Spirali Skrevet 10. mai 2011 #901 Del Skrevet 10. mai 2011 Takk for oppmuntringen, Tabris!! Det er rart hvor man skal finne den støtten man trenger. Miljøet på lesesalen min er sånn at vi ikke snakker om det i det hele tatt. En stor rosa elefant i rommet med andre ord, og det blir virkelig slått hardt ned på enhver ytring om oppgaven. Helt unaturlig for meg i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppeslott Skrevet 10. mai 2011 #902 Del Skrevet 10. mai 2011 Uff, for en kjip tilbakemelding, Spirali! Jeg har fått lignende beskjed mange ganger når i løpet av det siste halvåret når jeg har trodd jeg er ferdig med et kapittel, og selv om jeg vet det ikke kan måle seg når man trodde man var klar til å levere, sier jeg det likevel: oppgaven min har blitt utrolig mye bedre hver gang jeg har fikset strukturen etter veileders ønske, selv om det har vært en kjip tilbakemelding å få. Som du sier er det nok mye som kan gjøres med klipp og lim og litt omskrivinger innimellom. Ta deg et par dagers fri og gå løs på det med nytt mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirali Skrevet 10. mai 2011 #903 Del Skrevet 10. mai 2011 Takk til deg og Hoppeslott Ja, nå tar jeg meg fri og en øl, og så begynner jeg på´n igjen. Jeg vet jo at veileder gjør dette for mitt eget beste, og det er jeg jo glad for. Problemet er at han bor i et annet land, og det har gått lang tid mellom veiledningene (via mail). Jeg har derfor fått skrevet ganske mye før denne veiledningen, og derfor blir jo jobben tilsvarende stor. Gaaaah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirali Skrevet 10. mai 2011 #904 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg trodde også at jeg skulle gjøre mye på nytt, men nå som jeg sitter med teksten blir det bare små endringer! Kanskje det blir sånn for deg også? Grill og drikk og prøv igjen i morgen! Takk til deg og, KatteLatte! Jeg skal la det ligge, og så tar jeg rett og slett oppgaven i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 10. mai 2011 #905 Del Skrevet 10. mai 2011 Veileder bor i et annet land!? Hvorfor i all verden har du fått denne personen som veileder, er det ingen andre som kan temaet? Hørtes fryktelig tungvint ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 10. mai 2011 #906 Del Skrevet 10. mai 2011 Takk for oppmuntringen, Tabris!! Det er rart hvor man skal finne den støtten man trenger. Miljøet på lesesalen min er sånn at vi ikke snakker om det i det hele tatt. En stor rosa elefant i rommet med andre ord, og det blir virkelig slått hardt ned på enhver ytring om oppgaven. Helt unaturlig for meg i hvert fall. Så merkelig!! Jeg er så glad jeg har verdens beste lesesalsvennerkaffedrikkereklagemurer! Sender over en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirali Skrevet 10. mai 2011 #907 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Jeg ble tidelt veileder etter tema, og det er ingen på instituttet som har samme fagfelt, så da ble det sånn. Jeg trodde det skulle gå bra, men i ettertid ser jeg at det ikke har fungert helt bra. Når det i tillegg ikke er noe særlig på lesesalen må jeg si at dette har vært ytterst ensomt. Hjernen er alene, heter det vel.. Takk, SportyShorty Endret 10. mai 2011 av Spirali Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 10. mai 2011 #908 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg ble tidelt veileder etter tema, og det er ingen på instituttet som har samme fagfelt, så da ble det sånn. Jeg trodde det skulle gå bra, men i ettertid ser jeg at det ikke har fungert helt bra. Når det i tillegg ikke er noe særlig på lesesalen må jeg si at dette har vært ytterst ensomt. Hjernen er alene, heter det vel.. Kjenner til det å være ensom. Jeg skriver oppgaven hjemmefra, bor en times tid unna skolen. Dette skoleåret har bestått av masteroppgave og ett nettbasert fag, altså null oppmøte på skolen. Heldigvis var det nettbaserte faget et samarbeidsfag, ellers ville det vært kjipt. Godt jeg har MSN, Skype og Facebook til å kommunisere med medstudentene, og KG til å snakke med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppeslott Skrevet 10. mai 2011 #909 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg skriver også hjemmefra. Bor et stykke unna skolen og er så heldig at jeg har plass til et lite kontor hjemme, så det føles naturlig å sitte her. For min del er det mest effektivt på den måten, jeg har tilgang til all maten jeg måtte trenge (på godt og vondt ), kan ha rolig musikk i bakgrunnen, tenne stearinlys når det går mot kveld og jeg fortsatt ikke er ferdig og banke på stuedøra til samboer og få en stor klem når jeg står fast Men det blir jo litt ensomt, jeg burde sikkert strebet mer etter å være en del av et faglig miljø. Menmen, litt sent å tenke på nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 10. mai 2011 #910 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg skriver også hjemme, men har en del ganger reist ut til universitetsbiblioteket på det lokale universitetet, og jobbet der. Men masteren tar jeg ved et annet universitet, så jeg har pendlet med tog de gangene det har vært spesielle seminarer eller veiledningsmøter. Ellers har all kontakt med veileder foregått via e-mail. Må innrømme at jeg skulle ønske jeg kunne vært mer med de andre studentene i klassen, for det er en flott gjeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #911 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg har funnet en