benni Skrevet 23. oktober 2011 #1961 Del Skrevet 23. oktober 2011 Kjenner på følelsen av å dra fra lille C selv, selv om jeg ikke har opplevd det selv enda Men tror jeg kommer til å ha like store problemer og sitte gråtkvalt i bilen når det skal skje for første gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 24. oktober 2011 #1962 Del Skrevet 24. oktober 2011 For at du har gått ned MER enn du la på deg! Det er ikke verst! Selv har jeg et mål om å gå ned 21 av de 25 jeg la på meg.. De resterende 4 kan få lov å henge igjen, for jeg var egentlig veldig tynn før jeg ble gravid.. Eller, målet er å få på meg olabuksene mine igjen. Hva vekten viser dersom det går, spiller ikke så stor rolle. "Var en trøtt Delphina som kjeftet litt på Delphinamannen i går.. Jeg beklagde meg for forloveden, og sa at jeg ønsket mer hjelp. Fikk beskjed at jeg måtte si ifra. Av og til er jeg "typisk kvinnfolk" og tror mannen kan lese tankene mine." Signerer! Jeg hadde ikke noe mål på å miste vekt, så lenge jeg gikk ned til vekta jeg var før jeg ble gravid i løpet av et år, så var jeg fornøyd. At jeg skulle greie det på under 3 uker er for meg litt av en overraskelse, dog jeg tror vel over halvparten av vekta var relatert til snuppa mi. Bare pass på at du ikke går ned for mye. Jeg var overvektig før jeg ble gravid, så det er for meg bare greit å gå ned litt ekstra. Er nå sånn det er å være hormonell, nybakt mamma. Man føler man ikke får hjelp, men man får mye hjelp. Kjenner på følelsen av å dra fra lille C selv, selv om jeg ikke har opplevd det selv enda Men tror jeg kommer til å ha like store problemer og sitte gråtkvalt i bilen når det skal skje for første gang.. Jeg fikk et sjokk, for jeg har aldri hatt den store "Ååååh jeg elsker datteren min følelsen", men det å reise fra henne var vanskelig, og jeg skjønte da at jeg virkelig bryr meg om den lille bylten som ligger ved siden av meg. --- Først vil jeg litt for C som nå er 3 uker gammel! Her har mammaDelphina fått ørebetennelse, så formen er jo skikkelig bedriten. Når Delphina får ørebetennelse, får hun vondt i alt som heter bihuler og halve hodet + nakke. Uansett, det skal ikke stå i veien for at jeg skal kunne kose med jenta mi og få gjort ting i huset. Var hos svigers i går og spiste middag. Ble et lite kaos for C fant ut at hun skulle bæsje på pappa og gulpe på bestemor. Følte meg ikke helt som verdens beste mor da, selv om jeg ikke har kontroll på noenting. Det viktigste er at C har det bra nå, selv om hun sliter litt med gass. Hun får det ut, men jeg prøver å hjelpe henne så mye som mulig ved å sykle litt med bena hennes, det hjelper. Jeg får henne til å rape etter hvert måltid, men er tydeligvis at hun får i seg mye gass.. Ivrig lita frøken når det kommer til mating. Hun ser forresten intenst på meg nå når hun mates. Det er bare herlig å følge med på. Første ukene var det bare stirring mot brystkassa, nå stirrer hun på meg. Jaja, skal skifte og mate C, så får avslutte nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 24. oktober 2011 #1963 Del Skrevet 24. oktober 2011 For at C er tre uker gammel, allerede God bedring Her bæsjet S på pappaen sin i går, og gulpet på mormor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. oktober 2011 #1964 Del Skrevet 24. oktober 2011 Så deilig å ha blitt kvitt alle kiloene allerede! Jeg har fortsatt noen igjen... Bare jeg klarer å holde meg unna sjokoladene så skal det nok forsvinne hos meg etter hvert også. Det er så herlig når en får mer og mer kontakt med den lille frøkna. Jeg har også akkurat begynt å få mer kontakt under ammingen. God bedring Delphina - viktig å slappe litt av når du ikke er helt i form, så jeg synes noe av husarbeidet kan ligge i dag . