Ripsy Skrevet 6. oktober 2011 #1881 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Koselig å lese om hvordan dere har det. Og det er jo litt ekstra spennende å lese om hvordan det gjøres i Nederland med kramzoog (eller hva det no heter ). Hvordan gjør du det om nettene? Sover hun i egen seng ved siden av deres? Vi hadde tulla vår i senga vår de tre nettene vi var på sykehuset. Nå sover hun i egen seng, men ofte blir det et par timer i vår seng på mottak osten - det er så koselig God natt :natta: Endret 6. oktober 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 7. oktober 2011 #1882 Del Skrevet 7. oktober 2011 Oida, du var ikke lenge på sykehuset nei, men så har jo dere Kraamzorgs som hjelper dere litt også Jeg ante ikke at hjemmefødsler var vanlig i Nederland Kjenner igjen det med griningen, men nå har jeg ikke småen på utsiden da Griner i hytt og gæver, jeg. For ALT. HAHA, hormonell sa du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 8. oktober 2011 #1883 Del Skrevet 8. oktober 2011 De der fødselstårene gleder jeg meg ikke til. Har heldigvis mamma her som vet hvordan det der funker, hun stortutet selv. God helg til deg og den lille familien din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 8. oktober 2011 #1884 Del Skrevet 8. oktober 2011 Endelig er tulla deres her! Gratulerer såååå mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. oktober 2011 #1885 Del Skrevet 8. oktober 2011 Utålmodig? Hva er det for et slags ord? :fnise : Neida, må vel smøre meg med tålmodighet og heller prøve å nyte siste ukene. Hehe, hva man ikke blir bekymret for. Det tar nok en stund før man føler at man mestrer alt. Men det er jo helt naturlig. Nyt tiden som gravid, plutselig er Odin på utsiden og du er fulltidsmamma. Man bekymrer seg fra når man finner ut man er gravid, så det er alltids en bekymring der. Vi vil bare beskytte de små, og derfor bekymrer vi oss. De er tross alt en del av oss. Ja jeg kan tro du var lei til slutt. Selv om du vet at det du venter på er helt fantastisk, kan det ikke være mye kjekt å ha så vondt! Og nå er alt nytt, det er forståelig at du bekymrer deg. Jeg blir så fryktelig verpesyk når jeg leser her inne! Men jeg har strengt tatt ingen hastverk, kan godt vente et år. :fnise : Det er ikke kjekt nei, men man blir motivert. Jeg var psykisk sliten, ikke fysisk, mest fordi det tar på å holde humøret oppe når man har vondt. Uansett, ja, det er normalt å bekymre seg. Tror jeg gjorde det en del i svangerskapet. Var redd for at hu skulle dette ut av livmoren min en periode. Man blir verpesyk her inne, er nesten litt grusomt! Hehehe, akkurat det med at man fortsatt kjenner spark i magen husker jeg fra sist gang:) Det er helt snålt:) Koselig å lese om dagene deres<3 Går i hundre her om dagen så rekker ikke mye kg jeg heller.. Menmen:) Stor klem til Delphi og supersnuppa! Det er snålt, og man blir nesten litt emosjonell, for man har liksom gått rundt med babyen på innsiden så lenge. Jeg får av og til tid til å være på KG, men da er jeg gjerne så utslitt at jeg nesten burde være i seng. Huff, det er enkelte dager hvor jeg ikke får sovet ordentlig. Stor klem til Skytte og skytteguttene! Koselig å lese om hvordan dere har det. Og det er jo litt ekstra spennende å lese om hvordan det gjøres i Nederland med kramzoog (eller hva det no heter ). Hvordan gjør du det om nettene? Sover hun i egen seng ved siden av deres? Vi hadde tulla vår i senga vår de tre nettene vi var på sykehuset. Nå sover hun i egen seng, men ofte blir det et par timer i vår seng på mottak osten - det er så koselig God natt :natta: Det er utrolig artig, føler jeg får den hjelpen jeg trenger. Kraamzorg er virkelig noe positivt, dog det er en erstatning til det som skjer i sykehusene i Norge (hvor man får samme opplæringen). Vi var ute av sykehuset 6 timer etter fødsel. Vi har tulla i egen seng ved siden av, men det hender hun sovner på brystet (når hun har litt magevondt). Er deilig å ha henne nært, selv om det er litt slitsomt for Delphinamannen når hun gråter.. Oida, du var ikke lenge på sykehuset nei, men så har jo dere Kraamzorgs som hjelper dere litt også Jeg ante ikke at hjemmefødsler var vanlig i Nederland Kjenner igjen det med griningen, men nå har jeg ikke småen på utsiden da Griner i hytt og gæver, jeg. For ALT. HAHA, hormonell sa du? Nei, her var det ganske liten tid. De holdt meg litt ekstra lenge fordi jeg måtte urinere i dusjen og jeg greide det ikke rett etter fødsel, da det føltes ut som det var passe mørbanket der nede. Det er veldig vanlig, 1/3 av alle nederlandske kvinner føder hjemme og en god del sykehusfødsler er uten epidural. Fra helseforsikringen får man når man melder seg til kraamzorg, et sett med utstyr både for hjemmefødsler og bare vanlig kraamzorg. Hormonell? Hva er det for noe? De der fødselstårene gleder jeg meg ikke til. Har heldigvis mamma her som vet hvordan det der funker, hun stortutet selv. God helg til deg og den lille familien din De er ikke så ille, og det er godt du har moren din der. Det er alltids greit å ha noen der. God helg til deg og dine! Endelig er tulla deres her! Gratulerer såååå mye! Tusen takk! håper formen er fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. oktober 2011 #1886 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Tiden går fort, jeg har ei lita frøken som snart er en uke gammel. Tiden gikk fort gjennom svangerskapet, men det har gått mye fortere nå. Det å være mamma er ikke alltid lett, men det har sine gleder og sine sorger. Jeg har blitt vant til: - å skifte bleie i halvsøvne - at jenta mi er utrøstelig (for jeg kjenner ikke alle signalene enda) - at jeg står opp på uhørte tider for å trøste lillejenta. - at jeg ikke har magen min lengre, men tulla på utsiden. - å amme, selv om teknikken ikke helt sitter på det ene brystet. Jeg får skryt fra den ene kraamverzorgster vi har, siden jeg prøver mitt beste å lære hvordan jeg skal ta vare på snuppa. Hu synes også ammingen går bra. Er litt overrasket, siden jeg har vært redd jeg er helt fæl. Uansett, det å være mamma har noe med selvsikkerhet å gjøre. Første dagene følte jeg meg hjelpesløs og forferdelig, men etterhvert som jenta blir en dag eldre, så føler jeg meg mer selvsikker, jeg vet jeg kan greie å ta vare på henne, men noen ganger skulle jeg gjerne ha visst hvorfor hun gråter. Jeg prøver mitt beste å roe henne ned. Hjelpesløshet er noe som dukker opp fra tid til annen, og som sikkert kommer til å være der resten av livet mitt. Uansett, jeg vil ikke bytte bort denne tilværelsen. Siden jeg nå er øm mellom bena, så blir det ikke stort med . Nå er jeg passe ung, så for meg har intimitet vært . Som nybakt mamma forstår jeg at intimitet er mer enn bare , det er beføling, kyss, kos og samtaler. Det er å være nær noen, det å elske noen og kunne slippe denne personen tett innpå deg. Jeg elsker mannen min, men mest av alt, jeg elsker datteren vår. Edit: Leste nå i en graviditetsdagbok hvor vedkommende som var i starten av svangerskapet, og nå innser jeg at jeg faktisk savner litt det å være gravid! Endret 8. oktober 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. oktober 2011 #1887 Del Skrevet 8. oktober 2011 Herlighet, har det gått fem dager allerede Tiden går nok utrolig fort de første ukene med en nyfødt siden det er så mye nytt hele tiden. Syntes det høres ut som du er en kjempeflink mamma Ønsker dere alt godt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 9. oktober 2011 #1888 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ja, tiden går fort den Og du savner å være gravid ALLEREDE? Dere får begynne med prøvingen på nr 2 så snart renselsen er over. Neida, hehe, jeg bare tøyser Håper du har tatt litt gravid-bilder, så du kan mimre når du savner det. Husk på alle vondtene, plagene og den evige lengtingen etter å få se din datter Du er nok er kjempegod mor, Delphi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. oktober 2011 #1889 Del Skrevet 9. oktober 2011 Koselig at ting går så fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 10. oktober 2011 #1890 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er så koooselig å lese om den første tiden at jeg blir helt tussete!! Er så mange minner som strømmer på og så gleder jeg meg såå til januar<3 Stor klem til snuppene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 10. oktober 2011 #1891 Del Skrevet 10. oktober 2011 En uke allerede! Så fort tiden går! Koselig at ting går så bra for dere Du kan godt få være gravid for meg i noen dager om du savner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 10. oktober 2011 #1892 Del Skrevet 10. oktober 2011 En uke, gratulerer! Tiden går fort ja! Det er så fint å lese innleggene dine Jeg håper du har hatt en herlig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 10. oktober 2011 #1893 Del Skrevet 10. oktober 2011 1-ukes-dag i dag!! Kan tenke meg at du koser deg med bittelille C... ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. oktober 2011 #1894 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ja tenk, 1 veke allereie! Kjekt å lese oppdateringar frå deg, eg syns det virker ut som om du trivast veldig godt i morsrollen, og eg trur den kler deg Eg liker veldig godt å gå gravid, så eg også trur eg kjem til å sakne det (Men eg gler meg jo aller mest til å få gullet på utsida da, såklart!