Fredslilja Skrevet 13. mars 2004 #261 Del Skrevet 13. mars 2004 Selv om det ikke føles slik, så er du utrolig modig. Det krever mot å utfordre angsten sin på den måten som du nå gjør!! Ikke rart du var helt tappet for krefter etter den store kampen du kjempet! Ta det skritt for skritt - kanskje neste gang du kommer dithen at du våger å åpne munnen og.. Gi det tid - og ikke press degselv for mye. Håper du sov bedre i natt! Hvordan ble det med håret? Ha en god lørdagskveld! Klem, lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. mars 2004 Forfatter #262 Del Skrevet 14. mars 2004 Søndag 14. mars Takk for støtte både Bertha og Fredslilja. Det går litt bedre med frøkna, men hun er trist, og gruer seg til begravelsen. Håret ble mye spreker nå, Fredslilja. Mørkt med litt fiolett skjær. jeg burde vite at jeg ikke trives med rødt hår, for jeg har prøv det før. Men jeg synes det ser så sprekt ut på andre - så da prøver jeg selv også. Siden det går så lenge mellom hver gang jeg prøver rødt, husker jeg jo ikke hvorfor jeg ikke velger det - før jeg har gjort det igjen. Men nå tok jeg vare på lokket, så jeg husker hva jeg er fornøyd med. I dag har jeg vært flink student. Jeg har repetert hele pensum og notert som en gal. Men nå vet jeg at jeg kan stoffet, så med 14 dager til eksamen har jeg god tid. I går var Halvdelen og jeg ute og bowla. Det er ikke akkurat det jeg utmerker meg mest i, men moro lell. Jeg treffer jo innimellom, da, og regnet ut at jeg traff oftere enn jeg slengte kula i renna, så da var jeg fornøyd. Og nå prøver jeg igjen en medisinstopp. Har trappet ned over tid, men kjenner at jeg ikke har tatt tablettene på et par dager. Jammen er det bivirkninger med å slutte også! Så jeg er litt småsvimmel og litt på siden av meg selv, men det går jo over, det også. Og i morgen er det jobb og møter og så er det full rulle resten av uka. Denne uka har jeg program hver dag, så jeg er litt spent på hvordan det går - å ikke ha en dag å ta meg inn på. Så nå skal jeg straks krabbe under dyna. Sov godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. mars 2004 #263 Del Skrevet 14. mars 2004 Nope Poirot - tannlegen fikk ikke sett på tennene mine. Jeg hadde mer enn nok med å sitte i stolen og prøve å puste - og ikke stikke av. Neste gang - kanskje? Kanskej! Uansett et langt skritt på veien du har tatt nå! Neste gang, kanskej du sitter i stolen litt roligere. En annen gang kanskej tannlegen får titte i munnen uten å røre? Babyskritt, men vikitge skritt! Du går rikitg vei. Ikke vent for lenge til neste gang. Og busk å pust med magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2004 #264 Del Skrevet 15. mars 2004 Innom med en klem, rett og slett fordi du fortjener det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 18. mars 2004 #265 Del Skrevet 18. mars 2004 Heisann og hoppsann! Stikker bare innom en tur fordi jeg hadde lyst. Det er langåpent i butikkene i dag, men jeg motsto fristelsen og gikk forbi samtlige uten å trø innforbi en eneste gang. Er ganske fornøyd med det. Og det er nok lommeboka og! Håper alt står bra til. Våren kommer nå, har du merket det? Jeg var helt yr i dag morges da sola skinte og vinden var myk som bomull. Bare så vidt jeg klarte å presse meg selv inn på kontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 20. mars 2004 #266 Del Skrevet 20. mars 2004 Hei Bettie! Rett etter jeg fortalte deg om tannlegeskrekken, så ringte jeg å bestilte time selv. Skal til tannlegen på onsdag. Jeg vet at det er et eller annet med den ene tannen men vet ikke hva. Kjennes ut som det er noe som mangler. Håper du har det bra. Jeg tenker på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 21. mars 2004 #267 Del Skrevet 21. mars 2004 Heisann, Bettie! Nå er det lenge siden jeg har vært innom hos deg. Etter sydenturen var jeg trøtt som et slips fordi jeg var litt søvnløs der nede, og reising og styr med 3 unger, mann, 3 kofferter mm. tok litt på. Men jeg klager ikke, altså!!! Det var jo ferie, og ferien var fin, den! Likevel var det godt å komme hjem. Jeg elsker å komme hjem!!! Jeg har oppdatert meg litt, og ser at det har vært triste dager for frøkna di. Så fryktelig vondt når sånt skjer. Ikke lett å finne ord. Men det du sier om å være der for henne når hun måtte trenge deg, det er i grunnen det eneste - og beste - du kan gjøre. Og det er du god på; det vet jeg! Neste gang er jeg sikker på at det går enda litt bedre hos tannlegen. Tror tannlegen din har rett i at du ikke er alene om å ha det sånn, og heldigvis virker han til å være en forståelsesfull mann. Da jeg var hos tannlegen nettopp, han er av det pratsomme slaget, fortalte han om da han studerte på universitetet, og en professor skulle bruke ham til demonstrasjon. Da hadde han sittet der med foldede hender og bedt inni seg: "Vær så snill, kjære Gud - ikke la det være rotfylling!!!" Her regner det nå, men likevel er det nydelig å konstantere at våren er på full frammarsj! I bedet mitt spirer og gror det, og dagene er lysere. Sent i ettermiddag lokket Hr. Sau meg med på en lang, fin tur, og det var nydelig! Det gjør godt for kropp og sjel å gå tur! Så selv om jeg kan være litt treg å få ut døra, er jeg alltid glad for det etterpå! Ha en fin, ny uke, Bettie! Klem fra sauen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. mars 2004 Forfatter #268 Del Skrevet 21. mars 2004 Søndag 21. mars Det har gått litt tid siden jeg skrev sist. Jo-da Poirot - jeg må nok pent ta det sakte, med tannlegen. Men jeg skal dit denne uka, så da håper jeg at jeg kommer til "gap opp"..... Og det er helt klart vår, Bertha. Og jeg er helt klar for vår også! I går var det vårjevndøgn - et herlig ord! Takk for klem, Mie. Hyggelig at du er innom. Og Trulselinemor - da er vi to modige damer som skjelver litt i knærne om dagen, da. Lykke til! Hyggelig å se deg innom igjen også fru Vær. Var innom fjøset ditt, men der var det jo tomt i stua...... Uka som gikk har vært tøff. Traff en nerve hos psykologen, og den slo meg litt ut. Det har blitt mye tenking og grubling, ja. Jeg tror jeg vet hva som ligger bak tannlegeskrekken. Men det ligger mange år tilbake i tid. Det er rart, det der, hvordan gamle ting kan forkle seg og dukke opp som noe helt annet. Og det er også rart hvordan gamle historier fortsatt kan gjøre vondt. Det er noe med hjelpeløsheten og mangel på kontroll som får tannlegekontoret til å innta skrekk-kabinett tendenser. Men - jeg skal tilbake denne uka, og jeg håper ikke det blir like utmattende som sist. Halvdelen og jeg hadde også en oppfølgende par-samtale. Også der ble jeg presset nå. Halvdelen vil at jeg skal slutte med rispinga - og det vil jeg også, men jeg er ikke klar til det enda. Jeg har funnet ut at akkurat det henger sammen med et behov for å kontrollere noe, når jeg ikke kan kontrollere det som skjer rundt meg, så når jeg får igjen kontrollen, så slutter jeg med det. Elles har jeg funnet våren, og lørdag satt jeg ute, riktignok med et pledd rundt meg, men jeg satt i sola og leste en bok. Herlig! I dag har jeg løst eksamensoppgaver - bare for å være forberedt, så nå er det natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. mars 2004 #269 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei Bettie - måtte stikke innom for å oppdatere meg litt igjen, og ser at livet ikke er veldig snilt mot verken deg eller frøkna. Det er ille å miste venner i så ung alder, mine barn har også opplevd det - og mer enn en gang. Jeg tror de har mistet fem venner på fem år, helt tragisk. Ikke alle var nære venner, men tre av dem var. Resultatet er at i hvert fall guttene mine har kledd på seg usårbarhetskapper, og det er ikke noe som går innpå dem lenger - tilsynelatende... Jeg synes du var kjempebarsk da du tvang deg selv til å sitte i tannlegestolen så lenge. Du er skikkelig modig, og temmelig sta også tror jeg En annen stakkar ville jo bukket under for frykten og løpt, og ikke trosset den slik du gjorde. Heia deg, Bettie!! Du er en skikkelig survivor du! Nå skinner sola ute, og det er godt å se, for i dag morges var det skikkelig surt ute. Til helgen stiller vi klokken igjen, så nå går det rette veien!! Ta fortsatt vare på deg selv Bettie-mor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 25. mars 2004 #270 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei hei Bettie. Titter innom for å si hei. Holder på med en IT oppgave, og den tar snart knekken på meg. Hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde gruppen vår aldri valgt den type oppgave. Men gjort er gjort, og spist er spist. Pensum får jeg prøve å lese når alt annet er ferdig, og når det blir, vel det kan sikkert diskuteres. Blir jeg ferdig til sommeren, skal jeg være sjelglad, men tviler egentlig på at jeg gjør det. Regner kanskje med at jeg må lese litt matematikk i sommer. Selvfølgelig var det det jeg hadde lyst til, men når en velger helt på tryne oppgaver, får en ta smellen som kommer også. Ellers skinner solen, og jeg venter i spenning på at våren skal komme. 10 grader til, og jeg skal være happy. Kos deg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 28. mars 2004 #271 Del Skrevet 28. mars 2004 Hei der! Stikker bare innom for å ønske god søndag. Er det ikke herlig med en time ekstra dagslys nå, eller?? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. april 2004 #272 Del Skrevet 2. april 2004 :o Hvor er det blitt'a Bettie?? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 2. april 2004 #273 Del Skrevet 2. april 2004 God påske Bettie. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. april 2004 #274 Del Skrevet 3. april 2004 Innom for å ønske deg en god påske, Bettie. Lyse kvelder, det spirer i jorden og en og annen svimeslått humle nyter solskinnet. Akkurat der er forresten meg og humlen ganske lik - svimelslått og nytende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 3. april 2004 #275 Del Skrevet 3. april 2004 Ville bare ønske deg en riktig god påske, Bettie! Håper den blir fin! Jeg er full av gipsstøv fra nedrevne takplater, har nettopp sittet og sukket over hva vi har begitt oss ut på mht. oppussing av stua. Det blir en helsikes jobb, for å si det sånn! Blir mange uker med støv og dritt og maling framover. SUKK!!! :-( Masse påskeklemmer fra meg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. april 2004 Forfatter #276 Del Skrevet 3. april 2004 Lørdag 3. april Her er jeg tilbake igjen. Selv om jeg har vært litt fraværende, ser jeg at derer har tenkt på meg. Setter veldig pris på det. Så tusen takk skal dere ha. Min verden har vært en smule vrang en tid. Jeg dukket litt under igjen..... Jeg strever jo med å komme over den tannlegefobu-greia. Og jeg har vært hos tannlegen en gang til. Denne gangen kom jeg så langt som til "gap opp". Ikke ble jeg stående å holde meg fast i veggen veldig lenge før jeg satt meg i stolen heller. Men det er hard jobbing. Særlig er det vanskelig å sitte stille og puste samtidig. Men - jeg klarte å gjennomføre det, Så neste mål tannlegen og jeg har satt, er at han skal få pirke litt (han brukte bare speilet denne gangen - bare for at jeg skulle øve på å gape opp), og ta bilder. Akkurat bildegreie er grei nok, den er jeg ikke redd for. Men - det er fortsatt en kjempebøyg å gå inn på kontoret, sitte og vente og sette meg i stolen. Det blir vel lettere etterhvert, håper jeg. Kanskje jeg til og med klarer å gjennomføre en time uten å ha med Halvdelen - etterhvert. Men - jeg ser nå på hvert skirtt som en liten seier for meg selv. I kjølvannet av at jeg jobber med fobien min, avdekker jeg gamle sår og vonde minner. Det er slitsomt. Men på en eller annen måte må jeg få parkert fortiden der den hører hjemme - i fortiden. Regner med at psykologtimene kan hjelpe meg med det. Det er bare så slitsomt å huske.... Et lit hurra - jeg er ferdig med statistikken! Eksamen er ferdig. Nei - jeg har ikke fått noe resultat enda, men jeg vet jeg har stått. Jeg forsto nok til å vite det. jeg holdt på å måtte avlyse hele greia, for jeg fikk kastet over meg en influensalignende forkjølelse to dager før eksamen. Så jeg stilte med bøker og blyant og paracet og nesespray. Utrolig hvor godt et par paracet gjør for en febervond kropp. Etter eksamen har jeg derfor stort sett inntatt horisontalen, men er nå oppegående igjen. prøvde meg på jobben i går, men ble sendt hjem. De andre syntes ikke jeg så frisk nok ut, og det var jeg vel heller ikke. Kjente at det var mye lettere å være oppegående hjemme enn på jobb. Men nå er det påske, og jeg tar meg fri hele påsken. Har ingen ville planer, men skal prøve å være litt husmor, da. Og håper på noen solgløtt. Det er en deilig tid, nå. Det er nesten sånn at jeg går ut med linjal i lomma for å måle hvor mye tullipanene har vokst siden sist. Stæren sitter overst i tretoppen og synger både morgen og kveld, og linerla flakset forbi meg i går. Det er lyst om morgenen og det er lyst ganske lenge om ettermiddagen/kvelden. Poden er hjemme på perm og skal være her nesten hele påskeuka. Det er jo hyggelig å se ham, da, selv om han er en meget travel herremann. Han trives fortsatt med livet i militære, og jeg synes det er topp. Frøkna - hun har greid å skaffe seg en liten deltidsjobb hvertfall, så hun føler hun er i gang igjen. Det gjør noe med selvtilliten, det. Halvdelen har våknet skikkelig til liv i vårsola. Han etablerer nye nettverk rundt seg, og er aktiv på flere fronter. Det er kjempeflott. Får han nå bare kontroll på pengeforbuket, så er alt såre vel. Så da er det bare meg igjen. men jeg vet at det tar tid å stable seg sikkkelig på beina etter en sånn trøkk. Og jeg vet at det koster. Og så var det dette med tålmodighet, da..... Men - jeg har nesetippen over vannskorpa igjen nå, etter en tur i dypet. Satser på å holde meg flytende framover. God påske til de som er innom..