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 24. oktober 2011 #1965 Del Skrevet 24. oktober 2011 For at C er tre uker gammel, allerede God bedring Her bæsjet S på pappaen sin i går, og gulpet på mormor Det går fort! Snart nærmer vi oss 1 månedsdagen til lillefrøkna. Tusen takk, det gikk heldigvis over etter frokost bestående av frokostblanding og paracet. Det er liksom det når frøkna gjør det på andre at jeg får dårlig samvittighet. Her har jeg blitt tisset på, bæsjet på og gulpet på, så jeg har fått en erfaring. Så deilig å ha blitt kvitt alle kiloene allerede! Jeg har fortsatt noen igjen... Bare jeg klarer å holde meg unna sjokoladene så skal det nok forsvinne hos meg etter hvert også. Det er så herlig når en får mer og mer kontakt med den lille frøkna. Jeg har også akkurat begynt å få mer kontakt under ammingen. God bedring Delphina - viktig å slappe litt av når du ikke er helt i form, så jeg synes noe av husarbeidet kan ligge i dag . Det er jo deilig. Jeg var overvektig før svangerskapet, så jeg kunne ikke legge på meg for mye heller. Jeg gikk opp mer enn anbefalt og har forsøkt etter beste evne å spise små måltid, men ofte. Sjokolade er jeg ikke flink til å unngå. Det er herlig ja. Elsker å se de store blå øynene stirre opp mot meg. Sier alltid til frøkna at melkefabrikken er glad i henne. Tusen takk! Ble bedre utover dagen, etter to paracet. Husarbeidet kunne ha ventet, men var mer for C sin del at jeg tok de to paracetene (det og jeg hater ørebetennelser, de slår meg virkelig ut). Sist jeg hadde ørebetennelse, var C rastløs. Det var ikke en enkel kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2011 #1966 Del Skrevet 24. oktober 2011 Så deilig å ha gått ned alt allerede! Blir nok ikke å gå like fort med meg som har gått opp over 20 kg! Også må jeg jo For at snuppa di har blitt tre uker! Tiden går så fort så fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 24. oktober 2011 #1967 Del Skrevet 24. oktober 2011 3 uker! Sykt hvor fort tiden går! God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 25. oktober 2011 #1968 Del Skrevet 25. oktober 2011 Wooow, blir like overasket hver gang. Er hun virkeligen blitt 3 uker alt. Nei du og du, nå må jeg begynne å nyte de siste ukene med han i magen tror jeg, de blir jo så fort stoooore!!! Håper ikke det går SÅ fort for dere og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. oktober 2011 #1969 Del Skrevet 25. oktober 2011 Wooow, blir like overasket hver gang. Er hun virkeligen blitt 3 uker alt. Nei du og du, nå må jeg begynne å nyte de siste ukene med han i magen tror jeg, de blir jo så fort stoooore!!! Håper ikke det går SÅ fort for dere og. Plutselig står du der i full fortvilelse fordi at konfirmasjonsdressen som ble skreddersydd to måneder i forveien har blitt fort kort til den høye tenåringsgutten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 25. oktober 2011 #1970 Del Skrevet 25. oktober 2011 Åå så koselig å rusle innom her og lese om spedbarnstilværelsen:) God bedring med ørebetennelsen din! er aua! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 25. oktober 2011 #1971 Del Skrevet 25. oktober 2011 Så deilig å ha gått ned alt allerede! Blir nok ikke å gå like fort med meg som har gått opp over 20 kg! Også må jeg jo For at snuppa di har blitt tre uker! Tiden går så fort så fort! Det er jo deilig, men nå var jeg også overvektig før jeg ble gravid, så jeg måtte være forsiktig med å gå opp for mye. Uansett tror jeg du kanskje mister vekta fort. Tiden går veldig fort. Den lille bylten er så stor og hu sjarmerer mamma hver dag som går. Snart din tur! 3 uker! Sykt hvor fort tiden går! God bedring Tiden går fort, og snart er det du som ligger i sykehussenga med beina opp