Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Ja, du er heldig du! :rodmer::strix:

:rodmer: Er ikke lenge igjen nå for din del!

Det er du virkelig :rodmer:

:rodmer:

Er nok like før vi står og stresser med konfirmasjon ja, om det skal gå i denne farten her :skratte:

Lykke :hjerte: Blir helt rørt når jeg leser! Så fantastisk. Jeg ser for meg hvor fint det må være å være mamma, men tror overhodet ikke det er mulig å forstå hvordan det egentlig er før man virkeligen er det :hjerte:

Lykke ja! :sjenert: Disse følelsene er noe man ikke forstår før man faktisk er mamma. Hver og en av oss har forskjellige følelser rundt det å være mor, men jeg tror i bunn og grunn mye er det samme. Man smiler selv om man har sovet noen timer for lite, om man har gulp nedover brystkassa eller om man kanskje har blitt bæsjet på. Man aksepterer mye mer for den lille bylten man har båret i 9 måneder +/-.

Sier bare en ting; gled deg!

Det er så vakkert å lese det du skriver! Måten du skriver på er så levende. Jeg har verken vært gravid eller blitt mamma, men likevel får jeg et innblikk i hvordan det føles. Du er så flink til å ordlegge deg! :)

:sjenert: Takk.

Det er jo koselig at jeg gir deg et innblikk med mine raske ord, håper det var et godt innblikk. :fnise:

Uansett, igjen takk (for komplimentene altså).

Åååh, som jeg gleder meg til å kose med lille babyen min når hun endelig kommer..! Blir jo helt baby-syk når jeg leser her, nesten så jeg ønsker at Froskeline kunne bli født nå, bare så jeg kan kose med henne. Men jeg vil jo helst at hun skal komme ut helt ferdigbakt. =P

Og nå har vel lille C begynt å miste de fleste nyfødt-trekkene? Synes nesten det er litt sårt når de kommer dit, jeg. :sjenert:

Men det er godt å lese at mannen er flink å trø til når du trenger det. Det er en ekstra trygghet i å ha en partner som er partner, og som ikke bare dingler rundt i bakgrunnen, og venter på ordre...

Hun begynner vel å nærme seg ferdigbakt hu Froskeline, bare 5 uker igjen (og sett i det store bildet, så er det ikke lenge til). Så det er jo ikke så lenge til nå.

Hun har begynt å miste de fleste ja, og hun blir mer og mer en liten person og ikke bare en som sover, bæsjer og spiser. Vel, hun gjør det enda, men.. Man ser forandringer hele tiden. Hun smiler nå, selv om det går en liten stund mellom hvert smil.

Det er deilig, og han er flink til å hjelpe til. Jeg er bare ikke like flink i å være takknemlig. :sjenert:

Du er virkelig heldig ja :rodmer:

Er alltid så koselig å lese her inne. Det gjør at jeg gleder meg veldig til det er jeg som sitter der med babyen min i armene :hjerte: Nyter tiden som gravid nå, men jeg merker at jeg er litt utålmodig av meg også.

Jeg prøver ikke med vilje å gjøre deg utålmodig. :nigo: Uansett er det koselig å lese at du nyter å lese hva jeg skriver, selv om det er trøtte ord.

Så fint innlegg :rodmer:

Kjenner meg så godt igjen. Det er fantastisk å være mamma, men det er også tøft, og ikke alltid like lett. Sitter å halvsover, bøyd over S når jeg ammer på natten..

Den halvsovingen over babyen er et velkjent fenomen, har til og med sovnet med henne i armene. Det var første uka og skremte vettet ut av meg. Så om jeg kjenner meg trøtt, står jeg opp med C og går rundt, slik at jeg ikke sovner med henne på brystet igjen.

---

Jaja, da var jeg plutselig blitt litt eldre jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulera med dagen!

Også på side 100! Då blir det både bursdag og 100-siders-fest! :popcorn::strix::danse:

Og nå har vel lille C begynt å miste de fleste nyfødt-trekkene? Synes nesten det er litt sårt når de kommer dit, jeg. :sjenert:

Enig. N har også blitt meir baby no, ikkje nyfødt. Det er litt trist at tida går så fort...

Sitter å halvsover, bøyd over S når jeg ammer på natten..

Eg ammar liggande i senga eg, syns det er topp! Då slappar eg av, småsøv gjerne litt. Må vere litt på vakt om A har kome oppi senga til oss på morgenkvisten (for ho plar åle seg heilt oppi oss når ho søv), men ellers går det fint!

Håpar du får ein fin dag i dag, Delph!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. N har også blitt meir baby no, ikkje nyfødt. Det er litt trist at tida går så fort...

Ja, det er litt leit. For meg tror jeg nok det bunner litt i at jeg har ventet i flere måneder på lille babyen, og så tar det to uker, og plutselig er hun på en måte helt annerledes. Misforstå meg rett, altså, jeg er jo like glad i babyen, om ikke mer, men tror hjernen har litt trøbbel med å tilpasse seg like raskt som babyen utvikler seg. Om det gir mening?

En av de store forskjellene for meg, fra første til andre, var at jeg ikke var like ivrig etter å få øye på det første smilet... Jeg brukte mer tid på å nyte nyfødt-trekkene, siden de blir "store" så innmari fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer med dagen! :D

Tusen takk! :klemmer:

Gratulerer med dagen!! :klemmer:

Tusen takk! :klemmer:

Gratulera med dagen!

Også på side 100! Då blir det både bursdag og 100-siders-fest! :popcorn::strix::danse:

Håpar du får ein fin dag i dag, Delph!

Tusen takk *Frida*!

Ja, ble en perfekt kombinasjon av bursdag og 100-siders-fest. Koser meg med :sjokolade::fnise:

Dagen har allerede startet godt, jentungen smilte igjen. :rodmer: Uansett, nyter hver lille ting hun gjør nå, hun er så vakker.

Ja, det er litt leit. For meg tror jeg nok det bunner litt i at jeg har ventet i flere måneder på lille babyen, og så tar det to uker, og plutselig er hun på en måte helt annerledes. Misforstå meg rett, altså, jeg er jo like glad i babyen, om ikke mer, men tror hjernen har litt trøbbel med å tilpasse seg like raskt som babyen utvikler seg. Om det gir mening?

En av de store forskjellene for meg, fra første til andre, var at jeg ikke var like ivrig etter å få øye på det første smilet... Jeg brukte mer tid på å nyte nyfødt-trekkene, siden de blir "store" så innmari fort...

Man greier ikke tilpasse helt at de vokser til, selv elsker jeg hver nye ting hun gjør, selv om jeg savner henne som helt nyfødt, den lille bylten som gråt da hun ble født. Savner den dagen litt, den dagen jeg ble mamma.

Prøver å nyte nyfødt-tiden, for plutselig sitter hun for egen maskin og pludrer. Hun "prater" litt nå, har flere typer gråt og småsmiler. Det er så rart å se hvor mye hun forandrer seg hver dag. Synes også hun er så mye lengre enn det hun var dagen hun ble født. Mer hår på hodet. Ja.. Så mange ting.. Litt vanskelig å få med seg alle de små forandringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Gratuleeeerer med dagen!!! :klemmer:

Og 100-siders-fest! :danse:

Såklart er det gode innblikk du gir meg :)

Tusen takk! :klemmer:

Jeg bare lurte siden jeg er ærlig om at det å være mor ikke er lett. :sjenert:

---

Nå har jeg pumpet litt, for vi må trene litt på å flaskemating. Så nå sitter jeg og ser på jenta mi som tømmer 40 ml med morsmelk, og at hun blir matet av pappa. Det er spesielt. :sjenert::rodmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Gratulerer med overstått Delphina :D Håper du hadde en kjempe fin bursdag :bursdag:

Å om jeg gleder meg, gjett om :D :danse:

Tusen takk vennen! :klemmer: Jeg hadde en kjempefin bursdag!

Så flott! :D

---

Har fått besøk av Cs andre besteforeldre, noe som er så kjempekoselig. :rodmer: De elsker henne høyt, stolte besteforeldre... dog, det er skår i gleden.

Så vil jeg bare skrive dette, for det tynger litt:

Kontraster...

Du har nettopp født et lite menneske inn i denne verden, for så å få vite at to kan forsvinne grunnet kreft.. Ene er min favorittonkel, andre er tanta til forloveden. :trist: Fikk beskjed om onkelen min i dag. :sukk:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer med overstått :klemmer: har ikke så mye tid.nå så jeg er innom og hilser raskt på :goodbye: og kondulerer:(

Tusen takk! :klemmer:

Jeg forstår godt at du ikke har tid! :jepp: Herlighet, du har vært mamma i 5 dager, er en stor ting å bli vant til.

De har ikke gått bort, det er bare dårlige prognoser.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at foreldrene dine er på besøk! Det er vel stas for dem å endelig få holde barnebarnet sitt. :)

Trist med syk familie.. :sukk: Håper det går mot oddsen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...