Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er jo ganske merkverdig da, at man kaster ut en velintegrert innvandrer som Marie Amalie, mens man lar upopulære innvandrere som Mullah Krekar få bli. Dette er så merkverdig at jeg mistenker dette for å være et PR-stunt fra myndighetenes side: Man ønsker å forandre loven til fordel for illegale innvandrere, eller papirløse som Koksrud kaller dem, og anvender derfor loven firkantet på Norges mest populære illegale innvandrer, samtidig som alle andre illegale innvandrere får være i fred. Mitt tips er at det snart kommer krav om amnesti for illegale innvandrere, og vips! så har Norge 40 000 nye innvandrere å ta ansvaret for + familiegjenforening ++++

Dette er et skoleeksempel på Problem-Reaction-Solution. Myndighetene ønsker å innvilge amnesti for illegale innvandrere, men kan ikke gjøre dette på grunn av reaksjonen fra den jevne velger. Så arresterer man Norges mest populære illegale innvandrer (Problem), venter på reaksjonen fra folk flest, og kommer så opp med løsningen på problemet: Amnesti for alle illegale innvandrere.

Jeg har mer tro på at du er blant dem som er offer for et PR-stunt fra støtteapparatet til denne bestemte damen.

Som sagt tidligere: Det sendes ut mennesker som har fått avslag hele tiden. De hører vi ingenting om (bortsett fra når de får for seg at de skal kapre et fly og lignende). Men denne smarte damen har skaffet seg et stort maskineri av et støtteapparat, og da er hun selvsagt så mye mer verd enn alle de andre.

Vi kan ikke ta mot alle her i lille Norge. Vi må sette ned foten et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns Maria Amelie virkes som en kjempetrivelig jente, hun er søt, smart absolutt velartikulert, hun mestrer norsk på en veldig imponerende måte etter å ha kommet hit som 17?-åring. Hun er absolutt ressurssterk.

Men så lenge hun er her ulovlig har ikke de tingene noe å si. Det sendes fly på fly med folk som er her ulovlige, tilbake til Irak eller til Balkan. Folk, og ikke minst barn sendes tilbake til steder med en levestandard langt under det som venter Maria i Russland.

Hvis Maria hadde vært like flink og smart, men istedet het Noor og vært sjenert så hadde vel ingen brydd seg om hun ble sendt hjem.

Dessuten må hun ha skjønt at myndighetene ikke kunne sitte å se på at hun levde livet mer og mer i offentligheten uten å gripe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg har mer tro på at du er blant dem som er offer for et PR-stunt fra støtteapparatet til denne bestemte damen.

Som sagt tidligere: Det sendes ut mennesker som har fått avslag hele tiden. De hører vi ingenting om (bortsett fra når de får for seg at de skal kapre et fly og lignende). Men denne smarte damen har skaffet seg et stort maskineri av et støtteapparat, og da er hun selvsagt så mye mer verd enn alle de andre.

Vi kan ikke ta mot alle her i lille Norge. Vi må sette ned foten et sted.

Ja selvfølgelig men om de skulle sendt hjem noen så er det vel de som nekter å respektere norsk kultur AKA diskusjonen om NOEN muslimske menn som tafser på og kaller blonde jenter for horer, og ikke snille ordentlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske merkverdig da, at man kaster ut en velintegrert innvandrer som Marie Amalie, mens man lar upopulære innvandrere som Mullah Krekar få bli. Dette er så merkverdig at jeg mistenker dette for å være et PR-stunt fra myndighetenes side: Man ønsker å forandre loven til fordel for illegale innvandrere, eller papirløse som Koksrud kaller dem, og anvender derfor loven firkantet på Norges mest populære illegale innvandrer, samtidig som alle andre illegale innvandrere får være i fred. Mitt tips er at det snart kommer krav om amnesti for illegale innvandrere, og vips! så har Norge 40 000 nye innvandrere å ta ansvaret for + familiegjenforening ++++

Dette er et skoleeksempel på Problem-Reaction-Solution. Myndighetene ønsker å innvilge amnesti for illegale innvandrere, men kan ikke gjøre dette på grunn av reaksjonen fra den jevne velger. Så arresterer man Norges mest populære illegale innvandrer (Problem), venter på reaksjonen fra folk flest, og kommer så opp med løsningen på problemet: Amnesti for alle illegale innvandrere.

Hehe, konspirasjonsteorier kan av og til ha noe for seg selv når de antagelig er feil. For dette kan være begynnelsen på en prosess som ender med amnesti for alle som har nektet å dra hjem og oppholdt seg lenge i landet.

Når det gjelder Maria Amelie synes jeg dette er et tragisk eksempel på hvordan urettferdighet vil råde dersom medieyndlinger skal få en annen behandling enn andre og dersom stemninger i folket og lokale støtteaksjoner skal avgjøre asylpolitikken. Maria Amelie bør ut. Det bør også alle andre som ikke har rett til å oppholde seg i riket. Som høyt utdannet kvinne med gode norskkunnskaper vil hun så vidt jeg kan forstå ha store muligheter til å få jobb i Norge selv om hun offisielt bor i Kaukasus når hun søker, og med jobb får hun opphold. Etter noen år med lovlig opphold vil hun kunne få statsborgerskap. Kanskje litt for lett, men slik er det. Dette burde skjedd uten den voldsomme ståheien vi nå har fått, for ved å fortsette å kjøre asylsøknadssporet har hun gjort det hele til en prinsippsak der hun kan brukes (eller bevisst bruker seg selv) som brekkstang for å gjøre norsk asylpolitikk enda åpnere.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt latterlig. Selvfølgelig må hun ut.

Det kan ikke være slik at alle som skriver en bok skal få bli i landet.

Det er jo mange som risikerer å bli drept om de drar hjem, disse bør heller få bli.

Hun har fått gratis utdannelse og har absolutt ingenting å klage over.

Hun kommmer helt sikkert til å gjøre det veldig bra i Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antirasistisk

Denne saken kommer til å fremstå som en skam for de politiske partier som nå støtter utsendelsen av Amelie. En skammens dag for partiene både idag og senere. For altid og evig vil folk flest kunne finne på nettet hva de forskjellige partiene mener om saken.

Det snakkes bl.a. om likhet for loven, men gir loven likhet for alle mennesker ?

Jeg ser det ikke sånn. Jeg tror loven fratar enkelte nasjonali9teter rett til lik behandling. Bl.a. tviler jeg på at dansker og svensker vil bli behandlet på denne måten. Jeg tviler også på at tyskere og engelskmenn vil bli behandlet på denne måten.

Jeg tror ikke engang at amerikanere (hvite) vil bli behandlet på denne måten.

Dermed er det en bevisst rasisme enkelte politkere og politiske partier står for når de velger å nekte Amelie opphold men ikke "medelsvenson".

Dere som er partipolitiske aktive:

Fortell deres ledere at denne saken kommer til å følge de politiske partiene i all evighet når nye ungdommer søker på nettet for å finne partier de skal stemme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo helt latterlig. Selvfølgelig må hun ut.

Det kan ikke være slik at alle som skriver en bok skal få bli i landet.

Det er jo mange som risikerer å bli drept om de drar hjem, disse bør heller få bli.

Hun har fått gratis utdannelse og har absolutt ingenting å klage over.

Hun kommmer helt sikkert til å gjøre det veldig bra i Russland.

Hun skal ikke få bli i landet fordi hun har skrevet en bok, men fordi hun flyttet til Norge som et barn og det var ikke hennes valg. Hvordan skal hun gjøre det bra i Russalnd? Hun har ingen familie, venner eller godkjent utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ikke få bli i landet fordi hun har skrevet en bok, men fordi hun flyttet til Norge som et barn og det var ikke hennes valg. Hvordan skal hun gjøre det bra i Russalnd? Hun har ingen familie, venner eller godkjent utdannelse.

Maria var 16 år da hun kom hit. Etter 2 år kunne hun meldt seg, og bedt om å få søknaden behandlet individuelt. Det valgte hun å ikke gjøre. Det er hennes valg, ingen andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes bl.a. om likhet for loven, men gir loven likhet for alle mennesker ?

Jeg ser det ikke sånn. Jeg tror loven fratar enkelte nasjonali9teter rett til lik behandling. Bl.a. tviler jeg på at dansker og svensker vil bli behandlet på denne måten. Jeg tviler også på at tyskere og engelskmenn vil bli behandlet på denne måten.

Jeg tror ikke engang at amerikanere (hvite) vil bli behandlet på denne måten.

Dermed er det en bevisst rasisme enkelte politkere og politiske partier står for når de velger å nekte Amelie opphold men ikke "medelsvenson".

Den eneste rasismen her er jo at dere protesterer fordi hun blir sendt ut.

Tenk på de afrikanerne som blir sendt ut til mye verre land enn fredelige og flotte Russland.

Hvorfor støtter dere ikke de med mørk hud på samme måte?

Hun kommer til å klare seg veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria var 16 år da hun kom hit. Etter 2 år kunne hun meldt seg, og bedt om å få søknaden behandlet individuelt. Det valgte hun å ikke gjøre. Det er hennes valg, ingen andres.

Hun ville bli sendt ut da også. Gi meg et eksempel på noen som ikke har. Og i redsel valgte hun å ikke gjøre, skjønner det godt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken kommer til å fremstå som en skam for de politiske partier som nå støtter utsendelsen av Amelie. En skammens dag for partiene både idag og senere. For altid og evig vil folk flest kunne finne på nettet hva de forskjellige partiene mener om saken.

Det snakkes bl.a. om likhet for loven, men gir loven likhet for alle mennesker ?

Jeg ser det ikke sånn. Jeg tror loven fratar enkelte nasjonali9teter rett til lik behandling. Bl.a. tviler jeg på at dansker og svensker vil bli behandlet på denne måten. Jeg tviler også på at tyskere og engelskmenn vil bli behandlet på denne måten.

Jeg tror ikke engang at amerikanere (hvite) vil bli behandlet på denne måten.

Dermed er det en bevisst rasisme enkelte politkere og politiske partier står for når de velger å nekte Amelie opphold men ikke "medelsvenson".

Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, bør du komme med noe annet enn konspirasjonsteorier. Dette handler ikke om utseendet hennes (og hadde det gjort det - vil jeg tro det hadde telt positivt, ettersom hun er søt).

Hva de ulike partiene mener er igrunn irrelevant, så lenge det ikke er foretatt en lovendring. En lovendring må foretas i Stortinget - og er langt mer omfattende enn enkeltes synspunkter (uten å kjenne innholdet) her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville bli sendt ut da også. Gi meg et eksempel på noen som ikke har. Og i redsel valgte hun å ikke gjøre, skjønner det godt jeg.

Jeg har ikke sagt at jeg ikke skjønner at hun er redd, men jeg synes argumentet "Jeg kom hit som barn" er tynt siden hun valgte å studere og etablere seg her i 6 år - hvor hun kunne valgt å ta andre valg. Hun valgte å leve uten papirer, det er ikke tillatt i Norge, nå må hun ta konsekvensene av det. Hun virker som en reflektert og oppegående dame, men det gjør ikke lovbruddet mer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ulovlig ja det er ho.men stiller jo spørsmål til myndighetene korleis er det mulig å ta høgare utdanning,skrive bok ha konto(sansynligvis må ho ha det) alt uten personlige data blir sjekket!!!! da kan man jo lure på hvor mange andre falske mennesker det er her rundtom på universiteter og som jobber i helsevesnet og politiet etc.føler meg lurt eg av desse ulovlige menneskene.skam for vårt land og vår rettsinstans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, bør du komme med noe annet enn konspirasjonsteorier. Dette handler ikke om utseendet hennes (og hadde det gjort det - vil jeg tro det hadde telt positivt, ettersom hun er søt).

Hva de ulike partiene mener er igrunn irrelevant, så lenge det ikke er foretatt en lovendring. En lovendring må foretas i Stortinget - og er langt mer omfattende enn enkeltes synspunkter (uten å kjenne innholdet) her og der.

Jeg kan ikke se at det er nevnt et eneste ord om utseende til den som nå kastes ut av landet slik du antyder.

Hva partiene mener er i høy grad relevant ettersom det viser hvilke partier som søtter denne form for rasisme og hvem som verdsetter menneker fremfor sine egne intereser om f.eks. politisk makt basert på rasisme.

Jeg mener Stoltenberg og Jensen i denne saken vil bli de store taperene på sikt når folk søker på nettet for å bli orientert om det som går inn i historien som Amelie-saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at det er nevnt et eneste ord om utseende til den som nå kastes ut av landet slik du antyder.

Hva partiene mener er i høy grad relevant ettersom det viser hvilke partier som søtter denne form for rasisme og hvem som verdsetter menneker fremfor sine egne intereser om f.eks. politisk makt basert på rasisme..

DETTE REAGERTE JEG PÅ; Jeg ser det ikke sånn. Jeg tror loven fratar enkelte nasjonali9teter rett til lik behandling. Bl.a. tviler jeg på at dansker og svensker vil bli behandlet på denne måten. Jeg tviler også på at tyskere og engelskmenn vil bli behandlet på denne måten.

Jeg tror ikke engang at amerikanere (hvite) vil bli behandlet på denne måten.

Dermed er det en bevisst rasisme enkelte politkere og politiske partier står for når de velger å nekte Amelie opphold men ikke "medelsvenson".

Ettersom: HVITE amerikanere understrekes, tillater jeg meg å tolke det slik.

Når det gjelder det siste argumentet ditt, synes jeg det er interessant at du benytter rasisme. Dersom dette er rasisme, må et stort flertall i Stortinget som vedtok loven være rasistisk motiverte ettersom alle vilkår i lovteksten er fulgt.

Jeg har ingen spesiell formening om de ulike partienes synspunkt i denne saken. Det som forundrer meg, er at Justisdepartmentet ikke har sett behov for konkrete lovparagrafer som gir mennesker som kom hit da de var under 18 år gamle, spesielle vilkår, dersom dette er ønskelig. Dette er et smutthull som burde oppdages mye tidligere.

Endret av Rosalynn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva som er galt med det? Akk, hvilken ende skal man begynne i..

For det første: Tror du at det noen gang vil komme en lov som bevisst legger opp til lovbrudd? En lov som belønner det å bryte en annen lov? Nei. Det skjer ikke.

For det andre: Det har blitt hevdet at vi kan ha rundt 30 000 illegale innvandrere i Norge. Tallet er umulig å anslå, selvfølgelig, men svært mange er det uansett. De aller fleste av disse har ikke alvorlige dommer på seg, og mange har nok lært seg noe norsk etterhvert. Skal alle disse få bli i landet? Du ser ikke f.eks. de økonomiske konsekvensene av det?

Hva mener du med en lov som legger opp til lovbrudd? Lovverket justeres jo etter hva man ønsker å oppnå.

Hadde det vært opptil meg, hadde det vært justert slik at (for eksempel, noe jeg kommer på i farten) papirløse folk hadde fått amnesti og statsborgerskap etter 5-6 år dersom de ikke har noen alvorlige dommer mot seg, kan snakke norsk, og det blir vurdert at de har en reell sjanse til å forsørge seg selv.

Økonomisk vil Norge vinne på dette, ved at de bidrar til fellesskapet, uten at økonomi skal være noen bestemmende faktor.

Utover dette skal vi selvfølgelig hjelpe andre som har behov for det, og vi bør tillate arbeidsinnvandring i større grad enn idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med en lov som legger opp til lovbrudd? Lovverket justeres jo etter hva man ønsker å oppnå.

Hadde det vært opptil meg, hadde det vært justert slik at (for eksempel, noe jeg kommer på i farten) papirløse folk hadde fått amnesti og statsborgerskap etter 5-6 år dersom de ikke har noen alvorlige dommer mot seg, kan snakke norsk, og det blir vurdert at de har en reell sjanse til å forsørge seg selv.

Økonomisk vil Norge vinne på dette, ved at de bidrar til fellesskapet, uten at økonomi skal være noen bestemmende faktor.

Utover dette skal vi selvfølgelig hjelpe andre som har behov for det, og vi bør tillate arbeidsinnvandring i større grad enn idag.

Du mener altså at vi bør "premiere" de som klarer å oppholde seg her lovlig så lenge? Du ser altså ikke ringvirkene som kan oppstå av en slik bestemmelse? Om vi lar alle som kan forsørge seg (og i en familie er det jo minst en som jobber), bli værende, er dette noe stadig flere vil benytte seg av. For de taper ikke så mye på å prøve. Det er jo akkurat det Utlendingsnemda ikke ønsker skal skje.

De som oppholder seg her papirløst, snylter jo på fellesskapet. Har Amelie betalt skatt mens hun fullførte master? Nei... Det gjør jo ikke de som oppholder seg her ulovlig og som har en jobb, heller. De fleste jobber antakeligvis svart, og en del vil nok fortsette med det. Det vil koste Norge svært mange økonomiske ressurser - dersom mange begynner å velge samme taktikk.

Endret av Rosalynn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med foreldrene hennes...? Bor ikke de fortsatt i Norge, og skal ikke de kastes ut på lik linje med datteren?

De lever vel fortsatt i skjul, med helt andre dekknavn enn sin datter. De blir nok sendt ut når de blir avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orket å lese hele tråden, så mulig det er sakt før. Men jeg tenker at det ligger en annen agenda bak dette opplegget. Dama har hatt mange år på seg til å fikse dette problemet på en ganske mye enklere måte. Men har bevisst valgt å fortsette å leve som ulovlig. Hvorfor?

Hvorfor reiser hun ikke ut tre mnd, gifter seg med sin norske kjæreste, søker gjenforening og takker ja til jobben i Statoil?

Jeg er 110% sikker på at Marie Ameli aldri blir sendt ut av Norge, og om hun blir så går det ikke en uke før hun er tilbake igjen... Og så kan kampen for resten av familien hennes begynne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...