og Oskar på vei ut i den store, vide verden. Tusen takk! Det gikk over fort i går, fortere enn vanlig. Wooow, blir like overasket hver gang. Er hun virkeligen blitt 3 uker alt. Nei du og du, nå må jeg begynne å nyte de siste ukene med han i magen tror jeg, de blir jo så fort stoooore!!! Håper ikke det går SÅ fort for dere og. Ja, hu er det. Snart er hun hele 4 uker gammel.. Så et par dager senere, 1 måned. De blir store veldig fort, og selv om det går tregt på slutten av svangerskapet, nyt tiden med babymagen. Plutselig er det sprutbæsj på døra og nattamming med trøtte tryner både på mor og baby. Nå snakker jeg av erfaring her altså. Plutselig står du der i full fortvilelse fordi at konfirmasjonsdressen som ble skreddersydd to måneder i forveien har blitt fort kort til den høye tenåringsgutten din Åå så koselig å rusle innom her og lese om spedbarnstilværelsen:) God bedring med ørebetennelsen din! er aua! Det er veldig koselig å oppleve spedbarnstilværelsen, selv om det er slitsomt. Nå er du jo 14 uker på vei, så om 26 uker (kanskje før), så er du plutselig der du også. De ukene kommer til å gå fort, tro meg. Plutselig står du der og har rier, og skal føde. --- Delphina og lillemor har det bra, dog det virker som lillemor er litt glupsk, for hun sliter litt med gass. Uansett, hun gråter ikke av det, hun er bare mer våken og presser litt. God matlyst har hun, og mange våte bleier. Det er godt å vite at alt fungerer som det skal hvertfall. Hun smiler mer i våken tilstand nå, og det er gjerne etter den verste gassen har kommet ut. Hadde nok smilt like bredt selv tror jeg. Uansett, vet at de smilene kanskje ikke er bevisste helt enda, men de sjarmerer meg uansett. Driver bare og rydder rundt for tiden. Forloveden passer på snuppa om kvelden, etter at hun har fått siste måltid før nattammingen, slik at jeg får en time ekstra på øyet. Er taknnmelig for at han gjør det. Han skifter også mer bleier og prater mye med lillemor. Skjønt å se de to menneskene jeg elsker høyest sammen. Uansett, over til noe annet. Leste dette: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/To-uker-gammel-baby-reddet-i-Tyrkia-6679234.html Når man har en baby selv som er noen dager eldre, så blir man litt glad og lei seg om hverandre. Heldigvis fant de babyen i god behold, men det kan hende babyen har mistet faren sin. Det gjør en bare trist egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 25. oktober 2011 #1972 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det hørtes ut som en veldig fin ordning dere har! Tror nesten jeg må kopiere den dersom forloveden orker. En blir ganske så sliten innimellom.. Ja, det er fantastisk å se de to menneskene man elsker høyest i verden, sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 26. oktober 2011 #1973 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det hørtes ut som en veldig fin ordning dere har! Tror nesten jeg må kopiere den dersom forloveden orker. En blir ganske så sliten innimellom.. Ja, det er fantastisk å se de to menneskene man elsker høyest i verden, sammen Det er ikke akkurat en ordning, forloveden gjør det av og til, ikke hele tiden. Han har dager hvor han er sliten, og da blir det ikke stort til hjelp. Klager ikke, han tar hånd om C når jeg trenger å gjøre småting. --- Jeg er så ufattelig takknemlig for min lille frøken, som ser på mammaen sin og smiler opp mot meg (når hun sikkert har vondt i magen), som er mer oppmerksom på omgivelsene. Jeg er takknemlig for at jeg har fått den æren av å bli mamma, og selv om jeg skriver mye om C og hvordan hun vokser til, så modnes jeg også for hver dag som går. Jeg blir mer moden, jeg elsker livet mitt som det er nå. Første dagene etter fødsel var tunge, fordi jeg hadde angst trigget av følelsen av mangel på kontrill, fordi jeg følte jeg hadde tatt fra meg selv den friheten av å kunne gjøre alt jeg ville, når jeg ville. Jenta var ikke planlagt, men hun var og er høyt elsket på tross av det. Det stakk når jeg tenkte slike tanker (for de var vanskelige), men jeg angrer ikke på valgene jeg har tatt. Jeg innså ikke før jeg var borte fra datteren min hvor mye jeg savnet henne, hvor vanskelig det var å være borte fra henne og hvor mye jeg elsker henne. Når hun gråter, så prøver jeg etter beste evne å trøste henne, jeg vil bare være en god nok mor for henne. Når hun er våken, så leker jeg med henne så mye jeg kan. Når hun sover, henger jeg over sengen hennes og ser på henne puste. Det å være småbarnsmor er lykke, og jeg er heldig som har jenta mi. Jeg turte ikke alltid glede meg over at jeg skulle bli mamma i tilfelle noe vondt skulle skje med henne. Jeg greide ikke alltid være lykkelig da jeg gikk gravid, jeg var barnslig og gråt, for jeg ville ha datteren min i armene mine, jeg ville høre henne gråte eda hun ble født. Jeg har vært heldig, for de ønskene kom i oppfyllelse. Jeg er takknemlig, om ikke sliten, for at jenta mi vokser godt og blir mer oppmerksom på verden rundt seg. C ligger nå bak meg og vrir seg litt, det nærmer seg skiftetid og et lite måltid. Jeg er heldig jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 26. oktober 2011 #1974 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ja, du er heldig du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 26. oktober 2011 #1975 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det er du virkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 26. oktober 2011 #1976 Del Skrevet 26. oktober 2011 Er nok like før vi står og stresser med konfirmasjon ja, om det skal gå i denne farten her Lykke Blir helt rørt når jeg leser! Så fantastisk. Jeg ser for meg hvor fint det må være å være mamma, men tror overhodet ikke det er mulig å forstå hvordan det egentlig er før man virkeligen er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 26. oktober 2011 #1977 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det er så vakkert å lese det du skriver! Måten du skriver på er så levende. Jeg har verken vært gravid eller blitt mamma, men likevel får jeg et innblikk i hvordan det føles. Du er så flink til å ordlegge deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. oktober 2011 #1978 Del Skrevet 26. oktober 2011 Åååh, som jeg gleder meg til å kose med lille babyen min når hun endelig kommer..! Blir jo helt baby-syk når jeg leser her, nesten så jeg ønsker at Froskeline kunne bli født nå, bare så jeg kan kose med henne. Men jeg vil jo helst at hun skal komme ut helt ferdigbakt. =P Og nå har vel lille C begynt å miste de fleste nyfødt-trekkene? Synes nesten det er litt sårt når de kommer dit, jeg. Men det er godt å lese at mannen er flink å trø til når du trenger det. Det er en ekstra trygghet i å ha en partner som er partner, og som ikke bare dingler rundt i bakgrunnen, og venter på ordre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 26. oktober 2011 #1979 Del Skrevet 26. oktober 2011 Du er virkelig heldig ja Er alltid så koselig å lese her inne. Det gjør at jeg gleder meg veldig til det er jeg som sitter der med babyen min i armene Nyter tiden som gravid nå, men jeg merker at jeg er litt utålmodig av meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 26. oktober 2011 #1980 Del Skrevet 26. oktober 2011 Så fint innlegg Kjenner meg så godt igjen. Det er fantastisk å være mamma, men det er også tøft, og ikke alltid like lett. Sitter å halvsover, bøyd over S når jeg ammer på natten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå