Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg har levert masteroppgaven! :hoppendeglad::danse::bolledeig::skya::hoppe:

Herregud, gratulerer!!! Nå fortjener du en :vin: og :danser:

Her er det siste innspurt og jeg retter og fikser så tårene spruter (snart). Veilederen min har fortsatt ikke gitt meg tilbakemelding på mitt siste kapittel (skal vist få tilbakemld i morgen), så det er jo moro. Fikser og styrer med resten, slik at det meste er klart til jeg får mitt siste kap. tilbake og kan konsentrere meg på det.

Phu, bare et par dager igjen... Skrekk og gru... Men gud så godt det blir å få den unna!!!

Endret av MsLeela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, gratulerer!!! Nå fortjener du en :vin: og :danser:

Her er det siste innspurt og jeg retter og fikser så tårene spruter (snart). Veilederen min har fortsatt ikke gitt meg tilbakemelding på mitt siste kapittel (skal vist få tilbakemld i morgen), så det er jo moro. Fikser og styrer med resten, slik at det meste er klart til jeg får mitt siste kap. tilbake og kan konsentrere meg på det.

Phu, bare et par dager igjen... Skrekk og gru... Men gud så godt det blir å få den unna!!!

:hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri (har vært passiv bruker i noen måneder...)

Masteroppgaven skal leveres på mandag, og jeg er så lei... Sitter akkurat nå og leser korrektur på egen oppgave, og sjekker hva korrekturleser har gitt av tilbakemelding, tror det er toppen av kjedsomhet...

Føler jeg er langt inni en tåke, kan sikkert sammenliknes med ammetåke, der alt handler om oppgave og stress. Jeg gjør egentlig bare tre ting for tida, sove, skrive og spise... (og jeg, som andre her, skriver elendig når jeg ikke skriver på oppgaven)

Gratulerer så mye til dere som har levert, jeg gleder meg til det er min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri (har vært passiv bruker i noen måneder...)

Masteroppgaven skal leveres på mandag, og jeg er så lei... Sitter akkurat nå og leser korrektur på egen oppgave, og sjekker hva korrekturleser har gitt av tilbakemelding, tror det er toppen av kjedsomhet...

Føler jeg er langt inni en tåke, kan sikkert sammenliknes med ammetåke, der alt handler om oppgave og stress. Jeg gjør egentlig bare tre ting for tida, sove, skrive og spise... (og jeg, som andre her, skriver elendig når jeg ikke skriver på oppgaven)

Gratulerer så mye til dere som har levert, jeg gleder meg til det er min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri (har vært passiv bruker i noen måneder...)

Masteroppgaven skal leveres på mandag, og jeg er så lei... Sitter akkurat nå og leser korrektur på egen oppgave, og sjekker hva korrekturleser har gitt av tilbakemelding, tror det er toppen av kjedsomhet...

Føler jeg er langt inni en tåke, kan sikkert sammenliknes med ammetåke, der alt handler om oppgave og stress. Jeg gjør egentlig bare tre ting for tida, sove, skrive og spise... (og jeg, som andre her, skriver elendig når jeg ikke skriver på oppgaven)

Gratulerer så mye til dere som har levert, jeg gleder meg til det er min tur!

Da hjelper det helt sikkert å vite at du ikke er alene om det! Sitter akkurat med det samme og får snart kommentarer fra enda en gjennomlesning, samt siste tilbakemld fra veileder (snakk om bedre sent enn aldri ;) )Så helgen kommer til å være meget slitsom...

På en annen side, hvor mye kan egentlig sånne småting si på karrakteren?! hmmm, you never know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nærmer oss jo med stormskritt alle mann (eventuelt kvinner)! Siste innspurten nå! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå er det bare sjarmøretappen igjen! Evt. en veldig tettpakket helg. Har nettopp hatt siste veiledning, er fortsatt en del småplukk som må fikses på, så jeg trenger nok de få dagene jeg har igjen.

Ellers må jeg si at jeg syns jeg har en utrolig hjelpsom og engasjert veileder. Denne uken tror jeg at hun har jobbet like mye som jeg; jeg sender et utkast i løpet av kvelden/natten, får tilbakemeldinger på det neste formiddag, sender nytt utkast neste kveld osv. Siden jeg leverer mandag formiddag, skal jeg også en tur hjem til henne søndag kveld og forsikre oss om at alt ser tipp topp ut. Det er godt å føle seg litt ivaretatt :)

Lykke til med siste skrivehelg til alle som leverer i neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må jeg si at jeg syns jeg har en utrolig hjelpsom og engasjert veileder. Denne uken tror jeg at hun har jobbet like mye som jeg; jeg sender et utkast i løpet av kvelden/natten, får tilbakemeldinger på det neste formiddag, sender nytt utkast neste kveld osv. Siden jeg leverer mandag formiddag, skal jeg også en tur hjem til henne søndag kveld og forsikre oss om at alt ser tipp topp ut. Det er godt å føle seg litt ivaretatt :)

:pls: :pls: :pls: for en slik veileder!!! Det er så få av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må jeg si at jeg syns jeg har en utrolig hjelpsom og engasjert veileder. Denne uken tror jeg at hun har jobbet like mye som jeg; jeg sender et utkast i løpet av kvelden/natten, får tilbakemeldinger på det neste formiddag, sender nytt utkast neste kveld osv. Siden jeg leverer mandag formiddag, skal jeg også en tur hjem til henne søndag kveld og forsikre oss om at alt ser tipp topp ut. Det er godt å føle seg litt ivaretatt :)

Kjempeveileder! Men hun kan umulig ha mange andre studenter som leverer på mandag... ;)

Lykke til i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som er ferdig! Jeg skal skrive til høsten, men starter om en uke så jeg kanskje blir ferdig litt tidligere i høst :)

Flott tråd med gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste dagen hvor jeg ser gjennom oppgaven - siste dag jeg sier: jobbings! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste dagen hvor jeg ser gjennom oppgaven - siste dag jeg sier: jobbings! :hoppe:

Stilig, Tabris!! :hoppe:

Nesten siste dag for meg! Sitter og flikker på språkvaskdokumentet, og etterpå skal jeg se over diskusjonen og justere, og i morra er det siste gjennomlesning!! Sender den til trykk søndag kveld!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! :hoppe:

Jeg skal også levere søndag kveld, men i morgen er det konfirmasjonsselskap, så da går halve dagen. Og nå ringte nettopp bror og spurte om jeg kunne kjøre ut i dag og hente en kake til selskapet. Alltid skal det være noe, også nå siste dag. :daane:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeveileder! Men hun kan umulig ha mange andre studenter som leverer på mandag... ;)

Lykke til i innspurten!

Helt riktig, er bare meg, så jeg har vært heldig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og, nestsiste dag med jobbing.

Veilederen ringte kl 10 og vi hadde en siste veiledning på telefon. Masse å endre på siste kapittel as always... Pluss at jeg har noe småplukk å gjøre i selve oppgave, skrive ferdig sammendraget og forordet og sette selvfølgelig alt sammen og se gjennom det...

JAJA, skippertaket kommer man tydeligvis aldri unna... :P

Da er det JOBBINGS!!! :klo::sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det formelle tar mange sider. Forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste og vedlegg kommer tilsammen på 15 sider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal si det formelle tar mange sider. Forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste og vedlegg kommer tilsammen på 15 sider!

Oi, jøss, det var mange sider!

Jeg har av en eller annen merkelig grunn klart meg uten vedlegg. Så jeg slipper ihvetrfall det. Men fillern, da er det en del å gjøre der og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå sitter jeg igjen med mitt største problem here på tampen: Tittel, dvs, undertittel, på oppgaven. Jeg hadde opprinnelig èn problemstilling og dermed en grei og forklarende undertittel. Men nå har jeg to ulike problemstillinger, og da er det vanskelig å kombinere dette i en forklarende tittel uten at den blir FOR lang og overakademisk innfløkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Ser lett at det fort kan bli mange sider utenom selve oppgaven! Har ikke skrevet det første kapittelet mitt enda (forskningshistorie) og har allerede fem sider med litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...