Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Det skulle vært en "liker" knapp på Kvinneguiden. Ihvertfall, LIKER innlegget ditt over positive motivatorer :) Keep up the good work, Delphi! :hjerte:

:sjenert: Takk! :hjerte:

Er godt å ha en liste å skrive ned alle positive ting på, skal vel oppdatere hver mandag, samme dag C blir en uke eldre. :jepp: Liker at du liker innlegget. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres bra ut! :jepp: Burde kanskje skrevet opp en slik liste jeg også, for jeg har jo ting å være glad for og takknemlig for, pluss at jeg liker å få alt ned på papiret, men jeg er stygt redd for at jeg kommer til å få en contra-liste også da.. Bleeh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det høres bra ut! :jepp: Burde kanskje skrevet opp en slik liste jeg også, for jeg har jo ting å være glad for og takknemlig for, pluss at jeg liker å få alt ned på papiret, men jeg er stygt redd for at jeg kommer til å få en contra-liste også da.. Bleeh.

Det å skrive en liste med positive ting er en god ting (for meg hvertfall), for da ser du jo mer hva du har glede av i livet. Det hjelper meg fordi jeg ser de positive tingene bedre. :jepp: Så, det kan være til hjelp for deg også, håper det jeg. :jepp:

Skal innrømme at det er fristende å skrive en kontraliste på dataen også, for å se hva jeg ikke er fornøyd med og som jeg kan forandre på. :jepp: Så det kan kanskje hjelpe deg også å skrive ned kontralisten, for så å fjerne punkter for hver uke. Det er nå slik jeg tenker å gjøre det. :sjenert: Så kontralister trenger nødvendigvis ikke være negativt. Ja, jeg er overpositiv men jeg har kost meg med brødskiver med hagelslag (sjokkopålegg).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Så bra at du koser deg med sjokoladepålegg!

Ja, det er sant. Kanskje jeg skal få gjort det. :klo:

Det er ikke akkurat sunt, tror jeg må skjerpe meg litt, selv om jeg holder vekten. :jepp:. Til helgen skal jeg sette opp litt mer stabile måltid og få kjøpt inn noe frukt. :jepp:

Kanskje det. Håper jo det hjelper, men hvis ikke, så kanskje du får sett at det er ting å glede seg over. :klemmer:

Sjokoladepålegg er godt!

Bare innom og kikker litt :klemmer: Kommer sterkere tilbake!

Godt, men ondt også! :fnise:

Ta tiden med å bli vant til å være mamma. :klemmer::jepp: Håper ting går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kjempelurt å lese her når man er frokostsulten ja:)

Lyser knekkebrød med nugatti laaaang vei her:) Det er fryktelig godt ja!!

Flott at man klarer å lage slike lister og at det hjelper!

Syns du er flink jeg:)

Ha en strålende onsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hehe, kjempelurt å lese her når man er frokostsulten ja:)

Lyser knekkebrød med nugatti laaaang vei her:) Det er fryktelig godt ja!!

Flott at man klarer å lage slike lister og at det hjelper!

Syns du er flink jeg:)

Ha en strålende onsdag!!

:fnise:

Det er fryktelig godt, men ikke så sunt desverre. Prøver å unngå det, men er så sjokoladesyk nå om dagen. Tror jeg skal hamste inn frukt ved storinnkjøpet på fredag. :jepp:

Takk! Vil bare få ut alle positive tanker og se hvor mye jeg kan være glad for. :jepp:

Takk i lige måde, dog jeg ønsker deg en strålende torsdag! :jepp:

---

Jeg er stolt av jenta mi. Fram til for et par uker siden var frøkna sjenert på smilingen, men nå smiler hun hele tiden. Hun har hatt hilsesmil siden hun var omtrent 4 uker gammel, men det er først nå i det siste at hun smiler mye. I samme slengen har pludringen og "samtalene" kommet i gang. Vi pludrer sammen og når jeg svarer tilbake, smiler hun. Synes det er så herlig. :rodmer: Som jeg har sagt til forloveden, så er det dype samtaler om bleieskift og pupp. :nigo:

Hun vokser til og er ikke så liten baby lenger, type helt nyfødt og kun fokusert på spising, soving og å gjøre fra seg i bleia. Nå er det ei sosial frøken som smiler og prater til mammaen sin hele tiden. Ofte såpass mye at vi får problemer med ammingen. :skratte: Hu smiler når hu vet hun får mat, og smiler såpass lenge at hvis hun ikke får mat, går smil over til gråting. Merkelige lille C. Jaja, tar etter mor si hvertfall. Snart 8 uker gammel, er ikke lenge til hun er 2 måneder gammel også. Hjelpes!

Utviklingen går i rykk og napp, og jeg er bare glad hun utvikler seg som normalt. :jepp: At hun er frisk og rask, og ei som virkelig er fornøyd. Føler meg litt bedre når jeg vet at hun har det godt hos meg. :jepp: Gleder meg litt til å finne ut hva hun veier nå, for jeg tror Pampers 2 bleiene snart er historie. Hun var 4,6kg ved 4-ukerskontrollen. I tillegg er jeg nysgjerrig på lengden. Mange av 50-56 klærne kan snart ikke brukes lengre, og hun har allerede begynt å bruke 62 (de er små i størrelsen noen av dem).

Nydelige datteren min! :rodmer:

Mamma elsker deg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vist ei lita og søt frøken du har ja :jepp: Her var jo gutten 4070 da han ble født..Lurer på hva han veier nå da, men er sikkert gått opp litt ja. :)

Så koselig når de begynner å følge litt mere med! Synes det er så artig å være med gudbarnet til samboeren. Han er litt over fem måneder, og en skikkelig sjarmør! :)

Håper du har fine dager, og det høres det ut som at du har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese her inne. Snuppene våre er jo født med bare 1 ukes mellomrom, så vi oppdager jo gjerne mye av den samme utviklingen.

Vi har også begynt med 62 i en del klær, men det er jammen forskjell på størrelsene. Holdt på å gå glipp av en 62 bukse, som plutselig var akkurat passe, mens andre bukser i samme størrelse svømmer ho i. Greit å være obs på klærne man har i større størrelser, for plutselig er noen av de for små.

Ha en fortsatt fin dag med lille C :klemmer: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetlo mi var 4920 på 6-vekers-kontrollen i går. Jentene våre var vel omtrent like tunge (? mi var 4020) ved fødselen, men di er jo litt eldre. 56-tøyet er akkurat passe/litt smått no, og me har begynt på litt av 62-tøyet, som ennå er litt stort igjen. Enig i at det er store forskjellar på samme størrelsar!

Enig i at det er kos med smil og pludring! Mi smiler, og når me smiler tilbake, smiler ho ennå meir med åpen munn, minner om dette smilefjeset: :D haha!

Ho seier 'tydelig' RØ eller Ø, og er så! konsentrert når ho gjer det. Fantastisk moro å 'prate' med henne!

Me sat på et venterom på tirsdag, og eg sat med henne på fanget. Då begynte ho å prate ivei så alle på venterommet flira av henne. :fnise:

Anyways, blei mykje om meg og mi her. Håpar du får ein fin dag med jenta di i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er vist ei lita og søt frøken du har ja :jepp: Her var jo gutten 4070 da han ble født..Lurer på hva han veier nå da, men er sikkert gått opp litt ja. :)

Så koselig når de begynner å følge litt mere med! Synes det er så artig å være med gudbarnet til samboeren. Han er litt over fem måneder, og en skikkelig sjarmør! :)

Håper du har fine dager, og det høres det ut som at du har. :)

:sjenert: Takk. Tror han kanskje ligger på omtrent samme vekta. Hu her var 150 gram lettere enn ved fødsel da hu var omtrent en uke gammel. Så kan godt hende han ligger omtrent på samme vekta. :jepp:

Det er veldig koselig. Hun her ser etter mamma og pappa mye. :jepp:

Takk, jeg har det, selv om jeg har dager hvor jeg er litt lei meg. :klemmer:

Så koselig innlegg :rodmer::hjerte:

Takk! :sjenert:

Gøy å lese her inne. Snuppene våre er jo født med bare 1 ukes mellomrom, så vi oppdager jo gjerne mye av den samme utviklingen.

Vi har også begynt med 62 i en del klær, men det er jammen forskjell på størrelsene. Holdt på å gå glipp av en 62 bukse, som plutselig var akkurat passe, mens andre bukser i samme størrelse svømmer ho i. Greit å være obs på klærne man har i større størrelser, for plutselig er noen av de for små.

Ha en fortsatt fin dag med lille C :klemmer: .

Takk, og det er sant. Når du skrev om jenta di har begynt å pludre, tenkte jeg på snuppa mi som pludrer, smiler og snakker med meg.

Når det kommer til klær prøver jeg meg ut, de størrelsene jeg ser er veldig store, legger jeg i en annen skuff, mens de som er mindre blir benyttet. Begynte å bli obs da noen av 56-størrelsene var for små. :jepp:

Vetlo mi var 4920 på 6-vekers-kontrollen i går. Jentene våre var vel omtrent like tunge (? mi var 4020) ved fødselen, men di er jo litt eldre. 56-tøyet er akkurat passe/litt smått no, og me har begynt på litt av 62-tøyet, som ennå er litt stort igjen. Enig i at det er store forskjellar på samme størrelsar!

Enig i at det er kos med smil og pludring! Mi smiler, og når me smiler tilbake, smiler ho ennå meir med åpen munn, minner om dette smilefjeset: :D haha!

Ho seier 'tydelig' RØ eller Ø, og er så! konsentrert når ho gjer det. Fantastisk moro å 'prate' med henne!

Me sat på et venterom på tirsdag, og eg sat med henne på fanget. Då begynte ho å prate ivei så alle på venterommet flira av henne. :fnise:

Anyways, blei mykje om meg og mi her. Håpar du får ein fin dag med jenta di i dag!

C var 3790g, så hu var 300 gram lettere. I tillegg var C 51cm og om jeg ikke husker feil, så var N 54 cm? Det er virkelig store forskjeller, noen 56-størrelser er like stor som 62-størrelsene. Skulle ønske det var universale størrelser. :jepp:

Her går det hovedsaklig ngyyyy, gøøøøh og heeeh. I går opplevde vi noe som fikk oss til å knekke sammen av latter. "Boo"! Myk liten babystemme og 'boo'. Gud så sjarmernde hun var da, hun er det hele tiden, men akkurat da var hun ekstra god.

N høres herlig ut, og synes det bare er koselig å høre om N. Håper du også har en fin dag med jentene dine! :jepp:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlige dager :)

Her er faktisk lydene til snuppa mmMmmmmMM, æææeeeæææ, ma-mma og mu-mmu

Syns jo det er kjempe herlig at hun hele tiden sier/roper ma-ma, selv om jeg vet hun ike har betyningen av det enda ;)

Men det er skikkelig tydelig MA-MMA så det er sååå deilig! :rodmer:

Her er det full storm! Så vi holder oss INNE i dag :gjeiper:

Ha en god helg! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, gleder meg til lille S begynner å smile bevist og "prater" med oss. Nå ligger han bare og ser lettere sjokkert ut hver gang vi snakker til han :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Herlige dager :)

Her er faktisk lydene til snuppa mmMmmmmMM, æææeeeæææ, ma-mma og mu-mmu

Syns jo det er kjempe herlig at hun hele tiden sier/roper ma-ma, selv om jeg vet hun ike har betyningen av det enda ;)

Men det er skikkelig tydelig MA-MMA så det er sååå deilig! :rodmer:

Her er det full storm! Så vi holder oss INNE i dag :gjeiper:

Ha en god helg! :goodbye:

Lydene utvikler seg hele tiden. Det er så skjønt å høre på ngggyyyyyy, grruuuu.. :fnise: Det er så morsomt å høre på, hennes måte å kommunisere på. Jeg ser det jo på henne at hun snakker, selv om det virker rart. Hun virker såpass våken at hun forstår at jeg "prater" tilbake.

Ååååh, gleder meg til denne lille frøkna sier mamma. Dog, det er nok mer sannsynlig at hun sier pappa først. :fnise:

Holdt oss inne i går, var skikkelig bedritent. Ikke akkurat trillevær med sterke vindkast og pissregn.

Åå, gleder meg til lille S begynner å smile bevist og "prater" med oss. Nå ligger han bare og ser lettere sjokkert ut hver gang vi snakker til han :ler:

Haha, det gjorde C også, men når du kommer over 1 måneder, så plutselig begynner ting å skje. :jepp:

---

Har startet en ny dagbok jeg, http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=608276 . Har hatt denne gjennom svangerskapet, og tenkte jeg kunne starte fra scratch. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...