Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skal ha 18 millioner, men for gjerrig til å spandere på seg en skikkelig fotograf selv om han skal selge selv https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=461828831 Ikke har han ryddet heller, virker nesten som om salget var et innfall selger plutselig fikk.

Anonymkode: 9ecb3...077

«Badet skal renoveres før salg». Javel? Aldeles merkelig annonse. 

Anonymkode: 8f428...f50

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det må være helt jævlig. Det er jo en personlig tragedie og en livskrise. Men hvordan hadde det sett ut om det ikke ble tvangssolgt?

Anonymkode: fd4e8...768

Jeg var på bedringens vei fra en psykisk krise hvor jeg hadde mista kontroll over økonomien, og kunne valgt sloss mot det og fått til en nedbetalingsplan, eller lånt penger privat (eller en kombinasjon). Og så solgt etterpå når det var betalt ut.

Men jeg hadde mye traumer fra den leiligheten, var fortsatt langt ifra frisk, og ønsket meg bort fortest mulig, så jeg fikk råd både fra psykologen min og fra andre om at det kanskje var like greit å la tvangssalget gå sin gang. Ingen av oss kunne jo forutse hvor slett jobb bostyrer kom til å gjøre... Som et eksempel, jeg hadde vasket ut, likevel brukte bostyrer 60.000 på å leie inn et vaskebyrå for 65 kvadrat? Jeg hadde helt normal boevne og selv om min utvask kanskje ikke var perfekt, (jeg fikk ikke til å vaske vinduene utvendig for eksempel takvinduer, i januar så de var fulle av snø) så var det fortsatt helt akseptabelt rent. Og det på toppen da av at den ble lagt ut for salg for en lavere pris enn det mitt lån + gjeld på felleskostnader var på, en mye lavere pris enn jeg betalte for den, og jeg hadde gjort utbedringer som burde ha økt den i verdi.

Anonymkode: 3aaec...330

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Skal ha 18 millioner, men for gjerrig til å spandere på seg en skikkelig fotograf selv om han skal selge selv https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=461828831 Ikke har han ryddet heller, virker nesten som om salget var et innfall selger plutselig fikk.

Anonymkode: 9ecb3...077

Ikke megler heller, ville aldri turt å kjøpt det😬

Anonymkode: ebd02...684

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sveitservilla med spektakulær utsikt over Bunnefjorden. Solrik beliggenhet med nærhet til sjøen. | FINN eiendom

Ps:

"Oslo kommune v/Eiendoms- og byfornyelsesetaten er selger, og kjøpte eiendommen i 2024 for å tilgjengeliggjøre arealet langs sjøen for allmennheten. Arealet langs sjøen beholdes i kommunens eie."

Anonymkode: 30331...769

Denne eiendommen ble kjøpt av influenser Villa Floris og hennes daværende mann. Eiendommen var da full av ulovligheter, med påbud om å rive brygger, badehus og veranda, blant annet. Like etter kjøpet gikk ekteskapet ganske offentlig i stykker og ikke lenge etter ble eiendommen solgt til Oslo kommune. Ulovlighetene var da ryddet opp i, så jeg kan tenke meg at det kjøpet kostet ganske mye, både penger og følelsesmessig uro. 

Eiendommen ble omtalt her inne både ved kjøp og salg, men jeg husker ikke i farten hva den ble solgt for.

Anonymkode: 17014...4d0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Denne eiendommen ble kjøpt av influenser Villa Floris og hennes daværende mann. Eiendommen var da full av ulovligheter, med påbud om å rive brygger, badehus og veranda, blant annet. Like etter kjøpet gikk ekteskapet ganske offentlig i stykker og ikke lenge etter ble eiendommen solgt til Oslo kommune. Ulovlighetene var da ryddet opp i, så jeg kan tenke meg at det kjøpet kostet ganske mye, både penger og følelsesmessig uro. 

Eiendommen ble omtalt her inne både ved kjøp og salg, men jeg husker ikke i farten hva den ble solgt for.

Her er annonse fra slik det så ut før rivingen

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221427841

Og her er annonsen slik det så ut når Oslo Kommune kjøpte.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=323903215

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Flåm - Sjarmerende småbruk med eventyrlig beliggenhet | Fjord, fjell og ro | FINN eiendom

Likte utseendet på våningshuset (på utsiden). Annerledes arkitektur for meg, men ser det står det er "et klassisk, eldre norsk hjem". (Kanskje de mener på innsiden?)

Og for et sted å bo (naturen)! Hadde vært interessant å få vite når solen står opp og går ned sommer og vinter (fjellet skygger vel). Har ikke sjekket himmelretningen på kartet.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (6 timer siden):

Wow🤩

Mulig det finnes noe skummelt dyrt i salgs/takstrapport?

Mye TG3 

Anonymkode: 02342...a1c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sjelden anledning - Villa-eiendom signert Ark. Sverre Fehn - Vakker utsikt - Usjenert og tilbaketrukket - Basseng | FINN eiendom

:hakeslepp:

Overdose teglstein!! (Og jeg liker egentlig det materialet) Hvem kan bo sånn...

Gjennomført, og så må man kunne å innrede da ☺️ knalltøft hus, men 30mill over budsjett for meg 😂

Anonymkode: 3c893...4d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 23.25):

Sjelden anledning - Villa-eiendom signert Ark. Sverre Fehn - Vakker utsikt - Usjenert og tilbaketrukket - Basseng | FINN eiendom

:hakeslepp:

Overdose teglstein!! (Og jeg liker egentlig det materialet) Hvem kan bo sånn...

Digger huset og designet men måtte gjort litt endringer på kjøkken og bad. 

Men teglsteinen og treverket ellers hadde jeg levd veldig godt med. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...