Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De uttaler det sånn, moren hans var til og med på skolen en dag for å lære oss å uttale navnet, fordi han mente han ble mobbet av andre elever da vi kalte han Kevin. :bond:

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

"Skjån-Luk", vil jeg tro. Aldri hørt dem si det, faktisk. Om de bruker norsk uttale (altså sier det rett fram), så blir jeg redd...

Stakkars gutt. Man kan virkelig lure på hva foreldre tenker med og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i slekta har kalt ungen sin for Jean-Luc. Nei, ingen av foreldrene er i nærheten av å være franske. Kunne de ikke kalt ham Jan-Lukas istedenfor..?

Jeg synes nå Jan-Lukas blir veldig harry også, jeg da ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå Jan-Lukas blir veldig harry også, jeg da ... :sjenert:

:ler: Det var ikke ment som at Jan-Lukas er et fint navn. Det er bare mer "forståelig", om du skjønner hva jeg mener? Jean-Luc er liksom tatt ut fra ingen ting, mens både Jan og Lukas er normale "norske" navn.

Kom til å tenke på at jeg egentlig ikke synes Märtha er noe pent navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, "Kæ-viiin"? :fnise:

Det er jo heilt grusomt, kan verkeleg lure på kva foreldra tenkjer med. Greit nok med uvanlege namn, sjølv om ikkje alle er like fine, men å radbrekke eit namn med å putte på aksentar på alle bokstavane ein kan, er jo heilt sjukt. Rart dei fekk lov å bruke det forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baste. Kan ikke si at det falt helt i smak...

Oooh, kanskje h*n heter Fosen til etternavn? :fnise:

(Jada, jada, vet at selskapet heter Bastø-Fosen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

:ler: Det var ikke ment som at Jan-Lukas er et fint navn. Det er bare mer "forståelig", om du skjønner hva jeg mener? Jean-Luc er liksom tatt ut fra ingen ting, mens både Jan og Lukas er normale "norske" navn.

Kom til å tenke på at jeg egentlig ikke synes Märtha er noe pent navn.

Martha uten a med prikker over som uttales æ er finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

:ler: Det var ikke ment som at Jan-Lukas er et fint navn. Det er bare mer "forståelig", om du skjønner hva jeg mener? Jean-Luc er liksom tatt ut fra ingen ting, mens både Jan og Lukas er normale "norske" navn.

Kom til å tenke på at jeg egentlig ikke synes Märtha er noe pent navn.

Hvis du tenker på Märtha Louise, er hun oppkalt etter sin farmor. Hun var svensk prinsesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krizzy

Oooh, kanskje h*n heter Fosen til etternavn? :fnise:

(Jada, jada, vet at selskapet heter Bastø-Fosen..)

:fnise:

Er det et navn???!!!

Ja, guttenavn. Måtte selvfølgelig sjekke på ssb.no før jeg postet. 66 menn som heter Baste i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså Phoebe (eller korleis er det det skrivast?). Er jo slik det uttalast, og eg har sett det skrivast slik på dei norske eg veit om som heiter det. Grusomt? Ja.

Navnet Phoebe uttales IKKE Føbe. Prøv heller Fiibi.

Og ut fra det jeg har lest av dine innlegg så er det ikke måte på hvilke navn du ikke kan fordra... Skal tro hva ditt eget er... Erna? Edna? Bolla? Berta? Siden du hater stort sett alle navn regner jeg med du har ett mindre likandes navn selv.

Og som en liten fun fact for deg, mange barn har foreldre av ulik nasjonalitet. Og da må navnet fungere andre steder enn i Norge. Jeg er en av de, og det kommer mine barn til å være også. Så da kan man ikke kalle ungen sin for Per Gunnar(!!) og forvente at det skal funke for stakkars barnet ute i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du tenker på Märtha Louise, er hun oppkalt etter sin farmor. Hun var svensk prinsesse.

Gjør det ikke mindre stygt........

Mææærta bæææærta

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...