Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Koselig lesning, her inne. :) Og kjæresten din virker veldig koselig og søt! Jeg er bare ikke av den kjemperomantiske typen, så er sjeldent jeg kommenterer det du skriver om han, men han virker som en skikkelig god kar som elsker deg for akkurat den du er! :)

Det er faktisk sjelden vare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper godt å ha sin kjære som forteller en at man er vakker, når man får disse knekkene. Du har vært mamma i to uker, men du gikk gravid i 41, så mye kommer til å forandre seg enda :) Sånn tenker jeg ihvertfall.

Herlighet, tenk at det har gått over to uker siden du ble mamma! Jeg hater at tiden går så fort nå! Vil bare stoppe den..

Håper dere har det bra :hjerte::klemmer:

Ps: Asiatiske gener er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Flinke flotte jenta :rodmer : og flinke mammaen : ) :jepp : Stor respekt til deg som fint klarte å dra til et annet land hvor du ikke har familien din rundt deg : ) Kjempe bra. Jeg vil knapt flytte fra nabolaget jeg, for her jeg bor nå har jeg stortsett hele familien min rundt dørene :sjenert :

Krangling er bare sunt : ) Og det blir jo ekstra mye når begge er trøtte og slitne. Men godt dere kan le av det sammen etterpå : ) Vi kan ikke alltid være på topp!!!

:sjenert: Takk, det var enkelt egentlig. Er ikke så mange som vet at jeg ville flytte vekk fra Norge, om så bare for en liten periode. Jeg hadde trangen til å oppleve et nytt land, leve et "nytt" liv, bare oppleve noe annet enn det norske.

Det er sunt, for da får man ut frustrasjon og man får kjent litt på følelsene. Vi løser alt fort uansett, så før vi legger oss, ligger vi tett inntil hverandre og bare koser. :sjenert:

:strix : så flott at lille C legger på seg bra :jepp : Jeg kjenner jeg gruer meg litt til krangling. Vi har kranglet 1 gang så lenge vi har vært sammen fordi det ikke går an å krangle med forloveden :fnise : Lurer på hvordan forholdet vårt blir når vi begge er slitne, ja..

:strix: Det var det viktigste, at snuppa legger på seg godt. :sjenert: Det blir vel litt mer slitsomt, men det virker som dere er veldig forelsket i hverandre, så jeg tror det kommer til å gå kjempebra med dere når Emre kommer på utsiden. :jepp:

Koselig lesning, her inne. : ) Og kjæresten din virker veldig koselig og søt! Jeg er bare ikke av den kjemperomantiske typen, så er sjeldent jeg kommenterer det du skriver om han, men han virker som en skikkelig god kar som elsker deg for akkurat den du er! : )

Det er faktisk sjelden vare! : )

Han er fantastisk på sin måte, og vi er ikke særlig romantiske av oss. Vi står jo til tider og kaller hverandre idiot (i en kjærlig tone), og fleiper om alt. Så, romantiske er vi nå ikke. Han er bare en person som virkelig bryr seg om menneskene rundt seg, og det er en fantastisk egenskap han har. Jeg vet jeg skriver mye om han, men.. Han fortjener noen godord. :sjenert:

Det er sjelden vare, og jeg er heldig som elsker en såpass flott person, og har han som far til mitt barn (vel, det er jo vårt barn da. :fnise:).

Det hjelper godt å ha sin kjære som forteller en at man er vakker, når man får disse knekkene. Du har vært mamma i to uker, men du gikk gravid i 41, så mye kommer til å forandre seg enda :) Sånn tenker jeg ihvertfall.

Herlighet, tenk at det har gått over to uker siden du ble mamma! Jeg hater at tiden går så fort nå! Vil bare stoppe den..

Håper dere har det bra :hjerte : :klemmer :

Ps: Asiatiske gener er flott!

Jeg har alltid hatt komplekser for magen, så det var vanskelig å se magen bare bestående av løs hud, og at jeg ikke hadde den fine struttemagen min. :sjenert: Det er mye som skal på plass igjen. Uansett har jeg fått slankere ben og armer, så.. Klager ikke. :nigo:

Det er nå 2,5 uker siden jeg ble mamma, og sjarmtrollet smilte litt til mammaen sin etter at hun hadde laget et lite kaos under stelling. Vet at det ikke er bevisst smil, da hun mest trolig gjentok grimasen min (som var et smil), men du så sjarmert jeg ble av jenta mi. :rodmer:

Vi har det kjempebra! :klemmer:

---

Blir bare kjapp oppdatering. Har nettopp vasket barnerommet etter et lite uhell under stelling. :nigo: Ørebetennelse hos mamma, en trøtt mamma og en trøtt datter er en dårlig kombinasjon, for da blir det LITT rotete. :fnise: Jeg innrømmer at jeg burde ventet et par minutter med stell. Uansett, skal rydde litt mer i huset før jeg legger meg nedpå. Det er fint vær, men jeg er sliten i dag. Kanskje jeg går en tur senere i dag, kanskje kanskje.

For the record; Jeg elsker å være mamma! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysmil er noe av det vakreste i verden! :rodmer: Da vi var på babysvømming i går så smilte han så vakkert da vi sang "hjulene på bussen" :rodmer: Altså sønnen til hun som skal være gudmor til vår gutt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Babysmil er noe av det vakreste i verden! :rodmer: Da vi var på babysvømming i går så smilte han så vakkert da vi sang "hjulene på bussen" :rodmer: Altså sønnen til hun som skal være gudmor til vår gutt. :jepp:

Det er utrolig vakkert :rodmer:

Gleder meg sånn til når det er bevisste smil. :sjenert:

Ikke sant det er mega å være mamma? :-) Ha en fin dag!

Det er utrolig mega! :strix:

Takk i lige måde.

Det er fantastisk å være mamma, på alle måter :hjerte:

Håper du får hvilt deg litt :klemmer:

Det er det, og jeg får hvilt meg mye. Er bare enkelte dager jeg ikke sover like godt som andre. :sjenert: Nattamming og slikt gjør at man blir litt ekstra sliten, spesielt om jeg står opp kl. 6 eller kl. 8 og ikke får sovet igjen. Uansett, jeg bytter ikke ut det å sitte oppe kl. 3 eller 4 om morgenen når jeg ammer, for da får vi litt tid sammen, hun og jeg. :sjenert:

---

Fikk brev fra 'rechtbank' eller domstolen her hvor vi bor. Siden jeg og forloveden ikke offisielt er forlovet eller samboere så måtte forloveden til 'city hall' for å si at han er far til C og jeg måtte skrive under på dette. Nå er vi offisielt begge verger for jenta vår. Deilig å ha papirer som forteller oss at ikke bare jeg er mor til jenta, men at forloveden er pappaen hennes. Så, nå kan han ikke kreve en DNA-test, som han hele tiden spøker om at han vil ta. :filer::fnise:

Har sluttet å blø, noe som er deilig. Uansett kommer vi til å vente litt til før vi gjør noe :sengekos:, for vi må gå til anskaffelse av kondomer. Jeg har også planer om hormonspiral, for vi har IKKE planer om barn før det har gått noen år. :fnise: Det var gøy å gå gravid, men det er litt slitsomt å ta vare på et barn, ikke det at jeg klager for jeg elsker å ta vare på jentungen vår, men det er ikke noen dans på roser med nattamming eller vond mage. Hu er et sovetroll som moren hennes, men det hender hun er oppe i flere timer og bare stirrer på mammaen sin. Da leker vi litt, selv om det bare er grimaser, prating fra min side og slike enkle ting. Elsker de stundene.

C sover godt, spiser godt og er veldig rolig av seg (veldig lik meg og forloveden som nyfødte). Ja, det er mange ting jeg fremdeles er ukjent med, men hun sover mye og vokser godt. Sykepleieren som var her sa at C så godt ut, så jeg gjør vel ikke noe galt. Min største frykt er at jeg forsømmer datteren min. :sjenert:

Uansett, får avslutte her. Skal brette noen klær og fylle ut noen skjemaer fra forsikringsselskapet og sykehuset (de ønsker feedback for tjenester).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få ordna alle papir da :Nikke: Og sikkert endå deiligare å slutte å blø! 2,5 veke var jo ikkje så lenge! :tommelsmil:

Det er veldig koselig å lese om kvardagen dykkar, uansett om det er krangling, uhell ved stelling eller ubevisste smil frå C :rodmer: Gler meg til eg også blir mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Deilig å få ordna alle papir da :Nikke: Og sikkert endå deiligare å slutte å blø! 2,5 veke var jo ikkje så lenge! :tommelsmil:

Det er veldig koselig å lese om kvardagen dykkar, uansett om det er krangling, uhell ved stelling eller ubevisste smil frå C :rodmer: Gler meg til eg også blir mamma :)

Trodde jeg hadde sluttet å blø, men fikk magekramper og så startet det igjen. :kjefte: Uansett, er ikke stort annet jeg kan gjøre enn å løpe rundt i bind litt til.

:sjenert: Det er bare å glede seg. Ja, det blir en del krangler, noen unngår det kanskje helt, men både jeg og forloveden er sta begge to, så da kræsjer vi litt til tider. Uansett, jeg prøver å si mer takk og ikke ta alt for gitt. Jeg prøver å vise at jeg er takknemlig for alle de tingene han gjør for meg, han elsker meg selv om jentungen henger i puppen og jeg har verdens verste morratryne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint at du oppdaterer, Delphina. Det er kjekt å lese om hvordan dere har det, for det fører til at jeg dagdrømmer om min baby :rodmer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner jeg begynner å bli lei av å gå rundt med bind på konstant.. Og det har bare gått seks dager! Blødningen har blitt veldig mye mindre da, men jeg blødde utrolig mye det første døgnet. Nå er det mer som en vanlig mens, men jordmor sa at ved dag 10 ca. så løsner resten av restene der oppe, og da får man en kraftig blødning igjen. Gleder meg :hoppe: Jeei..

Vi er også veldig sta begge to, så i går kom første diskusjonen siden fødsel, og jeg med mine hormoner da.. *SKRIK* :'( Men men, det er vel sånn det skal være.

Syntes det er koselig at du oppdaterer :jepp: Er jo ikke så lenge mellom C og S :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på med Henlu, veldig koselig å lese her inne :D Og det gjør at jeg bare drømmer meg enda mer bort i hverdagen med en liten baby. Syns det er fint at du tar med de tøffe sidene og :) Viktig å få frem at det ikke bare er en dans på røde roser :)

Godt å få papirene i orden :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese i dagbøkene til dere som er blitt mamma :rodmer:

Gleder meg om mulig enda mer!

Er forberedt på at det blir hardt å være mamma, men for en belønning!

Enig med benni, det er bra du skriver om alle sidene ved det å bli mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Det er så fint at du oppdaterer, Delphina. Det er kjekt å lese om hvordan dere har det, for det fører til at jeg dagdrømmer om min baby :rodmer::fnise:

:sjenert:

Oppdaterer bare slik jeg gjorde før jeg fødte.

Nå er jo C er prakteksemplar også. Jeg er sliten når jeg driver med nattamming, men hvem er ikke sliten om de står opp midt på natten og er oppe i en time, og der er jo litt vondt når hun gråter og er sulten, men hun er rolig ellers. :sjenert:

Uff, kjenner jeg begynner å bli lei av å gå rundt med bind på konstant.. Og det har bare gått seks dager! Blødningen har blitt veldig mye mindre da, men jeg blødde utrolig mye det første døgnet. Nå er det mer som en vanlig mens, men jordmor sa at ved dag 10 ca. så løsner resten av restene der oppe, og da får man en kraftig blødning igjen. Gleder meg :hoppe: Jeei..

Vi er også veldig sta begge to, så i går kom første diskusjonen siden fødsel, og jeg med mine hormoner da.. *SKRIK* :'( Men men, det er vel sånn det skal være.

Syntes det er koselig at du oppdaterer :jepp: Er jo ikke så lenge mellom C og S :)

Er lei bind selv, og jeg går nå med dem for sikkerhets skyld, for selv om jeg ikke blør, så er det litt rester igjen.

:klemmer: Tro meg, jeg kjenner til de følelsene du hadde for to dager siden, da dere hadde første diskusjonen. Jeg grein og grein og følte meg som en stor idiot. Kroppen din er ikke tilbake i normaltilstand etter 9 måneder som gravid, det tar tid og du må bare ta tiden til hjelp.

Henger meg på med Henlu, veldig koselig å lese her inne :D Og det gjør at jeg bare drømmer meg enda mer bort i hverdagen med en liten baby. Syns det er fint at du tar med de tøffe sidene og :) Viktig å få frem at det ikke bare er en dans på røde roser :)

Godt å få papirene i orden :):jepp:

:sjenert: Jeg greier ikke filtrere ut de dårlige tingene, ikke etter at hun ble født. Det går bare ikke. Så da får dere litt mer av den "brutale" hverdagen som nybakt mamma, det og jeg har ikke noen venninner her i Nederland jeg kan snakke om mammatilværelsen med. Nå skal det nå sies at C er utrolig rolig av seg, så jeg har vært heldig med snuppa. Første uken var det lite søvn, men det tar seg jo opp.

Koselig å lese i dagbøkene til dere som er blitt mamma :rodmer:

Gleder meg om mulig enda mer!

Er forberedt på at det blir hardt å være mamma, men for en belønning!

Enig med benni, det er bra du skriver om alle sidene ved det å bli mamma.

:sjenert: Det er ikke bare en enkel tilværelse, og man vokser veldig som mamma. C er praktfull, sover og spiser, så har jo vært heldig sånn sett, selv om første uka var tøff. Det å skrive om alle sider er på en måte terapi for meg, for jeg har ikke venninner rundt meg jeg kan snakke med om det å være nybakt mor, så dere kg-damer er jo på en måte venninner for meg, selv om jeg har sett ansiktene til noen av dere. Vi har fulgt hverandre såpass lenge at vi har lært hverandre å kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

I dag har jeg sjekket vekta etter fødselen. Totalt gikk jeg opp 11 kg under svangerskapet, og jeg fant ut i dag at jeg hadde gått ned 12 kg. Dvs, jeg har gått ned mer enn jeg la på meg. :strix: Jaja, får prøve å være forsiktig med det jeg spiser. Prøver jo å spise noen skiver brød hver dag og drikke mye vann. Jaja, skal ikke aktivt slanke meg mens jeg ammer. Får bare være sunnere.

Har også vært borte fra C i dag, var ute og handlet med svigermor. Det var utrolig vanskelig å la C være hjemme med bestefar, tante, onkel og pappaen hennes. Det føltes vondt ut på starten og var nummeret før jeg gråt da jeg satt i bilen med svigermor. Heldigvis kunne jeg prate meg gjennom det med svigermor, så det gikk til slutt. Da vi var ferdige med å handle, reiste vi hjem til svigers hvor C var, og jeg fikk vite at snuppa hadde sovet hele tiden. :fnise:

C er ei rolig frøken, og det er søtt å se når hun presser ut lufta slik at det smeller. Får litt lettere latterkrampe da, for det kommer så sterke lyder ut av den lille jentungen. :fnise: Uansett, hun plages ikke betydelig av luften, og sover seg gjennom det meste. Hun er bare herlig, og jeg bryr meg ikke om hun gulper på meg eller om hun tisser på meg. Jeg elsker å ta vare på jentungen vår, å være mammaen hennes, selv om jeg gjerne er trøtt allerede tidlig på kvelden. Jeg kan virkelig ikke klage, hun er herlig. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og koser meg med oppdateringene som vanlig:)

Det er best i verden å være mamma<3 Og man er ikke dårlig selv om man er trøtt og det blir rot og tull. Er bare sånn det er. Og du er kjempeflink!

Herlig å være ferdig med å blø! Det er godt det!

Jeg hadde hormonspiral før og det fungerte veldig bra for meg i alle fall!

Det er tungt å forlate dem i starten.. Men det blir bedre:)

Så blir det litt godt med et par timer pause og eeeenda bedre å være med dem igjen<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Innom og koser meg med oppdateringene som vanlig:)

Det er best i verden å være mamma<3 Og man er ikke dårlig selv om man er trøtt og det blir rot og tull. Er bare sånn det er. Og du er kjempeflink!

Herlig å være ferdig med å blø! Det er godt det!

Jeg hadde hormonspiral før og det fungerte veldig bra for meg i alle fall!

Det er tungt å forlate dem i starten.. Men det blir bedre:)

Så blir det litt godt med et par timer pause og eeeenda bedre å være med dem igjen<3

:sjenert: Så koselig at du koser deg med oppdateringene våre. :sjenert:

Blir litt kaotisk når man er trøtt og det blir tull. Er verst når vi står to stykker, veldig våkne og jenta tømmer seg i to stk bleier. Da er det gjerne en forlovede som trekker unna en bleie før jenta har fått tømt seg ordentlig.

Det er utrolig godt, er småblødning igjen. Håper hormonspiral fungerer for meg også. :sjenert:

Det var veldig vondt på starten, man har jo gjerne litt lyst til å være ute og nyte noen timer for seg selv, men når man først er utenfor døren uten babyen sin, så blir man lettere nevrotisk. :skratte: Elsket å holde jenta mi da jeg kom tilbake. Bare snuste inn babylukten og kysset henne. :sjenert:

Du er heldig som har gått ned såpass mye :jepp:

Og hverdagene deres høres så koselig ut :rodmer:

Jeg var overrasket, for jeg trodde jeg knapt nok hadde gått ned noe. Jeg gikk opp mer enn det som er anbefalt for overvektige, men jeg mistet jo vekta raskt nok igjen. :sjenert:

Den er koselig, om noe hektisk. Var en trøtt Delphina som kjeftet litt på Delphinamannen i går.. Jeg beklagde meg for forloveden, og sa at jeg ønsket mer hjelp. Fikk beskjed at jeg måtte si ifra. Av og til er jeg "typisk kvinnfolk" og tror mannen kan lese tankene mine. :sjenert:

:hjerte:

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For at du har gått ned MER enn du la på deg! :hoppe:

Det er ikke verst! Selv har jeg et mål om å gå ned 21 av de 25 jeg la på meg.. De resterende 4 kan få lov å henge igjen, for jeg var egentlig veldig tynn før jeg ble gravid.. Eller, målet er å få på meg olabuksene mine igjen. Hva vekten viser dersom det går, spiller ikke så stor rolle.

"Var en trøtt Delphina som kjeftet litt på Delphinamannen i går.. Jeg beklagde meg for forloveden, og sa at jeg ønsket mer hjelp. Fikk beskjed at jeg måtte si ifra. Av og til er jeg "typisk kvinnfolk" og tror mannen kan lese tankene mine."

Signerer! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...