Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

Lykke til alle sammen som skal levere i løpet av nærmeste fremtid!! Var selv i deres sko for 2 år siden, og husker fortsatt panikken og angsten i forbindelse med å sende den til trykken. For å ikke snakke om de laaaange dagene og nettene før fristen. Jobbet nærmest 20 timer om dagen den siste tiden (var elendig på å disponere tiden godt). En av mine livs beste dager var den dagen jeg hadde muntlig eksamen. Hadde skikkelig angst for å stryke, men da jeg fikk vite karakteren kom det endel gledestårer ut :) Stå på! Snart er det deres tur til å kjenne denne enorme lettelsen og gleden!

:klemmer:

Jeg har ennå ikke sendt til trykken. Formateringsproblemer... godt jeg var litt tidlig ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp, jeg har sendt oppgava mi til trykkeriet! Et lite angstanfall her nå... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, jeg har sendt oppgava mi til trykkeriet! Et lite angstanfall her nå... :bond:

Gratulerer såååå masse!!!!

wow, da har du faktisk en frihelg foran deg (maaaange frihelger forsåvidt!)

Jeg skal sende oppgaven til trykk på mandag. Har funnet et trykkeri som har 4 timers garanti. Så da regner jeg med å sende den inn mandag tidlig, hente og levere den ila dagen. Så denne helgen kommer ikke til å bli noe kos på meg. Men, siste helg med oppgaven! Blir helg overveldet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert og misunnelig på dere som straks er ferdige nå!

Selv har jeg gått på en liten smell den siste uka. Er så utroolig lei alt sammen nå, og i tillegg mener veileder at jeg bør utsette innlevering en måned...dvs til i midten av juli :tristbla: Ble så lei meg og oppgitt av det at jeg nesten holdt på å få et angstanfall.

Fremdeles sliten og lei, klarer snart ikke se mer på oppgaven uten å kaste opp. Skjønner ikke at jeg skal klare å sitte her i to måneder til med dette. Samtidig har jeg ikke klart å gjøre noe fornuftig (omtrent) den siste uka, så skjønner jo at jeg trenger mer tid..

Bare jeg tenker på temaet mitt nå blir jeg helt sprø,og vil bare gjøre noe annet. Og det kan jeg jo ikke lenger, jeg har jo bare tatt pause på pause den siste uka. Hvordan holder dere ut?

Jeg trodde jeg nå hadde kommet til den morsomme delen av prosessen, der jeg skulle fikse og rydde og flytte avsnitt og utlede gode poenger. Men så er det plutselig bare et ork og et tiltak. Tidligere har jeg storkost meg, og nesten vært lei meg når jeg måtte legge arbeidet vekk for dagen - men nå får jeg nesten klaustrofobisk følelse av at jeg skal sitte med dette resten av dagen og helga. For ikke å snakke om til i midten av juli. Sommeren kommer jo til å forsvinne helt!

Puh, forhåpentligvis blir det bedre av å ha fått det ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike perioder er så tunge! Når du er så lei at du får avsmak av bare å åpne dokumentet. En :klem: fra meg. Det er vanskelig å gi et råd, hvis du har tatt deg en uke fri og det fortsatt er like ille. Hvor mye arbeid har du igjen? Hva om du starter med å lage deg en oversikt over nøyaktig hva som må gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike perioder er så tunge! Når du er så lei at du får avsmak av bare å åpne dokumentet. En :klem: fra meg. Det er vanskelig å gi et råd, hvis du har tatt deg en uke fri og det fortsatt er like ille. Hvor mye arbeid har du igjen? Hva om du starter med å lage deg en oversikt over nøyaktig hva som må gjøres?

Takk :) Jeg har skrevet meg gjennom førsteutkastet – men har hele tiden tatt forbehold på at det meste skal fikses på, og nettopp den ”fiksinga” har jeg gledet meg til. Har laget liste, ja…og den er temmelig lang :( De største endringene er at litt mer teori skal puttes inn i teorikapitlet, og jeg må få inn litt mer teorier og begreper i diskusjonen. Og ikke minst må jeg få den røde tråden på plass gjennom hele oppgaven. Pluss at teksten skal kuttes ned fra nittifem til maks åtti sider.

Grunnen til at jeg skal søke om utsettelse er ikke fordi det gjenstår så mye på selve oppgaven mener veileder, men fordi jeg har noen metodiske utfordringer som ikke ennå er helt på plass (det var jeg som bruker internettdebatter som en del av empirien, og jeg har ennå ikke klart å komme i kontakt med debattantene). Ved å søke om utsettelse unngår jeg at det stresser meg unødig at det ikke er ordna. Men det betyr jo at jeg kommer til å sitte med fiksing og redigering helt til siste slutt. Man leverer jo ikke før man må…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det til dere begge! :) Det har ikke helt sunket inn ennå, jeg tror ikke jeg kommet til å føle at jeg er ferdig før jeg har levert eksemplarene på Høgskolen.

Fikk akkurat telefon fra trykkeriet - oppgavene er ferdig allerede! Skal hente dem nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med utsettelse, men det blir kanskje litt annerledes når det ikke er fordi du ikke kommer i mål selv, men fordi du mangler input fra andre. Heiagjeng herfra, i hvertfall! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med utsettelse, men det blir kanskje litt annerledes når det ikke er fordi du ikke kommer i mål selv, men fordi du mangler input fra andre. Heiagjeng herfra, i hvertfall! :duskedame:

Det SKAL ordne seg nå! Nå er det bort med alt annet, og jobbe litt med den delen av oppgaven som er mest spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat telefon fra trykkeriet - oppgavene er ferdig allerede! Skal hente dem nå! :)

Fantastisk!! Gratulerer! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det SKAL ordne seg nå! Nå er det bort med alt annet, og jobbe litt med den delen av oppgaven som er mest spennende.

:kose: og :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Dette kommer til å gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk akkurat telefon fra trykkeriet - oppgavene er ferdig allerede! Skal hente dem nå! :)

:blomst: Grattis!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle søte kjære KG-ere! :) Oppgavene er i hus og ser riktig så fine ut. Oppdaget selvfølgelig en feil med én gang jeg kom hjem, men det er vel ikke til å unngå. Jeg hadde laget en modell i Word (tegnet etter en teori i ei bok), og den er på engelsk. Siden modellen hoppet og danset som den selv ville i dokumentet gjorde jeg den om til et bilde. Det jeg glemte før jeg "tok bilde" av den var å fjerne de røde strekene som kommer under feilstavede ord (det var jo på engelsk, mens dokumentet sto på norsk). Så figuren er full av røde understrekinger. Jeg har sett på det bildet hundre ganger og aldri reagert før nå. Ja ja, det kunne vært verre.

Jeg er så imponert og misunnelig på dere som straks er ferdige nå!

Selv har jeg gått på en liten smell den siste uka. Er så utroolig lei alt sammen nå, og i tillegg mener veileder at jeg bør utsette innlevering en måned...dvs til i midten av juli :tristbla: Ble så lei meg og oppgitt av det at jeg nesten holdt på å få et angstanfall.

Fremdeles sliten og lei, klarer snart ikke se mer på oppgaven uten å kaste opp. Skjønner ikke at jeg skal klare å sitte her i to måneder til med dette. Samtidig har jeg ikke klart å gjøre noe fornuftig (omtrent) den siste uka, så skjønner jo at jeg trenger mer tid..

Bare jeg tenker på temaet mitt nå blir jeg helt sprø,og vil bare gjøre noe annet. Og det kan jeg jo ikke lenger, jeg har jo bare tatt pause på pause den siste uka. Hvordan holder dere ut?

Jeg trodde jeg nå hadde kommet til den morsomme delen av prosessen, der jeg skulle fikse og rydde og flytte avsnitt og utlede gode poenger. Men så er det plutselig bare et ork og et tiltak. Tidligere har jeg storkost meg, og nesten vært lei meg når jeg måtte legge arbeidet vekk for dagen - men nå får jeg nesten klaustrofobisk følelse av at jeg skal sitte med dette resten av dagen og helga. For ikke å snakke om til i midten av juli. Sommeren kommer jo til å forsvinne helt!

Puh, forhåpentligvis blir det bedre av å ha fått det ut nå.

La Marionette, jeg føler med deg! Har hatt det sånn flere ganger tidligere, alt har virket håpløst. For min del måtte det tvang til for å klare å komme over de kneikene. Tipset noen kom med her inne om å sette på stoppeklokka og jobbe effektivt i en halvtime av gangen funket faktisk bra. Ingen KG eller VG før klokka ringer! Den halvtimen går fort, og når du føler at du ikke orker mer så ser du på klokka at det bare er kort tid igjen, også holder du ut likevel. Anbefales!

Tenk så langt du faktisk har kommet - du er helt i sluttfasen av en femårig utdannelse. Det er godt gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset noen kom med her inne om å sette på stoppeklokka og jobbe effektivt i en halvtime av gangen funket faktisk bra.

Hoho, tipset kom faktisk fra meg ;) Godt det hjalp deg!! :biggrin: Det funka veldig bra for meg også i lengre tid...men den siste uka har det altså gått trått. Litt av grunnen er at jeg vanligvis ikke får gjort så mye mellom innlevering til veileder og selve veiledninga. Da er jeg sliten etter å ha sprengjobba lenge. Men denne gangen fortsatte det etter veiledning på mandag, særlig fordi hun mente jeg burde utsette innlevering. Det var vel det som knakk meg...plutselig er jeg ikke ferdig før om to måneder.

Men nå har jeg fått skrevet ny innledning (utkast fire!) i dag, og håper det er den siste innledningen jeg skriver. God samvittighet over dagens arbeid, så nå skal jeg trene litt og deretter se semifinale i Grand Prix :)

Takk for støtte, MsLeela og KatteLatte!

Og: røde streker kan jo pynte opp en hver tørr tekst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoho, tipset kom faktisk fra meg ;)

Morsomt :)

Jeg har levert masteroppgaven! :hoppendeglad::danse::bolledeig::skya::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! :danse:

Jeg skal levere på søndag. Akkurat nå har samboer min oppgave, som han driver og korrekturleser og språkvasker. I går kom jeg på et avsnitt og to jeg burde ha med, og skrev det i et annet dokument imens. Jeg skal bruke lørdag på å gå gjennom oppgaven en siste gang hvis jeg finner noe som bør endres eller ordnes, og så er det levering på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for KatteLatte!! :hoppe:

Jeg valgte å dele det siste kapitlet mitt likevel, og det ble mye bedre :) Ble nettopp ferdig med nest siste kapittel, og har levert til språkvask. Fikk også tilbake innledningen etter språkvasken i dag tidlig. Har planer om å bli ferdig i dag :nigo: Så skal jeg rette på merknadene min snille språkvasker har kommet med, og deretter limer jeg det inn i malen, og VIPS, så er jeg ferdig!! Dette må skje i løpet av helgen! På søndags kveld sender jeg til trykkeri! Juhuhu!!! :hoppe:

Noen andre enn jeg som oppdager at ALT jeg skriver UTENOM oppgaven blir med et forferdelig dårlig språk?? Tror det er fordi jeg er skikkelig sliten, og tillater meg å slurve når jeg ikke holder på med masteren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre enn jeg som oppdager at ALT jeg skriver UTENOM oppgaven blir med et forferdelig dårlig språk?? Tror det er fordi jeg er skikkelig sliten, og tillater meg å slurve når jeg ikke holder på med masteren....

Kjenner til det... Innleggene mine her de siste dagene holder ikke den høyeste, språklige standarden akkurat... Tror det er en kombinasjon av at man er utrolig sliten og at vi er blitt så bevisst på språket at vi overanalyserer alt vi skriver.

Tabris og SportyShorty, dere er jo snart i mål, jo! :duskedame: :duskedame: :duskedame: Heia, heia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...