Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om guttenavnet Atle? Er det blitt diskutert tidligere, kanskje?

Endret av Kim Q
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva syns dere om guttenavnet Atle? Er det blitt diskutert tidligere, kanskje?

Det er helt ok, hverken mer eller mindre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodil

Odd

Tobias

Theodor

Oliver

Jesper

Oda

Mariell

Karsten

Patrick

Erica

Tim

Signe

Sølvi

Lucas

Olga

Sverre

Abraham

Tanja

Mons

Dag

Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Baslaug er mindre pent. Uttales som Aslaug, med B foran. På min dialekt (østlandsk) minner det veldig om avføring - dårlig assosiasjon for et jentenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg syns Baslaug er mindre pent. Uttales som Aslaug, med B foran. På min dialekt (østlandsk) minner det veldig om avføring - dårlig assosiasjon for et jentenavn.

Heldigvis er det iflg SSB 3,2,1 eller 0 som heter det.

Muligens ett av de utdødde/utdøende navnene som ikke kommer til å tas opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Baslaug er mindre pent. Uttales som Aslaug, med B foran. På min dialekt (østlandsk) minner det veldig om avføring - dårlig assosiasjon for et jentenavn.

Baslaug?! Unnskyld meg, altså, men... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere forresten om Oddvin? Det er så mange som aldri har hørt det navnet før, og som lurer på om det er jente- eller guttenavn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Synes ikke Oddvin er spesielt fint. Jeg har hørt det før, mange ganger, og det kunne ikke falle meg inn å tenke at det var noe annet enn et mannsnavn. Navn som slutter på -vin(d) er vel gjerne det. Kommer bare på Øyvin(d) i farten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://quiz.start.no/110862

Morsom navnequiz. :fnise:

:skratte:

Jeg fikk heldigvis:

"Bedømmelse:

Veldig bra! Du er fullt istand til å navngi unger på egenhånd."

Det var faktisk noen jeg var usikker på, men Klamydia, Rosacea og alvorlig protein- og vitaminmangel er vel, og vil forhåpentligvis aldri bli, brukt som navn på noen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susannbr

Skummet raskt gjennom noen ukeblader på jobb i helga. Det var typen Allers og Familien, og bare ved å bla fort gjennom så fant jeg en hel rekke med navn som jeg synes var helt uhorvelige..

Myrthel

Råger

Soline

Leikny

Naja

Lisen

Jorånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Jeg fikk heldigvis:

"Bedømmelse:

Veldig bra! Du er fullt istand til å navngi unger på egenhånd."

Det var faktisk noen jeg var usikker på, men Klamydia, Rosacea og alvorlig protein- og vitaminmangel er vel, og vil forhåpentligvis aldri bli, brukt som navn på noen... ;)

For ikkje å snakke om Rakitt, Hemoroide og Akne :fnise:

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjostolv, Bottolv, Cato, Lydia, Claudia og Aud klinger ikke i mine ører.

Uff, Leikny...hørte om ei som het Perly, hvad tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte:

Jeg fikk heldigvis:

"Bedømmelse:

Veldig bra! Du er fullt istand til å navngi unger på egenhånd."

Det var faktisk noen jeg var usikker på, men Klamydia, Rosacea og alvorlig protein- og vitaminmangel er vel, og vil forhåpentligvis aldri bli, brukt som navn på noen... ;)

Fikk samme bedømmelse. Hahahaha :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perly... Kommer ann på åssen det uttales. "Perli" er ganske fint synes jeg med tydelig r-l uttale, men "Pøøøly" blir litt verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker alltid "ukens babybilder" i lokalavisa her, og det virker som om annenhver unge heter Emilian, Leander eller Matheo. Eller Leo, Tian, Teo, Max(imillian)...

Og jentene heter Aurora, Tia, Sophie/Sofia (som egentlig er pent da), Amalie, Mathea, Mille...

Jeg så forsåvidt også et tvillingpar som ble kalt Anton og Albert. Og så mye jeg enn vil klappe foreldrene på skuldra og si kudos for å i allefall ikke ha Max og Matheo, så rynka jeg akkurat like mye på nesen der altså.

Kanskje jeg er forferdelig kresen på navn. Liker-ikke lista mi er i allefall lang.

Noen her som liker Svale og Vide? Jeg holdt på å få hakeslepp da jeg så den søskenkombinasjonen.

Endret av Lille Måne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skratte:

Jeg fikk heldigvis:

"Bedømmelse:

Veldig bra! Du er fullt istand til å navngi unger på egenhånd."

Det var faktisk noen jeg var usikker på, men Klamydia, Rosacea og alvorlig protein- og vitaminmangel er vel, og vil forhåpentligvis aldri bli, brukt som navn på noen... ;)

Jeg fikk beskjed om å lese medisinsk leksikon før jeg navnga ungen min. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som liker Svale og Vide? Jeg holdt på å få hakeslepp da jeg så den søskenkombinasjonen.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker alltid "ukens babybilder" i lokalavisa her, og det virker som om annenhver unge heter Emilian, Leander eller Matheo. Eller Leo, Tian, Teo, Max(imillian)...

Og jentene heter Aurora, Tia, Sophie/Sofia (som egentlig er pent da), Amalie, Mathea, Mille...

Jeg så forsåvidt også et tvillingpar som ble kalt Anton og Albert. Og så mye jeg enn vil klappe foreldrene på skuldra og si kudos for å i allefall ikke ha Max og Matheo, så rynka jeg akkurat like mye på nesen der altså.

Kanskje jeg er forferdelig kresen på navn. Liker-ikke lista mi er i allefall lang.

Noen her som liker Svale og Vide? Jeg holdt på å få hakeslepp da jeg så den søskenkombinasjonen.

Babyane heiter omtrent det same her :sukk:

Tykkjer for øvrig Anton og Albert var 100 gonger finare enn Max og Matheo ;)

Svale og Vide? :sjokk:

Jenter eller gutar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svale og Vide var begge gutter. Og lille Vide var rimelig lubben også, noe som selvsagt er heeeeelt i orden, det var bare litt... :sjenert: Uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...