Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og ikke minst lille Basilikum <3 noe som er litt morsomt, siden Basil og Rosemary er to helt vanlige navn i England :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krizzy

"Er du helt Johan?"

sier man ofte hvis folk sier/mener noe dumt her jeg kommer fra..

Hvor i alle dager er du fra? :fnise:

Johan er flott. Det kunne jeg tenkt meg på min egen sønn.

Det syns jeg var koselig sagt. Akkurat det samme jeg tenker dersom jeg får en gutt til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om navnet Johan? :)

Broren min heter Johan til mellomnavn. Oppkalt etter en oldefar eller tippoldefar. Jeg synes det er veldig fint

Har og hørt den greia med å si "Er du helt Johan?" når noen sier noe dumt. Har og hørt "Nils" i samme setting.

Endret av fruBeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, tenk deg den søsktenflokken da! Timian, Koriander og Rosmartin. :fnise:

Det blir enda morsommere!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMG!!! Adexe og Embrick!!??

Men: mens vi først er i gang her men -ander som oppkalles. Hvorfor ikke kalle opp etter mor? Da kan vi jo få

Mariander

Ingerander

Lineander

Siljeander

Kariander.

Mulighetene er uendelige.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min heter Johan til mellomnavn. Oppkalt etter en oldefar eller tippoldefar. Jeg synes det er veldig fint

Har og hørt den greia med å si "Er du helt Johan?" når noen sier noe dumt. Har og hørt "Nils" i samme setting.

:Nikke: Har jeg også hørt, både med Nils og Johan. Men da må Johan uttales med trykk på Jo, om jeg ikke tar helt feil. Navnet Harry er jo også ganske utskjelt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RosmarTin ja, hahaha! Og så Koriander da, den var god :skratte: Åh, jeg har fortalt om denne tråden til MANGE, så gøy er det!

(men jeg kjenner en (voksen) Timian som er herlig, så det navnet liker jeg godt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og så Ailin, Føbe og lignande fornorska, engelske namn. Grøss. Engelske/amerikanske namn gjer seg best "over there" etter mi meining. Kevin, Liam og Patrick er heller ikkje særleg vakkert på norske ungar.

Hehe, Føbe? Merkelige greier. Pheoebe uttales jo "fibi" på engelsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, Føbe? Merkelige greier. Pheoebe uttales jo "fibi" på engelsk.

Mente Phoebe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Åååå skulle ønske jeg fikk trilling gutter, da skulle jeg kallt dem Chrisander, Koriander og Wallander...eller Leander HAHA!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

RosmarTin ja, hahaha! Og så Koriander da, den var god :skratte: Åh, jeg har fortalt om denne tråden til MANGE, så gøy er det!

(men jeg kjenner en (voksen) Timian som er herlig, så det navnet liker jeg godt)

Hva blir det neste, Salt, Pepper og Sukker? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn som egentlig er ord, og da tenker jeg ikke på Bjørn, Stein og lignende, men navnene i USA: Hope, Faith, Melody osv. Har jo tydeligvis kommet hit allerede, vet om ei som heter Lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siv da?

Virker som om alle tenker Blondt Rivjern når de hører det navnet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Siw er finere jeg da. Forøvrig Knøttet så er det et navn som viser at det du snakker om ikke akkurat er nytt; Siv er et navn som også er et ord for noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes at Christina/Kristine er pent, men liker ikke kortformen som er STINE. Synes dog mange andre kortformer for navn kan være meget vakre og er selv i besittelse av en kortform jeg liker. Stina er kanskje mer Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Siw er finere jeg da. Forøvrig Knøttet så er det et navn som viser at det du snakker om ikke akkurat er nytt; Siv er et navn som også er et ord for noe annet ;)

Kanskje ikke nytt, nei, og derfor nevnte jeg navn som Bjørn og Stein. Jeg tenkte mer på de amerikanske navnene som Hope og Faith, og håper ikke tilsvarende kommer til Norge. Håp, Lykke og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Liv, Mai, Juni, August, Rose, Gro, Stein, Vår, Hauk, Kristen, Sol, Storm, Dag, Varg, Bjørn, Vilje......

Dette er vel alle navn på andre ting da, så er jo ganske så vanlig her i norge også vil jeg si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...