Gå til innhold

Betties Andre Sider

Bettie

Anbefalte innlegg

En liten hilsen til deg fra meg.

Du sier du venter på våren, og den er ikke langt unna Bettie.

Jeg fikk litt forsmak på den i dag morges da jeg kom ut for å gå til bussen. Det dryppet fra trærne og var glatt på veien. Jeg vet jo at det går over igjen, for vi har sikkert en del kulde i vente ennå, men det var så kos med den lille forsmaken. Akkurat som et lite løfte.

Jeg synes forresten at det allerede har blitt litt lysere også jeg....

Ha en fin dag videre - jeg tror vi er mange som tenker på deg og gjerne skulle vært der for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tirsdag 13. januar 2004

Jeg har stått! Sensuren falt i dag - og jeg har stått!!!! Jeg var ganske sikker på at det skulle gå bra, men helt sikker kan man ikke være før resultatet foreligger. Nå var det bare to karaktere, da - godkjent eller ikke godkjent. Men jeg tror oppgavene var såpass gode at det var en god godkjent.

Så da gjør det ikke så mye at det har regnet og fortau og gangstier er gjort om til lumske, isglatte feller for fortgjengere.

Kjære fredslilja, væren, mysan og hope. Jeg setter så stor pris på oppmuntringene deres, og medfølende tanker og ord. De betyr mye for meg.

Jo, Væren - spilleavhengighet er en avhengighet, og når det står spilleautomater og roper i hvert butikksenter, er det ikke lett å gå forbi. Men han jobber jo med saken, jeg ble bare så skuffet over at han trodde han kunne lure meg, og late som om alt gikk greit. Foretrekker et ærlig klask i panna framfor snikende mistanker og "jeg lurer på".

Jo, Hope, jeg har noen gode venner også, men jeg har brukt dem så mye. Ikke at de har klaget, men jeg føler at jeg må prøve å spare dem litt i hvert fall.

Jeg har lagt bort kniven igjen, og begynner å telle nye dager uten risping. Du har jo virkelig vært sterk, da, som har klart deg så lenge.

Studier - det gjør jeg fordi jeg liker å studere. Er nok en bokorm. Og jeg har ingen store målsettinger. Jeg skal prøve å stå, men går det ikke, så går det et nytt tog om et år. Verre er det ikke.

Og du har helt sikkert rett mht psykologtimene. Kjenner det tar på, bare det lille jeg har prøvd nå.

Og mysan - det var - selv om det var glatt - deilig å gå ute i går, nettopp fordi det var en forsmak på våren. Jeg er også overbevist om at det har blitt lysere ute....

I dag har jeg vært på jobben. Jeg kan ikke si at jeg har jobbet så mye, men jeg har vært på jobben. Det lå noen mail og ventet på meg, så jeg slettet i vilden sky. Det tok jo tid. Og så måtte jeg jo høre litt om hva som har skjedd siden jeg var der sist, og så .... plutselig var det ettermiddag gitt.

Fikk begynt på noe skrivearbeid, da, så jeg kan si at jeg er i gang. Det var hyggelig å komme på jobb. Ble godt mottatt, og det var en lett stemning. Men det var en passe dose å være der i 5-6 timer når jeg vet at jeg kan være hjemme i morgen. Kjenner at jeg er sliten, selv om jeg ikke akkurat var produktiv. Skal være mer produktiv neste arbeidsdag.

Ellers har jeg hatt en runde med frøkna i dag. Hun ville se på muligheter - og sammen fant vi en begynnelse til en løsning på skoledelen. Hun tar et fag nå - som nki-kurs. Hun må betale halvparten, så sponser jeg resten. Da mister hun ikke alt for mye tid.

Økonomibiten er fortsatt uavklart. Får ikke tak i poden nå. Det er vel ikke alltid han kan ha telefonen på, så jeg vet ikke hvor langt han har kommet med spørsmålene sine om forsvar og økonomi - eller om han har fått svar fra arbeidsgiveren.

Jo - jeg er nok familiens støtte, men jeg står nå litt bedre enn før jul, så det er bra. Selvsagt vet jeg at det kommer tunge dager igjen, men akkurat nå teller jeg bare de dagene som går bra. Starter etter hvert "slag" på en igjen og teller gode dager.

Men - mer enn en oppgave eller en utfordring pr dag - det går heller dårlig - enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 14.januar 2004

Takker for gratulasjoner. Det er deidig å vite at men rundet den bøya med god margin. Så master - here I come. Nei - starter pent og forsiktig med en statistikk-modul. Det er ikke det mest spennende i verden, men - må jo ha det, så da .....

