Gjest Dr Zoidberg Skrevet 5. februar 2004 #201 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg måtte humre litt over den runden du skriver om sist. Om det er noen trøst, du er ikke den første. Lykke til i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #202 Del Skrevet 5. februar 2004 Torsdag 5. februar Jeg tror jeg skal lage et nytt brettspill - byråkratispillet. Som i de fleste brettspill er det om å gjøre å komme først til mål. Underveis skal det være felt hvor man må trekke kort - "ute til lunsj - stå over et kast" eller "du har kommet til feil kontor - rykk tilbake til start". Jeg skal også ha noen "bonus-kort" - "saksbehandler tar saken din ut av bunken - rykk to felt framover". Lurer på om det hadde slått an??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 5. februar 2004 #203 Del Skrevet 5. februar 2004 Tror det hadde blitt en storselger bettie Ellers ville jeg bare grue meg sammen med deg angående oppgavene våre. :-? Må faktisk si at jeg ikke forstår hvordan jeg kunne tenke på å ta matematikk dette året. :o Har vært sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Kos deg med oppgaven din, og jeg skal prøve å kose meg med min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #204 Del Skrevet 5. februar 2004 Fortsatt torsdag 5. februar Jeg tror nok ikke jeg er den første som har stanget hodet i byråkratiets mur, nei. Men jeg leter etter døra, for jeg får så vondt i hodet av å stange i muren hene tiden. Et eller annet sted finnes den sikkert. Jo - jeg tror brettspillet ville slå an - særlig hvis man fikk ekstraslag av å spytte ut eder og galle underveis! De femten minuttene med advokat - de gikk med til å bli klar over at her må man ha en advokat. Lurer på om de sitter der for å kapre nye kunder???? Så her er døra en eller annen lovkyndig person. Jeg har derfor bedt poden sende meg en skriftlig fullmakt, så får vi sjekke om han har krav på fri rettshjelp eller ikke. Hvis ikke, får jeg se hva jeg kan bidra med. I dag har det vært en nydelig dag. Siden jeg ikke hadde noe stort program i dag, våknet jeg selvsagt av meg selv, ganske tidlig. Jeg overtalte meg selv til å sove litt til. Ut på formiddagen var det sol og gradene steg optimistisk, så jeg gikk en tur på jakt etter vårtegn. Jeg fant dem også. Regnet og vinden i går har smeltet mye av snøen, så hvis det ikke kommer et nytt snølass, kan jeg snart ta fram sykkelen igjen. Men det var mange bare veier, det var fuglekvitter over hele linja, og sola varmet. Jammen fant jeg også noen krokuser som har våget å titte opp fra bakken. Var svært fornøyd da jeg kom hjem igjen. Siden jeg er i godt lune, skal jeg jobbe litt med statistikken i kveld. Halvdelen er ute, så det er bare meg og pus hjemme. Det er så lenge siden jeg var inne i de tankebanene at det vil ta litt tid å lese meg opp igjen. Egentlig synes jeg statistikk er interessant. Statistikker brukes og misbrukes over en lav sko, og jeg synes det er spennende å gå bak tallene for å se hva statistikken egentlig sier - og hva den ikke sier noe om. Det er en masse statistikker innen mitt fagfelt, og i den offentlige debatten. Men - det er så mange begreper å huske på. Satser på at de fleste sitter før eksamen i mars-april. Det er dager da jeg lurer på hva jeg har begitt meg ut på, om jeg er litt galt navla når jeg fortsetter studier nå. Men jeg tatt en eksamen om gangen - så får jeg se hvor jeg ender. Fortsatt er målet bare å stå, både når det gjelder statistikk og vitenskapsteori (neste modul). Det er jo bare transportetapper mot master. Hovedjobbinga blir når jeg kommer til hva jeg vil lage en masteroppgave om. Foreløpig har jeg ikke peiling. Må få Halvdelen til å stikke innom svigermor i dag. Hjemmesykepleien ringte og var bekymret for henne. De hadde skaffet henne en legetime i morgen, men jeg tror Halvdelen får ta en tur innom før det. Mulig hun må på sykehuset igjen, for det er ikke mye pust i henne om dagen. Vi vil ha henne under tryggere forhold - omsorgsbolig eller noe sånt, men hun vil ikke selv, og da kommer vi ingen vei. Vi får legge litt press på henne igjen nå som hun ser hvor lite hun får til hjemme alene. Den dere Kohls - det er en forferdelig tilstand. Og dama har tatt opp røykinga igjen - med oksygen i huset. Det er ikke særlig trygt - og det hjelper ikke akkurat på lungekapasiteten at hun røyker, da. Nei - over til litt studier. Hurra!!!!!!! (hmpf) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 5. februar 2004 #205 Del Skrevet 5. februar 2004 Du imponerer meg, Bettie, rett og slett. Måtte bare si det! Alt du greier å få gjort, når du egentlig bare skulle hatt tid til å pleie deg selv! Du er et rivjern av ei dame! *stum av beundring* Håper poden virkelig har krav på fri rettshjelp, og at dere kunne komme noen vei med saken. Det dere opplever nå, er jo like nyttesløst som å pisse i motvind, pardon my english... Kols er jo noe elendig dritt, hørte nettopp en kollega fortelle om sin bror, han er ca 50 og har røykt fra han var ganske ung tenåring. Har kols, så klart, men har ikke greid å slutte å røyke! Men nå hadde han endelig greid å kutte røyken. Og merket en markant forskjell! Fint at du har hatt glede av å komme deg ut i naturen, det hørtes herlig ut! Fikk dårlig samvittighet for at jeg har vært en elendig stuegris i det siste... Ha en kjempefin torsdagskveld, Bettie! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. februar 2004 #206 Del Skrevet 5. februar 2004 Du imponerer meg, Bettie, rett og slett. Måtte bare si det! Alt du greier å få gjort, når du egentlig bare skulle hatt tid til å pleie deg selv! Du er et rivjern av ei dame! *stum av beundring* Sier meg helt og fullstendig enig med fru Vær. Bli ikke overrasket om vi kommer innom for å spise rognebær en dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 5. februar 2004 #207 Del Skrevet 5. februar 2004 Jepp! Vi stiller helt klart på rognebærbuffeten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 5. februar 2004 #208 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei! Innom på skjeldent besøk for å legge igjen en klem. Overskuddet begynner å komme tilbake? Du har i alle fall stor innsatsvilje når du beveger deg i byråkratilaborynten. Snakker om pes! Klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #209 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei Hilde. Koselig å se deg igjen. Håper du har det bra. I dag har jeg bare hatt en fantastisk dag, og da har jeg plutselig litt overskudd også. Mie og væren - velkomne skal dere være. Skal dekke på med de fineste fat, jeg. Lurer på om det går an å lage vin av kirsebær???? Nei, det blir vel litt vel surt, men hvis jeg søter den opp og hiver i litt sterkt, så kanskje det går an å lage en likør??????? Vel - har jo noen pærebrus på lager dersom rognebær ikke skulle falle i smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 6. februar 2004 #210 Del Skrevet 6. februar 2004 Det høres fantastisk ut, Bettie! Jeg drikker hva det skal være!!! Hvordan har dagen vært i dag? Håper du er inne i en stim av gode dager! Ønsker deg en kjempefin helg! 1000 gode klemmer og en flaske pærebrus fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #211 Del Skrevet 8. februar 2004 Søndag 8. februar Det er vinter igjen. Etter et par vårdager, slo vinteren til igjen med snø og kalde grader. Men siden det fortsatt blir lysere, regner jeg