Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at jeg allerede har hørt at Lykke blir brukt som navn her i Norge.

Leander og alle disse andre , Lysander, Chrisander, Neander(taler?) jeg vet ikke jeg, minner meg om sånn leamus man får på øyet osv.

Johan og Johannes er de flotteste navnene vi har, synes jeg, selv om Johannes vel har ligget på topplistene en periode så begynte jeg å like det før det havnet der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det ekleste navna du veit???

Er så mange klissete "finne på" navn for tiden. Her kommer de jeg syntes er værst :

Sandra

Felicia

Linnea

Celina

Olivia

Sander

Chrisander

Caspian

og til slutt det verste av de alle: LEANDER

:popcorn::popcorn::popcorn:

Synes de fleste navnene har er veldig fine!! Mange er utenlandske da, akkurat som meg. Synes endel barnenavn jeg hører i norge er litt klissete, hørte for eksempel Stine Aurora her om dagen, Aurora er jo en gresk guddom... Er enig i at Leander er litt drøyt, er ikke det et etternavn? Caspian var vel også litt vanskelig å få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de fleste navnene har er veldig fine!! Mange er utenlandske da, akkurat som meg. Synes endel barnenavn jeg hører i norge er litt klissete, hørte for eksempel Stine Aurora her om dagen, Aurora er jo en gresk guddom... Er enig i at Leander er litt drøyt, er ikke det et etternavn? Caspian var vel også litt vanskelig å få med seg.

Aurora er en romersk gudinne, du tenkte kanskje på Eos (gresk gudinne, samsvarer med Aurora).

Aurora har blitt så vanlig i Norge at det er ikke noe jeg reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke nytt, nei, og derfor nevnte jeg navn som Bjørn og Stein. Jeg tenkte mer på de amerikanske navnene som Hope og Faith, og håper ikke tilsvarende kommer til Norge. Håp, Lykke og lignende.

Lykke er da et gammelt navn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke kikka på absolutt alle innleggene her, men hittil har ingen av mine navn dukket opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke kikka på absolutt alle innleggene her, men hittil har ingen av mine navn dukket opp :D

Ja, målet er å ha et navn ingen reagerer på, ingen liker, ingen hater. Rart at ikke alle andre har det samme målet. Rart at enkelte tar sjansen på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn som egentlig er ord, og da tenker jeg ikke på Bjørn, Stein og lignende, men navnene i USA: Hope, Faith, Melody osv. Har jo tydeligvis kommet hit allerede, vet om ei som heter Lykke.

Lykke er et gammelt, dansk navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serine!

Tenker bare på serinakaker, jeg. Og det hjelper ikke at den eneste jentungen jeg kjenner med navnet er trill rund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aurora betyr også nordlys :)

Synes det er et nydelig navn.

Nei. Aurora Borealis er nordlys. Aurora i seg selv betyr kun "dawn", altså daggry. Aurora borealis er kalt opp etter den romerske gudinnen for soloppgang, Aurora, og den greske guden for nordavind, Boreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså Phoebe (eller korleis er det det skrivast?). Er jo slik det uttalast, og eg har sett det skrivast slik på dei norske eg veit om som heiter det. Grusomt? Ja.

Slutt å drit deg ut. Det uttales Fibee (der ee går som i). Ikke fØbE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leander er ikke noe nytt "finn på-navn". Bestefaren til kona het intet mindre enn Herman Leander Frei til fornavn, og han var født i 1910, tror jeg. Han hadde svensk far, så det er mulig Leander kom derfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å drit deg ut. Det uttales Fibee (der ee går som i). Ikke fØbE.

Slutt å drit deg ut. Det kan være begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å drit deg ut. Det uttales Fibee (der ee går som i). Ikke fØbE.

Phoebe uttales "Fibee".

Føbe uttales rett fram og er den norske varianten av Phoebe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...