I Grosny Skrevet 18. januar 2011 #801 Skrevet 18. januar 2011 http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3993014.ece Jeg leste denne og festet meg ved dette: "Unntak fra hovedregelen Unntak fra denne hovedregelen må være prinsipielt holdbar i alle saker, ikke bare i saken til Amelie. Allerede finnes det noen overordnede unntak fra hovedregelen. For eksempel kan man få opphold på humanitært grunnlag eller når sterke menneskelige hensyn tilsier det, selv om man ikke har et beskyttelsesbehov. Beslutningene om hvordan slike papirløse asylsøkere skal håndteres må vurderes prinsipielt. Regelverket må alltid kunne diskuteres Tilknytning til Norge? Enkelte argumenterer med at disse unntakene bør kunne gjelde tilfeller som Amelie sitt, fordi hun gjennom utdanning, deltagelse i frivillige organisasjoner og aktiv, egeninitiert integrering har opparbeidet en sterk tilknytning til Norge. Problemet med dette resonnementet er at man da samtidig sier de som er lette å integrere også lettere må få opphold som asylsøker. Det betyr et todelt asylsystem: Ett for de ressurssterke, som får bli. Ett for de med færre sosiale ressurser, som må dra hjem igjen. Det kan virke som Ola Borten Moe (Sp) mener at det kan være greit, fordi det tjener Norge (NTB, 14. januar). I så fall er jeg ikke enig med ham, fordi jeg mener det ikke tjener verdiene samfunnet vårt står for" Jeg mener at problemet hun skisser, det at det gir fordeler til de sterke og tilpasningsdyktige faktisk ikke er noe problem, og at man faktisk kvitter seg med "asylsøkere" ved å gi disse opphold, fordi man oppgraderer de fra asylsøker til positive ressurser i samfunnet. Asylsøkere er jo bare en belastning dersom de ikke fungerer positivt i samfunnet. De som ikke har arbeidstillatelse må f.eks velge mellom svart arbeid, tigging og kriminalitet. Jeg mener også at om man gir dem arbeidsopphold, så er de også oppgradert fra flyktninger til positive ressurser. Problem løst. Dette diskriminerer kanskje fiendtlige ekstremister som vil leve av trygd , samtidig som de flinke og positive får fordeler. Ok for meg. Og null belastning for Norge. Kall det kynisk, men det er iallfall bedre enn å kaste ut de flinke.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2011 #802 Skrevet 18. januar 2011 Moralen på denne historien er at hvis man gråter på TV og i avisene så får man opphold i Norge. Det er derfor jeg stemmer FrP. Det eneste partiet som ikke lar seg påvirke av media. Men som står prinsippfast på det fornuftige. Den som ikke er flykting her heller ikke rett til å oppholde seg her i Norge. Denne jenta skulle vært kastet ut for mange år siden. 1
I Grosny Skrevet 18. januar 2011 #803 Skrevet 18. januar 2011 Moralen på denne historien er at hvis man gråter på TV og i avisene så får man opphold i Norge. Det er derfor jeg stemmer FrP. Det eneste partiet som ikke lar seg påvirke av media. Men som står prinsippfast på det fornuftige. Den som ikke er flykting her heller ikke rett til å oppholde seg her i Norge. Denne jenta skulle vært kastet ut for mange år siden. Her er du på bærtur. Det er ikke sikkert at hun får opphold. Men hun viser enorm styrke, og utfordrer Jens. Jeg synes forresten at AP rir prinsippene minst like tøft, om ikke tøffere enn FRP ville gjort. Så du kan liksågodt stemme AP.
Gjest Raina Skrevet 18. januar 2011 #804 Skrevet 18. januar 2011 Håpar Stoltenberg står fast på det han har sagt, og ikkje gir etter for dette idiotiske presset frå SV. Way to go, Jens
Gjest pastablasta Skrevet 18. januar 2011 #805 Skrevet 18. januar 2011 (endret) Her er du på bærtur. Det er ikke sikkert at hun får opphold. Men hun viser enorm styrke, og utfordrer Jens. Jeg synes forresten at AP rir prinsippene minst like tøft, om ikke tøffere enn FRP ville gjort. Så du kan liksågodt stemme AP. Problemet er at AP sitter i regjering med en irriterende parti-lillebror som roper om "urettferdighet" (godt mulig de er nødt til å samarbeide med dem etter neste valg også, meningsmålingene er fortsatt labre for AP). Frp velger nok ikke samme samarbeidspartner. Forøvrig viser ikke AP virkelig ryggrad før de gjør alt de kan for å få ut Krekar, ikke bare sier at de gjør alt. Edit: Du sier hun viser enorm styrke? Du mener vel hoffet hennes? Hun er ikke alene. Det er ikke regjeringen vs. Maria Amelie, det er UNE vs. store deler av SV, innvandrerorganisasjoner, store deler av media, osv. Dvs UNE mot røkla. Maria Amelie er bare en gallionsfigur som er nøye utvalgt. Endret 18. januar 2011 av pastablasta 2
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2011 #806 Skrevet 18. januar 2011 Jeg blir glad den dagen muslimske (hun nektet jo å gifte seg i en kristen kirke??) Madina blir kastet ut dit hun hører hjemme. Jenta har fått alt for mange sjanser så langt. På tide å ta hintet snart kanskje??
Snart Frue Skrevet 18. januar 2011 #807 Skrevet 18. januar 2011 Jeg synes hun er rimelig frekk som erklærer at "det norske folket" støtter henne. Jeg kan ikke huske å ha blitt spurt om min mening.. Men hun sikter kanskje til vennene til hennes samboer/kjæreste som er journalist i klassekampen? Jaja... håper oppstyret rundt henne stopper snart og at hun kastes ut av landet. Sååå dere hva hun hadde sagt eller? ...(eller rettere sagt skrevet?)... det er så fælt å være på tandum...jeg har nesten ikke sovet i natt fordi en vifte står og bråker... Ehh...javel? Stakkars liten... Og hun har sagt at hun ikke har noen å være hos russland... men nå sier plutselig advokaten hennes at hun ikke har hatt noen særlig kontakt med familien i moskva.. Og HVIS det hadde vært farlig for henne å reise hjem så synes jeg det ere merkelig at ikke foreldrene (som også burde hives ut) ikke vil følge etter for å passe på henne? De påstår at det var derfor de rømte til norge...da var hun viktig nok...men tydeligvis ikke nå lenger. Jeg spyr av jenta og familien hennes. Hvorfor tror hun at hun har så mye støtte? Så og si alle kommentarer jeg har lest og hørt sier det motsatte...nordmenn vil ha henne ut! 2
muffeline Skrevet 18. januar 2011 #808 Skrevet 18. januar 2011 Nå må denne Ameli se å få den grådige ræva si ut av himmelriket og TILBAKE TIL RUSSLAND... LEI AV HENNE! Boikotter heretter alle nyhetssaker om dette kvinnemennesket og følger heller med på Alvdal-saken. Ameli er passé
Gjest Violently Happy Skrevet 18. januar 2011 #809 Skrevet 18. januar 2011 (endret) Sååå dere hva hun hadde sagt eller? ...(eller rettere sagt skrevet?)... det er så fælt å være på tandum...jeg har nesten ikke sovet i natt fordi en vifte står og bråker... Ehh...javel? Stakkars liten... Litt OT nå- jeg har sovet på moteller og hoteller i USA og andre steder hvor vifter og AC har bråket som bare faen, men går jeg til noen aviser og klager for det? Nei. Boikotter heretter alle nyhetssaker om dette kvinnemennesket og følger heller med på Alvdal-saken. Ameli er passé Jeg ble glad da jeg fikk Aftenposten Aften idag. Ingenting om MA. Endret 18. januar 2011 av Violently Happy
Gjest Raina Skrevet 18. januar 2011 #810 Skrevet 18. januar 2011 Jeg synes hun er rimelig frekk som erklærer at "det norske folket" støtter henne. Jeg kan ikke huske å ha blitt spurt om min mening.. Men hun sikter kanskje til vennene til hennes samboer/kjæreste som er journalist i klassekampen? Dette reagerte eg også veldig på. Frekkare og meir utakknemleg kjerring skal ein leite lenge etter. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #811 Skrevet 18. januar 2011 Dette reagerte eg også veldig på. Frekkare og meir utakknemleg kjerring skal ein leite lenge etter. Det er bare å reagere. Over 50% av velgere i samtlige partier mener at hun skal bli. At akkurat dere to ikke er spurt, og dere dermed ikke forstår at man utfra å spørre et representativt utvalg kan få en god oversikt over hva folket mener, er nok en god grunn til å la ressurssterke mennesker som Maria bli i landet. Noen må jo ta jobben med å heve snittet i Norge når andre trekker det ned.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #812 Skrevet 18. januar 2011 Det er bare å reagere. Over 50% av velgere i samtlige partier mener at hun skal bli. At akkurat dere to ikke er spurt, og dere dermed ikke forstår at man utfra å spørre et representativt utvalg kan få en god oversikt over hva folket mener, er nok en god grunn til å la ressurssterke mennesker som Maria bli i landet. Noen må jo ta jobben med å heve snittet i Norge når andre trekker det ned. Det er vel kanskje litt teit å si. Jeg vet om mange jeg som vil ha henne på hue og rævva ut.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #813 Skrevet 18. januar 2011 Det er vel kanskje litt teit å si. Jeg vet om mange jeg som vil ha henne på hue og rævva ut. Takk for at også du bekrefter hvorfor vi trenger Maria for å heve snittet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #814 Skrevet 18. januar 2011 Det er bare å reagere. Over 50% av velgere i samtlige partier mener at hun skal bli. At akkurat dere to ikke er spurt, og dere dermed ikke forstår at man utfra å spørre et representativt utvalg kan få en god oversikt over hva folket mener, er nok en god grunn til å la ressurssterke mennesker som Maria bli i landet. Noen må jo ta jobben med å heve snittet i Norge når andre trekker det ned. Jeg har sett en poll hvor 76% av de som stemte vil ha henne ut, UT, UT. Så det så.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #815 Skrevet 18. januar 2011 Takk for at også du bekrefter hvorfor vi trenger Maria for å heve snittet. Ja, hersketeknikker fra venstresiden er jo ikke akkurat noe nytt. Hvor mye utdannelse har du?
Gjest Raina Skrevet 18. januar 2011 #816 Skrevet 18. januar 2011 (endret) Det er bare å reagere. Over 50% av velgere i samtlige partier mener at hun skal bli. At akkurat dere to ikke er spurt, og dere dermed ikke forstår at man utfra å spørre et representativt utvalg kan få en god oversikt over hva folket mener, er nok en god grunn til å la ressurssterke mennesker som Maria bli i landet. Noen må jo ta jobben med å heve snittet i Norge når andre trekker det ned. Jenta kan ikkje sei at det norske folk støttar ho og vil at ho skal bli, når ein viss andel av det norske folk vil ha ho ut av landet ASAP. Blir jo berre fleire og fleire som får augene opp for korleis ho egentleg er og ønskar ho tilbake til Russland. Og dette med at Salamova er så innmari ressurssterk byrjar å bli litt kjedeleg å høyre etter kvart. We get it! Dama er smart, men at du er smart, gir deg ikkje rett til å bryte lova og ikkje få ein einaste konsekvens. Endret 18. januar 2011 av Raina
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #817 Skrevet 18. januar 2011 Ja, hersketeknikker fra venstresiden er jo ikke akkurat noe nytt. Hvor mye utdannelse har du? Venstresiden omfavner middelmådighet, så hvorfor nevner du dem i denne sammenheng?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #818 Skrevet 18. januar 2011 Jeg synes det er naturlig å bruke Madina Salamova som er hennes korrekte navn, og ikke det falske navn eller pseudonym hun har brukt for å lure myndighetene. Sa Trygve Hegnar. + Vi kan ikke belønne de som lurer systemet. Nei, vi KAN ikke det. Men det virker visst som om noen gir FAEN i lureri, forfalskninger, ulovligheter og kriminelle saker. Faen altså, dere som gir faen i sånt gjør meg kvalm over å være nordmann!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #819 Skrevet 18. januar 2011 Jeg synes det er naturlig å bruke Madina Salamova som er hennes korrekte navn, og ikke det falske navn eller pseudonym hun har brukt for å lure myndighetene. Sa Trygve Hegnar. Sa Hegnar ja. Men har du noen linker som forteller oss at navnet Maria Amelie har gitt henne noen fordeler? Hvordan har dette navnet hjulpet henne? Har hun falske identitetspapirer som er tilknyttet dette navnet? Kan ikke dere Hegnar-lakeier hoste opp egne argumenter basert på egne linker, istedet for å videreformidle alt denne o'store guden deres hoster opp. Hva er det neste vi skal reagere på? Sting? Madonna? Bono? Dere som mener dette har en relevans er vel av samme ulla som de som mener man ikke kan diskutere amerikansk politikk uten å ta med mellomnavnet til Obama.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #820 Skrevet 18. januar 2011 Merkelig. Jeg trodde nordmenn brydde seg om andre i verden? Ikke at vi var et slikt jævla egoistisk folkeslag som ikke ønsker at andre land skal kunne heve seg og komme opp på et lignende nivå vi har! Vi tar jo fra dem de mest ressurssterke menneskene og når den tiden på året kommer så gir vi penger til disse landene for at de skal klare seg bedre! Går det an å bli mer hyklerske? Hyklersk blir det vel bare hvis jeg mener begge deler, ikke hvis jeg som nordmann mener en ting, mens en annen nordmann mener en annen ting. Ellers kommer ingen nasjoner opp til et anstendig nivå uten at deres borgere er frie, så vi kan ikke tvinge de ressurssterke til å bli igjen. På samme måte som USA i sin tid ikke kunne tvinge de mest ressurssterke nordmenn å bli igjen i Norge. Hva viser så historien? Jo, det har gått usedvanlig bra med både usa og Norge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå