Audry76 Skrevet 22. januar 2011 #1 Del Skrevet 22. januar 2011 Velkommen til min dagbok!! Har snart bodd i København i to år - deilig by:-) Og lever et godt liv sammen med kjæresten, hunden og annenhver helg hans to sønner på 3 og 5 år. Jobber i en liten barnehage i sentrum, og trives godt med det. Denne helgen er barnehelg. Gårsdagen var noe hektisk - kjæresten hadde kveldsvakt, og eldstemann hadde omgangssyke. Så kvelden var en evig renn med bøtter og klut og klapping på hodet. Idag har vi tatt det med ro. Spist kjøttkaker med brunost i sausen:-) I skrivende stund sover yngstemann og far og 5-åringen ser håndball på tv, og jeg sitter her med rødvin i glasset. Imorgen skal jeg på besøk til en venninne - gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 24. januar 2011 Var en deilig søndag igår.. Dro ut til en venninne og fikk hjemmelaget ertesuppe - digg:-) Så dro vi ned til Christianshavn og fant en liten bodega med billig øl og lov til å røyke inne - mange timer med koselig jentesnakk! Da den siste øllen var bestilt fikk jeg en sms fra sjefen om jeg ikke kunne ta tidligvakten hennes fordi hun var syk - ikke så fristende å starte på jobb 6.30, men, men... Sååå litt trøtt til morgenen idag gitt..men når man er ferdig på jobb klokken 13 overlever man. En god middagslur - ble vekket av mann og barn som kom hjem:-) Så nå har kvelden gått til middag og bading, og barna sover nesten søtt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 25. januar 2011 Tidlig start idag - gikk lang tur med bikkja i morges for å se om det hjelper mot at han spiser opp bøkene mine.. Og det hjalp sgu - ingen spiste bøker idag. :gjeiper: Ellers ingen dag som går inn i historien tror jeg, sitter nå og ser en episode av Kongen av Queens. Fantastisk morsom serie! Selv om man har sett den mange ganger før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 26. januar 2011 Litt tung dag det her.. Argh, har nå prøvd å forklare situasjonen et par ganger, men det blir bare for komplisert og for mye tekst.. Men mye rot på jobb - min egen fremtid er litt usikker, og må treffe noen valg iløpet av året iforhold til hva jeg vil videre med livet mitt. Pga nedskjæringer vil jeg gå ned i lønn og ansvar for en periode, og det er usikkert hva som vil skje på sikt. Og det er ute av mine hender. Min nærmeste leder har sviktet totalt i denne prosessen - manipulerer, bitcher, forteller halve sannheter osv. Jeg har stått mellom barken og veden, og noen andre i personalgruppen har vært litt usikre på hvor jeg egentlig har stått fordi jeg har måttet være lojal mot lederen. Hun går heldigvis av på pensjon om tre uker, og det vil forhåpentligvis skape en ro i gruppa. Hun er ferdig med oss, og lar nå bare være å gjøre de tingene hun skal og er sur når hun er på jobb. Litt syting, men godt å få det ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 27. januar 2011 Sjefen min når liksom stadig nye høyder.. Idag hadde hun ringt en vikar som ble brukt når hun og jeg var syke og skjelt henne ut etter noter. Det er en regel om at vikarer må ha godkjent politiattest for å jobbe, og de som var på jobb regnet med at det var greit siden hun har blitt brukt mye før. Er såpass lenge siden vi har brukt henne fordi hun har vært i utlandet at attesten ikke er godkjent lenger, og sjefen hadde ringt og kjeftet henne huden full og sagt at det kunne jo hende at hun var pedofil.. Helt utrolig - selvfølgelig skal ting være på plass, men ingen av de som var på jobb har den type ansvar at de kunne sjekke det. Teller dagene til den 18 feb.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 28. januar 2011 Hjemme fra jobb idag. Våknet opp med øyebetennelse - en av bonusene med å jobbe med små barn. Har sovet, sett på tv, og har nå en rolig sofakveld sammen med bikkja og masse junk mat:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 28. januar 2011 #7 Del Skrevet 28. januar 2011 Der fant jeg boken din også! Kjekt med en bok man kan følge fra starten av Oi, du har flyttet helt til Danmark? Imponert. Hvordan er det å jobbe i barnehage der, sammenliknet med i Norge? Ser du har en kjip jobbsituasjon for tiden. Håper det løser seg på en grei måte for deg! Ha en super helg, til tross for øyebetennelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 28. januar 2011 Så hyggelig med en hilsen:-) Vi jobber jo på mange måter likt - synger til og med mange av de samme sangene. Selv "Olle Bolle" er me - bortsett fra at da heter det "oppe i Norge der bor det tre troll" Og at trollene sier Off istedet for bøøøøø..Pinglete dansker :gjeiper: argh, ja litt mas for tiden - men tror og håper det blir bedre når styrer blir pensjonert..tre uker skal man vel holde ut:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 28. januar 2011 #9 Del Skrevet 28. januar 2011 Det er vel kanskje ikke så store forskjeller fra Norge til Danmark, men noen er det helt sikkert. Hadde 3 danske barn i den forrige barnehagen jeg jobbet, og observerte jo en del forskjeller på flere områder. Men greit å kunne synge de samme sangene som man kan fra før, med små variasjoner 3 uker bør gå greit, men sånt er slitsomt mens det står på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 28. januar 2011 Er jo selvfølgelig ganger jeg føler meg veldig norsk.. som når det er rødvin på foreldremøte f.eks. Og savner litt norske foreldres evner til å kle barn i kaldt vær.. Og første karneval var jeg helt i sjokk over flommen av godteri - fra Norge er jeg vant med popcorn og kjeks :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. januar 2011 #11 Del Skrevet 29. januar 2011 God morgen Vet ikke om du drikker kaffe, men den virtuelle koppen kan inneholde akkurat det du måtte ønske Rødvin på foreldremøte var jo en fantastisk idè! Burde adoptere den til Norge, syns jeg. Vet jo at danskene har et annet forhold til alkohol enn oss. Fikk merke det på et opphold der i offentlig regi en gang. Snaps til lunsj, og en vert som insisterte på å kjøre oss tilbake til hotellet, til tross for at han var godt påseilet. Håper øyebetennelsen er på retur, og at du får en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 29. januar 2011 Er en kaffeholiker av de store - første jeg gjør om morgenen er å lage kaffe!! Ja, jeg har vendt meg fort til at man kan kjøpe vin i butikken, bensinstasjonen, 7-11 osv. Når jeg er i Norge har jeg glemt det der at man må planlegge alkoholkjøp. Har bodd på vestlandet, og der jeg bodde måtte man til nabokommunen for å kjøpe alkohol - dvs man kunne bestille øl i butikken - men kun kassevis. Skal jo også sies at jeg drikker mer etter at jeg flyttet hit da.. Øyebetennelsen er på retur - går jo fort når man får øyedråper. god lørdag til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. januar 2011 #13 Del Skrevet 29. januar 2011 Oi, hvor på vestlandet var det? Jeg bor på vestlandet, men har ikke opplevd noe sånn her. På sørlandet, derimot... Takk, jeg har en topp lørdag! Har vært supereffektiv, og til og med gått tur Nå skal jeg bare slappe av, spise god mat, drikke vin, se tv og henge på pc`n. Skikkelig gressenkelørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #14 Del Skrevet 29. januar 2011 Det var på Bømlo. Og det er riktignok 16 år siden, så det kan jo ha skjedd et eller annet:-) Høres ut som en deilig lørdag. Jeg skal snart igang med noe mat, fikk kjæresten hjem for en time siden. Han tar en nap, og jeg ser hundehviskeren. Biff senere ikveld, og is til dessert. Og tror jeg skal lure han til en omgang wii. Er nok ikke så vanskelig, for det er han som pleier å vinne, sukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 29. januar 2011 Deilige lørdag... har virkelig sittet på stumpen i nesten hele dag:-) Kjæresten kom ikke hjem før utover ettermiddagen, så dagen gikk til kaffe, tv og kos med hunden. Ikveld har vi kost oss med biff, og nå romsterer han i kjøkkenet for å finne noe is. Helt fint ja.. hmm, nå ringte en nabo for å komme over å låne noen filmer. Jeg kjenner henne ikke, og kjenner at jeg ikke gidder å låne bort noen av mine filmer til en jeg ikke kjenner. Er jeg teit da??? Ser at kjæresten min synes jeg er litt teit og besværlig..Men vet selv hvor dårlig jeg er til å levere ting tilbake Tja, bare dritt på tv... så nå skal jeg prøve å lure kjæresten min til å spille wii. Han er desverre bedre enn meg til alle spillene - bortsett fra kung-fu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 30. januar 2011 #16 Del Skrevet 30. januar 2011 Bømlo, faktisk! Der har vi hytte, og begge svigerforeldrene mine er der fra. Så morsomt Håper du grusa samboer i Wii i går Jeg ønsker meg også Wii. Tror det hadde vært noe morsomt vi kunne gjort sammen. Jeg hadde heller ikke lånt bort filmer til noen jeg ikke kjenner, men så er jeg i overkant glad i filmene mine og bøkene og cd`ene... Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 30. januar 2011 Ha-ha, det er da utrolig :gjeiper: Deilig øy - og herlig dialekt når jeg endelig forsto hva de sa.. "Kan eg elta en basse sjå badla di"??? da var jeg et spørsmålstegn for å si det mildt. Wii anbefales!! Jeg gav den til min kjære til jul - både gøy for oss, og for ungene! En god søndag til deg også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 30. januar 2011 #18 Del Skrevet 30. januar 2011 Verden er sannelig ikke stor, det er helt sikkert! Deilig øy, ja, og med en herlig dialekt Bommet de rullings av deg altså? Wii frister mer og mer. Må nok go`snakke skikkelig med samboer, skjønner jeg Takk, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 30. januar 2011 Søndag er bare lekkert.. Har vært ganske flink og ryddet og sortert i hylle-verket i stua. Vi flytta inn her i november, og mye ble bare kasta inn der. Nu vart det orden ja:-) Kjæresten ser håndball - finale danmark/frankrike. I couldn't care less... Kom plutselig på at jeg har tidligvakt sammen med styrer imorgen..argh.. Får håpe det kommer masse barn tidlig som trenger kos:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audry76 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 31. januar 2011 Jippi, slapp å ha tidligvakt med sure styrer, hun var på møte i hele dag:-) Kort dag på jobb, skulle til psykologen.. Var ved å gå nedenom og hjem med stress i høst, og har derfor hatt noen samtaler med psykolog. Det anbefales!! Har fått mer orden i hodet mitt, og har nå overskudd til 2011. Siste timen idag, siden jeg kjenner at livet er på g igjen!! Feiret med årets første treningsøkt, var deilig. Men litt kjedelig siden jeg hadde glemt ipoden har akkurat kommet hjem, og trodde jeg kunne slappe av litt - men etter 10 min kom mann og barn. Med kinderegg, og litt sånn etter barnehage sure miner Prøver å oppdra mannen litt - at ting ikke må skje med en gang fordi en 5-åring mener at at det skal skje NÅÅÅÅ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå