Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Så flink du er Delphina :) Det er ikke rart kroppen er anderledes etter et svangerskap og fødsel. Men heldigvis blir det bare bedre og bedre :)

Og må si tiden går utrolig fort. Jeg vil at den skal gå superfort nå, men når guttungen kommer vil jeg bare stoppe tiden, helst at den går i sakte film :P De vokser jo så fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den nye hverdagen deres høres helt herlig ut :rodmer:

Gleder meg utrolig mye til å kunne trille på tur med vår lille når jeg leser her hos deg :hjerte:

Og du skal ikke tenke på at du ikke rekker innom bøkene her inne, du har en langt viktigere jobb å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får prøve og nyte den siste tiden, men det er lettere sagt enn gjort med ekstreme vondter :(:fnise: Misunner deg virkelig for at dere har vært på trilletir. Jeg og vil :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flink du er Delphina :) Det er ikke rart kroppen er anderledes etter et svangerskap og fødsel. Men heldigvis blir det bare bedre og bedre :)

Og må si tiden går utrolig fort. Jeg vil at den skal gå superfort nå, men når guttungen kommer vil jeg bare stoppe tiden, helst at den går i sakte film :P De vokser jo så fort!!!

:sjenert: Takk benni!

Jeg må innrømme at det er små skritt å gå når man nettopp har vært gravid og kroppen fremdeles henter seg inn. Jeg er bare litt vel glad i å pushe meg selv litt lengre.

De vokser utrolig fort. Se på meg, jeg har allerede vært mamma i 2 uker, C har fått mørkere hår på toppen, det er jeg bombesikker på. Hun er lengre og mer våken. Så skjønner at du vil stoppe tiden. :nigo:

Den nye hverdagen deres høres helt herlig ut :rodmer:

Gleder meg utrolig mye til å kunne trille på tur med vår lille når jeg leser her hos deg :hjerte:

Og du skal ikke tenke på at du ikke rekker innom bøkene her inne, du har en langt viktigere jobb å gjøre ;)

Den er herlig, og jeg gleder meg faktisk til du når det punktet, hvor du også er mamma. :sjenert: Det å trille tur med den lille er herlig, for man er liksom med babyen sin, samtidig som man får litt trim og frisk luft. :sjenert:

Det er en fulltidsjobb, men en herlig og givende en. Gled deg! :klemmer:

Jeg får prøve og nyte den siste tiden, men det er lettere sagt enn gjort med ekstreme vondter :(:fnise: Misunner deg virkelig for at dere har vært på trilletir. Jeg og vil :sjenert:

:sjenert: Jeg glemmer meg litt bort til tider, beklager. Glemmer at du har mye vondt. Uansett, det nærmer seg uansett for din del, du er snart ved termin, bare 10 dager igjen (jeg husker termindatoen din, for den datoen er litt spesiell for meg. :sjenert:). Forhåpentligvis kommer han fortere enn du tror. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Snuppa er 2 uker i dag! :strix:

Jeg sitter (eller jeg ligger) her litt, for snuppa sover og jeg har nettopp brettet en haug med klær og satt på ny vask. Skal snart ned og spise frokost. Det er rart, 2 uker har jeg vært mamma. De 41 ukene jeg gikk gravid har på en måte bare forsvunnet, man glemmer litt av det å gå gravid, selv om kroppen tydeligvis ikke er helt den samme. Hun gir meg så mye glede, min lille C. Jeg føler av og til at jeg kanskje ikke strekker til, men jeg vet på en måte at hun har det godt. Hun gråter lite når hun er våken, hun stirrer intenst på oss, og så spiser hun godt når hun får mat. Jeg elsker å leke med jenta vår, selv om det bare for øyeblikket er å stirre i de blå øyene hennes og lage grimaser som får forloveden til å knekke sammen av latter.

Jeg har en del løs hud på magen, etter å ha gått ned en del på veldig kort tid. Hoftene mine er bredere og jeg fikk nesten ikke på meg en av favorittbuksene, men jeg fikk dem jo på. Lårene mine er tynnere, men.. Jeg har blitt bredere over hoftene. Selvtilliten min fikk seg et lite knekk da jeg hadde de problemene rundt hoftene/magen, og det ble ikke bedre i går kveld da jeg satt og ammet, jeg så ned og så den løse huden. I tillegg har jo ting forandret seg litt der nede også. Så jeg lå i fosterstilling og følte meg lite vakker i går kveld. Da presterer den rare forloveden min å si "Du er en MILF og tilfeldigvis den MILF-en jeg får lov til å holde på med.". :fnise: Han sa også at jeg var vakker, og at kroppen fremdeles trenger tid. Uansett så elsker han meg, og jeg vet at han liker kroppen min fremdeles, på bakgrunn av ting han sier.. Skjønner uansett ikke hvorfor jeg sutrer jeg. Ja, kroppen er noe annerledes, men det er tross alt bare 2 uker siden jeg ikke var gravid lengre. Kroppen trenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sa til meg at da hun fikk barn var regelen "ni måneder ut - ni måneder inn" for kroppen i forbindelse med svangerskap. Selvfølgelig er det jo helt individuelt, men det er ikke unormalt om det tar noen måneder! :klemmer: Husk at bekkenet utvider seg jo i svangerskapet og under fødsel, så det at du ikke får på deg buksa er ikke rart!

Tenk at lille C er to uker da... :rodmer: Jeg tenker hun er nyyydelig! Og det høres ut som du er en fantastisk mamma :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Bekkenet blir hos noen bredere for alltid, så der må du ikke la deg selv bli deprimert om du er en av dem :kose:

Er rett og slett bare bena i kroppen (bekkenet) som har flyttet litt på seg etter graviditet og fødsel :)

Og ja, det kan også ta lang tid før ting setter seg på plass igjen, tenk bare på hvor skviset alt inni magen har vert når babyen var på det største inni der ;)

Godt du har en mann som elsker deg, det er en fantastisk følelse :hjerte::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i den følelsen at kroppen ikke er helt som den var enda. Jeg blir også litt "deppa" noen ganger, men vet jo innerst inne at det bare er 3 uker siden jeg fødte, så kan jo ikke forvente så mye mer.... Og som deg, er jeg heldig som har en mann som bare støtter og som er imponert over hvor flat magen faktisk har blitt. Jeg har også nettopp prøvd de gamle buksene og kjenner de strammer godt ja... noen av dem fikk jeg ikke igjen knappen på... Men det kommer! Tenk på all energien vi bruker på den amminga hver eneste dag!

Ha en fin dag med lille C! Nå sover tulla mi, så jeg må forte meg å ta en dusj!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om kroppslige forandringer... Håper jeg går fort ned i vekt etter denne, har enda kiloene jeg fikk etter forrige. Type ni år etter. =P Men denne har jeg gått absolutt minst opp med, så det er jo et lite håp om at jeg kan gå ned litt ekstra.

Såvidt jeg har skjønt, kan du trene magen stram(mere) igjen, iallefall om du ikke har masse strekkmerker. Da vil huden trekke seg iallefall litt sammen igjen. Resten faller på plass etterhvert. Det er fortsatt tidlig.

Og som noen her sa, det kan hende du er blitt bredere over hoftene, men det er som regel til å leve med. Som regel er det ikke stor nok forandring til at det blir veldig merkbart for andre enn deg selv og eventuelt buksene dine. Og de sladrer jo ikke, så... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er 27.okt en spesiell dato for deg? Nå ble jeg nysgjerrig :sjenert: 2 uker har gått allerede :rodmer: Du er nok vakker uansett og forloveden din elsker nettopp deg. Du har bært frem hans (og ditt) barn. Kroppen trenger tid på å komme seg :klemmer: Ser dere noen likhetstrekk på lille C? Ligner hun på noen av dere, eller onkler/tanter, søskenbarn e.l? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Mamma sa til meg at da hun fikk barn var regelen "ni måneder ut - ni måneder inn" for kroppen i forbindelse med svangerskap. Selvfølgelig er det jo helt individuelt, men det er ikke unormalt om det tar noen måneder! :klemmer : Husk at bekkenet utvider seg jo i svangerskapet og under fødsel, så det at du ikke får på deg buksa er ikke rart!

Tenk at lille C er to uker da... :rodmer: Jeg tenker hun er nyyydelig! Og det høres ut som du er en fantastisk mamma :hjerte :

Det var bare litt sårt, var så mange ting som kom i går, og kombinert med trøtthet så blir man litt sippete. Dog, jeg må påpeke at jeg gikk ned til forloveden, som stod og holdt C, og klagde over buksa og dro toppen opp for å vise hvor trang buksa var. Du skulle sett blikket hans. :skratte: Han sa at han ikke visste at jeg hadde så vakre former, noe han burde, da jeg sprader rundt i undertøyet om kvelden. Nå når jeg skriver dette, så føler jeg meg som den største tullingen på jord. Jeg er jo heldig som har noen som elsker meg uavhengig av hvordan jeg ser ut.

Hun er nydelig, kanskje litt lur. Hun er uansett en liten sjarmerende dame som spiser godt.

Du er en fantastisk mamma, jeg prøver bare mitt beste å passe på jentungen min.

Bekkenet blir hos noen bredere for alltid, så der må du ikke la deg selv bli deprimert om du er en av dem :kose :

Er rett og slett bare bena i kroppen (bekkenet) som har flyttet litt på seg etter graviditet og fødsel :)

Og ja, det kan også ta lang tid før ting setter seg på plass igjen, tenk bare på hvor skviset alt inni magen har vert når babyen var på det største inni der ;)

Godt du har en mann som elsker deg, det er en fantastisk følelse :hjerte : :rodmer :

Da blir nok forloveden fornøyd, om bekkenet er litt bredere. Han elsker visstnok de nye formene mine. Visste jo at det skjer forandring i bekkenet og hoftene, slik at en fødsel blir lettere, men glemmer jo det når jeg ser ting jeg ikke alltid har likt ved meg selv, at de er mer markante nå etter fødselen. :sjenert:

Det er en utrolig fantastisk følelse. Jeg er vel verdens verste når jeg er trøtt, men.. Han vet jeg elsker han, og jeg gjør mitt beste for at han skal ha det godt, sånn at han forstår jeg ikke bare sier jeg elsker han, men at jeg faktisk gjør det. :sjenert:

Kjenner meg igjen i den følelsen at kroppen ikke er helt som den var enda. Jeg blir også litt "deppa" noen ganger, men vet jo innerst inne at det bare er 3 uker siden jeg fødte, så kan jo ikke forvente så mye mer.... Og som deg, er jeg heldig som har en mann som bare støtter og som er imponert over hvor flat magen faktisk har blitt. Jeg har også nettopp prøvd de gamle buksene og kjenner de strammer godt ja... noen av dem fikk jeg ikke igjen knappen på... Men det kommer! Tenk på all energien vi bruker på den amminga hver eneste dag!

Ha en fin dag med lille C! Nå sover tulla mi, så jeg må forte meg å ta en dusj!

:klemmer:

Det er jo litt godt å vite at jeg ikke er den eneste som har de tankene da. :fnise: Og ja, vi er heldige som har noen som elsker oss og støtter oss. Jeg tar det ikke for gitt, og forsøker mitt beste å gjøre hjemmet vårt til et godt sted.

Buksene jeg snakket om ble litt løsere utover dagen, så blir vel litt mer morsomt å ta dem på nå etterpå, om jeg tar C en tur ut. Kjenner jeg er sliten etter å ha ryddet i dag.

Ha en fin dag du også!

Snakker om kroppslige forandringer... Håper jeg går fort ned i vekt etter denne, har enda kiloene jeg fikk etter forrige. Type ni år etter. =P Men denne har jeg gått absolutt minst opp med, så det er jo et lite håp om at jeg kan gå ned litt ekstra.

Såvidt jeg har skjønt, kan du trene magen stram(mere) igjen, iallefall om du ikke har masse strekkmerker. Da vil huden trekke seg iallefall litt sammen igjen. Resten faller på plass etterhvert. Det er fortsatt tidlig.

Og som noen her sa, det kan hende du er blitt bredere over hoftene, men det er som regel til å leve med. Som regel er det ikke stor nok forandring til at det blir veldig merkbart for andre enn deg selv og eventuelt buksene dine. Og de sladrer jo ikke, så... :lur:

:fnise: Vel, det går vel sikkert av de kiloene du fikk fra sist svangerskap. :nigo: Jeg kommer vel til å trene magen strammere når jeg har muligheten til å trene, jeg elsker å være ute og aktiv, så det skal ikke bli så vanskelig. :fnise:

Bredere over hoftene?! Jeg er jo bred nok over ræven altså! :skratte: Uansett, jeg har født et barn, kroppen min bærer preg av det, det er bare det at man er emosjonell og man ser små skavanker og man blir jo enda mer emosjonell og sutrete. Kombinér det med lite søvn, og selvtilliten din ligger på gulvet foran deg. :fnise:

Buksene løsnet litt i går, så de var mer behagelig å gå i. Håper da ikke buksene sladrer (spjærer) da, og gjorde det mens jeg var ute og gikk i går. :fnise:

Hvorfor er 27.okt en spesiell dato for deg? Nå ble jeg nysgjerrig :sjenert: 2 uker har gått allerede :rodmer : Du er nok vakker uansett og forloveden din elsker nettopp deg. Du har bært frem hans (og ditt) barn. Kroppen trenger tid på å komme seg :klemmer : Ser dere noen likhetstrekk på lille C? Ligner hun på noen av dere, eller onkler/tanter, søskenbarn e.l? :)

Sendte deg PM.

Ja, 2 uker har gått og jeg føler meg mer selvsikker som mor, selv om jeg kanskje ikke er like selvsikker kroppsmessig. Jeg er heldig som har forloveden, han synes jeg er vakker. Nå synes jeg at jeg ser helt grei ut. :sjenert:

C ligner oss begge og faren min, en perfekt liten blanding. :nigo: Øynene hennes er en blanding av hans og mine (han har vakre asiatiske øyne, og jeg har store dådyrsøyne og det er kombinasjonen hun har fått), nesa hennes ligner mest på hans. Ellers har hun likhetstrekk med meg og faren min. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :) Utrolig at hun er 2 uker allerede! Tiden går utrolig fort.

Så søt forlovede du har! Må være herlig å ha en så god støtte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Så flink du er :) Utrolig at hun er 2 uker allerede! Tiden går utrolig fort.

Så søt forlovede du har! Må være herlig å ha en så god støtte :jepp:

Tiden går utrolig fort. Når Oskar kommer på utsiden vil du kjenne det på kroppen selv. Tiden bare suser forbi.

Jeg er heldig som har han, er takknemlig for å være med han, selv om jeg ikke føler jeg alltid fortjener det. Det er herlig, og jeg skulle ønske alle kunne ha slik støtte. :klemmer:

Er forloveden din asiater? :jepp: skal lese pm nuh :fnise:

Han har asiatisk blod i årene, dog ikke fullt asiater. Det er nok til å gi han enkelte asiatiske trekk. :sjenert: Det gjør han så utrolig vakker, de øynene. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker, jammen går det fort unna her :) Syns du nettopp fikk lille C jeg :sjenert:

Du er flott som du er :):klemmer: Og kjæresten elsker deg som du er, det er jo det viktigste :) Viktig at du liker deg selv og, med det kommer nok etterhvert :) Er jo som du sier bare 2 uker siden du var gravid og hadde lille C i magen :) Snakket med ei på jobb her en dag, i går faktisk. Hun fortalte at datteren hennes ble ekstremt tynn rett etter fødselen. Sånn sykeligt tynn. Men etterhvert så stabiliserte det seg :) Er jo ikke helt det samme da, men.

Lille C høres nydelig ut :rodmer: Ser de blå øynene for meg når du forklarer de :) Vakker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

2 uker, jammen går det fort unna her :) Syns du nettopp fikk lille C jeg :sjenert:

Du er flott som du er :) :klemmer : Og kjæresten elsker deg som du er, det er jo det viktigste :) Viktig at du liker deg selv og, med det kommer nok etterhvert :) Er jo som du sier bare 2 uker siden du var gravid og hadde lille C i magen :) Snakket med ei på jobb her en dag, i går faktisk. Hun fortalte at datteren hennes ble ekstremt tynn rett etter fødselen. Sånn sykeligt tynn. Men etterhvert så stabiliserte det seg :) Er jo ikke helt det samme da, men.

Lille C høres nydelig ut :rodmer : Ser de blå øynene for meg når du forklarer de :) Vakker!!

:sjenert: Det føles ut som jeg fikk henne nettopp, men jeg har ei tulle på 16 dager som sover godt og spiser godt.

Jeg håper da inderlig jeg er flott som jeg er. :nigo: Han elsker meg jo og sier det hele tiden, at jeg er søt, vakker, sexy, at jeg har noen utrolig vakre kvinnelige former. Det kommer nå etterhvert, jeg prøver bare fokusere mest på snuppa mi nå. Selvtilliten min som mor blir jo bare bedre egentlig.

Hun er verdens nydeligste (men det sier vel alle mødre). Vi er nesten litt overrasket av vi greide å lage noe så vakkert. :rodmer :

Høres ut som en vakker liten jente! :rodmer : For en fryd det er å bli mor :kgbaby :

Hun er utrolig vakker, men det er vel det alle mødre sier. :fnise: Hun er utrolig sjarmerende uansett. Det er en utrolig ting det å bli mamma, og du har jo snart ei lita ei på 1 måned. :rodmer:

Jeg synes blandingsbarn er så pene :sjenert : Hun er nok kjempevakker :rodmer :

Blandingsbarn er vakre. :rodmer: Hun er jo kjempenydelig i mine øyne. :rodmer:

---

Fikk besøk fra en sykepleier fra helsestasjonen, da første besøket er hjemme hos oss. Jeg fikk komplimenter i hytt og pine, jenta vår så sunn ut og sov godt, og jeg fikk høre jeg var en sterk kvinne (på bakgrunn av fortiden min og det faktum at jeg flyttet til et nytt land og kjente knapt nok noen). :sjenert: Det viktigste er at jeg vet jeg er en god mor. :jepp: Jenta ble veid og hun har nå bikket 4 kg, så mating går tydeligvis godt. Hun spiser 7-9 måltid hver dag, og fyller bleia 7-9 ganger daglig (her sitter vi med tabeller og passer på :sjenert:).. Navelen gror godt, og hun så generelt godt ut. Føler da at jenta vår har det godt, og da får man jo høre at man gjør noe rett.

Ellers er det full fart, og til tider føler jeg at jeg har to barn. :skratte: Jaja, vi har det uansett veldig godt sammen, selv om vi er litt kranglete nå. Å måle hvem som er mest sliten er bare idiotisk, selv om vi av og til gjør dette. Det å ha barn er en glede, selv om vi blir slitne. Da er det greit å være modne og snakke sammen, noe vi gjerne gjør så fort som mulig. God kommunikasjon er viktig, spesielt når man har en baby sammen. Det som skjedde i går, kan jeg smile av i dag, fordi jeg har fått sovet nok til at jeg fungerer bedre, og jeg innser jeg kanskje ikke var verdens koseligste i går. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke flotte jenta :rodmer: og flinke mammaen :):jepp: Stor respekt til deg som fint klarte å dra til et annet land hvor du ikke har familien din rundt deg :) Kjempe bra. Jeg vil knapt flytte fra nabolaget jeg, for her jeg bor nå har jeg stortsett hele familien min rundt dørene :sjenert:

Krangling er bare sunt :) Og det blir jo ekstra mye når begge er trøtte og slitne. Men godt dere kan le av det sammen etterpå :) Vi kan ikke alltid være på topp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: så flott at lille C legger på seg bra :jepp: Jeg kjenner jeg gruer meg litt til krangling. Vi har kranglet 1 gang så lenge vi har vært sammen fordi det ikke går an å krangle med forloveden :fnise: Lurer på hvordan forholdet vårt blir når vi begge er slitne, ja..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...