Henkie Skrevet 25. desember 2010 #21 Del Skrevet 25. desember 2010 Så at Apple velger vekk flash, at Apple velger vekk muligheten for å tippe via telefonen, at Apple i kriker og kroker nekter deg å gjøre helt lovlige handlinger med telefonen, det er ikke et problem? At Apple ønsker å kontrollere, og gjør alt de kan for å oppnå det, hvilken maskinvare du kjøper, hvilket OS du bruker, hvilke applikasjoner du har lov å kjøre (for eksempel er det ikke lov å bruke GPL programvare via Apple sin App-Store) og ikke minst at Apple prøver å tvinge deg til å kun kjøpe musikk fra dem, hvis ikke det er et problem, da driter du i friheten som forbruker. For folk flest (inkl meg selv) er dette ikke noe problem, nei. HW-messig synes jeg Apple er fantastisk. Hvorfor skriver du da i ditt første innlegg her følgende: "Apple sitt iOS4 når ikke Android til knærene en gang..." ??? Legg forøvrig merke til at jeg anbefaler utelukkende Apple bærbare til alle hjemmebrukere... Om du skulle finne på å påstå at jeg er utelukkedne anti-apple... Ok, men de er jo ikke mindre bundet av Apple i den sammenhengen? Samme for meg. Det jeg vil frem til er at TS vil få tilfredstilt alle sine krav både av Apple og av iPhone-kopier fra HTC og Samsung. Han kan velge den h*n liker best. Alle gjør jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 25. desember 2010 #22 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg svarer også, håper det er ok BM. -Flash? Jeg blokkerer flash i alle mine nettlesere på pc'er og kan ikke si det er noe jeg savner. -Tipping har vel kommet nå slik jeg har forstått det? At de blokkerer GPL og kontrollerer alle apps nøye før de legges ut har jeg heller aldri opplevd som et problem. iPhone 4 sin samtalekvalitet har jeg dessverre ingen erfaringer med. Alle disse tingene du opplever som problemer kan vel også fikses med en enkel jailbreak? Jepp! Som en ikke har lov til... Noen av oss kan forresten ikke leve uten youtube og liveleak :gjeiper: At en ikke får lov å kjøre software som er GPL (dette fordi app-storen har en lisensieringspolitikk som ikke er forenelig med GPL) er ett angrep på retten til å utforske og videreutvikle teknologi. Noen av den viktigste teknologiske utviklingen innen informasjonsteknologi har kun vert mulig på grunn av GPL og GPL-lignende filosofier. Ett hvert selskap som angriper disse verdiene angriper samtidig vår rett og plikt til å utvikle teknologi til det beste for menneskeheten. Små ting som folk ikke merker i hverdagen har ekstremt store konsekvenser i det store bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 25. desember 2010 #23 Del Skrevet 25. desember 2010 For folk flest (inkl meg selv) er dette ikke noe problem, nei. Hvorfor skriver du da i ditt første innlegg her følgende: "Apple sitt iOS4 når ikke Android til knærene en gang..." ??? Ok, men de er jo ikke mindre bundet av Apple i den sammenhengen? Samme for meg. Det jeg vil frem til er at TS vil få tilfredstilt alle sine krav både av Apple og av iPhone-kopier fra HTC og Samsung. Han kan velge den h*n liker best. Alle gjør jobben Jeg vil påstå at Apple sine telefoner er betydelig svakere på, merkelig nok, telefon-biten. Om en faktisk ringer med telefonen så er iPhone en murstein og lite annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 25. desember 2010 #24 Del Skrevet 25. desember 2010 Jepp! Som en ikke har lov til... Noen av oss kan forresten ikke leve uten youtube og liveleak :gjeiper: Vel, muligheten er der ihvertfall, selv har jeg ikke følt behovet. Forøvrig funker youtube app'en min helt fint! GPL, GNU etc. er viktig, enig der, personlig føler jeg dog ikke mobilen er stedet å ta den kampen. Der vil jeg bare ha en som funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 25. desember 2010 #25 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) OS!=HW Jepp. Sorry. Selv mener jeg det er OS/SW Apple vinner på. HW er også bra, men ikke unikt. Designet derimot.....men det må man jo aldri finne på å si høyt :-) Endret 25. desember 2010 av Henkie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinker8ell Skrevet 25. desember 2010 #26 Del Skrevet 25. desember 2010 Ikke helt enig med deg. Siden skjermoppløsningen er betraktelig mye dårligere på HTC Wildfire enn HTC Desire og Samsung Galaxy S, vil jeg ikke anbefale den til å lese nettaviser og generelt nettsurfing. Har en Wildfire selv, og det er det et stort minus med telefonen hvis man har tenkt å surfe aktivt med den. ja, kanskje det. Men det kommer litt ann på hvor kresen enn er. Jeg har minipc også, så er jo vandt med liten skjerm generelt =P Men som en rimelig toutch-telefon er den brukene til nettsurfing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 26. desember 2010 #27 Del Skrevet 26. desember 2010 ja, kanskje det. Men det kommer litt ann på hvor kresen enn er. Jeg har minipc også, så er jo vandt med liten skjerm generelt =P Men som en rimelig toutch-telefon er den brukene til nettsurfing. Joda, wildfire er helt kurant å surfe med. Man må bare belage seg på mye zooming, scrolling og tilpassing av skjermbildet før man kan lese ordentlig. Har også mini-pc og er vant til små skjermer, men akkurat det kan ikke sammenlignes med mobilskjermer som det skal en del skjermoppløsning til før man kan lese bokstaver tydelig uten å bruke litt tid på tilpasninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 26. desember 2010 #28 Del Skrevet 26. desember 2010 Både Apple, Samsung og HTC lager flotte telefoner som alle vil tilfredsstille kravene du beskriver. Skjermkvalitet er meget bra på de dyrere modellene til alle sammen. Du vil neppe klare å se forskjell. Dette er ikke helt riktig, i alle fall ikke når det kommer til lysforhold. Kan ikke si noe på iPhone, men Samsung Galaxy S er totalt overlegen HTC Desire i skjermen når det kommer til f.eks. brukbarhet og lesbarhet i direkte sollys. Avhengig av hvordan og hvor man har tenkt å bruke telefonen, så kan det ha litt å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #29 Del Skrevet 26. desember 2010 iPhone til de som ikke har teknisk innsikt eller ikke gidder å sette seg inn i masse tweaks for å få telefonen til å fungere optimalt. Android for de som har en liten nerd i seg og som liker å fikle. Forøvrig til dere som klager på at iPhone er så "låst": Mange av programmene på Android Market krever at telefonen er rooted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #30 Del Skrevet 26. desember 2010 iPhone til de som ikke har teknisk innsikt eller ikke gidder å sette seg inn i masse tweaks for å få telefonen til å fungere optimalt. Android for de som har en liten nerd i seg og som liker å fikle. Forøvrig til dere som klager på at iPhone er så "låst": Mange av programmene på Android Market krever at telefonen er rooted. trenger ikke å ha så stor iq for å forstå x10 eller for å si det slik, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imeria Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #31 Del Skrevet 28. desember 2010 Var innom en butikk i dag, da så jeg på både iphone 4 og HTC desire HD. Men shit, så store de var!! Visste at de var litt store, men det var kanskje litt voldsomt? Trodde alt skulle være lite og handy for tiden jeg....men det er vel kanskje pga skjermen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. desember 2010 #32 Del Skrevet 29. desember 2010 Var innom en butikk i dag, da så jeg på både iphone 4 og HTC desire HD. Men shit, så store de var!! Visste at de var litt store, men det var kanskje litt voldsomt? Trodde alt skulle være lite og handy for tiden jeg....men det er vel kanskje pga skjermen? Stapp dem i lommen. Fremlommen... Merkelig hvor liten plass de tar da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L. Kennedy Skrevet 29. desember 2010 #33 Del Skrevet 29. desember 2010 Var innom en butikk i dag, da så jeg på både iphone 4 og HTC desire HD. Men shit, så store de var!! Visste at de var litt store, men det var kanskje litt voldsomt? Trodde alt skulle være lite og handy for tiden jeg....men det er vel kanskje pga skjermen? De kan ikke være noe mindre, nettopp pga skjermen. Bare tenk på nettsurfing, spill, sms-skriving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløftfrid Skrevet 29. desember 2010 #34 Del Skrevet 29. desember 2010 Kva kostar ein iphone utan binding? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 29. desember 2010 #35 Del Skrevet 29. desember 2010 drit nå o å putte hele livet ditt i en dings. Eller betal prisen uten å grøsse...du bestemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 29. desember 2010 #36 Del Skrevet 29. desember 2010 Kva kostar ein iphone utan binding? Ca 4800 på Apple.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #37 Del Skrevet 29. desember 2010 Ca 4800 på Apple.no Det var overprisa det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #38 Del Skrevet 29. desember 2010 Det var overprisa det Javel? Hva er riktig pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 29. desember 2010 #39 Del Skrevet 29. desember 2010 Javel? Hva er riktig pris? Ca 2,50 og en binders :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #40 Del Skrevet 29. desember 2010 Javel? Hva er riktig pris? Mindre ihvertfall. Men folk er jo villig til å betale så mye for ett halvspist eple så da senker de ikke prisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå