Gå til innhold

KitchenAid kjøkkenmaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen som har kjøkkenmaskin kan gi meg noen råd... Her jeg bor (riktignok ikke i Norge) selger de nå KitchenAid kjøkkenmaskiner til halv pris.

Har lenge tenkt på å kjøpe meg en kjøkkenmaskin, men hadde egentlig bestemt meg for Kenwood. Men må innrømme at jeg har veldig lyst på en KitchenAid nå, men det er nok litt fordi de ser kule ut... og det er jo egentlig ikke en god grunn.

Dere som har en KitchenAid- er dere fornøyde? Hva bruker dere maskinen til, og er det noen funksjoner dere savner? Stiller samme spørsmål til dere som har en Kenwood. Det virker som man kan kjøpe mye mer ekstrautstyr til en Kenwood?

På forhånd takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Kitchenaid og er kjempefornøyd. Iskrembolle ble innkjøpt før jul og jammen smaker hjemmelaget iskrem godt! Bollen er stor og god og man får nok is til å forsyne en litt småspist familie.

Vispe eggehviter store og luftige gjør maskinen så det suser etter.

Jeg har også hatt litt problemer med at litt av deigen blir liggende i bunnen(som nevnt i bloggen), men hvis vispen er rett stilt, er ikke det noe som skjer ofte. Likevel har jeg gjort det til vane å dra slikkepotten langs bunnen og røre rundt før jeg tar kakerører ut av bollen.

Kjøttkvern er innkjøpt, men foreløpig bare brukt til å male mandler(det går, men man må ikke hive for mye i av gangen, for da kiler det seg).

Grønnsakskvern pluss tilleggsutstyr til riving av nøtter etc. er innkjøpt og fungerer også veldig bra.

Hvis du ikke har behov for den store bollen på Kenwoodmaskinen og liker utseendet på KitchenAid, ville jeg ha gått for den. Den bråker også betydelig mindre enn Kenwood gjør, er min erfaring etter å ha vært på besøk i hus hvor Kenwood omtrent gjør det umulig å prate mens den sviver.

Skrevet

Den bråker også betydelig mindre enn Kenwood gjør, er min erfaring etter å ha vært på besøk i hus hvor Kenwood omtrent gjør det umulig å prate mens den sviver.

Det stemmer, ja! :)

Rådet mitt er det samme som ditt.

Skrevet

Spørs vel hva du skal bruke den til? Vi har en Kenwood Major Titanium. Valgte den på grunn av motorkapasiteten, som er på 1500 watt. Bruker den stort sett til baking, først og fremst brød. Setter alltid tre brød i slengen. Da må maskinen dra godt!

• Liker 2
Skrevet

Spørs vel hva du skal bruke den til? Vi har en Kenwood Major Titanium. Valgte den på grunn av motorkapasiteten, som er på 1500 watt. Bruker den stort sett til baking, først og fremst brød. Setter alltid tre brød i slengen. Da må maskinen dra godt!

Motorkapasiteten er lavere på KitchenAid, men det betyr ikke at den drar så mye dårligere fordi den er konstruert annerledes. Motoren på KA er montert rett over vispen i motsetning til på Kenwoodmaskinene.

- men 3 brød i slengen klarer den ikke, så hvis man skal bake store mengder av gangen, duger nok ikke KA.

Skrevet

KA er finere å ha på benken, og fungerer supert til små brøddeiger, kaker, krem osv.

Skal du til med storbakst er nok Kenwood eller Electrolux Assistent tingen.

Ender du opp med KitchenAid selges den for ca 3900 HER

Skrevet

KA er finere å ha på benken, og fungerer supert til små brøddeiger, kaker, krem osv.

Skal du til med storbakst er nok Kenwood eller Electrolux Assistent tingen.

Ender du opp med KitchenAid selges den for ca 3900 HER

Komplett selger den for 3990,- - men nå bor jo TS i utlandet og kan få kjøpt maskinen for halv pris, så det spiller vel ikke noen rolle hva den koster her i landet :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Da blir det nok en KitchenAid på meg, siden vi bare er to stykker og jeg bare baker ett brød av gangen. Håper de har flere igjen på salg da...

Skrevet

Forresten- du har en veldig fin blogg, Kjøkkentjeneste! :jepp:

Skrevet

KitchenAid- tysk kvalitet! sier alt.

Kenwoodmaskinene tåler lite, klarte å ødelegge en som skulle knuse litt isbiter, det sier jo sitt... :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Forresten- du har en veldig fin blogg, Kjøkkentjeneste! :jepp:

Tusen takk, Marshmallow. :blomst:

Skrevet

Kenwoodmaskinene tåler lite, klarte å ødelegge en som skulle knuse litt isbiter, det sier jo sitt... :skratte:

KA er vel amerikansk, er det ikke?

• Liker 1
Skrevet

He,he..KitchenAid er amerikansk :skratte:

Min mors Kenwood har nå gjort tunge, husmoroppgaver i snart 40 år, og er fortsatt "fit for fight"

DET sier sitt!

• Liker 3
Skrevet

Knuse isbiter med en kjøkkenmaskin og ikke med riktig utstyr til den jobben? De er ikke laget for den typen jobb.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har Kenwood Major og er godt fornøyd. Baker ikke så mye, men liker godt alle de andre "duppedittene" som går an å kjøpe som tilbehør.

Hvordan er det med KitchenAid? Er utvalget av tilbehør like bra?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Kenwood Major og er godt fornøyd. Baker ikke så mye, men liker godt alle de andre "duppedittene" som går an å kjøpe som tilbehør.

Hvordan er det med KitchenAid? Er utvalget av tilbehør like bra?

KithcenAid har iskrembolle, kjøttkvern, grønnsakskvern, "nøttetilbehør" til grønnsakskvern, pølsehorn, pastamaskin, frukt og grønnsakspresse, boksåpner, sitruspresse...

Skrevet

KithcenAid har iskrembolle, kjøttkvern, grønnsakskvern, "nøttetilbehør" til grønnsakskvern, pølsehorn, pastamaskin, frukt og grønnsakspresse, boksåpner, sitruspresse...

Da er det så godt som tilsvarende det Kenwood har.

Skrevet (endret)

Da er det så godt som tilsvarende det Kenwood har.

Mao er ikke tilbehøret noen grunn til å kjøpe Kenwood :) Da gjenstår det for meg bare en grunn; Man er storbaker av brød.

Har Kenwood iskrembolle forresten? Ellers er det _ikke_ så godt som tilsvarende :gjeiper:

Endret av Mixelite
Skrevet

Jeg fikk KitchenAid til jul, og den har virkelig imponert meg så langt. Jeg lager kaker, brød, desserter og middager (greske burgere :jepp: ), og den gjør jobben hver gang. Dessuten ser den fantastisk ut på kjøkkenbenken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...