Gå til innhold

Om livet som kjæreste, bonusmamma, innvandrer og pedagog


Audry76

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Den hersens vinden har man visst i Norge også, men da helst her på det forblåste vestlandet. Innlandet er mye roligere sånn sett *savne*.

Håper du får en flott lørdag, Audry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den hersens vinden har man visst i Norge også, men da helst her på det forblåste vestlandet. Innlandet er mye roligere sånn sett *savne*.

Håper du får en flott lørdag, Audry :)

Sant nok, jeg burde være vel vant etter å ha vokst opp på vestlandet. Problemet er at det ikke finnes et eneste fjell til å dempe vinden fra enkelte retninger, så det blåser fra alle kanter på én gang. Og det er litt slitsomt... :fnise:

Jeg bare sutrer, altså, fordi vinden blåste seg nedi genseren min. Synes den tok seg i overkant store friheter. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Purple Haze:-) Deilig helg sålangt!!

Raven; Ja,, den der jævla vinden... sykle i motvind er ikke stas.

Litt redusert idag jeg...det var J-dag igår - dagen da julebrygget kommer. Stor begivenhet her det. Jeg og kjæresten dro på cafe og tok et par øl - og de satt i skallen gitt!! Hjem og drikke litt hvitvin etterpå, er godt med cola idag :fnise:

Om noen timer skal jeg til en venninne og grille. Blir kos. Blir skandinavisk kveld - 3 nordmenn, 2 svensker og en danske. Hadde verden vært perfekt kunne alle snakket sitt morsmål, men blir nok en herlig blanding av alle tre språkene.

God lørdag derute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legge til at jeg aldri har frosset så mye som jeg kan gjøre her. Vinden går gjennom marg og bein.. og jeg har overlevd et år på en forblåst vestlandsøy og 3 år i Finnmark. Og første vinteren i Finnmark var det -30 i et par uker...

Er liksom ingenting som sperrer for vinden her på djeveløen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legge til at jeg aldri har frosset så mye som jeg kan gjøre her. Vinden går gjennom marg og bein.. og jeg har overlevd et år på en forblåst vestlandsøy og 3 år i Finnmark. Og første vinteren i Finnmark var det -30 i et par uker...

Er liksom ingenting som sperrer for vinden her på djeveløen..

Ikke her heller. Det er godt på varme sommerdager, når man får den lille vinden av og til... Men på kalde høstdager, synes jeg godt man kunne fått litt fri fra den. =P Men nei, den herjer på hele tiden. Fra alle kanter, så det nytter liksom ikke å stå i le bak en vegg, vinden får tak i deg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det hjelper liksom ikke med varmegrader og sol, så lenge vinden går gjennom marg og bein. Og en blir jo helt ør i hodet av vind, synes jeg. Og i og med Danmark er så paddeflatt, får en jo aldri pause heller. Huttemegtu, jeg hadde ikke orket!

Kos deg på grillfest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en helt fantastisk hyggelig kveld igår.

Min svenske venninne hadde disket opp med tapas-aktig forett, og biff, poteter og noe kjøttdeig-feta aktig.

Samt snacs, varmelamper og god stemning.

De andre jentene var kjempekoselige, og det var virkelig en hyggelig kveld.

Litt smal i skallen da jeg våkna, men tvang meg på trening likevel.. det var ren vilje og ingen glede :sukk:

Ellers har det vært mye kokkelering her - frokostkjeks og latmannsbrød fra "Nigella ekspress". Er en kokebok som anbefales på det sterkeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røff start på mandagen - ble ringt opp klokka 10 fra jobben - skulle vært der klokka 9... Sov godt jeg :sovne:

Ellers en ok dag på jobb - har besluttet å øke til 4 dager i uka, tror jeg er klar for det nå.

Ingen store begivenheter idag, middag, husmor-spas og pc. Avsluttes med Criminal Minds. Hverdagsliv med stooor H!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hverdagsliv er slett ikke å forakte. Jeg liker veldig godt hverdager, men elsker helg :ler:

Kjipt å forsove seg, da føler jeg at hele dagen kommer skeivt ut. Håper du kom deg opp i rett tid og kom deg på jobb i dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom jeg meg opp:-) Hadde vært flaut å komme forsent idag også.. :sjenert:

Idag trente jeg etter jobb - aqua zumba. Det er moro - men synes jeg fortsatt har klorlukt i nesa.

Laget en god salat ved siden av kotelettene og potetene idag - gulrøtter med koriander og sesamfrø, og med en appelsin-sitron-olivenolje dressing til. Fra en av kokebøkene til Jamie Oliver. Kan virkelig anbefales!!

Snart i seng nå, trøtt og sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro!! Blir litt mindre "dansete" enn vanlig zumba, men god trening synes jeg.

Idag har jeg hatt fri. Men hadde en treningsdate tidlig - og det er faktisk digg å komme igang tidlig.

Men skal innrømme at det ble en liten siesta i ettermiddag...

Litt tom i hodet nå, har hatt en laaang snakk med kjæresten om hvordan vi har det de helgene vi har barn. Vi strever i perioder med å finne balansen over hvordan det skal fungere:-) Men i bunn og grunn en god snakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Godt å få pratet ut om ting man går og tenker på. Og spesielt viktig når det gjelder barn og hvordan man vil ha det sammen :)

Herlig med fridag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykmeldt pga stress siden sept, men har nå opptrappet så jeg jobber 4 dager i uken. Var en pause jeg hadde bruk for!

Er godt og få noen ting på bordet... forstår jo at det ikke alltid er en fest å diskutere med kverulerende førskolelærere, men er ikke alltid greit å finne rollen som bonus heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så er det FREDAG:-) Etter jobb dro jeg på stripfitness sammen med trenigsvenninnen min. Det er fantastisk kul trening, dog bittelitt grenseoverskirdende :rodmer:

Lang sykkeltur hjem, vel hjemme var mann og bonusbarn igang med middag. Nå sitter jeg her med vin i glasset og sjokolade på bordet. Digg!!!

Igår satt jeg leeenge og kikket etter lokaler til bryllupet. Spennende, har noen jeg skal se nærmere på. Så et i Christianshavn til drøye 3000, ikke noe klassisk vakkert og staselig - men med mange muligheter tror jeg. Dessuten kan man vel finne masse fin pynt på Ikea???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag!! Er helgen over allerede?? Igår var jeg på julefrokost med jobben. Vi er en liten personalgruppe - kun 12 stk - men igår var vi bare 5. Lite og intimt. Og superhyggelig!!!

Hadde ikke trodd det skulle bli så sent - vi var hjemme hos en kollega, og jeg tenkte at jeg nok skulle tasse hjem i 23-tiden eller noe.

Meeen nei - klokken halv fem var jeg hjemme!! Etter en artig metro-tur med hyggelige amerikanere.

Litt redusert idag da... selv om jeg ikke var spesielt full så blir man jo rimelig skeiv av å sovne 05...

Og vi har hatt barn i helgen, så jeg våknet vel første gang til full brødre-krangel klokka 08... :sovne:

Dagen har gått litt treigt, men har kommet seg litt på kvelden. Har da satt rundstykker igang hvertfall:-)

Et glass hvitvin eller to nå, og tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Høres ut som en kjempekoselig kollegakveld :) Ikke så morsomt å bli vekket av kranglende barn dagen derpå da :gjeiper:

Stripfitness høres mildt sagt grensesprengende ut, ja. Har ikke hørt om noe sånn her på bjerget enda. Hva går det ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en super kveld. Deilig at vi var en blanding av nye og gamle - ble kjent med nye kolleger på en annen måte enn jobb.

Stripfitness er tja - blanding av dans og mere fitness-øvelser. Ikke sånn stang, bruker rekvisitter som fløyelsbånd (spanke litt kjekt på stumpen f.eks), bodybar - en slags vektstang. Bruker den både til tradisjonelle armøvelser, men også til å "gli" litt sånn opp og ned på. Det morsomste er stol - klappstol fra Ikea hvor vi danser på forskjellige måter.

Er en time man må gå inn i med mye humor, og ikke tenke at andre ser på deg. Er forbudt for menn:-)

Jeg synes det er moro, men er nok ikke en time for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...