Ser ikke ut til at vi blir mye "plaget" med svigerinnebesøk. Hun har lagt et program som bare har satt av litt tid til å besøke sin mor (og dermed også oss, siden vi har overnattingsplass). Jeg synes jo synd på svigermor, men opplegget passer MEG godt.

I dag har jeg en lat dag. Sto opp seint. Har drukket det foreskrevne antallet kaffekopper, og tatt en laaang lat formiddag. Har satt i gang en vaskemaskin, og skal snart ut en liten tur og gå til ruggen - før det blir mørkt.

Jeg har altså kuttet ut sovepillene, og det går. Det er litt vanskeligere å sovne, men ikke umulig, så jeg legger dem inntil videre til side. Jeg prøver nå å kutte ned på noen av de beroligende tablettene. Har ikke spurt legen, men vil prøve for å bli mer meg. Det kjenner jeg. Er litt sjelven nå, urolig, så det er også en grunn til at jeg skal gå meg en tur. Prøver å ta vekk dosene på dagen, og beholder kveldsdosen inntil videre.

Håper bare at uroen ikke blir verre enn nå, for da kan jeg ikke droppe dagsdosen helt. Går det ikke, får jeg bare fortsette, men jeg prøver og ser. Skal snakke litt med legen om det også.

Da er det tur-tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hei Bettie. Håper du har det bra. :D jeg er trøtt og sliten i dag, men det er vel min egen feil siden jeg ikke kommer meg i seng før seint på natten. Må lære meg å komme meg tidligere i seng, men det er ikke lett gitt. Alltid noe som en bare må gjøre før sengen kaller.

Men men nok om det. Håper du får en fin dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie!

Rød genser er et must! Jeg har alltid en rød genser i skapet.

En av de aller klokeste menneskene jeg kjenner sliter med spilling. En person som jeg har lært utrolig mye av, han er en utrolig god menneskekjenner, intelligent og dyktig i det han driver med. En av de beste i sitt slag. Virkelig en mann det står respekt av på alle mulige måter. Alt var ordnet for ham; flott familie, flott hus, god økonomi - alt var bra. Men bak fasaden lurer en vannvittig gjeld - flere millioner. Han har veddet og tapt, kan man si. Han går til behandling og blir bedre og bedre, men veien har vært lang og tilbakefallene mange. Men det ser stadig lysere ut, tross alt.

Håper og tror at det ordner seg for deg Bettie, - du fortjener det! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre at det gikk bra på eksamen, Bettie. Gratulerer! Jeg vet hvor god den følelsen/lettelsen kan være, ja. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 15. januar 2003

Sånn - der er vi omtrent halvveis i januar.

Takk for hilsner, Lady H, Bertha, Mie og Madam F.

Spilleavhengighet er en av de tilstandene som ikke er veldig synlig utad, Mie. Fasaden kan holdes temmelig lenge. Og avhengig kan man bli uansett hvor klok man ellers er. Halvdelen har jo søkt hjelp til å takle problemet, men det er to skritt fram og ett tolbake. Jeg må være så innmari påpasselig med å få tak i lønninger etc. før ham, og bare gi ham lommepenger. Ellers har vi ikke penger til å betale regninger. Men jeg må være i form for å klare det. Det glir ut når jeg slakker litt av.

Men det verste er alle de små og store løgnene. Jeg skulle så gjenre ha stolt på Halvdelen, men så lenge jeg vet han prøver å lure meg, er det vanskelig.

Selv om jeg har noen tunge og depresive dager innimellom, står jeg litt stødigere, så jeg har sagt til Halvdelen at nå må vi fortsette parsamtalene våre.

Gårsdagen var ikke snill mot meg. Uroen slapp ikke taket, samtidig som tiltakslysten manglet totalt. Det er en vanskelig kombinasjon - uro og tiltaksløshet. Så dagen var grå. Og denne dagen er ikke stort bedre, selv om jeg gjennopptok medisinen i dag.

Det er enn sånn - nesten gråte, orker ikke . hvor er lyset -dag. Var innom sykehuset i dag, og klarte beskrive dagen, men ble enig om å fortsette der jeg er en stund til. Skal tilbake om ca. 14 dager. Synes det er fint at de ikke slipper taket i meg, selv om jeg har et tilbud utenfor sykehuset.

I håp om å kvikne litt til, gikk jeg hjem. Å være fotgjeneger er ikke mindre risikosport nå, for etter noen dager med varnegraden, var det kuldegrader i dag - og skøyteis på fortauene. Men jeg kom hjem i en bit, og uten knall og fall, men ikke mer opplagt.

I morgen vil jeg ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED BESTÅTT EKSAMEN!

Jeg kan ikke fatte hvordan du klarer å konsentrere deg om bøker og lesing når det er så mye annet som foregår i livet ditt.

You are remarkable.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med bestått eksamen kjære vakre deg! Det er jo kjempeflott! Feir det!

Selv om innleggene dine forteller om vonde dager synes jeg alltid du også klarer å gripe fatt i det glimtet av solskinn som er der.. Selv om det ikke alltid virker sånn, husk at den blå himmelen er større enn alle de tunge skyene... Det blir bra igjen! Og du er sterk! Og så må du ikke glemme at du har masse mennesker her som står på sidelinjen og heier deg frem og ut i solskinnet!!

(har fri helgen som kommer heldigvis)

Varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 16. januar 2004

I dag er en sånn dag der kulda sakte spiser seg inn. Temperaturen ute har sunket tre grader siden jeg sto opp. Liker ikke helt det, men det er jo fortsatt langt fra den kulden vi hadde i fjor, så jeg skal ikke klage så mye - bare litt....

Takker for gratulasjoner, mysan og fredslilja. Det er godt å ha kommet gjennom det nåløyet (var nok ikke det trangeste i verden, men pytt - jeg gjennomførte i hvert fall)

Gårsdagen ble i ikke i det hele tatt bedre ut over dagen. På kvelden kom frøkna hjem - og hadde ikke jobb lenger. Det er utrygge tider, nå. Så hun var helt oppløst. Ingen jopbb på henne, og ingen penger for poden enda, og økonomiske forpliktelser. Hun så ganske så svart på situasjonen. jeg fant noen jobber hun kan søke på bare ved å bla fort gjennom her på nettet, og så har jeg satt av mandagen til å hjelpe henne gjennom systemene. Hun har ikke lyst til å flytte hjem - og det forstår jeg.

Synes synd på unge i etableringsfasen. Det er neimen ikke lett å komme helskinnet gjennom den perioden.

Det ble mye tanker og lite søvn i natt, og jeg var kvalm og hadde vondt i hodet da jeg sto opp. Panikken ligger og lurer i vannskorpa og det er ikke ok!

Men jeg stablet meg på beina og dro på jobb i dag. Fant ut at det kunne være like greit å få noe annet å tenke på. Og i dag fikk jeg gjort litt. Fikk begynt på to oppgaver, og har skrevet opp til flere sider. Et møte fikk jeg med meg også.

Det var ikke så mange av de andre som oppdaget at jeg var litt på siden av meg selv i dag, men de som jobber med meg så det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie -

det er noe herk at arbeidsmarkedet er så usikkert for tiden. Det er økonomi som styrer alt nå for tiden. Og ikke bare sånn at bedriftene skal gå rundt, eller med et greit nok overskudd. å nei da - overskuddet må være så og så mange prosent høyere enn i fjor, ellers er det for dårlig og da må vi si opp noen.

Min kusine jobbet et sånt sted. Hun holdt på jobbe seg ihjel og møtte veggen og ble sykemeldt i et halvt år. Da hun kom tilbake skjønte de at de måtte ansette flere folk, så de ansatte tre inneselgere til. Omsetningen gikk opp, men ikke nok, så da måtte de si opp tre stykker igjen, og så er situasjonen like håpløs. Skjønn det den som kan....

>Penger penger penger - det er alt som betyr noe. Jeg blir kvalm :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe trivelig, Bettie. Jeg føler veldig med dere. Snakk om at alle problemer liksom bare samler seg i flokk!!! Nei, det er nok garantert ikke lett å være ung nå om dagen! Om noen få år er det vår eldstemann som skal ut "i krigen", og jeg tror det blir viktig å være tilstede og hjelpe til så godt vi kan. Når det kommer til stykket, er de plutselig ikke så store og modige, likevel, om de vil være aldri så selvstendige! Jeg tror det er en veldig trygghet for ungene å vite at foreldrene følger litt med i kulissene!

Håper det snart går mot bedre tider for deg og dine!

Med ønske om at resten av uka blir bedre, og at du får sove godt om nettene! Da takler vi det meste så mye, mye bedre enn om vi går søvnløse!

Klemmer i bøtter og spann fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 20. januar 2004

Det er ikke lett å skrive når jeg har en kosesyk pus på fanget, men det går med litt velvilje fra begge parter.

Helgen var grei nok. Gjorde litt i huset lørdag, og søndag var vi i barnedåp. Var heldige med været så vi kom oss trygt hjem før isregnet begynte og gjorde om veiene til skøytebane.

Gårsdagen brukte jeg på frøkna. Hun ville ha moralsk støtte i møtet med A-etat. Og systemet er akkurat så firkantet og lite behjelpelig som antatt. Tror ikke frøkna kan satse på noe særlig hjelp derfra. Så nå har jeg følere ute - jobber kommer ofte som et resultat av at man kjenner noen. Og så har jeg sagt til henne at hun får sette i gang alle venner og bekjente. Så dukker det vel opp en jobb etterhvert.

Skal være med henne til sosialkontoret også, for huin kan ikke leve av luft fram til hun får dagpenger eller får ny jobb. Dessuten - hun har ikke tjent så mye at hun kan leve av dagpengene.

Ja-ja. Det ordner seg vel etterhvert.

Snakket med psykologen har jeg også gjort. Vi kom fram til at det jeg ønsket meg, var å være litt mer ansvarsfri enn jeg er. Noen som sa - kom her, så skal vi løse flokene for deg en stund. Men - sånn er ikke verden. Flokene kommer, og jeg må rydde. Jeg skal prøve å se hva jeg kan legge fra meg, men det er ikke så mye, egentlig.

Så min framgang har stoppet litt opp, og jeg har flere grå dager enn jeg synes jeg orker takle. Men jeg står vel en stund til å strømmen, og det går mot vår. Det er jo enda en rest av dagslys og klokka er blitt fire.

Æsj. Dette var da temmelig deprimerende. Jeg skal ta meg sammen og prøve å finne på noe hyggelig i dag, noe jeg har lyst til å gjøre. Kanskje jeg skal okupere badet og ta en lang dusj med tilhørende pleie og stell av en sliten og grå kropp. Tror jeg skal gjøre det, jeg. Så blir jeg sikkert i bedre humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie :)

Litt selvpleie og avslapning gjør nok bra, serru :D

Synes det er fryktelig ille at din sønn og din datter må igjennom så mye crap :( Og at du i tillegg må stille opp for alle, i tillegg til deg selv. Synes du er flink jeg, og virker som en omsorgsfull mor og livsledsager.

Jeg krysser fingrene for at det går bedre hos dere snart, og jeg ønsker dine barn lykke til med etablering. Skjønner at det ikke er noen picnic akkurat. Får helt vondt jeg :( Ikke er det rare hjelpen å få heller i slike situasjoner.

GRATULERER SÅ MYE MED VEL OVERSTÅTT OG BESTÅTT EKSAMEN!

Det var utrolig gøy å høre :D

Synes du er meget dyktig som takler en utdanning på siden av jobb og problemer. All ære til deg :)

Håper du får en fin kveld.

Skal begynne å kalle på våren nå,- jeg er lei vinter og depresjoner + såpeglatte veier.

:: bare vent og se ::

Stor klem :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen,

Håper humøret er på oppadstigende kurve og at du finner roen!

Ha en riktig god helg! Plei deg selv med varme og omsorg!

Klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 25. januar 2004

Nå er uka straks over og en ny skal begynne. Det har ikke vært en god uke for meg. Angsten og uroen har satt seg litt fast igjen, og dagene har vært grå og tunge. Jeg synes ikke om det, for jeg vil bli "meg selv". Tålmodighet - tror jeg sto langt bak i køen når det ble delt ut.

I uka som gikk, har jeg brukt mye tid på frøkna, og har hjulpet henne gjennom den offentlige kverna, som A-etat osv. Har også brukt mye tid på på peppe henne opp, så nå ser hun litt lysere på verden og er full av pågangsmot og klar til å tilby sin arbeidskraft over hele spekteret. Jeg har forberedt henne på at det kanskje ikke bare er å knipse, så kommer det en jobb, men hun håper jo, og går runden til ulike arbeidsgivere.

Jeg har vært et par dager på jobben også, og kjenner at det er ok, men at jeg er utslitt når dagen er over.

Noe hyggelig har det blitt denne uka. Poden hadde spandert billetter på oss til ny-premieren på Fame. Det var en forestilling med mange bra stemmer og mye spenstig dans.

Og vi har vært på fest. jeg var ikke sikker på om jeg ville klare det, for det er noe med at jeg forventer av meg selv at jeg skal være sosial, samtidig som jeg føler at jeg har mest lyst til å være hjemme under pleddet. Men jeg dro av gårde, og klarte til og med å holde en liten tale for jubilanten. Litt stolt av meg selv da. Heldigvis var det såpass høy musikk, så ingen syntes det var rart at jeg ikke skravlet i vei.

Halvdelens søster ble med oss hjem, overnattet og ble her ut over dagen i dag. Jeg er kjempeflin til å være høffelig! Men heldigvis fant hun ut at hun skulle bo hos svigermor et par dager. Egentlig skulle det bare mangle, så sjelden som hun er på disse trakter!

Og nå har jeg huset for meg selv, og koser meg med det. Uka blir hektisk nok, ser jeg, for fortsatt er det sånn at jeg synes det blir mye hvis jeg har mer enn en aktivitet pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...