feil i litteraturlisten min Jeg har henvist til en nettside, og årstall, navn på artikkel og link er korrekt, men jeg har skrevet bokkilden istedetfor bokklubben. Vær ærlige, er dette en skikkelig blemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 10. mai 2011 #912 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg har funnet en feil i litteraturlisten min Jeg har henvist til en nettside, og årstall, navn på artikkel og link er korrekt, men jeg har skrevet bokkilden istedetfor bokklubben. Vær ærlige, er dette en skikkelig blemme? Er bokklubben nettsiden du henviser til? Blir det pga dette vanskelig å oppspore kilden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 10. mai 2011 #913 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg har funnet en feil i litteraturlisten min Jeg har henvist til en nettside, og årstall, navn på artikkel og link er korrekt, men jeg har skrevet bokkilden istedetfor bokklubben. Vær ærlige, er dette en skikkelig blemme? Så lenge linken er riktig spiller det nok absolutt ingen rolle. Kan ikke tenke meg at det noen gang blir oppdaget. Tror nok bare sensor kaster et kort blikk på litteraturlista for å se hvilke forfattere som er brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #914 Del Skrevet 10. mai 2011 Nei, det er absolutt ikke vanskelig å oppspore kilden, for linken er korrekt Det er bare at linken fører til en side på bokklubben, og jeg skreiv bokkilden.. Håper ikke at noe sånt skal trekke meg ned.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 10. mai 2011 #915 Del Skrevet 10. mai 2011 Nei, det er absolutt ikke vanskelig å oppspore kilden, for linken er korrekt Det er bare at linken fører til en side på bokklubben, og jeg skreiv bokkilden.. Håper ikke at noe sånt skal trekke meg ned.. Kan jeg aldri i verden tenke meg at det kommer til å gjøre. Det ville vært galskap. Har dere sammendrag av kapitlet på slutten av hvert kapittel? I så fall, hvor langt er dette sammendraget? Ser at jeg må skrive et sammendrag av teorikapitlet mitt, og er usikker på hvor detaljert jeg skal være... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 10. mai 2011 #916 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg har funnet en feil i litteraturlisten min Jeg har henvist til en nettside, og årstall, navn på artikkel og link er korrekt, men jeg har skrevet bokkilden istedetfor bokklubben. Vær ærlige, er dette en skikkelig blemme? Tror nok ikke dette er NOE problem, og kommer neppe til å bli oppdaget med det første heller. Og hadde jeg vært deg, hadde jeg lagt oppgaven heeeelt til siden og ikke sett noe særlig på den nå. Det er uansett ingenting mer du kan få gjort! Og grattis med innleveringen! Spirali, herre, som jeg kjenner meg igjen i disse tilbakemeldingene. Synes jeg har fått liknende tilbakemeldinger på hver veiledning. Og da har jeg også vært ganske fornøyd med utkastet :gjeiper: Men det er vel sånn prosessen går for oss... Kjipt hvis du må utsette da, men det er ingen verden undergang. Om du levere et par måneder senere en myyye bedre oppgave, så ville jeg ha gått for det. Hvis du derimot ikke tror den det vil gi deg noe særlig, så hadde jeg levert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #917 Del Skrevet 10. mai 2011 Kan jeg aldri i verden tenke meg at det kommer til å gjøre. Det ville vært galskap. Har dere sammendrag av kapitlet på slutten av hvert kapittel? I så fall, hvor langt er dette sammendraget? Ser at jeg må skrive et sammendrag av teorikapitlet mitt, og er usikker på hvor detaljert jeg skal være... Nei, det har ikke jeg i alle fall. Har du så lange kapitler at du må ha det? Hvis jeg skulle hatt det så ville jeg fattet meg i korthet og kunne dratt opp de viktigste poengene slik at man ikke får følelsen av å lese det samme to ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 10. mai 2011 #918 Del Skrevet 10. mai 2011 Nei, det har ikke jeg i alle fall. Har du så lange kapitler at du må ha det? Hvis jeg skulle hatt det så ville jeg fattet meg i korthet og kunne dratt opp de viktigste poengene slik at man ikke får følelsen av å lese det samme to ganger Er det jeg føler, at det blir mye gjentagelser. Jeg må innlede hvert kapittel med: "Dette kapitlet tar for seg det og det..." og i tillegg oppsummere dem. Veileder og studiets retningslinjer for skriving sier jeg bør gjøre det. JEG ER SÅ J*V*L*G LEI!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 10. mai 2011 #919 Del Skrevet 10. mai 2011 Er det jeg føler, at det blir mye gjentagelser. Jeg må innlede hvert kapittel med: "Dette kapitlet tar for seg det og det..." og i tillegg oppsummere dem. Veileder og studiets retningslinjer for skriving sier jeg bør gjøre det. JEG ER SÅ J*V*L*G LEI!! Min veileder er IKKE enig i dette. Han synes man undervurderer leseren ved å gjenta hva man skal gjøre og hva man har gjort hele tiden. Det viktigste er å si hva men GJØR. Men ikke nødvendigvis hva man har og skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 10. mai 2011 #920 Del Skrevet 10. mai 2011 Det kommer også an på hvordan man gjør det. Det jeg har funnet ut, er om man er i stand til å "pull it off"... altså gjenta seg selv på en ikke-plagsom måte, så gjøre det ingenting om man gjentar seg selv. Dessuten holder det noen ganger å gjengi hovedfunnene på et par setninger. Det dreier seg vel egentlig om skrivekunst, og det er det som er så forbanna vanskelig noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå