Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Håper det går bra i hvert fall :( utrolig trist når mennesker blir rammet av kreft - spesielt mennesker man er glad i :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med besøk av besteforeldre, er det dine foreldre som er kommet?? :D

Kreft er og blir forferdelig. Og det er ikke gøy når det rammer noen vi er glade i. Kontrastene blir så store som du sier. Meningsløst og rart. Kreft er en veldig skummel sykdom, og man kan bli veldig redd bare ved å høre ordet. Heldigvis har de mye som kan hjelpe i dag :klemmer: Håper det går bra med dem begge to :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så koselig at foreldrene dine er på besøk! Det er vel stas for dem å endelig få holde barnebarnet sitt. :)

Trist med syk familie.. :sukk: Håper det går mot oddsen! :klemmer:

Det er kjempekoselig og det er stas. De holder henne hele tiden og koser med henne så ofte så mulig.

Det er utrolig trist, har ikke sovet all verden i natt og gråt tidlig på morgenen.

Håper det går bra i hvert fall :( utrolig trist når mennesker blir rammet av kreft - spesielt mennesker man er glad i :(

Det er trist, men livet er brutalt desverre. Er vanskelig å tenke på at noe sånt har skjedd med en jeg er glad i, selv om det ikke er første gang jeg opplever at noen i familien får kreft.

Så koselig med besøk av besteforeldre, er det dine foreldre som er kommet?? :D

Kreft er og blir forferdelig. Og det er ikke gøy når det rammer noen vi er glade i. Kontrastene blir så store som du sier. Meningsløst og rart. Kreft er en veldig skummel sykdom, og man kan bli veldig redd bare ved å høre ordet. Heldigvis har de mye som kan hjelpe i dag :klemmer: Håper det går bra med dem begge to :hjerte:

Det er mine foreldre ja! :strix:

Ja, det er forferdelig og det er ikke noe gøy nei. Var trist i går, nå er jeg bare mer apatisk og dytter det litt til side. Det går brA med dem, de har det bra med tanke på hva de er gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:klemmer:

Håper dere har en fin helg sammen :hjerte:

:klemmer:

Vi har det! :strix:

---

Velger å skrive om andre ting enn vonde ting, trenger å få en distanse fra alle disse tankene. Har gått gjennom en sørgeprosess og legger merke til at jeg har vært gjennom de fleste av stegene, men kommer vel til å gå gjennom det igjen når den tid kommer.

Uansett, har kjøpt meg min egen vekt, og gikk på vekta i går. Jeg er nå 3 kg lettere enn det jeg var da jeg ble gravid. Så, gikk opp 11, mistet 14. Jeg kan ikke si hvorfor jeg har mistet så mye, det kan jeg virkelig ikke, jeg spiser når jeg er sulten og jeg drikker mye vann. Jeg er ute og går mye, til og med mer enn de anbefaler for nybakte mammaer. :sjenert: Jaja, jeg får svi for det, bekkenet mitt klagde skikkelig i går. Foreldrene mine er her, og det er deilig å snakke med mamma om ting. :jepp: Vi får skryt for jenta, hu er rolig og hu virker fornøyd. :strix: Det er deilig med dem her, det er det.

Jaja, C ligger her og sutrer litt, så får ta meg av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Trist å høyre om kreft i familien, kreft er sånn ein skummel sjukdom som kjem snikande.. Håper dei overlever, begge to!

Og skryt til deg for vekta di :) Syns du er veldig flink! :jepp:

Kos deg masse mens foreldra dine er på besøk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist med kreft i familien :tristbla: Håper det går bra :klemmer:

Koselig med besøk av foreldrene dine da! Sikkert stas for dem å få møtt barnebarnet sitt :jepp: Kos deg masse med dem mens de er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at foreldrene dine er på besøk :jepp: kan tenke meg at det var deilig å se foreldrene dine igjen :)

,Nå motiverte du meg til å gå til, så da skal meg og E på tur :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:klemmer: Trist å høyre om kreft i familien, kreft er sånn ein skummel sjukdom som kjem snikande.. Håper dei overlever, begge to!

Og skryt til deg for vekta di :) Syns du er veldig flink! :jepp:

Kos deg masse mens foreldra dine er på besøk! :klemmer:

Det er en skummel sykdom desverre. Er desverre sånn at de har gitt opp å hjelpe tanta til forloveden, så det er bare et spørsmål om tid. Det er heller ikke gode prognoser for onkelen min, men de forsøker å gjøre noe. :jepp:

Tusen takk! Det er ikke akkurat noe bevisst jeg gjør. Jeg spiser når jeg er sulten, og siden jeg ammer, så føles det ut som hele tiden. Små, hyppige måltid og mye væske. :jepp:

Koser meg masse med dem!

Gratulerer med vektnedgangen din! :strix:

Så koselig å ha foreldrene dine med deg :)

Tusen takk! Var litt overrasket jeg. :sjenert:

Det er koselig, og deilig. De holder C mye og hjelper meg med tips og triks. :sjenert: Greit å ha foreldre som kan hjelpe en!

Så trist med kreft i familien :tristbla: Håper det går bra :klemmer:

Koselig med besøk av foreldrene dine da! Sikkert stas for dem å få møtt barnebarnet sitt :jepp: Kos deg masse med dem mens de er der :)

Takk, håper jo det selv.. :klemmer:

Det er kjempestas for dem å møte C. De holder henne hele tiden og prater med henne, så de er stolte. Får høre at hun er ei skjønn lita frøken, så.. Jeg har da gjort noe riktig. Jeg får høre jeg gjør det bra med henne også, jeg er flink med henne.

Så herlig at foreldrene dine er på besøk :jepp: kan tenke meg at det var deilig å se foreldrene dine igjen :)

,Nå motiverte du meg til å gå til, så da skal meg og E på tur :fnise:

Det er utrolig deilig. Er litt spesielt også, har jo ikke sett dem ansikt til ansikt på nesten 5 måneder, og så er de her. Deilig.

:fnise: Ikke bli for overivrig da, det er jeg fæl på :skratte:

---

C er 4 uker i dag, og svarte med å gulpe opp deler av frokosten. Jeg hadde ikke ammet på 11 timer (pumpet en haug med melk i går, da vi skulle ut og spise middag, sånn at forloveden matet C mens jeg sov), så jeg tror det ble litt for voldsomt for C. Skal prøve å pumpe litt og så fryse ned melka.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var :hoppe:

Så deilig med vektnedgang da. Får håpe det går samme veien med meg :jepp:

Trist å høre om familien din. Kreft er en grusom sykdom som dessverre rammer mange. Masse :klemmer: til deg!

Koselig å få besøk av foreldrene dine da! Må være deilig å endelig få tilbrakt litt tid med de igjen :) Er vel stolte besteforeldre kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer med dagen som var :hoppe:

Så deilig med vektnedgang da. Får håpe det går samme veien med meg :jepp:

Trist å høre om familien din. Kreft er en grusom sykdom som dessverre rammer mange. Masse :klemmer: til deg!

Koselig å få besøk av foreldrene dine da! Må være deilig å endelig få tilbrakt litt tid med de igjen :) Er vel stolte besteforeldre kan jeg tenke meg.

Tusen takk! :klemmer:

Det går nok sikker samme vei for deg! :jepp:

Det er trist, men desverre noe man kan få. Det er livsstil-relatert kreft begge deler, så.. Jeg har nesten begynt å endre livsstilen min, for C sin skyld.

Det er utrolig koselig og det er utrolig deilig. De er stolte besteforeldre som holder lillejenta mi hele tiden. Bestemor fikk mate henne nå i stad, da jeg lakk litt og ville få pumpet ut litt av den ekstra melken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med overstått snuppa!!!

Huff, ja livet byr på kontraster rett som det er desverre:(

Håper det går bra selv om oddsene kanskje er mot dem..

Stor klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg tenker det er deilig å se foreldrene dine igjen! Og TENK så stas for de, da! :rodmer:

Det var deilig, de var her en kort tid, men det var koselig når de var her. Fikk veldig mange komplimenter, og at det kledde meg å være mamma. :sjenert:

Det var kjempestas for dem å se C! De snakket mye om C og kjøpte henne noen ting før de reiste tilbake! :rodmer:

Gratulerer så mye med overstått snuppa!!!

Huff, ja livet byr på kontraster rett som det er desverre:(

Håper det går bra selv om oddsene kanskje er mot dem..

Stor klem <3

Tusen takk! :jepp:

Synes kontrastene ble ekstra tunge når begge nyhetene kommer i svangerskapet/barselperioden.. Desverre får ikke tanta til forloveden noe videre behandling..

Stor klem tilbake!