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 10. oktober 2011 #1895 Del Skrevet 10. oktober 2011 Nattakkem til snuppene i Nederland:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 11. oktober 2011 #1896 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei! Det har vært litt hektisk de siste dagene. Nå er Delphina, delphinamannen og lille C alene. Kraamzorg hadde siste dagen i går, og det ble en del tårer da vi måtte skilles. Mating og skifting går som det suser, og vi hadde en herlig natt i natt hvor C kun var oppe rundt 4 for å få mat. Det er luksus, så vi nyter akkurat den kvelden, for i natt kan det godt være at hun har luftsmerter igjen og hun vil bare ligge på brystet til mamma. Har fått mye skryt angående amming, da jeg ammer godt og ikke har hatt problemer med såre brystvorter. Det viktigste er at jenta mi har det godt. Alt er ikke bare idyllisk. Jeg har dager hvor jeg har angstanfall og er litt distansert, men har snakket med mannen om det, så prøver å åpne meg opp akkurat der. Det hjelper. Det å bli mamma er en stor forandring og det er nå slik at hodet mitt protesterer litt selv om jeg får høre at jeg er flink med datteren min. Jeg har slitt med angst og depresjoner tidligere, så jeg visste innerst inne at det kunne skje at jeg fikk litt problemer igjen. Uansett, det er ikke på langt nær så ille som det kunne ha vært. Vi får se om det bare er barseltårer som kommer ut i angstform. Jeg har det ellers godt og nyter tilværelsen med bæsjebleier, pupp til lufting og ei lita jente som pludrer og virker oppmerksom på omgivelsene (mer enn da hu kun var noen få dager gammel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 11. oktober 2011 #1897 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ååå, koselig å lese i dagboka di mammaDelph :D Høres ut som om alt går supert, og det er nok helt vanlig at det går opp og ned for alle Alt er jo helt nytt og spennende. Tilværelsen blir jo noe helt annet Men så fantastisk det må være å være mamma Du savner magen allerede ja. Tror vi får nyte de siste ukene som gravid da, i plassen for å stresse med å få han på utsiden Får bruke det som oppmuntringsmoment på de dagene jeg helst bare vil kappe av magen og få ut prinsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 #1898 Del Skrevet 11. oktober 2011 Så koselig å høre at amming og stell går så fint Jeg er sikker på at du er en god mor for lille C, og at hun er kjempe heldig som har dere som foreldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 12. oktober 2011 #1899 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ååå, koselig å lese i dagboka di mammaDelph :D Høres ut som om alt går supert, og det er nok helt vanlig at det går opp og ned for alle Alt er jo helt nytt og spennende. Tilværelsen blir jo noe helt annet Men så fantastisk det må være å være mamma Du savner magen allerede ja. Tror vi får nyte de siste ukene som gravid da, i plassen for å stresse med å få han på utsiden Får bruke det som oppmuntringsmoment på de dagene jeg helst bare vil kappe av magen og få ut prinsen Alt går supert, noen opp- og nedturer. Det er jo mye nytt og kroppen kan protestere en gang i blant. Det er noe helt annet enn å være gravid for å si det sånn. Dog, det går som det suser. Tror også morskjærligheten kom litt sent hos meg, for nå elsker jeg bare hvert sekund. Prøv å nyte de siste dagene før gullgutten kommer. Det er utrolig hvor mye en kan savne den store magen. Jeg er jo nesten paddeflat nå, har knapt nok noe mage igjen og det er rart egentlig. Jeg har aldri vært slank, alltid hatt litt mage. Ser tynnere ut enn det jeg gjorde før jeg ble gravid. Og.. Jeg savner den digre magen som dultet borti alt! Så koselig å høre at amming og stell går så fint Jeg er sikker på at du er en god mor for lille C, og at hun er kjempe heldig som har dere som foreldre Det er deilig når sånne essensielle ting går bra. Jeg håper jeg er en god mor, jeg får høre det hele tiden fra forloveden, moren hans og jeg fikk høre det fra kraamverzorgster'ne som var her. Jeg vil bare det beste for snuppa mi. SH er heldig som har dere, sitter nå og venter spent på når du "klekker" jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. oktober 2011 #1900 Del Skrevet 12. oktober 2011 Du er sikket en kjempegod mor. Jeg synes det høres utrolig deilig ut med flat mage Selv om det er koselig å gå gravid, så gleder jeg meg veldig til å få tilbake mage min Den har vært husvert lenge nok nå, føler jeg! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå