Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

Det er en lidelse å sitte inne i dette været! Jeg må bare få sagt det! :kjefte:

Kunne ikke vært mer enig!!! :kjefte:

Tror ikke noen av oss trenger denne ekstra utfordringen for å testen ut dissiplinen nå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen! Jeg hadde et nervøst sammenbrudd på lørdag og dro på brakfylla, men hentet meg inn igjen i går og nå har jeg akkurat sendt oppgaven til trykkeriet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsan, så bra! Gratulerer med innsendt oppgave. :hoppe:

Jeg fikk gjort en del forbedringer i går (la til mer empiri og skrev om litt her og der), så i dag tror jeg bare at jeg skal se over hele oppgaven igjen. Når jeg legger til og endrer litt her og der så får jeg ikke med meg hvordan det ser ut i helheten. Da tror jeg også at jeg skal la samboer få korrekturlese etterpå, siden jeg ikke helt vet hva mer jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gjort en del forbedringer i går (la til mer empiri og skrev om litt her og der), så i dag tror jeg bare at jeg skal se over hele oppgaven igjen. Når jeg legger til og endrer litt her og der så får jeg ikke med meg hvordan det ser ut i helheten. Da tror jeg også at jeg skal la samboer få korrekturlese etterpå, siden jeg ikke helt vet hva mer jeg kan gjøre.

Høres bra ut!

Jeg ringte trykkeriet nettopp. De sa for noen uker siden at det holdt å sende den på torsdag, muligens på fredag for å få trykket den klar til henting fredag. Nå sa de at jeg helst burde ha den klar i morgen!!! Fikk diskutert meg til å få de på torsdag i stedet i og med de hadde sagt noe annet tidligere. Fikk litt hetta nå... Må sende den innen torsdag klokka to. Og fremdeles gjenstår det å skrive om metodekapitlet... :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsan, du trenger ikke ekstra stress nå de siste dagene. Heldigvis fikk du torsdag likevel, og da har du jo både hele denne dagen og i morgen på deg. Samt noen timer på torsdag. You can do it! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsan, du trenger ikke ekstra stress nå de siste dagene. Heldigvis fikk du torsdag likevel, og da har du jo både hele denne dagen og i morgen på deg. Samt noen timer på torsdag. You can do it! :duskedame:

I can do it! :)

Tror uansett ikke jeg klarer å skrive om så veldig mye på metoden. Jeg synes selv at det som står der er helt greit, og som jeg nevnte tidligere er mye av det hentet fra en eksamen jeg fikk A på. Derfor er det veldig vanskelig å skjønne hvorfor veileder ikke var fornøyd. Han mente det var "for lærebok", så det blir vel det jeg får forsøke å endre på. Den eksamenen ble jo rettet at to stk, det var veilederen og en annen professor. Jeg tror det er denne professoren som blir min interne sensor, og hun foretrekker metoden som litt lærebokaktig, så da tror jeg ikke det er så farlig. Og for å være ærlig: jeg driter litt i det nå. Er sliten og lei og lite motivert for noen helt store endringer sånn i siste lita. Det får bli som det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg godt. Og hva mener veileder egentlig med "for lærebok"? Jeg vet ikke en gang om jeg forstår kritikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Og hva mener veileder egentlig med "for lærebok"? Jeg vet ikke en gang om jeg forstår kritikken.

Er vel språket det går på - jeg blir vel for belærende i forhold til de forskjellige metodene jeg nevner i stedet for å trekke meg selv inn i teksten og vise hvordan jeg har gjort det. Men jeg mener jeg har gjort begge deler. Men jeg har lært (og det har også veilederen sagt til meg) at noen ganger må jeg stole på meg selv i stedet for å rette meg etter andres bemerkninger. Det er min tekst, og jeg mener selv jeg har kompetanse nok til å se at kapitlet ikke er helt på bærtur og skikkelig dårlig. Så jeg kommer til å endre det jeg selv synes må endres, resten får bare stå. Det er en bedre følelse å levere fra seg noe man selv kan stå inne for enn noe som er skrevet for at andre skal ha det på sin måte. Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Og det har både min veileder og de andre professorene på seminarene jeg har deltatt på sagt til oss - vi får innspill og kommentarer, men det er opp til oss hva vi til syvende og sist velger å gjøre. Spesielt når jeg har vært på seminarer hvor professor X mener jeg bør endre et avsnitt som professor Y mener er helt greit slik det står. Da må man rett og slett ta et eget valg, og kunne argumentere eller stå for det.

Selv kjenner jeg at jeg har lite motivasjon til å gjøre noe. Ikke fordi jeg egentlig er så veldig lei, men rett og slett fordi jeg føler meg ferdig. Jeg fikk gjort en del på lørdag og i går som jeg selv føler løftet oppgaven, og som jeg er fornøyd med. Og nå føler jeg meg ferdig. Litt rar følelse, jeg hadde trodd jeg ville sitte desperat til siste minutt og flikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjenner jeg at jeg har lite motivasjon til å gjøre noe. Ikke fordi jeg egentlig er så veldig lei, men rett og slett fordi jeg føler meg ferdig. Jeg fikk gjort en del på lørdag og i går som jeg selv føler løftet oppgaven, og som jeg er fornøyd med. Og nå føler jeg meg ferdig. Litt rar følelse, jeg hadde trodd jeg ville sitte desperat til siste minutt og flikke.

Det er merkelig, det der. Vi har vel gått rundt i flere måneder med et bilde av oss selv sittende foran dataen til siste minutt og skrive som gale mens svetten renner. Men er det ikke noe mer å endre på, så er det ikke noe mer å endre på. Da er det bedre å få det unna og bli ferdig. Høres lurt ut som du sier å få samboeren din til å se på den. Kanskje han oppdager en kjempefeil som kan tid å rette opp (sannsynligvis ikke, men man vet jo aldri :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mer og endre på, men jeg har ikke liksom ikke lyst å sette meg ned og lete etter grove feil som eventuelt skal endres (og det tror jeg heller ikke det er, siden veileder ikke hadde noen store endringer til meg da han så på hele oppgaven). Men jeg skal selvsagt lese gjennom hele oppgaven igjen for å se om det er noen gjentagelser eller åpenbare småfeil som har krøpet inn de siste dagene. Uæh, det er skummelt å si at man er ferdig. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det skulle gå kjapt å lese gjennom oppgaven og rette feil, men etter noen timer så jeg meg nesten blind på hele dokumentet :/ Jeg brukte NI timer, og følte meg egentlig ikke helt ferdig da heller.. Men måtte ofre et par eventuelle kommafeil til fordel for å få en korrekt litteraturliste. Jeg sørget også for at forsiden ser perfekt ut, så får heller innholdet være noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det skulle gå kjapt å lese gjennom oppgaven og rette feil, men etter noen timer så jeg meg nesten blind på hele dokumentet :/ Jeg brukte NI timer, og følte meg egentlig ikke helt ferdig da heller.. Men måtte ofre et par eventuelle kommafeil til fordel for å få en korrekt litteraturliste. Jeg sørget også for at forsiden ser perfekt ut, så får heller innholdet være noe annet.

Gratulerer med innlevert oppgave (om du er samme AB som har levert) :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL!!!! Satans KU** og helv***, fa**, dritt og møkk og pøkk og balle og alle de stygge ordene jeg kan...

Sendte førsteutkastet til veileder på fredag, tok "fri" i helgen, og nå fikk jeg en mail om at strukturen er rævva og må gjøres om. Og da må jeg jo i teorien skrive om stooooore deler av oppgaven...

JEG ORKER IKKE MEEEEEEEER!!

Og forresten; Gratulerer!! til dere som har levert nå. Jeg gleder meg på deres vegne selv om jeg har mest lyst til å gi opp dritten selv ;) Godt jobbet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, for en kjip tilbakemelding. :klem: Når skal du levere, hvor mye tid har du på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i praksis ingen frist. Instituttet er det slappeste i Norge på mange måter. Men jeg hadde bare så innmari lyst til å bli ferdig nå i mai... Men jeg trøster meg med at juni fremdeles er normert tid (og det er det vel til ut i august en gang). Det psyken min jeg tenker mest på nå.. Jeg kommer seriøst til å gå på en stor smell om jeg ikke får fri fra det her snart.

Samtidig kjenner jeg at jeg blir pittelitt motivert av å nå faktisk ha noe faktisk å gjøre, og ikke bare småflikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du gi deg selv noen dager fri til å komme deg litt, gjøre noe helt annet før du setter i gang? Er det mye av teksten som må skrives helt om, eller kan du endre strukturen rett og slett ved å flytte og endre en del på den teksten du allerede har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at jeg krisemaksimerer nå fordi jeg er så lei, så jeg tror jeg tar meg dagen helt fri (grilling og øl på mitt språk :fnise:) og så setter jeg i gang igjen. Jeg kommer jo ingen vei hvis jeg setter meg ned og griner.

Jeg tror nok mye kan gjøres på klipp-og-lim-måten, men jeg ser for meg, og kjenner meg selv så godt, at jeg nok kommer til å gjøre mye på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Kos deg i dag og koble av med grilling og øl (høres herlig ut), så begynner du på ny frisk i morgen. Få en oversikt over hvor mye som faktisk må gjøres, så har du en mer konkret plan i stedet for at alt nå bare er kaos i hodet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at jeg krisemaksimerer nå fordi jeg er så lei, så jeg tror jeg tar meg dagen helt fri (grilling og øl på mitt språk :fnise:) og så setter jeg i gang igjen. Jeg kommer jo ingen vei hvis jeg setter meg ned og griner.

Jeg tror nok mye kan gjøres på klipp-og-lim-måten, men jeg ser for meg, og kjenner meg selv så godt, at jeg nok kommer til å gjøre mye på nytt.

Jeg trodde også at jeg skulle gjøre mye på nytt, men nå som jeg sitter med teksten blir det bare små endringer! Kanskje det blir sånn for deg også? :)

Grill og drikk og prøv igjen i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...