Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Navnet "Ursula" synes jeg ikke er pent.

Det navnet minner meg om hun slemme i den lille havfruen eller den bitchy tvillingsøstra til Phoebe i friends. Det er et slemt navn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet Rudi syns jeg ikke noe om.

Jeg trodde det var et guttenavn, men det er vist både gutte- og jentenavn :forvirret:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Navnet Rudi syns jeg ikke noe om.

Jeg trodde det var et guttenavn, men det er vist både gutte- og jentenavn :forvirret:

En gammel kompis av min sønn heter Rudi og han er den kuleste og mest sjarmerende unge mannen jeg vet om så jeg synes Rudi er et flott navn på gutter.

Alt kommer an på hva man assosierer et navn med. En usympatisk og vemmelig person ødelegger et navn for alltid i mine øyne. Likeledes kan mange navn som i utgangspunktet ikke er pene bli pene fordi de bæres av sjarmerende og flotte mennesker..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer an på hva man assosierer et navn med. En usympatisk og vemmelig person ødelegger et navn for alltid i mine øyne. Likeledes kan mange navn som i utgangspunktet ikke er pene bli pene fordi de bæres av sjarmerende og flotte mennesker..

Så sant så sant. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg håper noen har husket å nevne navnet Leopål! Jeg får latterkrampe bare jeg hører navnet.. Lillesøster har en venn som heter det, og jeg klarer aldri holde maska når hun snakker om han.

Leopål :legrine::laugh::skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer an på hva man assosierer et navn med. En usympatisk og vemmelig person ødelegger et navn for alltid i mine øyne. Likeledes kan mange navn som i utgangspunktet ikke er pene bli pene fordi de bæres av sjarmerende og flotte mennesker..

Ikke alt, synes jeg. Det finnes mange navn jeg synes er stygge, selv om jeg ikke kjenner noen som heter det. Eller selv om jeg kjenner koselige folk med det navnet. Snorre blir ikke pent uansett hvor grei min kamerat Snorre er. Og hva om du kjenner en snill og en slem mann med samme navn? Uansett er dette med navn en tilvenningssak. Hvis jeg blir presentert for en fyr med stygt navn, så har ikke det noe å si for hvordan jeg ser på personen. Men navnet er fortsatt stygt uansett hvor grei han måtte være. Men jeg tenker jo ikke "æææsj, der er han med det stygge navnet" hver gang jeg ser ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper noen har husket å nevne navnet Leopål! Jeg får latterkrampe bare jeg hører navnet.. Lillesøster har en venn som heter det, og jeg klarer aldri holde maska når hun snakker om han.

Leopål :legrine::laugh::skratte:

Heter han virkelig Leopål, og ikke Leopold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torry og Orry rager ikke høyt hos meg.

Ei heller Rene (med tøddel over siste e' n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter han virkelig Leopål, og ikke Leopold?

Hvis hun nevner han på msn eller tekstmelding, så skriver hun alltid Leopål.. Men jeg har ikke sett passet hans liksom, så er jo ikke 100 % sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torry og Orry rager ikke høyt hos meg.

Ei heller Rene (med tøddel over siste e' n)

Foretrekker René, fremfor Rene (håndkler liksom). :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å gå i bakken da jeg fikk kjennskap til en liten gutt som var blitt døpt Optimus. Han hadde i tillegg et helt vanlig -sen etternavn, så Optimus "Hansen". Grøøss og gru....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg holdt på å gå i bakken da jeg fikk kjennskap til en liten gutt som var blitt døpt Optimus. Han hadde i tillegg et helt vanlig -sen etternavn, så Optimus "Hansen". Grøøss og gru....

Haha, Transformers-nerder til foreldre? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke spesielt glad i bibelnavn som Lucas, Matheo osv, men er veldig glad i navn på kjente norske forfattere, eller kjente karakterer fra bøkene deres, som An-Magritt, Øyvind, Erlend, Nora og Hedda osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke guttenavnet Filip/Philip noe særlig, men liker jentenavnet Filippa veldig godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker virkelig ikke Markus, Lukas, Isak, Noah, Leon, Emrik, Imre, Leander, Chrisander, Emilian, Tristan, Kevin, Adrian, Nathaniel og Linus.

På jenter synes jeg lite om Lea(h), Olava, Ailén, Vanessa, Denise, Felicia, Celine/-a, Victoria, Isabel(-la), Ronja, Kira, Luca, Luna og Ariana.

Og mange flere! Slår et slag for å forby bibelen, Kardemommeby, Isfolket og tv-serier som navneinspirasjonskilde :lur:

Hva er galt med Ronja? :o Det som er så fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer ikke navnet Lise Lotte, grøss og gru! liker heller ikke Hogne, dritstygt navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...