Gå til innhold

Ville du ha brukt 15000 kr på å operere kjæledyret ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en stund siden fant vi katten vår liggende under terassen. Hun hadde blitt påkjørt, og klart å krabbe seg hjem. Hele familien gråt og gråt og gråt, og tenkte at dette var slutten. Hun var 10 år gammel, og vi tenkte at vi hadde mange herlig år igjen sammen med henne. Vi tok henne med til dyrlegen, og hun måtte igjennom en heftig operasjon som inkluderte begge bakbeina. Stakkars liten hadde det så vondt! Dyrlegen mente at hun kom til å få et flott liv etter operasjonen, ellers hadde vi aldri latt henne leve bare for at vi ville det, om dere skjønner.

Operasjonene kostet 15 000, noe vi betalte med glede, selvom vi ikke tjener all verden. Nesten alle som fikk greie på dette, mente at å bruke så mye penger på 'bare en katt' var galskap. Det hadde aldri falt oss inn å ta livet av vårt familiemedlem fordi det kostet litt mye! Vi er så inderlig glad i pusen vår!

Hva synes dere? Ville dere ha brukt 15 000 kr på å redde livet til dyrene deres? :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg ville det om jeg hadde råd. Dessverre gikk det ikke sånn jula for to år siden, så hannkatten min måtte bli avlivet. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brukt hva enn det kostet på operasjon/behandling hvis dyret ikke kom til å lide i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok gjort det hvis katten var ung, men i deres tilfelle, hvor pusen var 10 år gammel, er jeg veldig usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ,jeg ville latt den slippe.

Ikke det at jeg tenker "bare" en katt,men mange dyrleger er noen luringer som tyner folk for penger.

Her ville jeg ha tatt dyre med til 2 dyr leger og hørt hva de sa!!!!

Synd du ikke hadde forsikring da :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Og alle som velger å ta et dyr inn i familien har selv ansvar for å opprette en bufferkonto til uforutsette utgifter! Det er dessuten ganske hodeløst å ikke ha forsikring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir selvsagt en vurderingssak, ut i fra hvor gammelt dyret er, hvordan det kommer til å ha det etterpå, og hvor mange år det kommer til å leve etter operasjonen. Men vi har selv betalt rundt 10.000 for å operere hunden vår. Fikk beskjed om at hun kom til å leve mange år hvis hun tok denne operasjonen (det var enten operasjon eller avliving), og det gjorde hun også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en stund siden fant vi katten vår liggende under terassen. Hun hadde blitt påkjørt, og klart å krabbe seg hjem. Hele familien gråt og gråt og gråt, og tenkte at dette var slutten. Hun var 10 år gammel, og vi tenkte at vi hadde mange herlig år igjen sammen med henne. Vi tok henne med til dyrlegen, og hun måtte igjennom en heftig operasjon som inkluderte begge bakbeina. Stakkars liten hadde det så vondt! Dyrlegen mente at hun kom til å få et flott liv etter operasjonen, ellers hadde vi aldri latt henne leve bare for at vi ville det, om dere skjønner.

Operasjonene kostet 15 000, noe vi betalte med glede, selvom vi ikke tjener all verden. Nesten alle som fikk greie på dette, mente at å bruke så mye penger på 'bare en katt' var galskap. Det hadde aldri falt oss inn å ta livet av vårt familiemedlem fordi det kostet litt mye! Vi er så inderlig glad i pusen vår!

Hva synes dere? Ville dere ha brukt 15 000 kr på å redde livet til dyrene deres? :)

Ja, jeg tror det, såfremt jeg hadde hatt råd til det.

Men nå har både katten og hunden min forsikring. Hunden min ble nylig operert: 19 500,- kroner kostet det (måtte jo selvfølgelig skje på en søndag med ekstra helgetillegg)), men når forsikringen dekker 80 % blir summen likevel overkommelig.

Jeg overraskes stadig over hvor glad det er mulig å bli i disse pelsklumpene! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applestore

Vi har akkurat hatt en alvorlig skade på katten vår, og måtte løpe til dyrlegen med han, koste hva det koste ville!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg ville for det første ville jeg tatt turen innom 1-2 andre veterinærer for å forsikre meg om at det virkelig trengs (har selv jobbet på dyreklinikk og SETT veterinærer påstå at dyre operasjoner er nødvendig når det egentlig ikke er det)

For det andre ville jeg sett ann hva slags type skade dyret hadde og hva slags operasjon. Ikke minst, se på rehabiliteringsprosessen.

Jeg ville gjort det dersom dyret er ungt, frisk ellers, skaden ikke er for komplisert og rehabiliteringsprosessen ikke er for lang og smertefull.

Nå har jeg forsikringer på alle mine dyr, så det er ytterst sjelden jeg skulle behøve å legge ut 15.000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det hadde jeg. Jeg har skaffet meg katten med det ansvaret som følger med. Blir den skadet, er det min plikt å la den slippe eller gjøre det jeg kan for at han skal bli bra.

Jeg har en dyrlege som utvilsomt er veldig glad i dyr. I tillegg er han veldig ærlig, så jeg stoler på han.

For meg så er uansett ikke det noe problem siden min er forsikret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten tvil! 15 000 er masse penger, men hunden min er myyye mere verdt! :) Hadde det dreid seg om et hamster, hadde jeg ikke gjort det (ikke fordi de er mindre verdt, men man knytter ikke de samme båndene til en hamster som en hund/katt).. Men kunne gjort hva som helst for min kjære voffs :o)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vi og det har vi også gjort da den ene katten vår ble alvorlig syk for to år siden. Var vel ikke helt 15000 det kostet, men ikke langt unna (og da var det ikke engang noen operasjon involvert, kun annen behandling). Katten hadde til og med bare 50% sjanse for å overleve, men det var vel verdt å prøve og hun klarte seg heldigvis.

Jeg synes ikke det er snakk om "bare en katt", tvert i mot er det et stort ansvar å ha et kjæledyr og det å sørge for at man har råd til (innen rimelighetens grenser da) tilstrekkelig behandling ved evt sykdom/skade er en del av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg:) Forsikring er viktig å ha på dyrene, da vet man at man ikke blir totalt blakket hvis noe ille skulle skje.

En katt er ikke bare en katt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...