Gå til innhold

Masteroppgave-tråden

Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har dere sammendrag av kapitlet på slutten av hvert kapittel? I så fall, hvor langt er dette sammendraget? Ser at jeg må skrive et sammendrag av teorikapitlet mitt, og er usikker på hvor detaljert jeg skal være...

Jeg har sammendrag på en del av kapitlene. Jeg hadde sammendrag på mitt kapittel for metode, men veileder sa jeg burde stryke det siden kapittelet var så kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veileder er IKKE enig i dette. Han synes man undervurderer leseren ved å gjenta hva man skal gjøre og hva man har gjort hele tiden. Det viktigste er å si hva men GJØR. Men ikke nødvendigvis hva man har og skal gjøre.

Jeg er enig med din veileder. Men akkurat dette punktet er de så bestemte på der jeg studerer at jeg tør ikke gjøre annet enn de sier... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker EndNote: hvordan får jeg det til å stå (ibid.) når en forfatter blir sitert for andre (evt. tredje, fjerde) gang etter hverandre?

Edit: et Google-søk sier meg at det ikke er mulig...

Endret av KatteLatte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg er ny her, men har gledet meg i hele dag over å se at alle andre her har vært like frustrerte som meg i det siste! Lykke til alle som skal levere snart.

Veit ikke om folk har diskutert dette ennå - men jeg leverer til trykk på torsdag morra, og veileder er på reise - så håper dere kan svare! Er det vanlig å takke folk i et forord (fikk beskjed av noen av de jeg har intervjuet at de ønsket å bli nevnt)? I så fall hvordan gjør man det? Før eller etter innholdsfortegnelsen? Og kalles det forord?

Skriver forresten master i historie, så veit ikke om dette vanlig i andre fag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig å takke i forordet. Jeg har takket min veileder, min samboer for uvurdelig hjelp og støtte, samt også de som har svart på spørreundersøkelsen min. Så du kan fint takke de du har intervjuet i et forord. :) (Du kan også se på et par masteroppgaver i historie som ligger på nett og se hvordan de har gjort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig å takke folk i et forord (fikk beskjed av noen av de jeg har intervjuet at de ønsket å bli nevnt)? I så fall hvordan gjør man det? Før eller etter innholdsfortegnelsen? Og kalles det forord?

Skriver forresten master i historie, så veit ikke om dette vanlig i andre fag...

Kan ikke du bruke DUO-malen? den er kjempekjekk så slipper du å tenke på hvor du plasserer hva?

Det er vanlig å takke de som har hjulpet til ja. MEN, hvordan skal du takke de du har intervjuet? DU kan jo ikke nevne de ved navn. Da får du et anonymiseringsproblem. jeg ville bare ha takket dem generelt, uten å nevne navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville bare skrevet at jeg takket mine informanter for at de ville stille opp til intervju, ikke navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, i dag er jeg skikkelig trøtt. jobbet både i dag og i går og satt oppe til kl 2 i natt. Det skal ikke være lett.

Og nå er det bare 4 dager igjen! Ingen tid å miste... :murvegg::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, i dag er jeg skikkelig trøtt. jobbet både i dag og i går og satt oppe til kl 2 i natt. Det skal ikke være lett.

Og nå er det bare 4 dager igjen! Ingen tid å miste... :murvegg::sur:

Uff da :tristbla: Du får sørge for å få nok søvn i natt så du kan yte godt i morgen.

Jeg har printet ut oppgaven og sitter og leser igjennom etter skrivefeil og setninger som kan forbedres. Når det er ferdig (i kveld eller i morgen), blir oppgaven sendt til trykkeriet... Grøss og gru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nærmer oss! :duskedame:

Jaaaa, det gjør vi! Det kjennes uvirkelig, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, det gjør vi! Det kjennes uvirkelig, egentlig...

Gud, jeg har på følelsen at det er måneder til jeg skal levere. Men det er faktisk bare 4 dager til... Tror jeg må få en oversikt over alt som jeg må gå gjennom, eller så kommer jeg til å stresse meg selv opp og miste kontrollen i siste liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud, jeg har på følelsen at det er måneder til jeg skal levere. Men det er faktisk bare 4 dager til... Tror jeg må få en oversikt over alt som jeg må gå gjennom, eller så kommer jeg til å stresse meg selv opp og miste kontrollen i siste liten...

Lurt! Skriv en liste over punkter, kryss av for alt som er gjort. Det gir deg følelsen av kontroll og progresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er oppgaven min klar til å sendes til trykkeriet. Men jeg er så redd for å gjøre det! Da mister jeg muligheten til å rette opp ting jeg måtte finne - selv om oppgaven er lest ganske nøye nå... Hjelp! Samtidig vil jeg sende den nå så de kan begynne å trykke med én gang i morgen tidlig... Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hurra! Gratulerer med å ha kommet i mål KatteLatte!

Jeg var veldig shaky etter at jeg hadde sendt min til trykkeriet i går, og så kom jeg jo over den dumme feilen i litteraturlisten og ble lei meg. Så kom jeg på at jeg kanskje burde hatt en mer catchy tittel, men nå så har freden senket seg mer over meg :) Jeg har levert en masteroppgave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Gratulerer med å ha kommet i mål KatteLatte!

Jeg var veldig shaky etter at jeg hadde sendt min til trykkeriet i går, og så kom jeg jo over den dumme feilen i litteraturlisten og ble lei meg. Så kom jeg på at jeg kanskje burde hatt en mer catchy tittel, men nå så har freden senket seg mer over meg :) Jeg har levert en masteroppgave!

Takk! :) Jeg tror ikke jeg kan se på den etter jeg har sendt den. Da kommer jeg bare til å få panikk og dårlig nattesøvn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slik er jeg også. Jeg kommer ikke til å se på oppgaven etter den er sendt! Men hvis jeg får god karakter, så kan det være jeg ser gjennom den senere. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen som skal levere i løpet av nærmeste fremtid!! Var selv i deres sko for 2 år siden, og husker fortsatt panikken og angsten i forbindelse med å sende den til trykken. For å ikke snakke om de laaaange dagene og nettene før fristen. Jobbet nærmest 20 timer om dagen den siste tiden (var elendig på å disponere tiden godt). En av mine livs beste dager var den dagen jeg hadde muntlig eksamen. Hadde skikkelig angst for å stryke, men da jeg fikk vite karakteren kom det endel gledestårer ut :) Stå på! Snart er det deres tur til å kjenne denne enorme lettelsen og gleden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...