Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange fæle navn her, men jeg synes også det er mange fine.

Jeg er veldig glad i Nathaniel, skjønner ikke hva som ikke er pent med det. :sjenert: Forøvrig har ejg lagt min elsk på navnet Rafael og har store planer om å bruke det på min fremtidige evt sønn. Av jentenavn så syns jeg Embla og Ylva er kjempeskjønne navn! :jepp:

Også kjenner jeg ei som heter Janita og jeg elsker det.

Jeg liker jeg ikke dobbelt-navn. Nå skal det sies at jeg har tre navn selv, pluss to etternavn. Thanks mom, thanks dad. :sur:

Jeg har hørt mange fæle navn men når en kompis fortalte meg at datteren hans skulle hete Rubina måtte jeg rynke på nesen. Milde muffins for et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Jeg har hørt mange fæle navn men når en kompis fortalte meg at datteren hans skulle hete Rubina måtte jeg rynke på nesen. Milde muffins for et navn.

Temmelig spesielt, ja.

På den annen side blir valget lett hvis jenta får en søster. Da må hun nesten hete Smaragda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Terje vet jeg om en liten en som heter..

Likte det jeg! ikke som dobbeltnavn, men hver for seg er de fine. Når han begynner på skolen går han sikkert sammen med fire Leandre, 2 Kaspian osv. Mens han er den med et ordentlig navn! Heie Nils Terje:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fæle navn her, men jeg synes også det er mange fine.

Jeg er veldig glad i Nathaniel, skjønner ikke hva som ikke er pent med det. :sjenert: Forøvrig har ejg lagt min elsk på navnet Rafael og har store planer om å bruke det på min fremtidige evt sønn. Av jentenavn så syns jeg Embla og Ylva er kjempeskjønne navn! :jepp:

Også kjenner jeg ei som heter Janita og jeg elsker det.

Jeg syns ikke Nathaniel er fælt som i hva jeg ellers legger i ordet, men syns det er fryktelig feminint og pretensiøst. Ville derfor aldri finne på å bruke det. Samme syns jeg om Rafael. Embla og Ylva er ikke så værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Temmelig spesielt, ja.

På den annen side blir valget lett hvis jenta får en søster. Da må hun nesten hete Smaragda.

Eller hva med:

Diamantina

Safira

Opala

Jadena

Amethysta

Perla

:fnise:

Kan få en hel ungeflokk med verdifulle navn :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Ludvig er søtt, jeg! Kanskje litt Flåklypa-ish, men likevel søtt. Elias er også ganske søtt (tenker litt på den Elias-båten haha!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kèvín kjenner en jeg som heter og, det er skikkelig spesiellt å uttale.

:overrasket:

Uttalar han/foreldra det slik det er skrivi, eller er det berre ein måte å gjere namnet meir "spesielt" på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som heter Kreismer Tjalg. Grøsser på ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Uttalar han/foreldra det slik det er skrivi, eller er det berre ein måte å gjere namnet meir "spesielt" på?

De uttaler det sånn, moren hans var til og med på skolen en dag for å lære oss å uttale navnet, fordi han mente han ble mobbet av andre elever da vi kalte han Kevin. :bond:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kèvín kjenner en jeg som heter og, det er skikkelig spesiellt å uttale.

Skal virkelig aksenten over e-en stå den veien? Da blir uttalen av dette navnet tilnærmet Kævin. Accent grave brukes feilaktig i veldig mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Vet om en som heter Kreismer Tjalg. Grøsser på ryggen...

:hakeslepp:

Skjønner godt ikke alle vil kalle ungen sin for sånn typisk Norske navn som: Kari, Linn, Ole, Christian, Marius, Maria osv, men noen tar jo helt av med uvanlig navn her. Jeg mener flere av navnene i denne tråden som har blitt nevnt er helt syke!!! Jeg skjønner virkelig IKKE hva noen foreldre tenker med altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal virkelig aksenten over e-en stå den veien? Da blir uttalen av dette navnet tilnærmet Kævin. Accent grave brukes feilaktig i veldig mange tilfeller.

Ja, man skal si det med en nasal Æ og en laaang tynn I, som kÆviiiin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, man skal si det med en nasal Æ og en laaang tynn I, som kÆviiiin

Uffameg, det må jeg si var et spesielt navn (jeg synes det lyder stygt :fnise: ).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også navnet Ludvig, liker det best når det skrives med G.

Bottolf, Skjalg, Tarjei og Sander synes jeg ikke er fine navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En i slekta har kalt ungen sin for Jean-Luc. Nei, ingen av foreldrene er i nærheten av å være franske. Kunne de ikke kalt ham Jan-Lukas istedenfor..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

En i slekta har kalt ungen sin for Jean-Luc. Nei, ingen av foreldrene er i nærheten av å være franske. Kunne de ikke kalt ham Jan-Lukas istedenfor..?

Uttaler de navnet på fransk, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttaler de navnet på fransk, da?

"Skjån-Luk", vil jeg tro. Aldri hørt dem si det, faktisk. Om de bruker norsk uttale (altså sier det rett fram), så blir jeg redd...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...