Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Dette fant jeg spesielt interessant.

Hvorfor ikke det?

Jeg mistenker Steinar for å komme med disse tåpelige mannsjåvinistiske uttalelsene bare for å provosere eller avlede debatten. Det er bare å overse dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistenker Steinar for å komme med disse tåpelige mannsjåvinistiske uttalelsene bare for å provosere eller avlede debatten. Det er bare å overse dem.

Ah. Makes perfect sense :flau:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen: Vi andre forsøker å finne noen som har en personlighet og egenskaper som vi liker, og som vi vet av erfaring at vi vil trives sammen med. Det å bare ta en uegnet person og skulle forandre vedkommende, er helt fjernt for oss.

Høres fornuftig ut dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fant jeg spesielt interessant.

Hvorfor ikke det?

Jeg mistenker Steinar for å komme med disse tåpelige mannsjåvinistiske uttalelsene bare for å provosere eller avlede debatten. Det er bare å overse dem.

Ah. Makes perfect sense :flau:

:)

Nei.

Misforstå meg rett, jeg innbiller meg ikke at det er lett for noen å hjelpe et annet individ med sine problemer.

For det første kreves det at dette vil ha hjelp og er motivert for endring.

Men grunnen til at jeg skrev det jeg gjorde er egentlig åpenbar.

En mann er vanligvis fysisk sterkere og mer aggressiv enn ei kvinne. Og da blir det et problem i en konfliktsituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grunnen til at jeg skrev det jeg gjorde er egentlig åpenbar.

En mann er vanligvis fysisk sterkere og mer aggressiv enn ei kvinne. Og da blir det et problem i en konfliktsituasjon.

Konfliktsituasjon?! Hva ER det du snakker om?????

PS. Dette er åpenbart kun for deg... :forvirret:

Glemte å ignorere :sjenert:

Endret av QueenPenelope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg skjønner heller ikke bæret.

(Og nei, det er ikke fordi du er mann, Steinar. Jeg har til vanlig ingen som helst problemer med å komme overens med menn, eller å skjønne hva de sier.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konfliktsituasjon?! Hva ER det du snakker om?????

Glemte å ignorere :sjenert:

Hvis han har problemer med å banke vett inn i dama feks... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har problemer med å banke vett inn i dama feks... :sjenert:

Det var det som slo meg også...

Betryggende... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfliktsituasjon?! Hva ER det du snakker om?????

Glemte å ignorere :sjenert:

En alkoholiker med delirium - hvem har lettest for å kontrollere hvem?

Litt off track her nå riktignok hehe

Men det finnes jo mange kvinner som tror de kan hjelpe en mannlig alkoholiker eller det som verre er. Ikke spesielt realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En alkoholiker med delirium - hvem har lettest for å kontrollere hvem?

Litt off track her nå riktignok hehe

Men det finnes jo mange kvinner som tror de kan hjelpe en mannlig alkoholiker eller det som verre er. Ikke spesielt realistisk.

Fordi du har prøvd? Eller er dette bare enda en av dine Oppleste og Vedtatte Steinar Sannheter - uten rot i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nei.

Misforstå meg rett, jeg innbiller meg ikke at det er lett for noen å hjelpe et annet individ med sine problemer.

For det første kreves det at dette vil ha hjelp og er motivert for endring.

Men grunnen til at jeg skrev det jeg gjorde er egentlig åpenbar.

En mann er vanligvis fysisk sterkere og mer aggressiv enn ei kvinne. Og da blir det et problem i en konfliktsituasjon.

Ah så det hjalp å ignorere. Hva i all sine dager har konfliktsituasjon og fysisk styrke med å hjelpe noen som har personlige problemer?

Jeg vet at dette er totalt fremmed for deg Steinar. Men jeg har altså mange venner av begge kjønn. Og noen ganger har man kjærlighetssorg, eller et annet problem som man trenger hjelp til. For eksempel kan jeg nevne at de rådene som hjalp meg til å beherske min sosiale angst fikk jeg av en venn av hankjønn. Jeg har også mange ganger hjulpet han med å analysere et bestemt problem. En annen ung mann kunne jeg også hjelpe med et helt konkret mellommenneskelig problem fordi jeg hadde en viss erfaring/forhistorie.

Og nei den fysiske styrken til mine mannlige venner har aldri kommet i mellom og ødelagt for den hjelpen jeg gav.

Så hvor ville du egentlig med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du har prøvd? Eller er dette bare enda en av dine Oppleste og Vedtatte Steinar Sannheter - uten rot i virkeligheten?

Nei, jeg har heldigvis ikke måttet prøve å omvende en alkoholiker.

Men jeg tror du får problemer med å argumentere imot dette.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

En alkoholiker med delirium - hvem har lettest for å kontrollere hvem?

Litt off track her nå riktignok hehe

Men det finnes jo mange kvinner som tror de kan hjelpe en mannlig alkoholiker eller det som verre er. Ikke spesielt realistisk.

Hallo? Er du helt korka?

Man hjelper ikke en person som er i delerium, rusa eller på annen måte ute av seg selv med rådgivning og støtte. Man venter da til vedkommende er edru eller ute av delerium. Og hvis vedkommende er edru/ute av deleriumet og forteller at han trenger hjelp eller støtte til å bli kvitt sitt alkoholproblem så burde det være fullt mulig OGSÅ for en kvinne å gi råd, finne frem resurser o.l. - like mye som en mann kan gjøre det samme.

Jeg ville også sagt at en mann som prøver å gi råd til en kvinne med delerium eller i rus ber om trøbbel.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah så det hjalp å ignorere. Hva i all sine dager har konfliktsituasjon og fysisk styrke med å hjelpe noen som har personlige problemer?

Jeg vet at dette er totalt fremmed for deg Steinar. Men jeg har altså mange venner av begge kjønn. Og noen ganger har man kjærlighetssorg, eller et annet problem som man trenger hjelp til. For eksempel kan jeg nevne at de rådene som hjalp meg til å beherske min sosiale angst fikk jeg av en venn av hankjønn. Jeg har også mange ganger hjulpet han med å analysere et bestemt problem. En annen ung mann kunne jeg også hjelpe med et helt konkret mellommenneskelig problem fordi jeg hadde en viss erfaring/forhistorie.

Og nei den fysiske styrken til mine mannlige venner har aldri kommet i mellom og ødelagt for den hjelpen jeg gav.

Så hvor ville du egentlig med den?

Ja, men det er jo bare flott å lese dette :)

Så lenge den andre vil ha hjelp så finnes alle muligheter.

Jeg tenkte mest på de som ikke vil ha hjelp og som ikke ser noen problemer. Men som har en partner som merker disse problemene veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det står for meg klarere og klarere at Steinars kommunikasjon ikke er noe klar i det hele tatt.

Hva har vold i en rådgivningssituasjon å gjøre?

Men jeg får si det til kompisen min - som spanderte deilig lunsj mot å få litt tips og hjelp med noen skjema som skulle fylles ut: nei jeg kan ikke hjelpe deg for du kan jo bli ruset og voldelig. Det er helt sant og OVSS.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har heldigvis ikke måttet prøve å omvende en alkoholiker.

Men jeg tror du får problemer med å argumentere imot dette.

Nei, jeg får ikke problemer med å argumentere ovenfor dette.

Hvem er så DUM at man prøver å avruse en alkoholiker - uavhengig av kjønn - hjemme og alene? Da har man langt større problemer enn fysisk styrke.

En alkoholiker må legges inn til kontrollert avrusning, med helsepersonell og medisinering. Man kan faktisk dø av delirium, skjønner du Steinar.

Så om du er fysisk overlegen en alkoholisert kvinne, vil jeg ikke anbefale deg å avruse henne hjemme, bare fordi du er sterk nok til å holde henne fast.

Herregud. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo? Er du helt korka?

Man hjelper ikke en person som er i delerium, rusa eller på annen måte ute av seg selv med rådgivning og støtte. Man venter da til vedkommende er edru eller ute av delerium. Og hvis vedkommende er edru/ute av deleriumet og forteller at han trenger hjelp eller støtte til å bli kvitt sitt alkoholproblem så burde det være fullt mulig OGSÅ for en kvinne å gi råd, finne frem resurser o.l. - like mye som en mann kan gjøre det samme.

Jeg ville også sagt at en mann som prøver å gi råd til en kvinne med delerium eller i rus ber om trøbbel.

Det var ett eksempel. Åpenbart et dårlig ett hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får ikke problemer med å argumentere ovenfor dette.

Hvem er så DUM at man prøver å avruse en alkoholiker - uavhengig av kjønn - hjemme og alene? Da har man langt større problemer enn fysisk styrke.

En alkoholiker må legges inn til kontrollert avrusning, med helsepersonell og medisinering. Man kan faktisk dø av delirium, skjønner du Steinar.

Så om du er fysisk overlegen en alkoholisert kvinne, vil jeg ikke anbefale deg å avruse henne hjemme, bare fordi du er sterk nok til å holde henne fast.

Herregud. :roll:

Kvinnfolk altså! Jeje, den får gi seg den som har vett til det ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg tenkte mest på de som ikke vil ha hjelp og som ikke ser noen problemer. Men som har en partner som merker disse problemene veldig godt.

INGEN kan gi råd og forvente å bli hørt av en ruset person.

Dersom ens partner i edru (uansett tilstand, egentlig) blir så fornærmet at han tyr til vold for å fortelle at han ikke vil ha hjelp eller råd, da bør man pakke sakene sine og stikke.

Og kvinner kan nå faktisk også skade menn, mange mishandlende kvinner der ute som plager menn. Ikke undervurder dette.

Men det er en latterlig påstand at ingen kvinner kan gi råd til menn fordi det påstås at menn er fysisk sterkere enn kvinner og da vil alle menn bruke denne fysiske styrken til å plage kvinnen. Som vanlig er du ute og generaliserer uten å tenke gjennom konsekvensen av hva du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...