Gå til innhold

Dream lakris-is

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

...foresten pga denne tråden så brøt jeg min egen "ingen-godteri-i-uken" -regel

For noe tullball - her må det nytenking til! :fnise:

Iskrem er ikke godteri i det hele tatt, men går i mitt hode under betegnelsen "spa-opplevelse for innsiden av kroppen"...og en skal som kjent ta vare på helsa si! :opplyser:

Føles som om man spiser iskald lakris som har liggi i fryseren

Er det ikke fint å få smake en helt ny smak og få en opplevelse som en ikke har hatt før da? Alt skal prøves minst èn gang, sies det jo... ;)

Når det er sagt: i dag kjøpte jeg min første boks på ICA, men p.g.a. lang tid før jeg kom hjem, ser ikke isen ut til å være helt seg selv i konsistens. Noen timer i fryseren, og SÅ skal jeg smake på vidunderet! Jeg gleder meg. *det var en underdrivelse* :nigo:

Endret av Margareth
Skrevet

Åhhh!!! Nammenammenam!

Må handle inn, men jeg skal ha gjester til helga -- og de skal ikke få smake. Mohaha. Skal ha hele boksen selv.

Må handle inn i dag. Vann i munnen..

Skrevet

Åhhhh...... :daane: ....jeg har nettopp hatt en religiøs og meget sterk opplevelse!

Denne var helt perfekt for min gane. Og for en stilig farge det er på den. :biggrin:

:pls: Jepp, her skriver en nesegrus beundrerinne som er solgt for livet....

*smattsmatt* :strix:

• Liker 1
Skrevet

Nå som dere er flere som sitter og frister og erter og gjør at jeg MÅ kjøpe en slik boks men ikke har mulighet før senere i kveld: HVORDAN ER KONSISTENSEN?

Ååååååh, gleder meg :rodmer:

Skrevet

Konsistensen var akkurat passe. Helt perfekt til å begynne å spise av rett fra boksen - rett i kroppen! :biggrin:

Skrevet

For noe tullball - her må det nytenking til! :fnise:

Iskrem er ikke godteri i det hele tatt, men går i mitt hode under betegnelsen "spa-opplevelse for innsiden av kroppen"...og en skal som kjent ta vare på helsa si! :opplyser:

haha, ja må være den billigste "spa behandlingen" som finnes da tror jeg. perfect :tommelsmil::tommelsmil:

Skrevet

Billig og bra healing: "Fordi vi fortjener det"! ;)

Skrevet

Noen som har funnet denne i Bergen? Jeg MÅ ha, men jeg orker ikke leite ;)

Skrevet

Da har jeg også fått kloa i en boks, og er sånn passe fornøyd. Det er ikke den beste lakris-isen jeg har smakt, men den duger. I hvert fall til noe bedre dukker opp.

Det var en som nevnte en lakris-is fra Kulinaris, noen som vet hvor man får kjøpt den? Jeg har nemlig aldri hørt om merket.

Jeg som nevnte Kulinaris-isen :) Det er norsk gourmetis :sikle:

De har lakris-isen (og kokosisen, som er helt sinnsykt god den og :hjerter: ) på Røtter på St. Hanshaugen. Jacob på Holtet har den vel også, og den ostesjappa på Majorstua har pleid å ha :)

Skrevet

Jeg som nevnte Kulinaris-isen :) Det er norsk gourmetis :sikle:

De har lakris-isen (og kokosisen, som er helt sinnsykt god den og :hjerter: ) på Røtter på St. Hanshaugen. Jacob på Holtet har den vel også, og den ostesjappa på Majorstua har pleid å ha :)

Tusen takk for svar! Skal huske det til neste gang jeg er i Oslo! :jepp:

Skrevet

Det er lenge siden jeg smakte lakr-is et annet sted, og jeg husker ikke om det var kulinaris eller hva, men det var et lite firma som laget den i alle fall. Greia er at jeg syns den smakte for sterkt av lakris. Klarte bare to-tre skjeer av den før jeg måtte sette den i fryseren igjen,- og slik pleier ikke jeg å ha det med den type føde.

"Drømme-isen" har klart å gjøre smaken god og ikke for sterk. Et funn! Jeg har spist i tre puljer her, og snart er boksen tom. :sjenert: Kan det tyde på at boksene egentlig er litt for små? :rodmer:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hva med den dream som smaker mint? Er den god, eller ekstremt fresh og minty slik at det grenser over til fælt? :gjeiper:

Skrevet

Jeg kjøpte den på Coop Mega i forigårs, syns den smakte too much! Altfor mye lakris! Liker mye bedre den med karamell, den med mint og den med vanilje:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva med den dream som smaker mint? Er den god, eller ekstremt fresh og minty slik at det grenser over til fælt? :gjeiper:

Det er jo alt etter som en liker det da. Jeg personlig syns at den er kjempegod! *her taler en kjenner* :biggrin:

Den smaker markert mint og det blir ikke for mye, fordi sjokoladen også er markert i tykkere striper i isen. Dermed oppstår en farlig god balanse som får meg til å ville ha is hver eneste dag. :jepp:

---

...og her måtte det redigeres gitt; jeg spiser mint i dette øyeblikk! ;)

Endret av Margareth
Gjest Applecore
Skrevet

Synes det er helt topp at den smaker så mye lakris! :)

Jeg prøver å slutte med smågodt, is er en fantastisk substitutt - og enda mer nå!! :bond:

Skrevet

Bare ett lite skjær i sjøen: Hvis vi ikke kjøper den ofte, og påvirker alle kjente til å kjøpe den, risikerer vi at den skiftes ut med et annet produkt ved disse tider, neste år.

Så var det dette med å skaffe seg tilstrekkelig med kjærlighetssorg til dette prosjektet...

Skrevet

Kjærlighetssorg?!? Hva er det du tøyser med nå da pus? :klo:

Det holder da med en intens og brennende kjærlighet til det lakrisifiserte produktet, skulle jeg mene... Jeg skal gjøre mitt til at produktet kommer opp på Diplom-is-statistikk-toppen, og anbefaler alle andre til å gjøre det samme. :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Åhhhh den smaker fantastisk, den er meget etterlengtet og høyst velkommen i vårt hjem. NAMMMMM.

Vil også tilføye at de har fått nydelig lakris seigmenn. :spise:

Skrevet

Vi høres ut som noen skikkelige avhengige is-vrak, hele gjengen, hehe... :fnise:

Skrevet
:skratte: MÅ HA DET...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...