Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sa Hegnar ja. Men har du noen linker som forteller oss at navnet Maria Amelie har gitt henne noen fordeler? Hvordan har dette navnet hjulpet henne? Har hun falske identitetspapirer som er tilknyttet dette navnet? Kan ikke dere Hegnar-lakeier hoste opp egne argumenter basert på egne linker, istedet for å videreformidle alt denne o'store guden deres hoster opp. Hva er det neste vi skal reagere på? Sting? Madonna? Bono?

Dere som mener dette har en relevans er vel av samme ulla som de som mener man ikke kan diskutere amerikansk politikk uten å ta med mellomnavnet til Obama.

Maria Amelie høyrast norsk ut, dermed får ho meir sympati med ein gong.

Madina Salamova høyrast ikkje norsk ut. Om det hadde blitt brukt av aviser og liknande, hadde sympati-faktoren sunke nokre hakk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som mener dette har en relevans er vel av samme ulla som de som mener man ikke kan diskutere amerikansk politikk uten å ta med mellomnavnet til Obama.

Husker ikke hva mellomnavnet hans var engang jeg.

Igjen forøvrig en lei hersketeknikktype. Du får det ikke som du vil og skal latterliggjøre de andre. Patetiske kverulant. Og sånne har vi mange av i Norge. Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta kan ikkje sei at det norske folk støttar ho og vil at ho skal bli, når ein viss andel av det norske folk vil ha ho ut av landet ASAP.

Blir jo berre fleire og fleire som får augene opp for korleis ho egentleg er og ønskar ho tilbake til Russland.

Og dette med at Salamova er så innmari ressurssterk byrjar å bli litt kjedeleg å høyre etter kvart. We get it! Dama er smart, men at du er smart, gir deg ikkje rett til å bryte lova og ikkje få ein einaste konsekvens.

Du kjenner hun personlig siden du vet hvordan hun er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner hun personlig siden du vet hvordan hun er?

Jeg går utifra at Raina og en rekke andre mennesker mener at vi begynner å bli litt lei denne sytepaven nå. Det går jo ikke en artikkel utenom at vi hører hvor ille hun har hatt og har det osv. Det går nå inn det ene øret og ut det andre.

Hun er sikkert grei nok, men et stort MEN. Selv om hun selv sier NÅ at hun gjerne skulle ha betalt skatt og alt det der- kunne hun jo ha gjort noe med før slik at hun hadde sluppet å være i den situasjonen hun kom i nå.

Jeg er ikke en iskald person, dessverre er jeg et følelsesmenneske av dimensjoner, men jeg merker fort hvis ting virker litt søkt. Og i denne saken synes jeg at man nærmest kun har spilt på følelsene til folk og ikke tenkt med hodet i det hele tatt.

Det synes jeg er et kynisk spill.

Uansett, når hun blir sent ut så vil hun ikke være alene ettersom en rekke av hennes medarbeidere og støttespillere vil være med henne. Om ikke helt i starten så etterpå. Og en del mennesker i Russland har tilbudt seg å hjelpe henne med penger ol.

Jeg synes også at det er litt teit å si at "jeg kommer til å bli drept fordi..." Neppe kommer til å skje uten videre.

Og denne greia som så ofte dukker opp mot folk som sier at send henne hjem- hva hvis det hadde vært deg blablabla... Vel, hvis det hadde vært meg. Det hadde det aldri vært, for jeg hadde hatt en plan B om hva jeg skulle gjøre hvissomatte. Ingenting er umulig for den som vil noe. MA virker som en ressursterk person, men i denne saken har hun virket som en viljeløs dukke som ikke kan gjøre noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk si at jeg lurer på hva som skjer med denne regjeringen om de sender henne tilbake og hun faktisk blir drept. Da vil man faktisk si at de har vært en direkte årsak til hennes død. Ikke det at jeg tror det vil skje, men om det skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria Amelie høyrast norsk ut, dermed får ho meir sympati med ein gong.

Madina Salamova høyrast ikkje norsk ut. Om det hadde blitt brukt av aviser og liknande, hadde sympati-faktoren sunke nokre hakk.

De bruker navnet hennes, det ekte altså. om du leser artiklene står det alltid en egen faktaboks med hennes virkelige navn, hvilket navn de benyttet seg av når de kom til landet og hvorfor hun valgte maria amelie når hun skrev boken. at dere glatt velger å overse den biten sier mer om dere enn avisene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bruker navnet hennes, det ekte altså. om du leser artiklene står det alltid en egen faktaboks med hennes virkelige navn, hvilket navn de benyttet seg av når de kom til landet og hvorfor hun valgte maria amelie når hun skrev boken. at dere glatt velger å overse den biten sier mer om dere enn avisene.

Og at du går under som anonymbruker sier mer om deg enn dem som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at du går under som anonymbruker sier mer om deg enn dem som ikke gjør det.

:skratte: Og hva er du? Du har ikke et brukernavn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei brukar namnet Maria Amelie i overskrifter, og i innhaldet i artikkelen. Og det er vel der hovudfokuset til folk ligg.

DB har ein faktaboks der hennar verkelege namn blir opplyst, men i faktaboksen til VG står det ingenting om kva hennar verkelege namn er.

Lenge leve subjektive journalistar og Anonyme Brukarar. :ironi:

Endret av Raina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å reagere. Over 50% av velgere i samtlige partier mener at hun skal bli. At akkurat dere to ikke er spurt, og dere dermed ikke forstår at man utfra å spørre et representativt utvalg kan få en god oversikt over hva folket mener, er nok en god grunn til å la ressurssterke mennesker som Maria bli i landet. Noen må jo ta jobben med å heve snittet i Norge når andre trekker det ned.

Kan du vise til hvor/når/hvordan denne meningsmålingen er foretatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er med på facebook-kampanje på å få henne ut? Det funket på å få pæreisen tilbake...(uten sammenligning forøvrig, hehe),stoler mer på "meningsmåling" på facebook enn uttalelser om at "det norsk folket støtter meg" av en forbryter. Men seriøst...hvem er med?

Endret av Snart Frue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for ensidig meningspåvirkning (med det menes det i dette tilfellet: denne tråden skal ikke benyttes til å gjentatte ganger legge inn innlegg som kampanje for å få henne ut av landet eller for å la henne bli), avsporinger og spekulasjoner.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Vil minne om agendaen til tidligere generalsekretær i Norsk Folkehjelp, Petter Eide:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3988011.ece

I fjor høst startet 24 frivillige organisasjoner kampanjen «Kan et menneske være ulovlig?» om papirløses situasjon. De ber Regjeringen om å sette en grense for hvor lenge man skal være illegal innvandrer og ber om opphold for barn etter tre års botid og opphold for voksne fem år etter endelig avslag.

Med andre ord; Kan du skjule ett barn i 3år, og en voksen i 5, er de begge garantert opphold. Det gjelder selvsagt uansett menneskenes bakgrunn. Gjelder dette for pene mennesker som lærer seg norsk, og integrerer seg etter beste evne, vil selvsagt nøyaktig det samme gjelde typen asylsøker som Krekar.

Med andre ord løser man ikke ett problem, men skaper ett nytt.

Selvsagt skal man ikke snakke høyt om dette, da er man bare ufattelig uempatisk.. :sjenert:

Endret av pastablasta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper denne saken kommer til å gjøre livet lettere for andre papirløse flyktninger.

Må være ille å gå i et vakum i årevis når en av diverse årsaker ikke kan returnere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper denne saken kommer til å gjøre livet lettere for andre papirløse flyktninger.

Må være ille å gå i et vakum i årevis når en av diverse årsaker ikke kan returnere.

Hvorfor skal de ha noe ønske å returnere når de øyner håp om å bli belønnet med opphold for å ha sneket seg inn i landet og bosatt seg ulovlig i Norge? Hvem som helst kan jo bare snike seg inn i landet og starte et liv i Norge. Massemordere og krigsforbrytere og alle andre som har lyst. Bare

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!

SV har gitt opp å få henne til å bli! :D:D

Da blir hun sendt ut snart, og det er på tide!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal de ha noe ønske å returnere når de øyner håp om å bli belønnet med opphold for å ha sneket seg inn i landet og bosatt seg ulovlig i Norge? Hvem som helst kan jo bare snike seg inn i landet og starte et liv i Norge. Massemordere og krigsforbrytere og alle andre som har lyst. Bare

Hvorfor velger enkelte og oppholde seg som papirløs flykning i år ettet år? Når du sitter der i skjul på 5, 6, 8 året eller er uretunerbar av andre årsaker hvorfor ser de de som et bedre alternativ en å retunere der de kom fra? Hvor har du det fra at de fleste av disse er massemordere og krigsforbrytere? Når til å med en som Trygve Nordby mener at vi må ha en grense et sted. Vi skal selvsagt ikke gi amnesti til alle men enkelte vanlige mennsker som bare ønsker et bedre liv for seg å sinne og vil bidra til sammfunnet på en god måte syntes jeg vi skal ønske velkommen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor velger enkelte og oppholde seg som papirløs flykning i år ettet år? Når du sitter der i skjul på 5, 6, 8 året eller er uretunerbar av andre årsaker hvorfor ser de de som et bedre alternativ en å retunere der de kom fra? Hvor har du det fra at de fleste av disse er massemordere og krigsforbrytere? Når til å med en som Trygve Nordby mener at vi må ha en grense et sted. Vi skal selvsagt ikke gi amnesti til alle men enkelte vanlige mennsker som bare ønsker et bedre liv for seg å sinne og vil bidra til sammfunnet på en god måte syntes jeg vi skal ønske velkommen.

Selvsagt oppholder de seg i Norge fordi de kan tjene mange årslønner bare på et par ukers svart arbeid.

Når hvem som helst bare kan kaste alle identifikasjonspapirer så gjelder det også massemordere, krigsforbrytere, tyver og mordere som bare kan snike seg inn i landet og bosette seg i Norge, og så få belønning i form av opphold, så er det en utvikling jeg ikke ønsker for Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enkelte rettigheter i det norske trygdesystemet kan man man få om man har bodd her i tre år, f.eks uførepensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enkelte rettigheter i det norske trygdesystemet kan man man få om man har bodd her i tre år, f.eks uførepensjon.

Ikke de som ikke har papirene i orden vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...