med at det bare var et midlertidig tilbakeslag for våren. Dagene har gått litt hulter i bulter for meg. Fredag var jeg på jobb, og fikk unna en del skriverier. Fikk telefon fra hjemmesykepleien om at svigermor ble kjørt til sykehuset. Hun hadde fått lungebetennelse igjen. Så jeg måtte varsle halvdelen, nieser og andre som burde vite at hun ikke var hjemme. Glemte å avbestille maten hennes, så den kom jo i løpet av ettermiddagen. Var ikke helt i form fredag. Syntes dagen var tung, og falt tilbake til gamle synder. Så akkurat nå er den ene armen litt vond. Lørdag tok Halvdelen opp rispinga mi, for han hadde selvsagt oppdaget kniven min. jeg prøver hele tiden å forsikre ham om at jeg ikke kommer til å skade meg alvorlig. Og jeg vet at jeg kommer til å slutte med det etterhvert. Det var jo en nedtur, da, nå som jeg har holdt opp så lenge, men det ble litt overbelastning på systemet med poden, og svigermor og alt annet i verden. Besøkte svigermor i går. Hun blir nok liggende en stund på sykehuset, for hun er koblet til slanger og mer oksygen. Hjertet sliter når hun får for lite oksygen, og det er ikke så sterkt i utgangspunket. Dro hjem til henne og tømte kjøleskapet, fant fram till klær og toilettsaker til henne og ok med fuglen hennes hjem. I dag her jeg lest om statistikk, og svart på halvparten av oppgavene til neste forelesning. Jeg forstår det jo, men det er bare aldri så lite kjedelig. Godt at man kan ha med alle hjelpemidler til eksamen, og at vi kan få veiledning. Må vel klare å stå på dette også. Halvdelen besøkte svigermor, og er og ser frøkna spille kamp. Bøllepusen syntes det nye medlemmet i familien var fasinerende. hun har sittet lange tider forran buret til fuglen. Hun har nok lurt på hvordan hun skal få tak i den godbiten. Det går ganske bra, for hun har ikke hoppet opp på hylla til buret. Men hun skulle nok gjerne ha tak i fjærkreet, ja. I morgen får jeg løse resten av oppgavene. Orker ikke mer i dag. Nå skal jeg sette meg og strikke litt. Har laget en bra kolleksjon vesker nå, men har garn igjen til et par til. De er ganske fine, noen av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 8. februar 2004 #212 Del Skrevet 8. februar 2004 Heisann, Bettie. Håper du får ei fin uke som kommer, og med litt mindre "action" enn det du har hatt de siste dagene. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt for at ikke Madam Felle forstyrrer nattesøvnen din med sin ... ehm ... vakre sang. Den bøllepusen din sammen med pip-pip'en fikk meg forresten til å tenke på Pip og Sylvester. Fikk rare bilder i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #213 Del Skrevet 9. februar 2004 Mandag 9. februar Snakk om overgang. Det var jo 11 av de blå gradene ute i dag da jeg sto opp. Det var hutre, det. I går var det skikkelig liv i stua. Frøkna kom på overnattingsbesøk - med menasjeriet sitt (en halvvoksen katt og en liten kattunge). Vårt Bøllefrø nærer en sterk mistanke til at unge pusebøller skal finne på noe bøll - som å hugge tak i halen hennes, så hun fant fort et, etter hennes syn, trygt sted - oppå en kjøkkenstol, under kjøkkenbordet. Men hun tenkte ikke på at halen - den hang nedenfor stolsetet - i akkurat passe høyde for noen ungkattbøller som nesten sloss om å ta halen. Bøllepusen ble meget fornærmet. Men så fikk den eldste av de to unge kattene øye på en liten fuglelekkerbisken. Og hun ga seg ikke med første fall. Fuglen skvatrert av redsel og flaksa som gal inni buret, mens katta hang etter klørne i hylla. Vi flyttet buret høyere opp, men katta ga seg ikke. Gjett om det ble en våt pus da hun forsøkte seg på en gardinforsering.P Det kunne vært scener fra Pip og Sylvester, helt klart. Den yngste katten er jo bare 8 uker, så den ga seg til å gnage på fingrene mine i håp om å få noe melk, så jueg fikk bløtt opp litt tørrfor til henne. Så det var kattegjammer, hyl og hese fugleskrik. Burde filma det sånn at jeg kunne ta det fram i mørke stunder, for det var absolutt helt villt. Fint at du vil sørge for nattesøvnen min Bertha. Skal jeg fortsette å være så vakker som jeg er, må jeg bare ha litt mer skjønnhetssøvn for hvert år som går. Som hundreåring vil jeg da måtte soven en del timer, men det er jo lenge til jeg blir hundre, så jeg skal ikke bekymre meg om det på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 11. februar 2004 #214 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei, Nå er det lenge siden jeg har vært på besøk i boken din. Hvordan har du det kjære vakre menneske? Hvordan er uken din? Sitter du godt på gjerde? * Fredslilja vanner gresset på begge sider av gjerde slik at det blir grønt og frodig, planter noen blomster, finner noen koselige sauer som kan beite på jorde, henger opp en sol, plasserer en kurv med godsaker på gjerde og håper Bettie smiler* Ha en riktig god uke videre og husk at du er verdifull! Klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 12. februar 2004 #215 Del Skrevet 12. februar 2004 Så det var kattegjammer, hyl og hese fugleskrik. Burde filma det sånn at jeg kunne ta det fram i mørke stunder, for det var absolutt helt villt. Dette hørtes ganske vilt ut ja! Skulle gjerne sett den videoen ( om det var noen ). Dakar Bøllepus for øvrig,- skjønner at den ikke er så overbegeistret for småbøller ;-) Lenge siden jeg har vært her nå, Bettie. Er blitt sløv med dagbøkene og glemmer stadig. Lurer litt på å snurpe igjen min egen dagbok snart, for jeg føler at det ikke blir så mye tid igjen når jeg begynner å jobbe. Må prøve å være litt mindre på KG framover, og det blir nok enkelt, for vi får jo frakoplet nettet i ganske mange uker når vårt kjære leverandørfirma skal overføre til leiligheten i Bærum. Sukk... Hadde sansen for det byråkratistigespillet asså! Good one Kjenner til det... :: ristepåhodet :: Jeg blir bare mer og mer paff over din sønns situasjon jeg. At det går an å være så useriøse og djevelske som den arbeidsplassen ? Jeg håper virkelig det årner seg og at ting løsner. Du er kjempetøff som stiller så opp, Bettie :D Du virker som en omsorgsfull mor, og du tar vare på dine Håper det går bra med statistikken : - ) Torsdagsklem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. februar 2004 #216 Del Skrevet 12. februar 2004 Hei Bettie - nå har jeg fått oppdatert meg litt på dagene dine igjen. Jeg ble sittende her og klø meg i hodet da jeg leste om din erfaring med byråkratiet. Er det virkelig mulig at ingen vet hvor man skal henvende seg hen? Og at et firma som ikke er registrert er det umulig å begjære konkurs fordi man trenger firmaattest, som altså ikke eksisterer.... Skjønner ikkenoe jeg - velkommen til kokoenens hjemland.... mamma mia.. Ellers er jeg bare stadig like imponert over styrken din!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. februar 2004 #217 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg ER nok ikke helt oppdatert på alt hva du sliter med, men jeg er imponert over styrken likevel. Og ville bare stikke onn hodet, gi deg en :blomst_opp: ja en riktig fin blomst, for det fortjener du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 13. februar 2004 #218 Del Skrevet 13. februar 2004 Tenker på deg og håper flokene ordner seg etterhvert - og om ikke så altfor lenge. Blir så inderlig forbannet over at noen kan få lov til å bare klusse til livet for andre på den måten som den useriøse arbeidsgiveren til poden. De skulle hatt god, gammeldags juling!!! Håper også det går bra med din svigermor, og at du får en fin helg, Bettie! Klem fra meg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 14. februar 2004 #219 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei Bettie Håper du får en fin helg, og at alle er snille med deg. :-) Kan kanskje komme inn å synge nattasang for deg som jeg gjør for Bertha. For det får henne til å sovne så godt. Har mange på lager vet du. Du kan jo også tipse meg om favorittsangen din da, så kan jeg øve inn den, og fremføre den for deg i stedet. Valget er ditt. Ha en fortreffelig lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. februar 2004 Forfatter #220 Del Skrevet 14. februar 2004 Lørdag 14 februar Til alle som er innom legger jeg her en Valentine-hilsen. Glad i dere! Favorittsang - madam - må nok tenke litt på den, men skal komme tilbake til saken. Tror nok en kveldssang fra din gullstrupe vil være det som gjør at jeg slapper av i kveld. Når det gjelder saken til poden, Væren, så har jeg nå betalt det han skyldte i fagforeningen. Han hadde jo ikke penger til å betale kontigenten fordi han ikke fikk lønn, og de kunne ikke hjelpe ham før han fikk betalt kontigenten. Så nå har jeg tenkt å overlate saken til dem. Regner med at Hotell og Restaurantarbeiderforeningen har vært innom slike saker før..... Men også der er det altså som ellers, mysan - hvis du ikke har penger, så får du ikke hjelp. Det går bedre med svigermor, men hun blir jo litt mer redusert for hver omgang. Ellers er jeg litt sinna på sykehuset. Svigermor ringte meg nemlig i går kveld, og da var hun blitt sendt hjem. Ikke var vi varslet om at hun skulle hjem, og ikke var hjemmesykepleien varslet. Vi hadde jo satt ned varmen mens hun var borte, så Halvdelen måtte bort og sette den opp for henne. Jeg klarte å få tak i mobilnummeret til vakthavende hjemmesykepleier, sånn at jeg fikk ordnet med at hun får mat, medisiner og at de fikk sjekket at hun har nok oksygen hjemme. Stakkar svigermor - hun følte seg som pakkepost. Fortalte sykehuset om hva vi mente om hjemsendelsen, men de sa bare at svigermor selv var en myndig person og det var hun som måtte be om videre hjelp. Grrrrrr! Vi hadde jo ønsket at hun fikk et nytt korttidsopphold slik at hun kom mer til krefter igjen, men slik gikk det altså ikke. Takk for blomst, Fredagsbarn, og for koselig hilsen, fredslilja. Bøllepusen og fuglekreket har kommet fram til en ordning, Diva - de later som de ikke bryr seg om hverandre. Hva ellers har skjedd denne uka? Jo - jeg var innom sykehuset igjen. Overlegen - som jeg nesten klorte øya ut av fordi har var så arrogant - har vist seg fra en annen side de siste gangene, og jeg føler nå at han virkelig hjelper meg. jeg blir nok sittende på gjerdet en stund til, for jeg kommer til å bruke tid på å finne ut hva jeg vil med livet mitt. Jeg må både se på hva jeg har, og hvilke alternativer jeg har, og hva som koster mer enn det smaker. Men bare å ha tatt beslutningen om at det er dette jeg vil jobbe med, har roet meg litt ned. På jobben glir dagene litt greiere, men jeg vil fortsette med å være aktivt sykemeldt enda en måned. Jeg forsto faktisk oppgavene i statistikk! Så før første forelesning klarte jeg å hjelpe de andre på gruppa også. Så nå ma jeg sette meg ned å se på notatene fra forelesningene, og se om jeg forstår det som ble gjennomgått. Jeg tror jeg gjør det, så da går det nok greit til eksamen i mars. Men nå må jeg snu meg rundt og ordne i stand. Skal ha en del venninner på besøk i kveld. Gleder meg til det. Halvdelen skal lage mat til oss. Han er nå snill, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå