Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #121 Skrevet 29. oktober 2003 Utrolig bra skrevet Veslebråka. Blir så glad for at det finnes mennesker som deg der ute. Gjør at jeg føler at datteren min får det kanskje litt enklere . Skulle bare ønske at flere så på andre sånn. Tusen takk :D
Ling Skrevet 31. oktober 2003 #122 Skrevet 31. oktober 2003 For det første: Jeg har ikke lest alle innleggene, så om det jeg nå skal si er sagt av noen før meg, får dere ha meg tilgitt! La oss skille på neger og "nigger" for det er det ett HAV i mellom! "Neger" refererer til en rase, nemlig den negroide. Det finnnes tre hovedraser: 1. Den negroide - den sorte - av det latinske ordet negro som betyr sort. 2. Den mongoloide - den gule/røde rase 3. Den kaukasiske - den hvite rase Ordet neger er ikke negativt - only in the minds of men. Men man må jo bruke skjønn og ikke kalle noen "Neger'n" eller - for den saks skyld -"Han hvite!" Man burde jo klare å beskrive ett menneske utifra noe annet enn hudfargen deres, så sant man ikke kan navnet på personen selvfølgelig. Ordet NIGGER derimot, kommer av hvordan ordet NEGRO ble uttalt av hvite i sørstatene i USA under slavetiden. Ordet/uttalen viste til en slave og er derfor ett degraderende og høyst negativt ladet ord! At amerikanske negre i mange tilfeller kaller hverandre "nigga" er noe helt annet og noe som de selv føler er forbeholdt de selv og ikke for hvite å kalle de etter forgodtbefinnende!
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2003 #123 Skrevet 31. oktober 2003 sjekk denne libnken http://www.raceandhistory.com/historicalvi...views/negro.htm Vi burde altsaa vite bedre.....ike sant...
Ling Skrevet 31. oktober 2003 #124 Skrevet 31. oktober 2003 Interessant lesning - uten tvil! - men er det korrekt?! For det første: Latin kommer ikke fra gresk, det har samme rot. For det andre: 'Necromancy' er ikke relatert til sort magi!! Hvor 'African American' er ikke det menneske som har skrevet artikkelen/boken?!! Man velger å se ting - som det klassiske glasset; er det halv fullt eller halv tomt?! "A dead people with a dead history" :o Det er litt som å si at fordi man ikke liker ketchup, så har man noe i mot den røde rase!!? Og dét er ett faktisk eksempel fra min i tid i USA som viser hvor infernalsk selvhøytidelig og bitter det går ann å bli!
VesleBråka Skrevet 31. oktober 2003 #125 Skrevet 31. oktober 2003 Så det er derfor jeg kalles caucasian på engelsk assa. Da fant jeg ut det ivertfall. Men da fikk jeg samtidig et nytt spørsmål; den mongoloide rase stammer da sikkert fra mongolia - hvorfor kalles da folk med DS også mongoloide noenganger? Jeg vil forøvrig anbefale deg å lese hele tråden, Ling
Gjest Poirot Skrevet 1. november 2003 #126 Skrevet 1. november 2003 Så det er derfor jeg kalles caucasian på engelsk assa. Da fant jeg ut det ivertfall. Men da fikk jeg samtidig et nytt spørsmål; den mongoloide rase stammer da sikkert fra mongolia - hvorfor kalles da folk med DS også mongoloide noenganger? Jeg vil forøvrig anbefale deg å lese hele tråden, Ling De har noen sammenfallende trekk, bla skrå øyne. Det er ikke politisk korrekt å kalle noen for mongloide lenger.
Ling Skrevet 3. november 2003 #127 Skrevet 3. november 2003 Det er riktig som Poirot skriver; det er de samme ansiktstrekkene som gjør det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå