Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Navn jeg syns er helt nydelige er;

- Aurora

- Sarah

- Theodor (kanskje en smule barnslig, men liker det for det om!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes dere om navnet Nathalie? Jeg syntes dette er et kjempe fint navn og får vi en jente en gang tror jeg det er dette hun skal hete. men jeg hører ofte at mange ikke syntes dette er noe fint i det hele tatt. spesielt personer i familien liker ikke dette navnet og syntes det er for snobbete osv.

Jeg synes det er penere uten h, faktisk, og det virker kanskje mindre snobbete da?

Har nylig fått høre om forskjellige folk som har kalt barna sine Sean Lukas, Nick Liam og Noel.

NOEL???!!! :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt hvor forskjellig man er i forhold til hva man liker! Jeg synes navnet "Imre" er vakkert, det minner meg om å skimre. Jeg er ikke fan av navn som Ingjerd, Ingeborg, Borghild, Brynhild, Hildegunn, Gudrunn o.l, og Gro, Guro, Gerd, Berit, Oline, Hansine/Jørgine etc (har en del i slekta med slike navn. Cato, Gunnar, Jan, Ottar, Osvald, Tommy, Rune, Ronny, Geir, Gudmund, Kristen er mannsnavn jeg kan styre min begeistring for. Ellers dette med å jåle til navn - Zandra feks, og slenge på bokstaver som ikke behøver å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av typen kalte sønnen sin for Kai Felix!! :haar: Synes begge navene er stygge og Felix minner meg om en hund eller en katt. Måtte sikkelig holde masken da de fortalte oss hva sønnen skulle hete.

Andre navn jeg ikke liker:

Gabriell

Synne

Olga

Oline

Solveig

Jørgen

Mons

Angelica

Jørn

Alf

Kjartan

Matheo

Phillip

Rasmus

Audun

Bjørn

Isak

Cassandra

Per

Sara

Bertil

Jonatann

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har alltid trudd at Kresten og Krestjan berre var dialektuttale av Kristen og Kristian, visste ikkje at ein faktisk kunne skrive det på den måten. Eg kjenner fleire som heiter Kristian, men uttalar det "Krestjan".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mitt navn og nevnt som kjdelig/stygt? Malèn

Ville ikkje kalt det verken kjedeleg eller stygt, berre litt "ufullstendig"... Føler det manglar ein R (og gjerne ein E på slutten og). Marlen/Marlene. Dessutan står aksenten feil veg. Skal vel vere Malén? Eller skriv du det slik som i innlegget ditt? Det er jo faktisk feil, og gir ein heilt anna uttale - iflg dei med franskkunnskapar ;)

Eg er generelt ikkje glad i aksentar i namn på norsk, mykje fordi folk ikkje har noko særleg kunnskap om det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei venninne som har kalt ungen sin for Malthe..

jeg vet ikke om jeg klarer å like det altså, minner meg bare om en alkoholisert svenske tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Footloose

Ømme... Det er et trist navn det, samme med Hedvin og Ørger... skjønner ikke hva folk tenker med jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hørte om noen så har tenkt å kalle gutten sin Snø!!!! Hallo!!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikkje kalt det verken kjedeleg eller stygt, berre litt "ufullstendig"... Føler det manglar ein R (og gjerne ein E på slutten og). Marlen/Marlene. Dessutan står aksenten feil veg. Skal vel vere Malén? Eller skriv du det slik som i innlegget ditt? Det er jo faktisk feil, og gir ein heilt anna uttale - iflg dei med franskkunnskapar ;)

Eg er generelt ikkje glad i aksentar i namn på norsk, mykje fordi folk ikkje har noko særleg kunnskap om det...

Jeg er også opptatt av aksenter i navn på norsk. Regner med at navnet er en form av det franske Madeleine - og det uttales ikke med noen skarp -e-. Men i Norge uttales e'en likevel skarpt (ikke som Malæn, regner jeg med?) da. Så jeg er litt usikker likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva mener folk her inne om navnet Ludvig/Ludvik?

Først tenkte jeg på en gammel mann, men nå er det begynt å vokse litt på meg.....

Men vil gjerne høre tankene til flere før jeg setter det på listen som alternativ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Hva mener folk her inne om navnet Ludvig/Ludvik?

Først tenkte jeg på en gammel mann, men nå er det begynt å vokse litt på meg.....

Men vil gjerne høre tankene til flere før jeg setter det på listen som alternativ... :)

Jeg liker det.

Tenker Flåklippa, jeg, da! :fnise: HAn er jo så søt! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hva mener folk her inne om navnet Ludvig/Ludvik?

Først tenkte jeg på en gammel mann, men nå er det begynt å vokse litt på meg.....

Men vil gjerne høre tankene til flere før jeg setter det på listen som alternativ... :)

Ludvig/ludvik syns jeg passer bedre på et kjæledyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...