---

Med tanke på onkelen min og tanta ti forloveden, så er jeg glad jeg har C, hun får meg til å glemme det vonde, selv for en liten periode. Hu ligger ved siden av meg og pludrer, og hun virker langt mer våken nå, mer nysgjerrig. Snart en måned gammel også! :hakeslepp:

C og mamma Delphina skal til helsestasjonen og se hvor stor C har blitt. Skal også spørre om jeg skal mate C hver 3. time eller når hun vil (hu spiser hver 3. eller hver 4. time uansett). I tillegg skal jeg spørre om jeg må fortsette nattamming, for denne jentungen er ikke interessert i pupp om natten. Hun har hatt et sovehjerte om natten siden hu var knapt en uke gammel, og det er da ei som er i full REM-søvn når det har gått 3 timer (gjelder om natten). Hun får siste måltid rundt midnatt, og hun vekker mamma når hu er sulten og det er gjerne 5-6 om morgenen, kanskje tidligere (har sovet gjennom alarmen et par ganger). Jeg har ikke problemer med nattamming i den forstand at jeg må stå opp, selv om jeg har sovet gjennom alarmen et par ganger. Jaja, vi får se hva de sier. Jeg ammer fra begge bryst, har god produksjon og har ei som sjeldent gråter. C er ei herlig lita frøken, og en drøm å være mamma for.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ammar når N har lyst på nå, både dag og natt. Dei første to vekene måtte eg ha alarm på på nettene, for då var det viktig at ho fekk mat kvar 3. time for å få vekk gulsotten.

No søv ho normalt frå 21-21.30 til 03, men har fleire netter sove til 4-6. Når ho får mat i 3-tida søv ho til ca 7.30.

Lurt å spørre kva helsestasjonen seier :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Eg ammar når N har lyst på nå, både dag og natt. Dei første to vekene måtte eg ha alarm på på nettene, for då var det viktig at ho fekk mat kvar 3. time for å få vekk gulsotten.

No søv ho normalt frå 21-21.30 til 03, men har fleire netter sove til 4-6. Når ho får mat i 3-tida søv ho til ca 7.30.

Lurt å spørre kva helsestasjonen seier :jepp:

Det er greit å få høre det fra en tobarnsmor, for du har gjerne litt mer erfaring innenfor dette enn det jeg har. Har hatt litt lyst til å kutte ut det å vekke C for mat, for hu våkner opp selv og sier ifra når hu er sulten, om det er 3 eller 4 timer imellom hver gang. Det hender det er to timer mellom. Ser jo hu sutter i søvne før hu våkner opp og vil ha mat. C hadde jo også gulsott, så kan hende de rådene jeg fikk fra kraamzorg var grunnet det. Hjelp jeg er helt nybegynner her. :skratte:

Det er lurt ja, kutter ikke ut nattamminga om de mener det ikke går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei flink lita frøken :)

Trodde de våknet om de trengte påfyll av mat jeg?!?! Så ville nesten trodd selv at hun bare skal sove til hun våkner i 5-6 tiden. Men det er jo godt å spøre da :)

Godt å ha lille C å kose med å få tankene på andre ting når vonde ting skjer :) Jeg har de siste 2 1/2 årene funnet trøst og oppmuntring i søskenbarnet mitt på 2 1/2 år. Og det er helt utrolig hvilken terapi han har vært. Bare å se han fikk meg til å snu om humøret på 10 sekunder. Helt sykt hvilken virkning de små kan ha på oss :) De er magiske :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å vekke frøkna for at hun skulle spise, så lenge vektoppgangen hennes var fin :jepp:

Men er det gulsott inne i bilde er det kanskje en annen sak :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

For ei flink lita frøken :)

Trodde de våknet om de trengte påfyll av mat jeg?!?! Så ville nesten trodd selv at hun bare skal sove til hun våkner i 5-6 tiden. Men det er jo godt å spøre da :)

Godt å ha lille C å kose med å få tankene på andre ting når vonde ting skjer :) Jeg har de siste 2 1/2 årene funnet trøst og oppmuntring i søskenbarnet mitt på 2 1/2 år. Og det er helt utrolig hvilken terapi han har vært. Bare å se han fikk meg til å snu om humøret på 10 sekunder. Helt sykt hvilken virkning de små kan ha på oss :) De er magiske :rodmer:

Hu er lik moren hennes, så.. :nigo: Fikk ei jente som er veldig lik mor si, dog er litt mer våken og sosial enn det jeg var.

C hadde gulsott, så jeg måtte være streng på det å mate henne. :jepp: Hu måtte lokkes til brystvorten, og vi måtte lure brystvorten inn, for hu gapte ikke høyt nok og var ikke like flink på å ta brystvorten selv. Nå går det kjempebra.

-bare å være mammaen til C gjør ting bedre, hu får meg til å smile og le, og det hjelper når du har svarte skyer over hodet. Så flott at du har funnet trøst i søskenbarnet! :rodmer::klemmer:

På sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å vekke frøkna for at hun skulle spise, så lenge vektoppgangen hennes var fin :jepp:

Men er det gulsott inne i bilde er det kanskje en annen sak :klo:

Det er en annen sak, for babyer med gulsott har en tendens til å være slappe og ikke like ivrige på puppen, C var det på starten. Nå spreller hun når hu får pupp, litt slitsomt til tider. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...