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 3. april 2004 #277 Del Skrevet 3. april 2004 Ville bare ønske deg og dine en riktig god påske. :-) Håper dere får fint påskevær, og at dere får slappet av. Kos dere masse. fra Madammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 4. april 2004 #278 Del Skrevet 4. april 2004 Kjære kjære Bettie, Gratulerer med overstått eksamen, håper du får gode nyheter tilbake om den! Og så håper jeg forkjølelsen slipper taket! Synes du gjør en kjempejobb med fobi-jobbingen din jeg! Gi degselv kreditt for at du ikke tar beina på nakken og løper det forteste du kan derifra!! Det krever mot å ta tak i det på den måten som du nå gjør! Det er greit å gå ned på dypet - så lenge en ikke blir så lenge der nede at en gror fast og glemmer hvordan det er på overflaten! Der nede ser en bare refleksjon og glimt av solstrålene - det er over vannflaten man virkelig kan kjenne strålene. Så hold deg flytende kjære vakre deg, du har det du trenger i degselv. Ikke vær redd - du er allerede så utrolig modig og sterk og jeg beunderer deg virkelig for det! Håper du får en god påske! Varm klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. april 2004 Forfatter #279 Del Skrevet 5. april 2004 Mandag 5. april Takk for påskehilsen, madam. Og takk for nydelige ord, fredslilja. I dag har jeg vært litt flink - sånn litt husmorflink. Det var jo et forferdelig vær i går, med regn og blåst, så presenningen som dekket til veden, den blafret og flagert - men holdt seg i nabolaget, så på formiddagen bedrev jeg ved- og presenningberging. Bare stablet litt om på veden og hentet meg en haug med murstein og brettet pent over veden igjen. Og da jeg først var i gang ute, ryddet jeg vekk vinterens rusk og rask ved morgenuteplassen, og fikk fram grillen. Pakket ut hagemøblene gjorde jeg også, men jeg har ikke satt dem ut enda. De trenger en grundig vask. Etter en minivåronn, hadde jeg fortsatt litt energi igjen, så da vasket jeg vinduene på den ene siden av huset. Resten skal jeg ta en annen dag. Klær har jeg vasket også. Men - siden det er påske, bestemte jeg meg for ikke å overdrive, så jeg var borti butikken og kjøpte meg et ukeblad, og siden jeg er helt alene for meg selv, benyttet jeg anledningen til å stelle pent med meg selv på badet. Hår ble fjernet og føtter skrubbet og godkrem smurt både her og der. Og enda er det bare tidlig formiddag. Så resten av dagen skal jeg gjøre fint lite. Har vært flink nok! Dessuten har piffen gått litt ut av meg. Er ikke helt pr.kasse etter forkjølelsen. Den henger i og gjør meg anpusten bare jeg skal gå opp kjellertrappa. Ukebladet ligger klart ved godstolen, så om en liten stund skal jeg sette meg der og vegetere. I går var frøkna og poden på middagsbesøk. De hadde tid til å stikke litt innom, før de for til hver sin kant igjen. Det var godt å se at frøkna virkelig var hel, for hun kolliderte lørdag. Heldigvis ble det små skader på bilen og ingen skader på personene. Det der med ungdom og førerkort - det bekymrer et moderhjerte en del, men - akkurat det er det fint lite jeg kan gjøre noe med - annet enn å håpe at alt går bra. nei - nå skal jeg ta en liten runde her, og så skal jeg lese ukeblad! Og selv om jeg ikke har gått på ski, har jeg tenkt å spise en appelsin mens jeg leser. Er det påske - så er det påske! Jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. april 2004 #280 Del Skrevet 5. april 2004 Deilig at du tar vare på deg selv, Bettie! Og så flink du har vært. Får litt dårlig samvittighet av at jeg ikke er spesielt husmorflink for tiden, men det kommer seg - forhåpentligvis Heldigvis er mannen litt husmor innimellom da, ellers hadde det gått ille her ja Håper du koser deg masse resten av påska også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå