren tenkte å ringe legevakten for meg, men jeg ba han vente litt fordi jeg skulle på do igjen. Mageknipen ga seg heldigvis ganske fort etter at jeg la meg igjen etterpå, så vi la oss bare til å sove etter at jeg hadde forsikret meg om at det fremdeles var aktivitet i magen :lol:

Så våknet jeg i dag tidlig med mageknipe igjen, og gikk på do. Var veldig løs i magen (beklager ekle detaljer), men mageknipen ga seg. Våknet igjen litt senere med litt menssmerter, men de gikk fort over og har ikke kommet tilbake siden. Kanskje det blir en tur til legevakta i dag for å finne du hva det kan ha vært, men vi får se. Er bare glad den lille krabaten i magen ikke hadde bestemt seg for å komme ut helt enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff uff så skummelt, særlig når sånne ting skjer midt på natten, er ikke noe hyggelig.

Hvordan går det i dag? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Godt du fulgte med og at det ga seg!

Uff uff så skummelt, særlig når sånne ting skjer midt på natten, er ikke noe hyggelig.

Hvordan går det i dag? :klemmer:

Var veldig bekymret når det sto på, men har i ettertid skjønt at det ikke var noe farlig. Har ikke hatt noen smerter siden, så nå tar jeg det litt mer med ro igjen :ler: Tror det kan ha vært noe jeg hadde spist.

-

Må bare gratulere Delphina så mye med frøkna si :rodmer:

Ellers er det ikke mye nytt som skjer her. Har veldig dårlig samvittighet for at jeg spiser så mye usunt for tiden da :sjenert: Må begynne å spise sunnere altså, går ikke ann å spise sjokolade og godteri hver dag. Lille luringen i magen trenger sunn mat :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering etter å ha vært på kontroll igjen.

Først vil jeg bare klage litt på at jeg har gått opp 7,5 kg allerede :sukk: føler jeg har gått opp alt for mye til å bare være 23+6. Fra nå av blir det å følge med på hva og hvor mye jeg spiser, så jeg ikke spiser så usunt og at jeg ikke spiser for mye :) Blodtrykket er nå på 110/60, så det blir stadig bedre. Får bare håpe det ikke blir høyt etter hvert nå da. Blodprosenten var på 10,4 (rundt 70% tror jeg det var), og ellers var urinprøven fin, og ikke noe ødem. Fikk høre fosterlyden igjen, som denne gangen var på 145 slag/min. Symfyse-fundusmålet ligger fremdeles akkurat på den øvre grensa til normalen.

Ellers er det ikke så mye mer som skjer for tiden. Gleder meg til 3D UL om litt under 3 uker :danse: Det blir spennende. Håper det er mulig å se hva den lille luringen egentlig er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Får litt dårlig samvittighet for ikke å ha hatt tid til å dukke opp i dagboka di, så nå at du hadde gratulert meg! Tusen takk!

Hvis du er normalvektig, så trenger det nødvendigvis ikke være så mye. I tillegg kan det være at vekta stagnerer en del utover nå! :klemmer: Du er jo sunn ellers vet du, med et godt blodtrykk.

Gleder meg til å høre hva den lille luringen er, er litt utålmodig selv jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt dårlig samvittighet for ikke å ha hatt tid til å dukke opp i dagboka di, så nå at du hadde gratulert meg! Tusen takk!

Hvis du er normalvektig, så trenger det nødvendigvis ikke være så mye. I tillegg kan det være at vekta stagnerer en del utover nå! :klemmer: Du er jo sunn ellers vet du, med et godt blodtrykk.

Gleder meg til å høre hva den lille luringen er, er litt utålmodig selv jeg. :sjenert:

Ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Du har jo mer enn nok å tenke på nå som du har lille frøkna di på utsida :jepp:

Det er kanskje ikke så mye, men jeg er litt redd for å legge på meg unødvendig mye, og jeg har lagt på meg ett par kg på bare noen få uker, så det er litt derfor jeg føler jeg har lagt på meg litt mye. Tenkte jeg ikke skulle legge på meg mer enn omtrent 12 kg, men er litt skeptisk til om det går som planlagt :sjenert: det sies jo at man legger på seg mest på slutten, så..

Det skal bli spennende å se hva h*n er :jepp:

-

Må bare :hoppe: litt for 24 uker. Bare 4 uker (?) igjen til 3. trimester nå, om jeg ikke har misforstått helt? :hakeslepp: Synes tiden går så fort i alle andres dagbøker, men nå ser jeg at tiden går fort her også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker! :hoppe: Ja om fire uker når du tredje trimester! Det er jammen ikke værst :jepp:

7,5 kg er ikke mye i det hele tatt :jepp: Husker ikka hva jeg hadde lagt på meg på det tidspunktet, men nå har jeg lagt på meg 20 kg!! Fortsatt 4,5 uker igjen til termin, så..Men det går vel av etter hvert :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 24 uker :strix:

:jepp: Uke 28 går du inn i 3. og siste trimester :)

:strix:

24 uker! :hoppe: Ja om fire uker når du tredje trimester! Det er jammen ikke værst :jepp:

7,5 kg er ikke mye i det hele tatt :jepp: Husker ikka hva jeg hadde lagt på meg på det tidspunktet, men nå har jeg lagt på meg 20 kg!! Fortsatt 4,5 uker igjen til termin, så..Men det går vel av etter hvert :sjenert:

Tiden går jammen meg fort! Synes ikke det er lenge siden jeg startet på 2. trimester jeg :sjenert:

Nei, det er kanskje ikke så mye. Men jeg synes det virker så mye :fnise: Det går nok av etter hvert ja, så det er vel egentlig ikke så veldig farlig om man legger på seg litt ekstra. Blir jo litt aktivitet når man begynner med trilleturer også, så :)

-

Må jo gratulere Teita med frøkna si også :rodmer:

Synes ikke det er lenge siden jeg snikleste i dagboken hennes, og hun var 22-23 uker på vei jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri denne uka, etter å ha jobbet torsdag og fredag forrige uke. Jeg hadde veldig vondt i ryggen etter å ha jobbet, men det har heldigvis stort sett gått over nå. Tror det ble litt tungt for kroppen, siden det er ganske stressende, og jeg ikke har mulighet til å slappe av på 7 timer.

Dessuten er det bare 12 dager igjen til 3D UL nå, og før det skal jeg ut å reise en liten tur, så tiden kommer til å gå fort! Må si jeg gleder meg :jepp:

Også må jeg skryte litt av at jeg har strikket lue, sokker og bukse til den lille, også holder jeg på med en jakke og babyteppe :fnise: Jeg kunne ikke annet enn rettstrikking da jeg startet, så jeg må si jeg er ganske fornøyd med at jeg har klart å strikke dette, selv om resultatet alltid kunne vært bedre. Ser jeg har gjort noen småfeil her og der, men det er egentlig ikke noe som vises med mindre du vet om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lukter det nybakt brød her. Våknet i dag morges og fant ikke noe mat i huset, så jeg fant ut at jeg måtte bake brød. Gleder meg til det er ferdig :jepp:

Ellers holder jeg på å vaske klær. Ettersom badegulvet er fullt av skittenklær er det greit å få vasket det nå, før det blir enda mer. I tillegg skal vi jo reise bort til helga, så da er det greit å ha noen rene klær med seg :)

Jeg har forresten sååå lyst på pepperkaker for tiden. Noen som vet når de kommer i butikken? Ikke greit å ha lyst på ting som ikke selges enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nybakt brød er så godt :sikle:

I butikkene her hos meg er det pepperkakehus og julemenn i salg, og det har de vært de siste ukene :fnise:

Synes det er litt vel tidlig, men er veldig glad for at julebrusen er kommet :nigo:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nå fikk jeg lyst til å bake her jeg. Bare litt synd jeg ikke har mel i huset, ellers hadde jeg bakt brød og litt av hvert annet. :sjenert:

Her selger de ikke juleting, men ting til Sinterklaas.. Det er litt rart for en nordmann som meg. Det er mye rart som selges, ikke ting jeg er vant til. Husker jeg fortalte om det jeg hadde hørt om Sinterklaas til forloveden. Han datt av stolen.. De putter visstnok IKKE godteri i tresko..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er på ipoden får jeg dessverre opp tickerene til folk, men jeg regner med du er 25 uker på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pepperkaker har komemt i butikkene her i alle fall :nigo: Tenkte å tjuvstarte og kjøpe meg en boks..For vet ikke om pepperkaker + amming er så lurt? :klo:

Delphina: Godteri i tresko? :klo: Ikke en tradisjon her i alle fall :gjeiper: I strømpe, derimot! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybakt brød er så godt :sikle

I butikkene her hos meg er det pepperkakehus og julemenn i salg, og det har de vært de siste ukene :fnise

Synes det er litt vel tidlig, men er veldig glad for at julebrusen er kommet :nigo

Nybakt brød er veldig godt :jepp:

Har de? Her har de bare julemarsipan i butikkene :kjefte:

Synes vanligvis julebrusen og pepperkakene kommer litt tidlig jeg også, men i år kan de godt komme tidlig :fnise:

Nå fikk jeg lyst til å bake her jeg. Bare litt synd jeg ikke har mel i huset, ellers hadde jeg bakt brød og litt av hvert annet. :sjenert

Her selger de ikke juleting, men ting til Sinterklaas.. Det er litt rart for en nordmann som meg. Det er mye rart som selges, ikke ting jeg er vant til. Husker jeg fortalte om det jeg hadde hørt om Sinterklaas til forloveden. Han datt av stolen.. De putter visstnok IKKE godteri i tresko..

Jeg handlet inn 8 kg mel i sommer jeg, så jeg alltid har mel om jeg skal få lyst til å bake :fnise:

Kan skjønne at det er rart når man har de norske tradisjonene og plutselig skulle bli vant til nederlandske tradisjoner :jepp:

Godteri i tresko? :fnise:

Siden jeg er på ipoden får jeg dessverre opp tickerene til folk, men jeg regner med du er 25 uker på vei nå?

Ja, er 25 uker på vei :jepp:

Pepperkaker har komemt i butikkene her i alle fall :nigo Tenkte å tjuvstarte og kjøpe meg en boks..For vet ikke om pepperkaker + amming er så lurt? :klo

Delphina: Godteri i tresko? :klo: Ikke en tradisjon her i alle fall :gjeiper I strømpe, derimot! :jepp

Har de? Hvorfor har de ikke kommet i butikken her når de har kommet i butikkene alle andre steder da? :kjefte: Jeg har såå lyst på pepperkaker :fnise:

Hm, vet ikke om pepperkaker og amming jeg heller :vetikke: Har ikke hørt noe om at man skal holde seg unna det når man ammer, men jeg vet ikke.

Flink du er med :husarbeid :)

Takk for gratulasjon her inne :hjerte

Håper alt står bra til med deg og magen :klemmer

Takk, jeg har da mine dager :fnise:

Alt er bare bra med meg og magen :klemmer:

-

Jeg har så lyst til å bake noe, men aner ikke hva. Må være noe som kan fryses ned, siden vi reiser bort til helga. Dumt å bake noe også kaste det når vi kommer hjem igjen, liksom. Skal rydde det siste på kjøkkenet nå, så får vi se om jeg kanskje kommer på noe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam - pepperkaker kjøpte vi forrige uke - anbefales :jepp:

Men kan man ikke spise det når man ammer? :klo: Mye å lære der også skjønner jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...