Gå til innhold

Om livet som kjæreste, bonusmamma, innvandrer og pedagog

Audry76

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Hei :)

Så deilig å slippe vakt sammen med sur sjef :)

Jeg har også gått til psykolog, og syns det var kjempenyttig. Fikk en ny selvinnsikt, og verktøy til å takle utfordringer på en annen måte.

Hmmmm, oppdra mannen til å oppdra barn er ingen lett oppgave ;) Men måten man gjør det på, har mye å si gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har gått på en smell der noenganger gitt:-) Heelt selvforskyldt :rodmer:

Vi begynner å bli ganske flinke til å snakke ting igjennom - at begge to faktisk ser at det går an å gjøre ting på andre måter, og at det ikke er helt på jordet å tenke forskjellig.

Vi er rimelig forskjellige så innimellom kan det være utfordrende.

Men det er jommen et område jeg har fått mye hjelp av psykologen på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Å klare å snakke sammen er kjempeviktig. Og å respektere at man er forskjellige, uten å alltid føle trang til å endre den andre. Kompromiss heter det vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn derre kompromiss (ikke bruk sånne fremmedord da :gjeiper: ) har jeg hørt om.. mange som anbefaler det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig tirsdag:-)

Stille og rolig på jobb, hyggelig kaffedate med venninne hvor vi satt og skravla i 3, 5 timer, og søt kjæreste som møtte meg på vei hjem:-)

Litt kg-surfing før det er natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

Godt å se at du hadde en herlig tirsdag :) Her blir onsdag ukens store høydepunkt, etter som jeg får hjem off shore-mannen i dag :nigo:

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb, og nyter en kaffe og Ramones:-)

Var på fantastisk kul trening igår!! En slags dansetime med det fengende navnet "groove method" - som igrunnen var at man kunne danse som man ville, med litt instruksjon fra trenerene.

Er ingen stor danser, men synes da det er gøy :gjeiper:

Og var moro med en time hvor ingenting er "feil". Var svett og glad etterpå, og har vært full av energi idag. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

Det hørtes ut som den perfekte treningstimen! Både lystbetont og svettefremkallende :)

God helg, Audry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puha, har vært en litt tung helg dette. Noen barnehelger er litt mer anstrengende enn andre..

5-åringen har hatt konstant pms, og har hatt en helg hvor han synes alt skal være på hans premisser.

Kjenner at jeg noenganger blir litt barnslig tilbake desverre :tristbla:

Synes noe av det mest utfordrende som bonusmor er å finne balansen - hvor kan man blande seg, og når skal man bare godta at "sånn er det"

Har jo selvfølgelig å gjøre med min egen dagsform også - og vil jo gjerne at dette skal fungere. Og i det store og det hele gjør det jo det - men noen dager er bare litt mer argh enn andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Vet hva du mener. Den balansen er ikke alltid like lett å finne. Nå er mine bonusbarn større, men på full vei inn i pubertet, så da blir det andre utfordringer. Jeg behandler dem som jeg gjorde med mine egne, når det gjelder oppdragelse. Sier stort sett det jeg mener. Om det er noe jeg syns er problematisk, diskuterer jeg det med samboer. Syns det er kjempeviktig at vi er på samme side når det gjelder grenser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt at det må være noen helt andre utfordringer når begge har barn fra før. Hvis man flytter sammen i en stor brady-bunch så må det jo være utfordrende å finne felles regler???

Ser jo bare at jeg selv kommer inn i noen ferdige rytmer og rutiner - og da er de jo enklere for meg å tilpasse meg, og heller tenke inni meg at "dæven, sånn hadde ikke jeg gjort det"

Men har begge to barn så må det jo liksom lages om til en felles plattform?? Er spennende det her, har jo også funnet meg en kjæreste som jeg i utgangspunktet er veldig forskjellig fra.

Vi har begge svelget en middels kamelfarm hver - ser jo at det å ha en geskjeftig pedagog-kjæreste ikke bare er en dans på roser :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Nå er det ikke sånn at vi har slått sammen begge barneflokkene her. Mine barn bor på Østlandet. Eldstemann bor i hovestaden, hvor han jobber og studerer. Yngstemann bor i hjembyen min, hvor han går siste året på videregående. De er jo voksne begge to.

Så vi slipper unna de utfordringene du beskriver.

Samboer har forøvrig tre barn. Den eldste går på folkehøgskole, og de to yngste er her sånn ca 40%. Til sammen har vi fem, så det nytter egentlig ikke at alle er her samtidig. Det har vi ikke plass til.

Oi, det ble mye om meg og mitt :sjenert:

Håper du har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen det er da spennende å høre om deg og ditt:-) Det skrives og menes masse om nyfamiliene - ofte med negativt fortegn så det er da deilig å høre om der hvor det virker som det funker:-)

Har trent etter jobb og det var søren meg en hard økt.. God damn.. Timen het "puls og styrke", men jeg synes da det var voldsomt med puls og ikke så mye styrke.. og røyker-kondisen er ikke helt på topp.

Nå skal jeg grave meg ned i reality-helvete - ny sesong av Paradise starter her i dk i dag. Ikke akkurat intelligent fjernsyn, men moro allikevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Vel, jeg føler at jeg sikkert lever et veldig kjedelig liv, så så veldig spennende kan det umulig være å lese om det ;)

Du verden, som folk her på KG er flinke til å trene! Det kan ikke jeg skryte på meg akkurat. Har stadig gode intensjoner, men det stopper visst der.

PH kan du fint få ha i fred for meg altså. Får utslett innvendig av det der, men håper du koser deg med det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det går da virkelig i bølgedaler med trening for mitt vedkommende iallefall:-) Men kjenner jo at det gir mer overskudd, så jeg prøver jo å være flink:-)

Har ikke vært her på noen dager, tirsdag møtte jeg en venninne fra videregående som jeg ikke har sett på mange år. Vi fant ut på facebook at begge bor i København, så da måtte vi jo bare hooke opp. Det var utrolig koselig, satt på cafe og skravlet i mange timer. Kos!!

Igår var det trening etter jobb, så da var jeg helt ferdig da jeg endelig kom hjem.

Imorgen skal jeg på helgetur til oslo - gleder meg:-) skal i 30-års dag - tror det bllir moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

• 8 måneder senere...

Etter en laaang dagbok-pause prøver jeg litt igjen:-)

Det er lørdag med bonusbarn - har vært en avslappende og deilig lørdag.

Og - har nå hatt ring på fingeren i en uke... min tattoverte danske har fridd, og i september blir det bryllup.

Gleder meg, og det blir spennende å komme igang med forbredelsene. Ringte pappa idag for å spørre om det ville være noe økonomisk støtte, og snill som han var sa han ja til det.

Ikke at dette skal være noe 5-retters, designkjole variant - drømmer om en kul fest med dans og druk til den lyse morgen.

Spennende tid imøte hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...