Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde vært stas å ha dette uterommet. Fikk feriefølelse (som det står i annonsen), ja:

Ferieidyll året rundt - Hyggelig enebolig med basseng, skjermet hage og garasje på Borgenhaugen! | FINN eiendom

Anonymkode: 30331...769

Feriefølelsen, ja - fra den ferien man helst vil glemme 😆😮‍💨 med en bælfeit tysker som slenger håndkleet sitt på solsenga før fugla fiser 👌

Anonymkode: 3c893...4d3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2026 den 20.04):

Denne er verdt en plass på KG 😄 

Herskapelig herregård med stort hovedhus, garasje, stall og låve- utsikt utover Lierdalen | FINN eiendom

Har jeg (ok google da), regnet riktig? Under 25 mål? Det var en meget liten herregård. En helt gjennomsnittlig gård er i underkant av 250 mål (også i følge google)

Den "gården" der har vært forsøkt solgt i mange år uten hell. Gammel Finnannonse fra 2019 her ref artikkel i Nationen. Ble vel kjøpt av broren til nåværende selger tilbake i 2009, deretter forsøkt solgt allerede i 2011. Husker det var travdrift der for en del år siden men jeg tipper at de sliter med å selge den pga beliggenhet vs mangel på mark vs pris. Eiendommer egnet for hest pleier å selges veldig raskt i området men denne her hadde jeg ikke vurdert selv en gang pga de tre grunnene jeg nevner over.

Anonymkode: 44375...425

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ja takk. Snarøya. Så vedlikeholdt og for en perle. Aldri vært registrert som solgt og er fra 1920-tallet. 

IMG_2234.jpeg

IMG_2233.jpeg

Endret av Wonders
Skrevet (endret)

Og som et lite stikk til alle eiendomsmeglerne som ikke tror vi ser på dette om det det er, trangt/klaustrofobisk, ikke egnet eller godkjent som soverom. 

Tatt på senga

IMG_2235.jpeg

Endret av Wonders
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Wonders skrev (1 time siden):

Og som et lite stikk til alle eiendomsmeglerne som ikke tror vi ser på dette om det det er, trangt/klaustrofobisk, ikke egnet eller godkjent som soverom. 

Tatt på senga

IMG_2235.jpeg

Med meglerspråk er dette: «rommet har en eksklusiv romfølelse og kan innredes etter behov».

Anonymkode: 3c893...4d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Wonders skrev (2 timer siden):

Ja takk. Snarøya. Så vedlikeholdt og for en perle. Aldri vært registrert som solgt og er fra 1920-tallet. 

IMG_2234.jpeg

IMG_2233.jpeg

Link?

• Liker 1
Skrevet
enkefru skrev (2 minutter siden):

Link?

Fikk det kkke til. Er på app på telefon. Ikke mange til salgs over 30 mill der, ikke vanskelig å finne 

Skrevet
Wonders skrev (3 minutter siden):

Fikk det kkke til. Er på app på telefon. Ikke mange til salgs over 30 mill der, ikke vanskelig å finne 

Hvis det er den med hvor det er malt ord/dikt/sitat opp langs eller ved trappa, så tror jeg har vært ute en stund (men muligens vært deaktivert?).

Den jeg tenker på mener jeg å huske var veldig flott. Må inn og sjekke 😊

Skrevet
Stjertmeis skrev (7 minutter siden):

Fant den! Det var den jeg tenkte på. For en idyll!

Tillater meg å dele lenke:

https://www.finn.no/455067556

Helt nydelig! 😍 Har sett det før... og det har vært reportasje i lokalavisen her om dette stedet og. Det er samme familie som "alltid" har bodd der

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Wonders skrev (23 timer siden):

Tatt på senga

IMG_2235.jpeg

Hæ? Kan godt være 6 kvm dette, og det er jo et vindu. Da kan det fint være et godkjent soverom…

Anonymkode: ebd02...684

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hæ? Kan godt være 6 kvm dette, og det er jo et vindu. Da kan det fint være et godkjent soverom…

Jeg kaster meg inn og mener noe om størrelsen, uten at jeg vet så mye om det er krav til størrelse for at det er godkjent som soverom. 

Soverommet er maks 5,4 m²:

Bredden på rommet = bredden på senga.

Lengden oå rommet = lengden på senga + lengden på skapet. 

Hvis senga er 180 cm bred og 200 cm lang, og skapet er 100 cm bredt, så blir målene på rommet: 1,8m x 3m = 5,4m².

Endret av Stjertmeis
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I annonsen står det:

"På eiendommen finner du hovedhus og et naust nede ved vannet. Det står også et eldre våningshus og uthus på eiendommen, som bærer preg av alder og forfall"

"Bygningsmasssen må generelt påregnes revet, evt totalrenoveres. Det er ikke beboelig pr i dag."

Først: det ser ut som et veldig koselig sted, om man tenker natur og nabolaget (på oversiktsbildene). Men det er første gang jeg har sett et "nyere hus", fra 1973 være totalt ubeboelig. 😲

Hva kan ha skjedd her. 😞Bilde nr 8, bl a.

Lyngdal/Jåsund - Småbruk med bolig, våningshus, uthus og naust med strandlinje. Rivningsobjekt. Stor eiendom på ca. 180 | FINN eiendom

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (20 timer siden):

Jeg kaster meg inn og mener noe om størrelsen, uten at jeg vet så mye om det er krav til størrelse for at det er godkjent som soverom. 

Soverommet er maks 5,4 m²:

Bredden på rommet = bredden på senga.

Lengden oå rommet = lengden på senga + lengden på skapet. 

Hvis senga er 180 cm bred og 200 cm lang, og skapet er 100 cm bredt, så blir målene på rommet: 1,8m x 3m = 5,4m².

Skapet kan fint være mer enn 1m også, og hvis takhøyden er over 2,4 så teller det også. Man kan ikke se på det bildet og bestemme at det ikke er et godkjent soverom…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skapet kan fint være mer enn 1m også, og hvis takhøyden er over 2,4 så teller det også. Man kan ikke se på det bildet og bestemme at det ikke er et godkjent soverom…

Som jeg helt tydelig presiserer, så mener jeg ingenting om hvorvidt det er godkjent.

Og nei, det skapet der er neppe over 1 meter bredt. Standard bredde på skap er opptil 100 cm når det er to dører. Skapdører er sjelden bredere enn 50 cm 😉

For øvrig ser jeg ingen poeng i å diskutere dette mer i denne tråden. Poenget til den som la ut innlegget står seg. Dette er et ubehagelig knøttlite og klaustrofobisk soverom, som er langt under hva som, etter dagen standard, er anbefalt størrelse for soverom/rom til varig opphold. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (10 timer siden):

Som jeg helt tydelig presiserer, så mener jeg ingenting om hvorvidt det er godkjent.

Og nei, det skapet der er neppe over 1 meter bredt. Standard bredde på skap er opptil 100 cm når det er to dører. Skapdører er sjelden bredere enn 50 cm 😉

For øvrig ser jeg ingen poeng i å diskutere dette mer i denne tråden. Poenget til den som la ut innlegget står seg. Dette er et ubehagelig knøttlite og klaustrofobisk soverom, som er langt under hva som, etter dagen standard, er anbefalt størrelse for soverom/rom til varig opphold. 

Personen skrev at det ikke var et godkjent soverom, det var den uttalelsen jeg reagerte på. Det kan man faktisk ikke påstå ut i fra bildene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...